20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271377 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1260 på: 25. April 2010, 22:44 »
Hva er egentlig problemet med den nyheten? Som nordmann ønsker jeg å få vite hvordan våre spillere gjør det i sine respektive klubber i utlandet. Samtidig skriver de om de avgjørende øyeblikkene i kampen. Vil jeg vite mer om kampen og slikt går jeg til en engelsk nyhetskilde.
Positivt at Riise var i førsteelleveren!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1261 på: 25. April 2010, 22:49 »
Uansett må en slik vurdering - oppkjøp eller ei, bygge på sportslige vurderinger. Jeg syns Huseklepp virker spennende som utfordrer til våre kantspillere, og vi trenger også kantspillere. Om Brann ikke krever svinpris syns jeg det er en gamble som er verdt å ta. Så får vi takke for de positive ringvirkningene som følger med Huseklepp i Newcastle. Som noen mener er negative da :P

Jepp, det er som kantspiller Huseklepp er best, og det viste han til tider også mot VIF. Likevel dominerte han TL som spiss i fjor, og kommer til å gjøre det samme i år (fordi Brann rett og slett ikke har spisser...). Han skrev ny kontrakt med Brann i år, med forbehold om at klubben skulle være meget rause med tilbud fra utlandet. Dette er det perfekte tidspunkt å legge inn bud på Huseklepp på. Jeg vet som sagt også at Hughton og Lillejord har bra kontakt, og at Lillejord jobber med å få Huseklepp til England.

Sitat
Dessuten er jeg enig med Berntsen, jeg tror det hadde vært positivt å fått en ny nordmann til Newcastle.
Var det veldig mye "Johnsen's Newcastle" når han spilte for oss a? Spilte riktignok ikke så lenge, men kan ikke huske et veldig fokus på han?

Jepp. Kan noen forklare meg hvorfor alternativet med mange Newcastle-artikler som omhandler Huseklepp er verre enn ingen artikler om Newcastle? Jeg skjønner nemlig ikke problemet i det hele tatt. Om man ikke liker PL-artikler der nordmenn ikke er nevnt, så hvorfor ikke heller lese PL-nyheter i engelske medier?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1262 på: 25. April 2010, 22:51 »
Nå er han derimot både stabil og en meget habil målscorer, selv om det ikke er det som er spissferdigheten. Han hadde tre assists i dag for eksempel, og noen nydelige tekniske detaljer. Det er det han virkelig er god på.

Er det kantspiller du tenker Huseklepp skal spille i Newcastle?

Ja, jeg håper det, om han kommer. Han er bedre som kant enn spiss. Han er kjapp, teknisk og har meget gode pasninger. Det er dette som er spissferdighetene, til tross for mye mål de siste sesongene.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1263 på: 25. April 2010, 22:53 »
Berntsen
" Jepp. Kan noen forklare meg hvorfor alternativet med mange Newcastle-artikler som omhandler Huseklepp er verre enn ingen artikler om Newcastle? Jeg skjønner nemlig ikke problemet i det hele tatt. Om man ikke liker PL-artikler der nordmenn ikke er nevnt, så hvorfor ikke heller lese PL-nyheter i engelske medier?"

Det er rett og slett irriterende å se artikler omhandle kun "den ene" spilleren. Hvorfor så kåt på artikler i norsk media uansett? De er ikke akuratt kjent for gode artikler. Vil du lese noe skikkelig om Newcastle, leser du rett og slett ikke i norske medier.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1264 på: 25. April 2010, 22:56 »
Det er rett og slett irriterende å se artikler omhandle kun "den ene" spilleren. Hvorfor så kåt på artikler i norsk media uansett? De er ikke akuratt kjent for gode artikler. Vil du lese noe skikkelig om Newcastle, leser du rett og slett ikke i norske medier.

Jeg er ikke så kåt på det, jeg ser bare ingen andre ringvirkninger enn positive. Jeg gidder rett og slett ikke å bli irritert over at norske medier serverer det stoffet som aller flest nordmenn er opptatt av. Hvorfor skulle jeg det?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1265 på: 25. April 2010, 23:01 »
Nevland scoret i Fulham-tap

Kva med overskrift UTAN å nevne ein nordmann. Sjekk TV2 sine artikklar om Aston Villa, Blackburn og Fulham. Dei fleste innholder ein av nordmennen sitt navn i overskriften.

