20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #480 på: 06. Mai 2009, 19:15 »
Etter å ha sett det Reginiussen presterer på landslaget så vil jeg overhodet ikke ha han i nærheten av Newcastle! Han får gjøre som Brede å ta step by step, som Brede gjorde på den alderen ved å gå til FCK. Reginiussen er ikke så god som f.eks Gamst som kunne gå rett inn i laget til en PL klubb fra TL spill i den alderen, det var sannsynligvis ikke Brede god nok til heller. Noen trenger mellomstasjoner i karrieren, mens andre har mere og de kan gå rett til en toppliga. Og i TL av norske spillere er det kun Ciljan som jeg er helt sikker på kunne spilt fast på et brukbart PL lag. Huseklepp og Moa er tvilstilfeller for min del, men kanskje kanskje de kunne klart det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #481 på: 06. Mai 2009, 19:28 »
Som tromsø supporter så vil jeg si at Reginiussen er god nok for PL. Han klarer seg bra her i norge, men jeg tror han kommer til å få det tøfft. enig med hva Kø1 sier. det vises veldig godt på landslaget at han ikke er god nok. Spesiellt ikke for Newcastle som dømmer stopper talenter nord og ned :)

han burde gå til et "bunnlag" sånn som oss for utvikling, men han kommer nok ikke til å bli vår neste Bassong, han er ikke tøff nok i duellene...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #482 på: 06. Mai 2009, 19:59 »
Det er én spiller i Tippeligaen som går utenpå alle de andre, og som allerede er mer enn god nok for Premier League: Anthony Annan.
Glem Huseklepp, glem Bolanos, glem Skjelbred og alle de andre. Annan er den eneste som virkelig hadde forsterket Newcastle, og som virkelig er en type spiller som fansen vil like. Hundre ganger bedre ballkontroll enn Butt, og trenger ikke takle like mye og like hardt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #483 på: 06. Mai 2009, 23:17 »
Støttes Joakim!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #484 på: 07. Mai 2009, 01:32 »
Reginiussen vil jeg helst ikke se i Newcastle. Noen vil selvfølgelig mistenke dette for å være ene og alene pga at jeg er Glimt-fan, men ærlig talt. Reginussen har mye å lære - han gjør enda veldig mye rart i landslagsdrakten. På SJP vil han regelrett bli spist opp, det føler jeg meg ganske sikker på. Da bør en viss danske i RBK eksempelvis være bedre å ta en titt på - men strengt tatt tror jeg ikke jeg ville forsterka oss med stoppere fra TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #485 på: 07. Mai 2009, 16:43 »
Stadsgaard vil bli litt som Colo, bare med større fart og mer ro i spillet sitt. Dessuten er han ekstremt skadeplaget. Verre enn Woodgate.
Kompisene Demidov og Reginiussen er spennende stoppertalenter. Men jeg tror fort at begge to kan bli litt for veike for PL. Demidov er ingen utpreget duellstopper, selv om han er en ganske god duellspiller. Han er også god til å ta med seg ballen gjennom ledd, men har ikke den helt store farta. Reginiussen har fart, men har han overblikket? Han har duellstyrken, men har han nok duellstyrke? Demidov ser i øyeblikket ut til å være mye roligere og fattet enn sin gode venn Reginiussen, men det kan fort forandre seg.
Newcastles forsvar blir ikke bedre av å hente forsvarsspillere fra Tippeligaen.
Vi har en mann i London, som sikkert jaktes av større klubber enn vår i sommer, men han er den eneste norske forsvarsspilleren som kan forsterke oss.

Skal vi hente spillere fra Tippeligaen, er det bare ett alternativ, som jeg nevnte to innlegg lenger opp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #486 på: 07. Mai 2009, 18:00 »
Håper Annan blir solgt for masse penger ettersom Start får sykt høy videresalgsprosent fra RBK. Men ærlig talt, om Annan slår gjennom i England så er det ingenting som stopper Bolanos.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #487 på: 09. Mai 2009, 02:24 »
Meget godt poeng.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #488 på: 09. Mai 2009, 11:01 »
Morsom artikkel. Men lurer mest på hva som skjedde med toppscoreren Clayton (in)Zane?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #489 på: 09. Mai 2009, 13:56 »
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article137529.ece

Noko å lese med tanke på denne diskusjonen her, anngåande nivået på tippeligan osv!

De gadd ikke nevne Paul Scharner ser jeg. Beviset på at man ikke nødvendigvis trenger å briljere i en norsk klubb for å klare seg MEGET godt i PL.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #490 på: 09. Mai 2009, 15:27 »
Scharner har gjort en god jobb i Premier League han. Han er ikke den som dominerer ligaen og stjeler overskrifter i avisene, men det er jo heller ikke jobben hans.

Når det gjelder den lista der, så burde de begrenset den til spillere som faktisk gjorde det ganske bra i Tippeligaen. Spillere som har markert seg i Tippeligaen på en eller annen måte. En spiller som Luton Shelton ble vel en ganske gedigen flopp også i Vålerengen, noe som var en viktig årsak til at han ble kastet på dør.

Sånn generelt kan vi vel telle på én hånd de som virkelig kan sies å ha hatt suksess i utlandet. Nåløyet er fryktelig trangt, og du skal ha et eller annet ekstraordinært ved deg for å lykkes, og du trenger ikke ha vært Tippeligaens "beste" spiller.
Og ja, jeg satte bevisst beste i gåseøyne ("_") for å markere at spillere som har blitt hausset voldsomt opp av Alsaker og Semb, det vil si en spiller som Alanzinho spesielt. Alanzinho var ikke SÅ god. Han hadde ekstraordinære ferdigheter, men SÅ god var han ikke. Og Pall Gunnarsson er en god spiller, men på grunn av den nærmest telepatiske forståelsen mellom han og Nannskog, så ble både svensken og islendingen seende mye bedre ut, enn de egentlig var.

Vi ser nå at Nannskog har påført seg selv en mental sperre foran mål, etter at Stabæk solgte Pall og Alan, og erstattet dem med Espen Hoff og Kobayashi, to spillere som trenger en del tid på seg for å bli som sine forgjengere. Nannskog er god i Stabæk, men han var ikke spesielt god i Sverige, og ville ikke blitt særlig god i utlandet. Pall var god i Norge, men han var ikke SÅ god at han automatisk blir en hit i utlandet. Inntil videre holder jeg Bolanos for å være den nye Alanzinho. Altså en spiller med ekstreme ferdigheter, men som ikke nødvendigvis vil bli en kjempehit alle andre steder også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #491 på: 09. Mai 2009, 16:13 »
Enig med deg her, Joakim, bortsett fra dette med at Bolanos er den nye Alanzinho. Det er noe eget med Bolanos.
Det er en grunn til at Benitez fortsatt jakter han.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #492 på: 09. Mai 2009, 16:22 »
Jeg skal se at det er noe eget med Bolanos, og jeg skal se at han blir førstelagsspiller i Liverpool før jeg tror noe på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #493 på: 09. Mai 2009, 17:14 »
Robert Koren er heller ikkje nevnt, fast på et dårlig PL-lag.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #494 på: 09. Mai 2009, 17:18 »
Mifsud er også glemt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida