20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00  (Lest 19973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #105 på: 17. Aug. 2014, 19:01 »
Sissoko bommer, og vi får et mål i mot. Typisk Newcastle!

Men er ganske imponert av vår andre omgang. Vi må jage på for et mål på slutten, og da risikerer man å få en i sekken av så gode lag som City. Også synes jeg "de nye" er gode! Riviere jager hardt på topp, og skaper problemer med farten sin. Litt bedre end product der, så ser det bra ut! Kanskje det går på selvtillit. Janmaat gjør også mye bra, men trenger nok bittelitt tid for å venne seg til tempoet i PL. Colback er kanskje  vår beste, i mine øyne. Til og med gode dødballer! Cabella er også meget spennende, så der har vi nok mye å glede oss til! Ellers er også Aarons og Perez god bytter fra Pardew sin side, meget spennende de to.
De neste 8 kampene (inkl cup) bør det plukkes en god del poeng, og helst seiere! Hvis ikke blir jeg meget skuffet!

Alt i alt i dag; godt gjennomført mot fjorårets mestere!

Helt enig. Dette lover godt. Ble ble spesielt imponert over Colback i dag som gjorde ting enkelt og bra. 

City er et veldig vanskelig lag å bryte ned. Vi var med i store deler av kampen. Som jeg nevnte tidligere, hadde De Jong vært på banen tror jeg vi kunne tatt minst ett poeng. Vi savnet en på topp som kunne gjøre noe positivt ut av ballene som Riverie plukket ned. Resultatet er flatterende: Typisk nok så går city opp og scorer rett etter at kommentatorne sa at vi hadde fortjent uavgjort.

Valdic

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #106 på: 17. Aug. 2014, 19:02 »
Til dere som mente vi trengte en med fysikken til gomlis..
Så syns jeg riviere gjorde en sabla bra jobb med å holde unna både kompany og demi.. Kan ikke akkurat klage på jobben han la ned ;)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #107 på: 17. Aug. 2014, 19:03 »
Er spent på De Jong inn i dette laget. Forventer egentlig jævlig mye av han, kanskje litt for mye.

Må også nevne at Cabella hadde null problem med fysikken sin. Blir god.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #108 på: 17. Aug. 2014, 19:04 »
Eneste som skuffer meg virkelig idag er at Obertan kommer innpå først av alle og får en sjanse....

Utenom det så savner vi rett og slett bare en god goalgetter..

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #109 på: 17. Aug. 2014, 19:37 »
Men jeg synes anita var god, så synes det var hinsides og bytte ut han for Obertan for å være helt ærlig.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #110 på: 17. Aug. 2014, 19:49 »
Herregud. At ikke Sissoko klarer å få den på mål er krise.

På halvspretten og med venstrefoten? Hadde det vært høyrefoten hans ville jeg vært enig.

Uansett bittert. Synes vi ble brutalt straffet. Vi var fullt på høyde hele kampen.

Synes ikke det er noen god unnskyldning. Fernando hiver seg ned for å blokkere. En spiller med bedre overblikk hadde dratt en skuddfinte med venstrebeinet, langt den perfekt tilrette i samme touch og dunket den inn med høyrebeinet.
Av og til er det de små tingene som avgjør kampene. Vi er fullt på høyde med ManCity hele kampen, men de har spillere som har det lille ekstra i de stressende og avgjørende små øyeblikkene.
Angående målene imot kommer det siste av at vi satser offensivt. På det første målet synes jeg det er Coloccini som er for fokusert på ballen og glemmer det rundt seg. Greit at Janmaat kunne fulgt Silva, men det er et bra løp og et bra angrep så jeg skal ikke dømme noen for hardt på det.

Vil ellers gi kred til Colback. Banens gigant i mine øyne.
At Obertan får spilletid er for meg en stor gåte.

Får vi inn en midtstopper og en spiss nå så skal vi være meget fornøyd. Både S. Taylor og R. Taylor kan selges. Bytter også Mbiwa med en mer solid midtstopper.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #111 på: 17. Aug. 2014, 19:57 »
Godt innlegg Frode. Er enig i det du sier.  Det er de små detaljene (x-faktoren) som er avgjørende mot de store lagene.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #112 på: 17. Aug. 2014, 20:14 »
Likte det eg såg i dag. Riviere imponerte på topp mot gode midtstoppere. Colback var meget solid på midten og Cabella såg bra ut. Blir spennede når De Jong kommer inn i laget. Kommer til å plukke mange poeng dersom vi legger ned samme innsats framover og vi spiller slik vi gjorde i dag.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #113 på: 17. Aug. 2014, 21:10 »
Jeg likte også Gouffran idag! Som vanlig så skaper han ikke veldig mye og er lite kreativ. Men han skal ha creds for at han jobber og sliter som en gal hund gjennom hele kampen! Mye som ifjor, jeg håper bare at spesielt han og Sissoko matches litt bedre denne sesongen, for de mistet totalt piffen etterhvert.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #114 på: 17. Aug. 2014, 23:18 »
Kvifor har ingen kommentert vår største sjanse med Perez? ;) Skumma i gjennom tråden men såg ingenting. Lot meg imponera av han eg. Måten han finta vekk eine City spelaren på og avslutninga. Kunn flaks av Kompany å få ei berøring på ballen og uflaks at den ikkje går inn likevel. Likte farten me fekk i laget med Aarons, Perez, Cabella og Obertan.
Tykte og Riviere var god. Eg trur både supporterane og laget sit at med ei positiv kjensla sjølv om me tapte. Ein må uansett treffa målet skal ein skåra og der var kunn Perez i nærleiken. Dummet burde vel og ha greidd styrt headingen si under tverren på corneren. Med meir dyktigheit i siste del av spelet og litt medgang so hadde me fort skåra 3mål i andre.  :)
« Siste redigering: 18. Aug. 2014, 07:40 av lgrinde »

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #115 på: 18. Aug. 2014, 07:53 »
Er ikke alt for deppa etter denne kampen. Man City er ikke et lag vi skal slå og det viste de i går. Vi holder følge hele kampen, men de har det siste lille ekstra.
Det som er litt skremmende er at vi ikke får en eneste skudd på mål, men vi kommer til sjanser. Det er lite som skal til. Dummet headingen i mål, Perez skudd i mål eller Sissoko skudd over fra 17-18 meter.

Jeg er mer redd om vi ikke klarer å hente poeng de neste 3 kampene, da begynner jeg å svette litt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #116 på: 18. Aug. 2014, 09:44 »
Veldig fornøyd med spillet, jeg. Syns vi er ganske gode defensivt tatt motstander i betraktning. Spesielt må Colback fremheves. Gjorde savnet av Tiote minimalt - og så ut som en jævlig god spiller, rett og slett. Høyt og lavt, "gets stuck in" og klok i pasningsvalgene. Fortsetter dette har vi gjort et varp - lokal spiller med høy kvalitet er det lite som slår.
Enig i alle som nevner at vi mangler den lille kvaliteten fremfor kassa som Shitty har i denne kampen. Kan tyde på at vi kanskje enda mangler denne målscoreren, kan også bety at vi rett og slett må kunne forvente det mot denne typen motstand og at vi skal ha en maksdag for å vinne. Spillmessig var vi fullt på høyde i dag.
Sissokos bom er for meg ganske beskrivende for han som spiller. Han BURDE kunne klare opp mot tosifret antall mål i en sesong, men han mangler samtidig den siste biten i de avgjørende øyeblikkene fremfor kassa. Det har vi sett hele hans karriere i Newcastle. Målene han har scoret er nesten unntak fra regelen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #117 på: 18. Aug. 2014, 12:13 »
Generellt god kamp i går. Ser *mye* positivt, spesiellt i de yngste (utenom Dummet - som forsåvidt ikke gjør seg bort, men som ikke har et snev av x-faktor). Så Aarons i treningskampen mot Real og da var han suveren.

Eneste jeg virkelig irriterer meg over etter kampen var Williamsons lumping tilbake på andremålet. Han ser den i mål på første og er dermed ikke tilbake for å bistå med returen. Hadde jeg vært Krul hadde Willie fått høre det noe jæ**** etter den stuasjonen.

Men, kan bli en grei sesong utfra hva de viste. De virkelige testene kommer i de neste to kampene, som begge er kamper vi *må* vinne hvis vi skal komme oss over midten av tabellen.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #118 på: 18. Aug. 2014, 12:55 »
sabla strengt å melde at vi mangler målscorere etter en kamp mot city. jeg var positivt overrasket over laget i går jeg. vi slår tilbake! colback: MoM

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City; Søndag 17.08; kl. 17.00
« Svar #119 på: 18. Aug. 2014, 13:15 »
sabla strengt å melde at vi mangler målscorere etter en kamp mot city. jeg var positivt overrasket over laget i går jeg. vi slår tilbake! colback: MoM

Vi hadde ikke ett skudd på mål :D