20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #855 på: 17. Aug. 2009, 11:38 »
Vi betaler aldri for en spiller så lenge Mike Ashley eier klubben...
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #856 på: 17. Aug. 2009, 16:07 »
Må bare flire av det Joakim skriver litt lenger her oppe.. Joda, det er nok forsvarspillerene i Tippeligaen som gjør Huseklepp god, på lik linje med de dårlige avsluttningene i serie A som får Buffon til å virke som ein klasse keeper:) Ronaldo fikk jo også solide backer til å virke som bambi på isen!

Uansett, Brann krever 40mill.+ for Huseklepp og det har ikke Ashley penger eller vilje til å bruke.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #857 på: 17. Aug. 2009, 16:34 »
Så nå skal vi sammenligne Huseklepp med Buffon og Ronaldo.
That makes sense.

Huseklepp er god, men Ronaldo?
Det får da være måte på sammenligning.

Har du fart og teknikk skal det INGENTING til for å være fantastisk god i Tippeligaen. Tippeligaen er en gampeliga uten sidestykke, hvor det mest prestisjefylte av alt, er å pole lange baller mellom 16-metersboksene, og deretter putte ballen i mål. Eller "langpasning med stuss" som det så fint heter. Det er jo den fornemste spillestilen i norsk fotball. Nesten samtlige lag benytter seg av den spillestilen, og de er storfornøyde med det.

Det er de lagene som prøver å spille fotball, som holder ballen langs bakken som blir sett ned på. De er ikke verdige å spille i Tippeligaen.
Derfor, straks det dukker opp en nordmann som kan drible og løpe fort, og i tillegg score mål, så er han Guds gave til fotballen.

Jeg er fremdeles usikker på nøyaktig hvor god Huseklepp er. God er han. Morsomt å se på når han lykkes. Bra at han har tatt så store steg. Men han har slitt en god del i de aller fleste landskampene han har spilt i år. I sør-afrika var han VELDIG dårlig, så nervøs at han var nær ved å gjøre i buksa.

Husker jeg ikke feil var han også med mot Ukraina sent i fjor høst, og var like dårlig der. Det var først mot Skottland at han viste frem noe av det han kan. Han var kanskje banens beste, men han var likevel ikke på Premier League-nivå. Det er også vanskelig å si hvordan han ville taklet beinknuserne i den gampeligaen Newcastle spiller i, der forsvarsspillerne er 35 år gamle ustelte fengselsfugler, som kapper av bein for moro skyld.

Forsvarsspillere i Tippeligaen har generelt stor taklingsvegring, de rygger i stedet for å møte, og har de blitt driblet én gang, kan du være trygg på at du ikke ser snurten av dem neste gang. Forsvarsspillere i Tippeligaen løper i en helt annen retning straks de får øye på en rask driblefant som Huseklepp. Se bare på hvordan Godsets forsvar var livredde hver gang Huseklepp fikk ballen, eller hver gang Guastavino skulle slå en pasning. Ikke rart Brann scoret så mange mål, når forsvaret løp unna, for å la dem være i fred der oppe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #858 på: 17. Aug. 2009, 16:39 »
Bitter? Innlegget ditt osa av bitterheit og krampeaktige forsøk på bortforklara kor god Huseklepp er. Hadde han vore i Rbk so hadde pipa di hatt ein heil anna lyd. Det er noke alle her ser. :)

Men sjølv om Huseklepp er ein av TL`s beste spelarar so er det ikkje sikkert han lukkast i ein an liga. Men sjansen er vel stor for at han får sjansen fortsett han slik som no.


gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #859 på: 17. Aug. 2009, 17:05 »
Altså slik som du beskriver det Joakim. Så er det jo bare ikke vits for NOEN lag i de store ligaene å engang SE på norske spillere engang. Fordi de kommer jo til å være drit med en gang de kommer ut av ligaen.

Heldigvis er ikke folk så naive som deg og vi har flere eksempler på at folk går rett fra norsk fotball og til store Ligaer, med suksess.
Toon till I die.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #860 på: 17. Aug. 2009, 18:28 »
Haha! Stakkars Joakim. Har bestemt seg på forhånd at denne Brann-spilleren skal ikke være noe god, men har dessverre den harde virkeligheten mot seg - igjen. Litt trist, men mest søtt. ;)

Hadde mannen vært fra Bakklandet og ikke Sandsli, og spilt for RBK og ikke Brann, da hadde det vel bare vært Barcelona som hadde vært god nok.

Henning Fjeldheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 150
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #861 på: 17. Aug. 2009, 19:54 »
Greit nok at forsvaret til Godset raknet i andre omgang i går, men Huseklepp var pure class!

Når jeg tenker på Skottene sin forsvarsrekke, så får jeg automatisk tvangstanker til CCC. Her snakker vi 4 mann som knapt nok har tenner, tackler med begge ben og strengt talt skulle vært på rugbylandslaget.
Slik er også hverdagen i CCC. Huseklepp var kanon mot de forrige uke, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skal lykkes hos oss.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #862 på: 18. Aug. 2009, 16:05 »
Jeg setter spørsmålstegn ved HVOR god Norges mest hypede talent er, og blir skjelt ut etter noter. Når hele Norge (les: TV2) har bestemt seg for at denne spilleren er Norges beste spiller gjennom alle tider, etter å ha vært totalt ufarlig i fjor, så sier det seg selv at jeg må få kjeft. Går det virkelig an å sette spørsmålstegn ved TV2s integritet i dette tilfellet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #863 på: 18. Aug. 2009, 21:09 »
Greit nok at forsvaret til Godset raknet i andre omgang i går, men Huseklepp var pure class!

Når jeg tenker på Skottene sin forsvarsrekke, så får jeg automatisk tvangstanker til CCC. Her snakker vi 4 mann som knapt nok har tenner, tackler med begge ben og strengt talt skulle vært på rugbylandslaget.
Slik er også hverdagen i CCC. Huseklepp var kanon mot de forrige uke, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skal lykkes hos oss.

Helt enig med deg Henning og hadde vært kult å se min norske favorittspiller (og ja han var min favorittspiller helt fra starten før han slo igjennom denne sesongen) i Newcastle  8)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #864 på: 18. Aug. 2009, 21:11 »
Hehe, ja, det er vel mulig å nedtone Huseklepp-suksessen ved å skylde på denne TV2-konspirasjonen du er så hellig overbevist om. Kanskje målene og dribleoppvisningene hans denne sesongen bare er filmtriks?

AK; Enig, men jeg ser han mye heller i Brann. ;)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #865 på: 18. Aug. 2009, 22:27 »
Hehe, ja, det er vel mulig å nedtone Huseklepp-suksessen ved å skylde på denne TV2-konspirasjonen du er så hellig overbevist om. Kanskje målene og dribleoppvisningene hans denne sesongen bare er filmtriks?

AK; Enig, men jeg ser han mye heller i Brann. ;)

Jeg tror nok ikke TV2 er helt objektive, men er det noen som egentlig er det. Huseklepp ble nok litt overvurdert i fjor, men av det jeg har sett av ham i Brann i år har han vært et angrep alene.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #866 på: 18. Aug. 2009, 22:46 »
Selvfølgelig er ingen helt objektive. Alsaker/Wathne er Brann-supportere, Olsen er Viking-supporter, Hoff er LSK-supporter, Semb er Sandefjord-supporter, Myhre/Eriksen er VIF-supportere, og Mini sier "vi" om både RBK og BG. Du finner svært få "fotballeksperter" uten noe favorittlag. Å si at hele kanalen har Brann som favorittlag er uansett fullstendig idiotisk - selv om den har base i Bergen. Det er veldig få ting TV2 til syvende og sist er opptatt av - seere på kanalene og lesere på nettet. En av de beste måtene å få så mange som mulig av de på er selvfølgelig å gi Brann mye oppmerksomhet. Det er tross alt laget som trekker desidert flest seere i landet. Ganske naivt å tro at TV2 har en skjult, ikke-kommersiell agenda.

De av oss som har sett Huseklepp i aksjon i alle Branns kamper i år trenger uansett ikke media til å hype opp ferdighetene for oss, vi er fullt klar over de selv. ;)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #867 på: 18. Aug. 2009, 22:53 »
Tenkte kanskje jeg skulle få litt cred for å være litt enig med deg jeg. Overrasket nesten meg selv. :P For å balansere litt får jeg si at forsvaret deres suger og at Jarstein er en mye bedre keeper enn Opdal.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #868 på: 18. Aug. 2009, 23:18 »
Tenkte kanskje jeg skulle få litt cred for å være litt enig med deg jeg. Overrasket nesten meg selv. :P For å balansere litt får jeg si at forsvaret deres suger og at Jarstein er en mye bedre keeper enn Opdal.

Hehe, du skal få litt cred for den ja. Jeg er uansett enig i at forsvaret vårt suger, så det balanserer ikke noe særlig. Men Jarstein er definitivt ikke bedre enn Opdal, uten at det sier så mye om Brann-keeperen. Tror jeg hadde gjort færre tabber selv i løpet av en TL-sesong enn herr Fomlesen i RBK-målet. ;)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #869 på: 24. Aug. 2009, 21:55 »
Hvis Mads Stokkelien fortsetter som han har gjort kan vel han bli en spiller man kan vurdere.. han er jo et stort talent.

Ellers: Per Ciljan og Erik Huseklepp  :P