20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144658 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #270 på: 18. April 2011, 18:49 »
http://www.nufcblog.org/2011/04/chris-hughton-on-tiote-carroll-and-that-transfer/?

Husker det var endel som ville flytte all ære rundt Tiote-funnet over på Carr. Her viser det seg ifølge Hughton selv at han hadde fulgt Tiote i et par år i forveien, samt at han også fikk Carr til klubben vår:

Andy Gray: “Anthony asks did Chris realise just how good Cheick Tiote would be when he signed him?”

Chris Hughton: “That’s a very good question. Probably no, because you just don’t know. I followed him for two years, and where I was fortunate was that I brought Graham Carr (Newcastle United’s chief scout) into the club and Graham Carr’s a chief scout that’s got great experience and when he came in he also knew him and had followed him for a while. I spoke to Steve McClaren and when I spoke to Steve, Steve said “he could be anything, what you won’t do is lose your value on him”. Steve didn’t always play him. Steve played quite a tactical game and that I couldn’t understand. But he seemed a player who seemed so suited to the English game, the English Premiership, and he has been a revelation. At times he needs to curb his enthusiasm.”
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #271 på: 03. Mai 2011, 11:31 »
Teke frå nufc.com;

"Cheick book dilemma   

With three games still to play United midfielder Cheick Tiote now sits dangerously close to earning a further ban that would spill over into next season.

Sunday saw the Ivorian earn his fourth yellow card in as many games, taking him up to 13 bookings for the season and leaving him in grave danger of triggering the following piece of disciplinary legislation:

If a Player accumulates 15 cautions between the opening date of the Playing Season and the last day of the same Season, he will be suspended automatically for a period covering Three First Team matches.

Hopefully Alan Pardew will be slightly more sensible about this than he was when needlessly introducing Tiote at Stevenage in the FA Cup when we trailed 2-0.

The midfielder promptly received his marching orders and sat out the following three games - 1-1 draws against the mackems and Spurs and the 0-1 loss at Fulham.

Whether to leave him in against Birmingham City in an attempt to collect three points seems the sensible option, but were Tiote to be booked in that game, then taking him out of the midfield for the visit to Chelsea seems like the thing to do - even if that does place us at greater risk of a thorough humping on the Kings Road.
"

Einig i at mi bør droppa han mot Chelsea viss han får gult mot Birmingham.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #272 på: 03. Mai 2011, 12:32 »
Enig. Hvis Chelsea kan vinne gullet, er det nesten slik at jeg ønsker å tape den kampen også.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #273 på: 03. Mai 2011, 13:54 »
Mot Chelsea taper vi nesten uansett. Og jeg synes faktisk at det er mye viktigere å ha Tiote tilgjengelig mot Birmingham og WBA. Dette er kamper vi skal vinne, og da er Tiote mye viktigere enn i en kamp vi har tapt mer eller mindre på forhånd.

Men jeg stoler dessverre ikke på at Alan Pardew ser det på samme måte.

Jeg ønsker på ingen måte å tape fotballkamper, ei heller mot Chelsea, som har mulighet til å vinne et ligagull jeg ikke unner dem. Jeg har veldig lyst til å vinne på brua, men det er bare så til de grader usannsynlig, at det ikke er verdt noen som helst form for gambling.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #274 på: 03. Mai 2011, 14:01 »
Jeg føler meg relativt sikker på at vi taper på Stamford uansett om Tiote spiller eller ei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #275 på: 03. Mai 2011, 14:04 »
Jeg føler meg relativt sikker på at vi taper på Stamford uansett om Tiote spiller eller ei.
My point exactly!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #276 på: 03. Mai 2011, 14:36 »
helt enig.. la ham hvile den kampen!
Toon till I die.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #277 på: 03. Mai 2011, 14:41 »
Regner ikke med han selv vil det. Han misten den forrige kampen mot Chelsea.
Å man hoppen liksom ikke over enn kamp, når man i den kampen møter helten og idolet sitt Essien.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #278 på: 03. Mai 2011, 14:47 »
Sant det, men å spille 1, for kansje å miste 3 etterpå... Han og AP bør jo skjønne at det UANSETT er det beste alternativet når vi ligger i ingenmannsland og har ingenting å vinne på å faktisk vinne kampen.
Toon till I die.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #279 på: 03. Mai 2011, 15:33 »
Vi får vel satse på at Tiote ikke spiller på seg kort mot Brums. På tide at han tar tak i den delen av spillet sitt, for det er endel unødvendige gule kort ute og går. Litt ned med tenningsnivået tenker jeg gjør susen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #280 på: 04. Mai 2011, 19:35 »
Gulkortene har haglet i andre del av sesongen. Kanskje spesielt i de periodene hvor resultatene har vært litt for dårlige over en litt for lang periode. Da øker tenningsnivået og han gjør dumme feil. Kanskje er det også et sterkt ønske om å imponere flest og mest. Samtidig tror jeg mye også handler om å tilvenne seg engelsk fotball. Virker som det kanskje går litt fort i svingene for ham av og til, og da ender han opp med å ta kråkfot på motspiller, i stedet for å ta fra han ballen. Det vil endre seg med tiden. Forhåpentligvis allerede neste sesong. Han er ingen råtass, men litt høyt tenningsnivå og kanskje litt uvant med det høye tempoet, har gjort at han har samlet litt for mange gule kort. Men det er først nå i det siste at det virkelig har blitt mange kort. Han har fått gult kort i nesten hver kamp han har spilt i mars og april. Det tror jeg har en viss sammenheng med en kollektiv formsvikt i hele laget. Det er veldig mye som har stått på spill i de siste kampene. Hvert poeng har vi måttet kjempe hardt for, og har vært særdeles viktig. Og vi har ikke fått så mange som ønskelig. Tror nok spillerne hadde sett for seg en helt annen vårsesong så sent som i februar, da vi lå godt innenfor topp 10, snuste på topp 6, og følte oss ikke spesielt truet nedenfra. Men i de siste par månedene har vi tatt altfor få poeng, og det har vært om å gjøre å karre seg mer eller mindre helskinnet over 40-poengsgrensa. Høye skuldre selv hos Barton og Enrique, mange utskiftninger i laget pga skader og karantener er ikke de beste arbeidsforholdene Cheick Tiote kan få.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #281 på: 05. Mai 2011, 08:38 »
Ganske sikker på at jeg leste et intervju med Cheik'en vår, hvor han også snakket om å få orden på "den delen" av spillet sitt, og sanke færre kort.

Det trengs så absolutt. Nå har han jo nettop sonet karantene for 10 gule, og allerede i forrige kamp så var det snakk om at han er bare 2 gule unna ny karantene, noe han i verste fall kan dra med seg inn i den nye sesongen? Var vel Langli som nevnte dette under Liverpool-kampen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #282 på: 05. Mai 2011, 09:06 »
Ja, 15 kort, og han er suspendert i tre kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #283 på: 05. Mai 2011, 09:47 »
Vist man for en karantene på 3 kamper når det er 2 kamper igjen. Vil man da sone karantene i den første kampen neste sesong?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #284 på: 05. Mai 2011, 09:48 »
Det innebærer korrekthet ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida