20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europa League  (Lest 49649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #60 på: 04. Nov. 2011, 14:30 »
Personlig synes jeg det er en stor fordel med et komplementært stopperpar, så vel som spisspar. Og jeg er ikke så sikker på om to "ball playing defenders" er den beste sammensetningen. Ei heller to "limited defenders". Jeg synes kombinasjonen duellstopper og ballspillende stopper er meget god. Riktignok er Hangeland vanvittig god i lufta, men han er ingen typisk duellstopper. I Fulham har han også duellsterke Aaron Hughes som partner. Jeg mener Colo blir bedre av å ha en så oppofrende spiller som Taylor ved siden av seg, som kaster seg ned, blokkerer skudd og som vinner veldig mye i lufta. Aaron Hughes er bedre langs bakken enn i lufta, men fremdeles mer duellsterk enn Hangeland.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #61 på: 04. Nov. 2011, 15:43 »
Syns forøvrig heller ikke Taylor er så begrenset som det gis inntrykk av her. Pardew sa vel nå nettopp nok en gang at Tayls hadde passa inn i England-set-up'en og dro frem at han er en great passer of the ball. Det er jeg ihvertfall relativt enig i. Han er ingen Colo nei, men teknisk sett ikke milevis unna Hangeland. Prater vi derimot Williamson prater vi en klassisk no-nonsense-stopper som er mye mer primitiv i spillestilen sin.
Legg dessuten merke til alle de offensive initiativene begge stopperne våre tar i løpet av en kamp. Vi har i mine øyne et av de av de mest "offensive minded" stopperparene i Premier League som i LANGT større grad spiller ball kontra poler den unna. Dette gjelder begge stopperne. Om Hangeland er bedre per dags dato, så er det i mine øyne ingen stor klasseforskjell - og Tayls har atpåtil endel år tilgode på ham. Jeg har jo alltid hatt trua på Tayls dersom gitt en lengre run på laget under forholdsvis stabile forhold. Per nå ser jo også dette ut til å bære frukter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #62 på: 05. Nov. 2011, 02:45 »
Det største ankepunktet mot Taylor, som går i favør Hangeland, er jo Stevens tidvis manglende stabilitet, og mentale awareness. Personlig kunne jeg godt sett Tayls OG Hangeland. For eksempel dersom Colo skulle forsvinne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #63 på: 05. Nov. 2011, 08:59 »
Ikke enig Kristoffer. I mine øyne er Tayls like dårlig med ball som Williamson. Faktisk synes jeg Williamson er flinkere til å holde ballen langs bakken når han har ballen som bakerste mann. Begge poler ballen vekk når de blir satt u nder press..Dette er wikis beskrivelse av Hangeland, og jeg synes den er ganske treffende: " The tall Norwegian with his characteristic calm nature is known for combining great aerial ability and physical strength with elegant technique, passing ability and pace"

Av de egenskapene der er det luft- og fysisk styrke samt fart som kjennetegner Tayls.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #64 på: 05. Nov. 2011, 09:35 »
Uenig angående Willie kontra Taylor. Williamson er for min del selve definisjonen på en klassisk britisk tanksenterstopper som er meget begrenset teknisk. Syns jo langs hele sentrallinja har blitt bedre teknisk. Best og Ba er bedre enn Carroll, Cabaye er bedre enn Nolan og Taylor er mye mer spillende enn Williamson. Derfor er vi jo også blitt et bedre ballbesittende lag denne sesongen. Det var da pokker meg ekstremt mye mer lemping opp på targetman med Willie på bana kontra hva det er med Taylor som bakerste mann. Taylors fremste styrker er selvfølgelig duellstyrken - det er vanskelig å komme vekk fra når han vinner flere dueller enn noen andre spillere i ligaen. Selv om han ikke er like god teknisk som Hangeland - er han ikke milevis unna, og helt klart i en liga over Williamson der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #65 på: 05. Nov. 2011, 11:35 »
Helt spot on, Kristoffer. Og når wikipedia skriver at pace er en av Hangelands styrker, da mister den artikkelen litt av troverdigheten for min del.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #66 på: 05. Nov. 2011, 12:27 »
Helt spot on, Kristoffer. Og når wikipedia skriver at pace er en av Hangelands styrker, da mister den artikkelen litt av troverdigheten for min del.

Å skrive at han er rask er kanskje en drøy påstand, men resten synes jeg er beskrivende for hans spillestil.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #67 på: 05. Nov. 2011, 12:32 »
Vel, Hangeland er ikke noe hurtigtog, men har er ikke direkte treg heller. Han har ganske lange bein som gjør han i stand til å ta lange steg når han løper, ikke helt ulikt Der Elch. Men det er også sjelden Hangeland trenger å være så hurtig, fordi han er såpass klok, og fordi han gjerne har sin stoppermakker i sikring når han selv prøver å bryte foran.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #68 på: 05. Nov. 2011, 13:01 »
Helt spot on, Kristoffer. Og når wikipedia skriver at pace er en av Hangelands styrker, da mister den artikkelen litt av troverdigheten for min del.

Å skrive at han er rask er kanskje en drøy påstand, men resten synes jeg er beskrivende for hans spillestil.

Det er jeg enig i. Men jeg er uansett veldig redd for at et stopperpar med Hangeland og Coloccini hadde gitt altfor lite trøkk, og at Hangeland i så måte måtte vært en erstatter for Colo. Men det vil jeg ikke.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #69 på: 30. Nov. 2011, 21:46 »
For en dommertabbe.. Redder sannsynligvis Tottenham fra tap, var hverken straffe eller rødt. Kommer til å endre kampen betydelig.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #70 på: 30. Nov. 2011, 23:07 »
Rettferdigheten seirer. :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #71 på: 14. Des. 2011, 23:18 »
Fulham

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #72 på: 14. Des. 2011, 23:51 »
Jeg liker Fulham jeg. Synes det er synd at også de ryker på hue og ræva ut, men det er kanskje ikke så sjokkerende med tanke på ligaformen, som ligger veldig godt an til 38 poeng på 38 kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #73 på: 23. Feb. 2012, 11:22 »
http://apps.facebook.com/theguardian/football/2012/feb/23/manchester-city-hulk-unsporting-porto

Hahaha. Dakars Hulk fikk litt pes av Shitty-supporterne, deriblant "You're not so incredible" og "cheat". Dette har da Porto valgt å rapportere inn til UEFA  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #74 på: 23. Feb. 2012, 16:00 »
Selv Hulken har følelser ;)