20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 168350 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #570 på: 26. Jan. 2016, 15:07 »
Townsend har postet på twitter: https://twitter.com/andros_townsend/status/691972856415125505

Emotional.....  :'( #16years

Er vel snart på vei inn portene på St James'
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 15:10 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #571 på: 26. Jan. 2016, 15:21 »
http://www.standard.co.uk/sport/football/andros-townsend-to-newcastle-they-were-the-only-club-i-wanted-to-join-says-departing-tottenham-a3165371.html?

Tiltenkt venstre kant ser det ut til.Virker som han faktisk har lyst til å joine også. Noe positivt :)
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #572 på: 26. Jan. 2016, 17:06 »
Jeg er faktisk ikke helt avvisende til Townsend. Har litt trua på at det kan bli en god spiller, men det er selvsagt mange usikkerhetsfaktorer.
- Lite å vise til over tid
- Ingenting å vise til siste tiden
Hvis han nå kommer inn dørene så skal det bli spennende å se hvor det bærer.

Det har i alle fall vært lite imponerende siden konflikten oppsto, men at vi skal stemple han som ubrukelig allerede synes jeg blir feil.


Det er forsåvidt et stort problem med vi som er supportere i Newcastle, slik jeg ser det. Gang på gang så ser vi at spillere enten bedømmes som ubrukelige, eller som messiaser. Det er greit at vi liker svart/hvitt, men av og til kunne vi også sett litt i gråtoner. Ofte får de knapt en kamp eller et kvarter eller en sjanse før stempelet er satt.

Er spilleren så uheldig å brenne en sjanse så er han ubrukelig.
Er spilleren så uheldig å score hat-trick så er det den nye standarden som forventes.

Ikke rart enkelte spiller med høye skuldre og at presset bygges opp. Det er vel baksiden med å ha blant verdens mest engasjerte hjemmepublikum.

Enig i det meste.

Jeg har veldig trua på Townsend. Synes han besitter ekstremferdigheter som kan tilføre laget mye på kantene.
Synes heller ikke 12 millioner pund er så mye for en engelsk landslagsspiller, ihvertfall ikke når vi betalte det samme for Thauvin som ikke er i nærheten av å være på det nivået, foreløpig.

Jeg synes laget som helhet blir bedre med en ving (Townsend) inn. Vi har spilt mye med Wijnaldum på venstrekant. Det har fungert bra nok det. Ayoze har også spilt der. Det har ikke fungert så bra synes jeg.
At disse 2 er best mer sentralt i banen istedenfor på kant er jeg ikke i tvil om. Med Townsend inn vil vi forhåpentligvis se Ayoze og Wijnaldum der de er best. Kanskje også samtidig.

En sentral midtbane med Wijnaldum og Shelvey er i mine øyne 10 hakk opp fra Anita - Colback. Med Sissoko og Townsend på hver sin kant og Ayoze - Mitrovic på topp er laget i mine øyne ganske godt.
Få inn en spiss som kan garantere litt flere mål så blir dette et knallsterkt lag.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #573 på: 26. Jan. 2016, 17:48 »
Har troen på at vi rykker rett opp fra championship neste år nå. Absolutt flere spillere i dagens stall som blir med ned.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #574 på: 26. Jan. 2016, 18:19 »
Ryktes at vi prøver oss på Remy på lån nå. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke prøvde å låne Townsend, og en evt. oposjon på kjøp. Ville gjort alt så mye lettere
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #575 på: 26. Jan. 2016, 18:42 »
Ryktes at vi prøver oss på Remy på lån nå. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke prøvde å låne Townsend, og en evt. oposjon på kjøp. Ville gjort alt så mye lettere

I følge flere medier prøvde vi å låne han, Levy ville kun selge...

Shane Ferguson er solgt: http://www.skysports.com/football/news/11735/10144885/millwall-sign-shane-ferguson-from-newcastle-on-permanent-deal

Syns han hadde noen positive innhopp i sin tid, hadde noen assists såvidt jeg husker. Fikk dessverre aldri sjansen når store stjerner som Gouffran og Marveux var foran i køa......  :P
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 19:10 av Geordie »
No fate but what you make

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #576 på: 26. Jan. 2016, 20:07 »
Måtte bare en tur innom spursforumet, for å lese hva de syns om Townsend...