Eg er ikkje imot Huseklepp, eg er i mot norsk media.  :P

Jamen det er jo dette nordmenn vil vite om - og norsk presse fokuserer selvfølgelig på norske idrettsutøvere. Vil du vite mer inngående går du til en engelsk kilde, som eksempelvis Dagbladet er flinke å referere til med linker i sine artikler!
Huseklepp tror jeg kan fungere både som ving og i en angrepsrolle sammens med en spydspiss ala Carroll. Ikke galt med en allsidig angrepsspiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1266 på: 25. April 2010, 23:05 »
Det er rett og slett irriterende å se artikler omhandle kun "den ene" spilleren. Hvorfor så kåt på artikler i norsk media uansett? De er ikke akuratt kjent for gode artikler. Vil du lese noe skikkelig om Newcastle, leser du rett og slett ikke i norske medier.

Jeg er ikke så kåt på det, jeg ser bare ingen andre ringvirkninger enn positive. Jeg gidder rett og slett ikke å bli irritert over at norske medier serverer det stoffet som aller flest nordmenn er opptatt av. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg kan jo ikke snakke for deg, men for meg er det nok med det store personfokuset. Dét, samtidig med at jeg ikke ser hva ekstra Huseklepp skal tilføre Newcastle. At en spiller som jeg personlig tror ikke hadde imponert i det hele tatt, skulle representere favorittlaget mitt, er noe jeg ikke ønsker.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1267 på: 25. April 2010, 23:09 »
Det er jo veldig mye bra West Ham, Wigan, Sunderland og Hull stoff i norsk media...? hehe, nope, de er aldri der med mindre de er på tur til å rykke ned eller sparker trenern..

Newcastle kommer til å ligge midt til nedre del av tabellen de neste 3 sesongene etter all sannsynlighet.. Da er det like greit at vi har Huseklepps Newcastle i media. fjortis fans vokser opp de også etterhvert.

Til og med Christian har vell vært fjortis engang? 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1268 på: 25. April 2010, 23:11 »
Nå er han derimot både stabil og en meget habil målscorer, selv om det ikke er det som er spissferdigheten. Han hadde tre assists i dag for eksempel, og noen nydelige tekniske detaljer. Det er det han virkelig er god på.

Er det kantspiller du tenker Huseklepp skal spille i Newcastle?

Ja, jeg håper det, om han kommer. Han er bedre som kant enn spiss. Han er kjapp, teknisk og har meget gode pasninger. Det er dette som er spissferdighetene, til tross for mye mål de siste sesongene.

Hmm. Jeg trodde du forventet at Huseklepp skulle være vår nye målkonge jeg.
Jeg har hatt inntrykket av at det var der han var best, fordi (jeg tror) han har spilt mest der.
Men så lenge det ikke er goalgetter han skal kjøpes som, er jeg litt mer positiv.
Som kant er han et spennende transfer-emne :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1269 på: 25. April 2010, 23:18 »
Jeg kan jo ikke snakke for deg, men for meg er det nok med det store personfokuset. Dét, samtidig med at jeg ikke ser hva ekstra Huseklepp skal tilføre Newcastle. At en spiller som jeg personlig tror ikke hadde imponert i det hele tatt, skulle representere favorittlaget mitt, er noe jeg ikke ønsker.

Dersom Huseklepp gjør det så dårlig at han ikke spiller seg inn på laget i Newcastle, kommer han jo selvfølgelig ikke til å representere oss i mediene, selv ikke i Norge. Og jeg skjønner uansett ikke hvordan overskriften "Huseklepp på benken i ny Newcastle-seier" eller liknende skulle latterliggjøre NUFC på noen som helst måte.

Kvalitetene hans er en annen diskusjon. Men spillere som dominerer TL har alltid muligheten til å gjøre det bra i Premier League. Paul Scharner for eksempel var jo langt mindre dominerende for Brann enn det Huseklepp er (han var ikke fast på Brann-laget før siste halvsesong), likevel gjør han det meget godt i England.

Sitat
Hmm. Jeg trodde du forventet at Huseklepp skulle være vår nye målkonge jeg.
Jeg har hatt inntrykket av at det var der han var best, fordi (jeg tror) han har spilt mest der.
Men så lenge det ikke er goalgetter han skal kjøpes som, er jeg litt mer positiv.
Som kant er han et spennende transfer-emne :)

Jepp, jeg håper som sagt han eventuelt blir kant i Newcastle. Han har definitivt ferdigheter vi ikke har i troppen fra før av, og som jeg tror vi virkelig kan nyttiggjøre oss.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1270 på: 25. April 2010, 23:18 »
(Får ikke til dette sitat-greiene helt..)

"Artiklene ligger isåfall likevel på de sidene jeg skurer meg gjennom hver dag, så jeg ser overskriften i hvert fall. Personlig har jeg heller ikke noe behov for halvsløve artikler fra VG og nettavisen med snakk opp og ned om Huseklepp og hans Newcastle. Jeg ser - til motsetning fra deg - mer negativt på det, enn positivt. Det positive kunne vært flere kamper på tv2, men noe voldsomt mange flere kamper hadde det neppe blitt.

Ellers er Huseklepp for meg altfor ustabil og med for lite ro foran mål."


Berntsen
Men hva er det som er negativt? Om du mener VG's artikler om Newcastle er halvsløve, trenger du jo ikke å lese dem. Jeg ser ikke problemet.

Huseklepp var ustabil og med lite ro foran mål i gullåret og årene før. Nå er han derimot både stabil og en meget habil målscorer, selv om det ikke er det som er spissferdigheten. Han hadde tre assists i dag for eksempel, og noen nydelige tekniske detaljer. Det er det han virkelig er god på.



17Parker
Uansett om jeg leser artiklene eller ikke vil jeg se di irriterende overskriftene.
Etter min mening er ikke Huseklepp noen stabil spiller i det hele tatt. Han er en typisk formspiller. Han hadde heller ikke tre assists idag.
« Siste redigering: 25. April 2010, 23:21 av 17Parker »

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1271 på: 25. April 2010, 23:25 »
17Parker
Jeg kan jo ikke snakke for deg, men for meg er det nok med det store personfokuset. Dét, samtidig med at jeg ikke ser hva ekstra Huseklepp skal tilføre Newcastle. At en spiller som jeg personlig tror ikke hadde imponert i det hele tatt, skulle representere favorittlaget mitt, er noe jeg ikke ønsker.


Berntsen
Dersom Huseklepp gjør det så dårlig at han ikke spiller seg inn på laget i Newcastle, kommer han jo selvfølgelig ikke til å representere oss i mediene, selv ikke i Norge. Og jeg skjønner uansett ikke hvordan overskriften "Huseklepp på benken i ny Newcastle-seier" eller liknende skulle latterliggjøre NUFC på noen som helst måte.

Kvalitetene hans er en annen diskusjon. Men spillere som dominerer TL har alltid muligheten til å gjøre det bra i Premier League. Paul Scharner for eksempel var jo langt mindre dominerende for Brann enn det Huseklepp er (han var ikke fast på Brann-laget før siste halvsesong), likevel gjør han det meget godt i England.



17Parker
Du kan si at det ikke latterliggjør, men det er likevel feil etter min mening at en som ikke spiller/spiller dårlig er klubben utad. Selvfølgelig finnes det endel som har kommet fra Tippeligaen og imponert i PL, men jeg har rett og slett ikke troen på Huseklepp.
« Siste redigering: 25. April 2010, 23:28 av 17Parker »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1272 på: 25. April 2010, 23:26 »
Nevland scoret i Fulham-tap

Kva med overskrift UTAN å nevne ein nordmann. Sjekk TV2 sine artikklar om Aston Villa, Blackburn og Fulham. Dei fleste innholder ein av nordmennen sitt navn i overskriften.

Eg er ikkje imot Huseklepp, eg er i mot norsk media.  :P

Skjønner du ikke at de skal tjene penger?? Norsk media skal tiltrekke lesere/seere. Jo mer treff på nyhetene, jo mer annonse-honorarer. Det er helt naturlig at norske spillere trekkes inn i nyhetene når de er innvollvert i europeisk toppfotball.

Jeg driter egentlig i hvilken måte norsk media omtaler Newcastle eller andre lag. Who cares? Det er kanskje mye dårlig journalistikk, men de gjør bare jobben sin når de skaper overskrifter. Du må huske på at alle ikke er like opplyste rundt fotballen, og at en stor del lesere ikke er villige til å lese om en kamp mellom Everton og Fulham hvis overskriften hadde vært "Arteta avgjorde på overtid mot Fulham" kontra "Nevland scoret i Fulham-tap". Selvfølgelig trekker de til seg flere seere når de omtaler våre norske utenlandsproffer. Og ikke bry oss om det der, er vel oss likegyldig??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1273 på: 25. April 2010, 23:28 »
Paul Scharner for eksempel var jo langt mindre dominerende for Brann enn det Huseklepp er (han var ikke fast på Brann-laget før siste halvsesong), likevel gjør han det meget godt i England.

Jeg vil trekke frem Mikel i Chelsea. Han har et mye bedre kollektiv i Chelsea enn Scharner har i Wigan, men han var absolutt ikke noen klassespiller i Lyn. Helt på det jevne, god spiller, men absolutt ikke en jeg forventet skulle spille så mye for Chelsea...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1274 på: 25. April 2010, 23:34 »
Mikel eide jo Tippeligaen tidvis, de få kampene han spilte i Lyn! Nå slet han jo med mye uro rundt seg selv i tiden i Norge da. Men han viste flere ganger at han hadde et nivå som gikk langt utpå TL spør du meg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida