20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 168209 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #75 på: 16. Des. 2015, 21:11 »
Mener jeg leste at Handanovic skrev under ny kontrakt for Inter?
En annen ting jeg lurer litt på er hvorfor disse keeperne skulle velge NUFC?
Mange klubber rundt om i europa som har vært ute etter dem.
At dem begge er bedre enn Elliot og på nivå eller bedre enn Krul er jeg forsåvidt enig i, men da begynner vi plutselig å få voldsomt mange keepere...

Enig med Daniel ang. Inler, og de gangene få gangene han har spilt for Leicester har han vel ikke imponert så mange virker det som, skal dog bli spennende å se om han får noen kamper nå som Drinkwater er ute med skade.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #76 på: 16. Des. 2015, 21:17 »
Hent Charlie Austin og selg Cisse. Med Mitrovic, Austin, Perez og De Jong er vi godt skolert på topp.

Hvis vi i tillegg henter Carrick til sommeren på free transfer, har vi fått inn to briter med vinnerskaller.
« Siste redigering: 16. Des. 2015, 21:20 av Eivind »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #77 på: 16. Des. 2015, 21:31 »
Virker som om Austin har bestemt seg for å fullføre kontrakten med QPR.
Leste et sted at han sa han skulle bli ut sesongen, mens Hasselbaink var mer usikker.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-transfers-charlie-austin-10608312

Men tar han gjerne i mot, spesielt hvis vi selger Cisse.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #78 på: 16. Des. 2015, 22:44 »
Ville ikke lagt for mye i de uttalelsene. Han virker å være en lojal type, men samtidig vet han at tilbudene kommer og forhandlingskortene blir bedre om han uttrykket at han ikke har noe hastverk. Håper virkelig at Newcastle går all-in på Austin. Han er helt perfekt for oss.

Carrick hadde slettes ikke vært feil som bosman. Leder og fortsatt god. Kanskje han har et par sesonger igjen i de beina?

Ellers blir jeg stadig imponert av Blackman i Reading. Han kan fort være en Zaha/Bolasie-type som kommer fra CC og gjør det godt i PL. Redmond har ikke gjort seg bort han heller. Ei heller Ritchie. Heller Blackman enn Sammeobi vertfall. Lewis Dunk derimot, han er ikke hva vi trenger. Blir vi linket noe særlig til midtstoppere egentlig?
Black and white since 1996

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #79 på: 16. Des. 2015, 23:32 »
Jeg har jo før nevnt Gökhan Inler og jeg mener han hadde vært en veldig god tilvekst i januar på lån. Kanskje hadde vi hatt muligheten til å sikre oss opsjon på han også. Vi trenger lederegenskapene og erfaringen i laget vårt. Kaptein på det sveitsiske landslaget og lang fartstid i Napoli. Tipper han nå har fått tilpasset seg PL på en god måte også.
Han spiller jo ikke fotball, så hvordan han skal ha fått tilpasset seg PL skjønner ikke jeg...

Han har fått flere innhopp og trener jo hver dag med spillere fra PL... men bare vær vanskelig du ;) skapende det...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #80 på: 16. Des. 2015, 23:36 »
Jeg har jo før nevnt Gökhan Inler og jeg mener han hadde vært en veldig god tilvekst i januar på lån. Kanskje hadde vi hatt muligheten til å sikre oss opsjon på han også. Vi trenger lederegenskapene og erfaringen i laget vårt. Kaptein på det sveitsiske landslaget og lang fartstid i Napoli. Tipper han nå har fått tilpasset seg PL på en god måte også.
Han spiller jo ikke fotball, så hvordan han skal ha fått tilpasset seg PL skjønner ikke jeg...

Han har fått flere innhopp og trener jo hver dag med spillere fra PL... men bare vær vanskelig du ;) skapende det...
Han har spilt 126min med PL-fotball. Det er såvidt over en kamp...Og hvis du noen gang har spilt fotball selv eller har et snev av peiling så vet du at trening og kamp ikke kan sammenlignes.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #81 på: 17. Des. 2015, 13:39 »
Uten tvil. At han kom til Leicester og ikke spilte seg rett inn på laget er også for meg lite betryggende. Langt mer merittert og velrennomert enn både Kanté og Drinkwater. Nå skal det sies at de to har vært svært solide denne sesongen, men ypperste verdensklasse er det jo definitivt ikke.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #82 på: 17. Des. 2015, 20:55 »
Hent Charlie Austin og selg Cisse.

Hva skal vi med Austin? Jeg synes han er for like Mitrovic i den forstand at han er best i boksen. Som jeg har nevnt tidligere, en av årsakene til at vi har havnet der vi er, er at jeg synes vi har for like spillere. Skal vi ha en ny spiss mener jeg vi har behov for en spiss som utfyller Mitrovic. Dvs. en rask og bevegelig spiller som kan stikke i bakrom, mens Mitrovic kan møte og holde på ball/flikke gjennom. Da får vi motsatte bevegelser og det gjør det vanskeligere for forsvaret. Slik oppsettet er nå kan våre motstandere stå høyt fordi vi har ingen spillere som truer bakrommet. Det gjør det en god del lettere å forsvare seg fordi man får færre innlegg i boks.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #83 på: 17. Des. 2015, 20:59 »
Jeg mener Cisse har sine styrker inne i boksen, men at Mitro er en mer komplett spiss enn Cisse. Skal vi sammenligne Austin med dagens spillere, vil jeg påstå at han er en god blanding mellom Mitro og Cisse. Funker langt bedre enn Cisse i åpent spill, både teknisk og taktisk, samt at han er mer klinisk inne i boksen enn hva Mitrovic er.

Helt klart for å selge Cisse, hvis det lar seg gjøre, og hente Austin.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #84 på: 18. Des. 2015, 00:06 »
Jeg har jo før nevnt Gökhan Inler og jeg mener han hadde vært en veldig god tilvekst i januar på lån. Kanskje hadde vi hatt muligheten til å sikre oss opsjon på han også. Vi trenger lederegenskapene og erfaringen i laget vårt. Kaptein på det sveitsiske landslaget og lang fartstid i Napoli. Tipper han nå har fått tilpasset seg PL på en god måte også.
Han spiller jo ikke fotball, så hvordan han skal ha fått tilpasset seg PL skjønner ikke jeg...

Han har fått flere innhopp og trener jo hver dag med spillere fra PL... men bare vær vanskelig du ;) skapende det...
Han har spilt 126min med PL-fotball. Det er såvidt over en kamp...Og hvis du noen gang har spilt fotball selv eller har et snev av peiling så vet du at trening og kamp ikke kan sammenlignes.

Istedet for å synke ned på ditt nivå skal jeg forsøke å forklare for deg hvorfor jeg ser på Inler som en potensielt god deal. Som flere har påpekt her inne så er det ikke sikkert vi klarer å hente fra aller øverste hylle i januar. Xhaka hadde jo feks vært fantastisk. Istedet bringer jeg opp en Inler som selv har luftet tanken om lån allerede. Han har spilt på et lag som har svevd på skyer hele sesongen og som fremstår som et utrolig sammensveiset kollektiv. Da er det ikke alltid like lett å komme inn i 11'ern. Dessuten er det jo nettopp det som gjør at han kan være tilgjengelig, så kanskje er det en potensiell velsignelse for oss akkurat nå. Jeg lover ikke at Inler er svaret på alle bønner, men jeg har fulgt Inler siden Udinese-tiden og også sett han live et par ganger. Det gjør meg ganske sikker på at han har egenskaper som gjør at han kan bidra med noe på vår midtbane som for tiden består av fotballgudene Anita og Colback. Lederegenskaper, sterk fysikk, 2 gode pasningsføtter, kynisme, høy løpskapasitet og erfaring med å spille for et stort lag i Napoli, samt kaptein på det sveitsiske landslaget. Jeg har jo ikke et snev av peiling... men kan du ikke fortelle meg fotballfaglig hvorfor Inler hadde vært katastrofe for oss? På lån har vi jo nesten null å tape... Kom gjerne opp med noen andre alternativer på midt så kan vi diskutere saklig og løsningsorientert for klubben vi forguder ;)

