20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 168209 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #120 på: 25. Des. 2015, 12:04 »
Jeg tror McClaren har så godt som ingenting å si. Se på troppen vår, se på kjøpene våre de siste årene. Det er kun fremtidig profit som gjelder. Det har vi mange eksempler på. Bør ikke lenger tilbake enn sommeren. McClaren ville ha Austin, Carr ville ha Mitrovic. Omtrent samme overgangssum, men Mitrovic kan selges for det dobbelte om han lykkes. Det er det som betyr noe i Newcastle.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #121 på: 25. Des. 2015, 12:08 »
Kvifor har McClaren noko han skulle sagt når Pardew ikkje hadde det? Me har framleis ikkje erstatta Cabaye og me burde kjøpt ein erstattar for Colo for eit par sesongar sidan.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #122 på: 25. Des. 2015, 12:59 »
Colo viste for endte gang enorme tempoproblemer mot Villa. Kan ikke fatte det hvis man ikke ser etter forsterkninger på denne posisjonen. Kanskje kan Dummett inn i denne posisjonen være en ok løsning, men da må vi ha en ny god VB. Det bør vi egentlig uansett for Dummett bidrar med null offensivt på VB-plass.

Også helt enig med at vi må ha forsterkning på midtbanen. Noen som vet noe om Clement Grenier sin situasjon for tiden?


Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #123 på: 25. Des. 2015, 13:09 »
Det er jo ikke sånn at vi ikke trenger en ny ving, men det er så mange andre posisjoner som er viktigere å forsterke.

Sentral midtbane, midtstopper og venstreback står helt klart øverst på lista. Vi har dessverre en helt røten tropp og det er MYE som må gjøres om klubben skal komme seg fremover.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #124 på: 25. Des. 2015, 18:04 »
Det er jo ikke sånn at vi ikke trenger en ny ving, men det er så mange andre posisjoner som er viktigere å forsterke.

Sentral midtbane, midtstopper og venstreback står helt klart øverst på lista. Vi har dessverre en helt røten tropp og det er MYE som må gjøres om klubben skal komme seg fremover.

I mine øyne vil en ving automatisk forsterke den sentrale midtbanen og gjøre hele midtbanen mer uforutsigbar.

En spiller som Andros Townsend er i mine øyne perfekt slik ståa er i klubben nå. Han er venstrebent, trives best på høyresiden men kan like godt spille på venstresiden. Dette gjør at vi kan sette inn Sissoko og/eller Wijnaldum på sentral midtbane. Om Thauvin fortsetter fremgangen kan vi plutselig få en helt "ny" midtbane med 2 ordentlige vinger og Sissoko og Wijnaldum sentralt. Da kan vi rotere litt rundt og det blir automatisk mer konkurranse om plassene.
Dessuten så synes jeg Townsend er en god spiller. Litt ujevn, men han har bevist toppnivået sitt over en ganske lang periode i Tottenham som ble kronet med 10 landskamper. Han er rask, gode dribleferdigheter og stor arbeidskapasitet.
Den store svakheten hans er i mine øyne at han altfor ofte velger å gå inn i banen for skyte, som oftest et dårlig skudd/valg, når han har medspillere i godeog bedre posisjoner. Dette har kanskje du poengtert før Daniel. I mine øyne går dette på taktiske valg og ikke nødvendigvis mangel på ferdigheter. Stor selvtillit, vil avgjøre og gjøre det selv. Det er lov, men ikke hver gang.

Så i mine øyne er derfor en ving (Townsend) en meget god signering.

Videre vil jeg si at siden det går rykter om at Shelvey har falt ut med ledelsen i Swansea så er dette en spiller som i mine øyne er langt bedre enn Colback og Anita på sentral midtbane. Shelvey er en motor som dekker store rom, som er flink til å spille opp medspillere og slår gode pasninger. Han har et fint driv og et meget godt skuddben.

Ellers har jeg hatt meget lyst på en danske på stopperplassen. Jeg synes Jannik Vestergaard er en spennende spiller. Stor, sterk og god i luftrommet. God med ballen. Werder Bremen sliter i motgang nå, så jeg håper det er en mulighet her. Men igjen så er dette et lite sjansespill da han ikke har noe erfaring fra PL. NUFC er nok ikke i den posisjonen at de kan ta noen sjanser nå???
Derfor er kanskje Burnley sin midtstopper Michael Keane et tryggere og mer fornuftig valg akkurat nå.

Mange vil nok ha inn en venstreback og en spiss også. Kan si meg enig. Men først og fremst vil jeg ha inn de jeg nevnte over her. Det er ihvertfall mine ønsker.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #125 på: 25. Des. 2015, 18:44 »
Townsend ville vært en drøm. Townsend og Obertan på ett og samme lag. De to mest hjernedøde spillerne i PL på hver sin kant. Gud bedre. Det ville utvilsomt vært til stor humor for alle andre enn Newcastlesupportere, og helt sikkert noen av oss også.
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #126 på: 25. Des. 2015, 20:41 »
Kvifor har McClaren noko han skulle sagt når Pardew ikkje hadde det? Me har framleis ikkje erstatta Cabaye og me burde kjøpt ein erstattar for Colo for eit par sesongar sidan.

Pardew hadde ingenting å si når stjernespillerne ble solgt, det er jeg enig i. Men det jeg snakker om her er i hvilke grad Mclaren har innflytelse på hvilke posisjoner på banen han kan forsterke. Jeg mener Mclaren åpenbart kan påvirke hvilke posisjon og type spiller han trenger, men at han ikke kan, i motsetning til en manager, bestemme eksakt at det er Ola Nordmann han får kjøpe. Han kan kanskje velge mellom Mitroic eller Austin, som Daniel nevner, men det kan godt tenkes at det er Carr og Ashley som bestemmer at det er Mitrovic som skal inn. Men her det viktig å understreke at Mitrovic og Austin er like spillertyper og jeg tror derfor det er sannsynlig at Mclaren har fått bestemme at det er en targetspiss han trenger.  Begge disse spissene har jo sin styrke innenfor boksen, og de er avhengige av spillere rundt seg som kan sette dem opp i gode posisjoner. Jeg har derfor ikke noe i mot at valget falt på Mitrovic (jeg er for øvrig ikke overraket at erkebritiske Mclaren ville gå for en britisk spiller). Mitroic er yngre, koster mindre, og krevde ikke så mye i lønn. Austin kan vise til en god sesong i PL, er veldig godt lønnet og er eldre. Jeg tror ikke Austin ville vært bedre enn Mitrovic med det laget vi har nå. Austin var dårlig for QPR i fjor da han spilte alene på topp, det var først da han fikk  Zamora ved sin side at han begynte å score i PL.
« Siste redigering: 25. Des. 2015, 20:44 av Thomas »

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #127 på: 26. Des. 2015, 12:34 »
Jeg kan virkelig ikke forstå innkjøpspolitikken vår. Vi er på leting etter kant og spiss?? På kant har vi Thauvin og Aaarons i bakhånd av de vi allerede bruker. Er det tenkt at Sissoko/Wijnaldum skal kunne spille sentralt dersom det dukker opp en ving til. Skal vi forsterke den sentrale midten eller mener man at Anita/Colback og Tiote er gode nok?

I forsvar er det jo ren katastrofe til tider. Mbemba kan med tid og stunder bli en klassestopper, han er allerede godt på vei. Coloccini er grusom til tider og alderen taler mot han. Da står vi igjen med en skadet Taylor, en elendig Williamson og et talent som ikke virker på meg som et talent i Lascelles..
På backene har vi den skadede og uforutsigbare Haidara, den elendige Dummet, den solide Janmaat og et kjempetalent i Mbabu. Etter min smak er det alt for svakt. Det samme gjelder stopperne.

På keeperplassen er vi godt skodd. Rob Elliot har vært bunnsolid i de kampene han har stått.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #128 på: 26. Des. 2015, 14:01 »
Synes det er sjokkerende om vi ikkje henter ein midtstoppper, men ikkje overraskende. Vi MÅ ha ein midtstopper, playmaker sentralt i bana slik at Colback eller Anita blir skjøvet ut på benken og ein kantspeler. Men kjenner eg dei ansvarlege rett, så er det vel ingenting av dette som kommer inn i Januar.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #129 på: 26. Des. 2015, 14:23 »
Ving og keeper er jo de eneste posisjonene vi faktisk er godt nok besatt (med unntak av at Krul er verdens mest skadeutsatte keeper).. Skjønner ikke helt hvorfor vi skal lete etter ny ving.. I angrep har vi Ayoze og Mitrovic som førstevalg og en hjernedød Cissé på benken. Ikke helt krise, så jeg mener vi absolutt at vi burde prioritere andre posisjoner hvor vi stå svakere.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #130 på: 26. Des. 2015, 15:04 »
Vi leter vel sikkert etter en ving fordi vi ikke har en eneste ving i klubben som presterer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #131 på: 26. Des. 2015, 15:17 »
Townsend ville vært en drøm. Townsend og Obertan på ett og samme lag. De to mest hjernedøde spillerne i PL på hver sin kant. Gud bedre. Det ville utvilsomt vært til stor humor for alle andre enn Newcastlesupportere, og helt sikkert noen av oss også.

Hva er dette for en slags argumentasjon? Noe av det dummeste tilsvaret jeg har lest her inne! Forsøk på å være vittig eller hva det nå enn er?

Jeg nevnte ikke Obertan med ett eneste ord. Videre vil jeg si at når Andros Townsend står med 10 A-landskamper for England og 3 mål, putta i 1-1 kampen mot Italia på slutten av forrige sesong, så må det utvilsomt bo noe talent i han.
Må også presisere at Townsend har representert så og si alle U landslagene fra U 16 til U 21. Så han kan ikke være så fullstendig ubrukelig og alt det andre du beskriver.

For all del, vær gjerne uenig, men argumentasjonen kan vel strengt tatt heves noen titalls hakk.........

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #132 på: 26. Des. 2015, 15:39 »
Vi leter vel sikkert etter en ving fordi vi ikke har en eneste ving i klubben som presterer.

Ikke at den sentrale midtbanen presterer noe særlig bedre..

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #133 på: 26. Des. 2015, 16:03 »
Grunnen til at Obertan blir nevnt er fordi folk, inkludert meg, ser på han og Towsend er veldig like ute på fotballbanen. De tar dumme valg igjen og igjen og igjen, og ingen av de ser ut til å lære av sine feil. De gjentar jo de samme feilene hver eneste gang de er på en fotballbane. Dårlig valg, idiotiske valg og latterlige valg, krydret med en OK kamp en sjelden gang. Dette har begge bevist igjen og igjen og igjen, og spør du meg er det ikke uten grunn at supportere av Newcastle misliker fotballspilleren Obertan og at supportere av Tottenham misliker fotballspilleren Townsend så mye som de gjør.

Morsomt at du nevner Townsend og landslaget forresten, for jeg har inntrykk av at de fleste Englandsupportere vil ha han så langt unna landslaget som overhodet mulig, og ser på'n som helt håpløs. Mulig dette er feil, men hver gang jeg leser noe som Towsend på et forum, så er det negativt uavhengig av hvilket klubb- eller landslag personen holder med.

Du må gjerne ønske deg Townsend til klubben, men det gjør ikke jeg. Frustrerende spiller, på lik linje som f.eks Obertan.

Nok om dette fra min side.
Nei.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #134 på: 26. Des. 2015, 16:54 »
Vi leter vel sikkert etter en ving fordi vi ikke har en eneste ving i klubben som presterer.

Ikke at den sentrale midtbanen presterer noe særlig bedre..
Det har ikke jeg sagt heller... Men du sier at vi er godt besatt på vingene, og det er jo langt i fra realiteten.