20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 168315 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #480 på: 21. Jan. 2016, 08:18 »
Enig med Torfinn. Først og fremst gir han oss flere strenger å spille på. Vanskelig å se hvem han skal presse ut, selv om Perez ikke er i sitt livs form for tiden.

Angående realismen så er jeg redd vi stiller bak samtlige av de klubbene du nevner dersom deres interesse skulle melde seg. De er Londonklubber som ofte er attraktivt nok i seg selv, og iallefall noen av klubbene har vel tidvis demonstrert lønninger som vi relativt sett ikke har vært villig til å gi i Newcastle i nyere tid(?). Men det gjenstår jo å se hva Berahino setter høyest og så langt så tilsier i det minste tabloidene at vi er i førersetet slik jeg tolker det.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #481 på: 21. Jan. 2016, 08:21 »
Det vil ihvertfall gi lite mening å slå vår egen transferrekord som har stått i over 10 år på en spiller som skulle vært tiltenkt plass som impact-spiller.
Men igjen har jo de to kanskje dyreste Ashley-kjøpene knapt fått spille kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #482 på: 21. Jan. 2016, 09:42 »
Klassisk opplegg: Newcastle byr på en spiller. De finner sin egen pris. Står fast på den. Venter og venter. Oops. Transfervinduet er over. Får ikke spilleren. Har ikke sjekket ut noen andre.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #483 på: 21. Jan. 2016, 10:18 »
med tanke på TV avtalen neste ses så er det jo klart gunstigere å handle no. saido kan gå relativt billig.. Om han slår til vil verdien ha auka allerede til sommeren og mange har fått inn ein pen sum penger da. Videresalgsfortjenestesmulighetene er ialfall på plass så trur dette går i boks.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #484 på: 21. Jan. 2016, 12:43 »
http://www.theguardian.com/football/2016/jan/21/newcastle-andros-townsend-tottenham-sandro-ramirez

En nyhet som veldig mange kanskje syns er like grei - vi skal ha gitt opp Townsend da Levy ikke vil fire på kravet om 14 mill pund.
Istedet skal vi være interessert i å låne Sandro fra Barcelona! Phillips og Sinclair nevnes også fortsatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #485 på: 21. Jan. 2016, 12:45 »
Kven kunne me ha fått til klubben for tilsvarande sum frå utlandet lurer eg på? I staden for Berahino.
Dette er vel ganske dyrt er det ikkje det? Eg meiner han har vel ikkje prestert over lang tid.
Får ikkje spilletid i West Brom !!!
Er det Pullis han ikkje er på talefot med kanskje.....
« Siste redigering: 21. Jan. 2016, 13:08 av Jonny »

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #486 på: 21. Jan. 2016, 13:08 »
http://www.theguardian.com/football/2016/jan/21/newcastle-andros-townsend-tottenham-sandro-ramirez

En nyhet som veldig mange kanskje syns er like grei - vi skal ha gitt opp Townsend da Levy ikke vil fire på kravet om 14 mill pund.
Istedet skal vi være interessert i å låne Sandro fra Barcelona! Phillips og Sinclair nevnes også fortsatt.

Håper dette stemmer. 14 er altfor mykje for ein såpass middels spiller.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #487 på: 21. Jan. 2016, 13:11 »
Kven kunne me ha fått til klubben for tilsvarande sum frå utlandet lurer eg på? I staden for Berahino.
Dette er vel ganske dyrt er det ikkje det? Eg meiner han har vel ikkje prestert over lang tid.
Får ikkje spilletid i West Brom !!!
Er det Pullis han ikkje er på talefot med kanskje.....

Han vil bort, det er derfor han ikke har fått mye spilletid.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #488 på: 21. Jan. 2016, 14:05 »
http://www.theguardian.com/football/2016/jan/21/newcastle-andros-townsend-tottenham-sandro-ramirez

En nyhet som veldig mange kanskje syns er like grei - vi skal ha gitt opp Townsend da Levy ikke vil fire på kravet om 14 mill pund.
Istedet skal vi være interessert i å låne Sandro fra Barcelona! Phillips og Sinclair nevnes også fortsatt.
Douglas i Chronicle skrev at vi ikke har noen interesse i Phillips eller Sinclair. Graves i Sky sier at Townsend dealen fortsatt lever.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #489 på: 21. Jan. 2016, 14:19 »
Jeg tolker £30M for Berahino og £14M for Townsend som forhandlingteknikker. De priser spilleren en del høyere en hva de egentlig ønsker, for så å fire litt når overgangsvinduet stenger. Hva som blir uttalt i media er heller ikke til å bli klok på, for alt som blir sagt er nok nøye planlagt som en del av strategien.

Tottenham, Stoke og Chelsea er de vi konkurrerer mot per nå ang. Bera melder Skysports. Den som byr høyest får nok napp, men ikke før helt på slutten av vinduet. Skulle det budet være høyere enn £20M er det bare å la være syns jeg. £20M er drygt, men nå ligger vi der vi ligger og treng er en type som Berahino.

Tottenham er kjører hard-ball over Towny. Mulig Newcastle har tilbudt et take-it-or-leave-it med £10M. Støttes. Kanskje Spurs kommer tilbake en av de siste dagene og tilbyr Townsend til denne prisen.

I det store og det hele virker det sært vanskelig å få til begge disse overgangene før helt på slutten av vinduet. Håper Newcastle ser etter andre spillere og varsler WBA og Spurs at nå går toget, så det faktisk må bestemme seg. WBA uttaler at de ikke trenger å selge, men igjen, det er nok bare en del av strategien. Tottenham burde vertfall være mulige å presse angående Townsend.

Boro har forresten lagt inn et bud på £6M for Phillips i følge Skysports.

I verste fall kan ender vi opp med et par lånespillere. Remy kan fort skje, Januzaj er kanskje ikke utenkelig, og det finnes nok spillere på kontinentet også...
Black and white since 1996

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #490 på: 21. Jan. 2016, 15:05 »
I følge Sky Sports er det bare tull at West Brom krever £30m for Berahino, mer antatt at prislappen skulle ligge på mellom £18m og £22m (fortsatt jævlig mye spør du meg)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #491 på: 21. Jan. 2016, 16:15 »
Siden verken Berahino eller Townsend spiller eller er med planene til sine respektive managere, er det jo bare tull å påstå noe annet enn at de er til salgs. Imidlertid unner jeg Daniel Levy av hele mitt hjerte å brenne inne med Townsend. 14 mill pund som ryktet sier, er galskap for denne spilleren, og skal le rått om Newcastle nå gir faen og henter en annen, og Townsend forsvinner til langt lavere pris i sommer.

Noe særlig mer enn 15-20 mill for Berahino er også drøyt i mine øyne, imidlertid er potensialet i Berahino langt bedre enn Townsend.   
No fate but what you make

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #492 på: 21. Jan. 2016, 16:56 »
I følge Sky Sports er det bare tull at West Brom krever £30m for Berahino, mer antatt at prislappen skulle ligge på mellom £18m og £22m (fortsatt jævlig mye spør du meg)

Er umulig å være uenig, men nå er det dessverre slik i PL. Sammenlignet med £49M for Sterling er £20M for Berahino et varp, men sammenlignet med £4M for Austin er det galskap. Sykt marked, men så er også prisen å betale for å rykke ned fra PL skyhøy.

Grunnen til at jeg støtter å "splash the cash" for Berahino er rett og slett mangel på spisskandidater. Trenger en som beviselig scorer mål enten i PL er på topp-toppnivå ala Lacazette, og de er det få tilgjengelige av.
Black and white since 1996

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #493 på: 21. Jan. 2016, 19:01 »
Berahino er og blir gambling. Han har holdningsproblemer, men samtidig er han ung, engelsk og har veldig gode avslutningsegenskaper. Et godt halvår på han og han er verdt 35 mill +.

Townsend er verdt max. 10, så håper ikke vi betaler mer enn det. Samtidig er Levy + Newcastle på et forhandlingsbord dømt til å mislykkes. :P
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #494 på: 22. Jan. 2016, 05:38 »
Superswag, vi har vært gjennom dette før: om du skriver litt kortere er det større sjanse for at vi gidder å lese alt du skriver. Dette er jo nesten essay

Først får jeg kritikk for at jeg deler opp innleggene, og når jeg først samler dem, og reflekterer over forskjellige ting samlet i et innlegg etter å ha vært borte en lang stund. Føler jeg har strukturert dem slik at jeg tar for meg lagdel for lagdel eller spiller for spiller med avsnitt slik at de som vil kan svare på det de reagerer på. Beklager hvis jeg skriver for langt, men føler jeg i det minste gir et utfyllende svar og begrunnelse for meningene mine. Om det er så uinteressant å lese, så får du la være..