Hadde forøvrig ikke blitt lei meg hvis vi fikk Austin, men ønsker meg også enda mer bevegelse på topp. Vi har i de siste kampene hatt suksess med flott kontringsfotball. Oppspillspunktet har vi i Mitro. La oss dyrke den stilen og hente en hyperrask spiller. Kanskje kan Carillo være en løsning?
« Siste redigering: 18. Des. 2015, 00:08 av kung_zlatan »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #85 på: 18. Des. 2015, 08:35 »
Inler er en god shout, ut fra det du beskriver! De har vel også han Kante i den posisjonen som er vært meget god i år

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #86 på: 18. Des. 2015, 13:15 »
Har dere sett Inler spille i det siste eller baserer du deg på Inler som var god i Napoli for noen år siden?

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #87 på: 18. Des. 2015, 13:18 »
Hent Charlie Austin og selg Cisse.

Hva skal vi med Austin? Jeg synes han er for like Mitrovic i den forstand at han er best i boksen. Som jeg har nevnt tidligere, en av årsakene til at vi har havnet der vi er, er at jeg synes vi har for like spillere. Skal vi ha en ny spiss mener jeg vi har behov for en spiss som utfyller Mitrovic. Dvs. en rask og bevegelig spiller som kan stikke i bakrom, mens Mitrovic kan møte og holde på ball/flikke gjennom. Da får vi motsatte bevegelser og det gjør det vanskeligere for forsvaret. Slik oppsettet er nå kan våre motstandere stå høyt fordi vi har ingen spillere som truer bakrommet. Det gjør det en god del lettere å forsvare seg fordi man får færre innlegg i boks.

Enig her Thomas. Shearer og Bellamy i par er noe jeg har savnet. Austin er ikke en spiss som skaper noe selv. Pr. i dag har vi ikke kreativitet nok til å ha både Mitro og Austin på banen samtidig. Kunne heller sett at vi prøvde oss på Berahino.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #88 på: 18. Des. 2015, 17:54 »
Hent Charlie Austin og selg Cisse.

Hva skal vi med Austin? Jeg synes han er for like Mitrovic i den forstand at han er best i boksen. Som jeg har nevnt tidligere, en av årsakene til at vi har havnet der vi er, er at jeg synes vi har for like spillere. Skal vi ha en ny spiss mener jeg vi har behov for en spiss som utfyller Mitrovic. Dvs. en rask og bevegelig spiller som kan stikke i bakrom, mens Mitrovic kan møte og holde på ball/flikke gjennom. Da får vi motsatte bevegelser og det gjør det vanskeligere for forsvaret. Slik oppsettet er nå kan våre motstandere stå høyt fordi vi har ingen spillere som truer bakrommet. Det gjør det en god del lettere å forsvare seg fordi man får færre innlegg i boks.

Enig her Thomas. Shearer og Bellamy i par er noe jeg har savnet. Austin er ikke en spiss som skaper noe selv. Pr. i dag har vi ikke kreativitet nok til å ha både Mitro og Austin på banen samtidig. Kunne heller sett at vi prøvde oss på Berahino.

Får vi Austin på free transfer etter sesongen hadde jo det vært jæævlig konge. Tror at han og Mitrovic på topp kunne blitt knall (men da hadde vi også trengt skikkelige vinger). Er ikke alltid det funker med targetmann + bakromspiss heller. Carroll og Suarez skuffet nok mange Liverpoolsupportere.
Likevel, håper vi kan klare det og at Mitrovic - Perez blomstrer til å bli et av de beste spissparene PL har sett :)

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #89 på: 18. Des. 2015, 19:29 »
Jeg tror ikke på at to spisser må være forskjellige, så lenge de er gode nok. Gode argumenter, Thomas, men jeg tror ikke det har så mye å si i praksis.