"Hvis det er riktig at vi faktisk har fått et bud på rundt 10m så antar vi sa nei fordi vi er sikre på at vi faktisk kan få mer (evt. at det var en haug med klausuler som vi tviler på at Townsend vil leve opp til). Helt utrolig hvis vi skulle få en slik sum for han og enda mer utrolig hvis vi nå faktisk ikke selger.

Noen ganger fatter jeg ikke hva diverse klubber driver med. Townsend løper fort i et par landskamper og plutselig får han seg et "navn". Hadde heller kjøpt Helland enn Townsend. Og det finnes sikkert mange kjøp som er bedre enn Helland rundt omkring som jeg ikke vet om, men som en PL klubb burde kjenne til."

"£14m for Townsend. Levy er gal. Og den som evt. betaler det er enda galere."

"Liker ikke dumme spillere og på banen er Townsend definitivt dum (litt som Lennon - bare mye verre)."

"Rimelig utrolig at han nå sannsynligvis blir et at Newcastles dyreste kjøp gjennom tidene (inflasjon og valutakurs tatt med i beregningen)."

"Andros har en masse talent og gode egenskaper som han ikke bruker riktig grunnet (sansynligvis) en total mangel på fotball-intelligens. En enklere måte å spille fotball på vil forhåpentligvis passe han bedre, og jeg blir ikke overasket hvis han skinner for en ny klubb (muligens et merkelig valg med Newcastle riktignok)"

"En spiller som har gjort sitt beste, men som dessverre ikke er god nok.
Hadde jeg hatt hår ville jeg revet det av i de kampene han har spilt - i rein frustrasjon!
Andros har en del fine ferdigheter, men mangler fotballforståelse som kreves for å bli en veldig god spiller."

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #577 på: 26. Jan. 2016, 20:20 »
Huff og huff. Snakk om hjerneblødning. Her bruker vi etter min mening 140 mill på en spiller som egentlig kan vise til ingenting. Vi betaler altså minst 80 millioner ekstra for at han er britisk.  Vi får en ny irriterende ving som faktisk IKKE er i stand til å legge inn. Det er jo det vi trenger mener jeg. Og det verste av alt er at vi har brukt nesten like mye på en annen VENSTREkant som knapt får prøve seg, og som sliter fordi han har fått null støtte av en ubrukelig sentral midtbane og en venstreback som er håpløs offensivt.  Vi trenger ikke venstrekant, vi trenger venstreback! Mclaren skjønner rett og slett ikke hvordan man skal sette sammen et lag. ARGH!!!

Vi betaler med andre ord en liten formue for Obertan versjon 2.
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 20:26 av Thomas »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #578 på: 26. Jan. 2016, 20:29 »
Nå blir jeg ikke alltid klok på dette Spurs laget. Dembele var helt ute i kulda for en tid tilbake og var ryktet til både oss og andre klubber. Nå blomstrer han i laget igjen. Bentaleb var gullkalven i dette laget for en stund tilbake. Har vel nesten ikke sett han siden åpningskampen der han var avgjørende for at de tapte (mulig han har vert skadet en stund). Bale som nesten ble solgt til Birmingham og vi vet jo hvor han endte. Jeg sier ikke at Townsend  blir en megastjerne, men slakten han får er litt vel mye for min del. Han har tross alt vert mer på det engelske landslaget enn noen av de engelske spillerne vi har hatt på mange mange år. Klart Spurs fansen er litt mer kravstore enn normalt. Spiller om ligagull, og har en kommende verdenstjerne i Dele Alli. Townsend har iallefall ferdighetene til å lage litt kaos. Bortsett fra Sissoko så er det få som har denne egenskapen.

Nå snakker jeg spesielt om engelske forum, men klagingen er helt utenfor viddene. Bruker vi penger så klages det, brukes det ikke penger så klages det. Spilleren er enten helt fantastisk eller helt udugelig. Ingen mellomting. Vi er på nedrykk, vi klarer ikke å hente spillere som spiller fast på andre lag. 

Edit: enig med Hughie.
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 20:39 av Fluffy »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #579 på: 26. Jan. 2016, 20:51 »
Misforstå meg rett, jeg er fornøyd at vi bruker penger. Problemet er at vi bruer det på feil type spiller. Towsend blir 25 i år, og etter det jeg vet gjør gjør han feil valg i de viktige situasjonene. Hvis det er slik, som enkelte antyder, at det er et resultat av at han mangler fotballintelligens, så mener jeg det er lite sannsynlig at det er noe han kommer til å riste av seg hos oss. Det er noe han ville kvittet seg med i yngre alder enn det han er nå. Jeg er bare så drittlei av å se spillere i vår drakt som konstant gjør de feile valgene og som ikke er i stand til å gjøre helt enkle ting. Vi har hatt Jonas, vi har Obertan , vi har Sissoko som kun egner seg på overganger, men som ellers sliter med å enkle mottak og enkle pasninger.   De eneste spillerne på vårt lag som kan gjøre noe konstruktivt med ballen og som har et sluttprodukt er perez og gini. Det mener jeg er hovedårsaken til at vi ligger der vi er. Det hjelper mao. ikke å ha en rask Towsend som kommer ned til boksen hvis han ofte gjør de feile valgene etter at han har kommet dit.

Sorry at jeg er pessimist og bastant nå, er bare en smule frustert :)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #580 på: 26. Jan. 2016, 20:58 »
Kritikken var ikke ment på deg Thomas  :)

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #581 på: 26. Jan. 2016, 21:36 »
Det er vel ikke grunnløs klaging fra spursfansen. De gnir seg godt i henda nå. Mye kosta shearer i sin tid? £150 mill? Og Townsend koster oss like under... Ja, det er hundre år siden og tidene har forandret seg, men det setter ting litt i perspektiv. Og som sagt, så må det være veldig mange bedre vinger der ute. Dette er en ny obertan, bare enda dårligere.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #582 på: 26. Jan. 2016, 21:57 »
Ryktes om at Remy vil være tilgjengelig til 12 mill pund nå som Pato er klar. Burde vel gjerne prøvd oss på Remy først? Er egentlig ikke interessert i at Townsend skal ta plassen til Perez i laget. Likevel; greit med en ving med fart og mer dybde i stallen

Townsend har visstnok bare 3 mål på sine siste 77 skudd i PL..
https://twitter.com/WhoScored/status/691940070174146560
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 22:01 av Martin »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #583 på: 26. Jan. 2016, 22:23 »
12 mill for Remy og. Da er det natta ass. Hans 30 min mot Arsenal er noe av det mest hjelpeløse jeg har sett i år. På lån til nøds.

Når det gjelder Townsend; viktig å huske at han ikke har spilt NOE det siste året. Hva er det som taler for at han plutselig skal være i god kampform nå? Vi trenger noen som kan bidra umiddelbart. Og argumentasjonen om at det er bra med unge engelskmann med landskamper etc, er jeg med på. Men Townsend er vitterlig ikke en god ung engelskmann! Det hadde gitt mening å hente en ving som kunne lagt innlegg til Mitrovic. DET KAN IKKE TOWNSEND. Alle mine spursvenner feirer julaften i dag. De synes det er en absurd pris. For en middelmådighet av beste Obertan-merke.

For the record: Jeg har vært positiv til de fleste spillerne vi har hentet det siste året. Men her stopper entusiasmen.
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 22:26 av lefsen »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #584 på: 26. Jan. 2016, 22:44 »
Positiv til både Townsend og Remy, uavhengig av sum.

Vi har satt oss i et uføre, og må betale oss ut av den. Jeg er tydeligvis en av få som har troa på Townsend, og tror han kan tilføre venstresiden vår en god del. Skulle gjerne ha sett at Thauvin hadde fått flere muligheter, men tror Townsend kan bidra godt når han kommer i form. Bør ikke ta lang tid.
Greit å slippe å sende Gini ut til venstre!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