20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #60 på: 12. Nov. 2005, 17:55 »
Tja. Kanskje Bramble, Taylor, N'Zogbia, Ramage eller Dyer er litt uenig med deg, for eksempel. Det at Souness nok ikke ville gjort en egosentrisk ekling til noen bedre spiller skal jeg ikke benekte, men jeg tror at både Souness og Carews rykter er overdrevet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #61 på: 12. Nov. 2005, 18:35 »
Bramble og N'Zogbia bør hvertfall være veldig takknemlige for Souness! Tror også Carew hadde passet greit inn i Newcastle. Men tror det er 0% sjans for at Carew bytter klubb med det aller første.

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #62 på: 12. Nov. 2005, 19:52 »
Han spiller jo i CL, og i europas beste lag akkurat for tiden!

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #63 på: 13. Okt. 2007, 01:01 »
Vi burde hentet Skjelbred.. som kjent er han Newcaslte supporter og han ville garantert gitt alt for klubben.
Newcastle United We Stand

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #64 på: 13. Okt. 2007, 17:07 »
Per Ciljan er riktgnok Newcastle-supporter, men jeg tror han ville fått kultursjokk om han plutselig hadde kommet fra et høyst middelmådig Rosenborg til Premier League. Det er en spiller vi bør følge med argusøyne i neste sesong. Hvis han på nytt kommer opp på 2005-nivå, selv uten at han spiller i favorittposisjonen, så er det ingenting å vente på, kjøp han før noen andre gjør det.

Gutten har utvilsomt et veldig stort potensiale. Ciljans kontrakt går ut i 2009, men kommer neppe til å ende opp som Bosman-spiller, så skal vi kjøpe ham er vel januarvinduet i 2009 en ypperlig mulighet, evt. sommervinduet 2008, hvis vårsesongen hans i RBK er veldig, veldig bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #65 på: 13. Okt. 2007, 20:59 »
Hjelper ikke gi alt når du ikke er god nok. Vi hra allerede mye bedre spillere enn han. Er stor forskjell på å være talent i Norge og England.
lt;3 Newcastle <3

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #66 på: 13. Okt. 2007, 22:25 »
Er stor forskjell på å være talent i Norge og England.
Er det virkelig det?
Engelskmennene er jo verdensmester  i å "hause" opp sine egne som verdens største talenter selv om det egentlig ikke er en spiller som holder Campionship nivå engang!
Er vel også en grunn til at de bedre managerne i PL går utenlands for å hente forsterkninger til laget, også talenter for fremtiden!
Et eksempel er Arsene Wenger sin norske reservelagskaptein Håvard Nordtveit (er det riktig stavet?), og vi så jo hvordan forholdsvis unge norske spillere taklet nivåforskjellen da f.eks. Solskjær i sin tid gikk til ManU, da Gamsten gikk til Blackburn, da Riise i sin tid gikk fra da "lille" Ålesund til Monaco (Frankrike holder jo også et høyt internasjonalt nivå innen klubbfotball!). Finnes mange flere eksempler som Flo, Berg, Bjørnebye, osv, forholdsvis unge spillere i begynnelsen av 20 årene som taklet overgangen til PL meget bra!

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #67 på: 14. Okt. 2007, 01:30 »
Hjelper ikke gi alt når du ikke er god nok. Vi hra allerede mye bedre spillere enn han. Er stor forskjell på å være talent i Norge og England.

Skjelbred er fortsatt ung, etter et par år utvikler man seg
Newcastle United We Stand

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #68 på: 14. Okt. 2007, 19:49 »
Hjelper ikke gi alt når du ikke er god nok. Vi hra allerede mye bedre spillere enn han. Er stor forskjell på å være talent i Norge og England.
Nå er Solskjær mye mer enn et ordinært norsk talent da.
Han har en nærteknikk som ingen norske spillere kan matche, han har et fantastisk blikk og en god pasningsfot, i tillegg til at han leser spillet godt og løper mye og riktig.
Og vi har ikke for mange slike spillere i laget. Emre og Barton selvsagt, og N'Zogbia. Men jeg vil i høyeste grad vurdere å gi plass til en talentfull nordmann der, om utviklingen går som den skal. Rosenborg ville blitt mye dårligere om de hadde byttet ut Skjelbred med Matty Pattison. Det er vel du også enig i? Så da må vel vi bli bedre om vi bytter de to?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #69 på: 14. Okt. 2007, 20:48 »
Er helt enig med deg Joakim. Mye bedre enn fks Pattison. Tror Skjelbreid hadde hatt godt av et miljøskifte og at han kunne kommet inn i troppen med lave skuldre. På tide han tar steget og hvorfor ikke Newcastle? Synes jo forøvrig han skulle vært inne i landslagsvarmen nå også jeg da, for hva i all verden gjør Lars Iver Strand der???

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #70 på: 14. Okt. 2007, 20:53 »
Åge Hareide er av den oppfatning at man er ung og lovende til man er 25.....derfor spiller Ciljan fortsatt på u-21....At Lars Iver Strand er i landslagstroppen er en tragedie!! Gutten er 24 år så hareide vil vel ha han med som læregutt i et par-tre år før han skal inn på laget..

Dessuten er vel Hareide den treneren i verden som gir spillere hyppigst klippekort....de finnes det mange av for å si det sånn!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #71 på: 14. Okt. 2007, 21:57 »
Dette er off topic, men syntes det ble mye kritikk mot Lars Iver Strand her. Han har spilt de aller fleste kampene for Tromsø som har hatt en veldig bra seosng. Han har et bra potensial og vært veldig god for Tromsø i år. Derfor er han tatt ut. Skjelbreid har vel vært inn og ut av et rosenborglag som ikke har imponert. De gangene han har fått sjasen har han vel heller ikke storspilt. Skal en spiller som ikke spiller fast på et i år midt i mellom lag være med på landslaget? Det holder ikke bare med potensial.

Og HAreide gir kanskje mange spillere mye tilitt, men han lar de som spiller bra få fortsette. Syntes han har gjort mye bra og hvis du tenker på at spillere som Gamst, Riise,Andresen og Hagen får klippekort så er det etter min mening riktig siden vi ikke har noen bedre spillere på disse posisjonene. De beste spillerene våre må få klippekort. Husker perioden med Semb da var det hvertfall klipekort stil.
« Siste redigering: 14. Okt. 2007, 21:59 av fredd »

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #72 på: 15. Okt. 2007, 10:50 »
Reagerer litt på bruken av klippekort. Ingen på landslaget har "klippekort", de må prestere jevnt for sitt klubblag for å bli tatt ut. Synes Hareide har vært flink i så måte. Han har foreløpig stort sett tatt ut folk i form og det er bra. Å ta ut et landslag er også noe helt spesielt fordi stammen i laget er nødt til å være nogenlunde den samme over en lang periode for at spillemønstre og diverse andre faktorer som går på samspill skal fungere optimalt. På dette området skal Hareide få godkjent av meg. Resultatene og spillet i det siste viser også at ting er i ferd med å fungere. Jeg tror det kan ha mye å gjøre med at vi nå bruker spillere på de plassene de også har innad i sine respektive klubblag. f.eks B.H.Riise istedenfor Strømstad på ving. Dessuten har vi typer som passer bedre i 4-3-3. Poenget mitt er at jeg mener vi har flere talenter som er på vei til å slå ut i full blomst på høyere nivå. Disse bør prioriteres foran spillere som Lars Iver Strand når som helst. Vi må prøve ut spillere som potensielt kan overraske og slå igjennom med et smell. Skjelbreid,Tettey,Elyounussi,Vaagan Moen,Reginiussen, Roberts osv er eksempler på typer jeg vil se oftere på landslaget. Dette er både et flott utstillingsvindu samt at det er en forsmak på nivået de er forventet å prestere på.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #73 på: 15. Okt. 2007, 15:33 »
Poenget mitt er at jeg mener vi har flere talenter som er på vei til å slå ut i full blomst på høyere nivå. Disse bør prioriteres foran spillere som Lars Iver Strand når som helst. Vi må prøve ut spillere som potensielt kan overraske og slå igjennom med et smell. Skjelbreid,Tettey,Elyounussi,Vaagan Moen,Reginiussen, Roberts osv er eksempler på typer jeg vil se oftere på landslaget. Dette er både et flott utstillingsvindu samt at det er en forsmak på nivået de er forventet å prestere på.

Så du mener spillere som sitter på benken for lag som ligger midt på tabbelen er på vei til å slå ut i full blomst? Skjellbreid og Roberts har potensial, men vi kan ikke la spillere som ikke har vist seg fram i tippeligaen ta del i så viktig landskamper som vi står foran nå. Vi kan ikke ta inn spillere i landslagstroppen bare forde de har talent. Hvis man skal komme med i troppen må man først og fremst ise godt spill i hjemmelig serie. Og Roberts har ikke fått mye spilletid her. Vaagan Moen har vært med i de siste troppene og jeg syntes ikke han skal prioriteres foran Gamst. Reginussen kunne for min del godt vært med i troppen istedfor f.eks. Riseth, men han mangler erfaring som kan bli viktig i de kommende kampene. Elyounussi er en spiller jeg har sansen for og tror også han snart får sin landlagsdebut, men vi kan ikke drive å teste ut spillere på nåverende tidspunkt. Hvis vi fortsetter i 4-3-3 burde han kunne passe bra som ving. Det er selvfølgelig et flott utstillingsvindu med landslaget, men det betyr ikke at vi skal la spillere spille der bare pga. de har potensial.

pane

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #74 på: 16. Okt. 2007, 01:42 »
Ciljan kunne jo blitt spennende.. Han er jo Nufc-supporter i tilegg. I tilegg hadde Gamst, Riise, Carew alle kunnet kjempet for en plass i elveren..