20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #510 på: 13. Mai 2009, 19:10 »
Det finnes da mange eksempler på spillere som ikke har vært best i TL og nå spiller fast i europatoppen i andre klubber...

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #511 på: 13. Mai 2009, 19:41 »
Jeg synes helt klart Alanzinho var den beste spiller i TL i fjor, men nok om det.
Nivået i TL er relativt dårlig, og jeg tror det er veldig få spillere i TL nå som kommer til å spille fast for en stor klubb ute i europa med det første.
Han stoppern i Tromsø, Moa, Sapara, Skjelbred og noen få spillere til dra vel muligens allerede til sommern, men tviler sterkt på at så veldig mange av dem kommer til å spille fast i en storklubb.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #512 på: 13. Mai 2009, 20:17 »
Scharner feks. Egueren eller hva han heter i Villareal er et annet...

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #513 på: 13. Mai 2009, 20:41 »
Opphypinga fans i Norge gjør av egne spillere syns jeg iblant generelt er litt vel heftig. Fakta er at norsk tippeliga er en "drittliga" i internasjonal målestokk...

Som jeg skulle sagt det selv. Støttes.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #514 på: 13. Mai 2009, 20:52 »
Hehe, hadde jo akkurat samme diskusjon helt i begynnelsen av denne tråden. Flere mente jo at Hangeland ikke hadde sjans i PL. Så jo hvordan det gikk... Er jo typisk for mange nordmenn å hate det norske landslaget og alle spillerne.

Hangeland > Coloccini

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #515 på: 13. Mai 2009, 21:17 »
Det finnes da mange eksempler på spillere som ikke har vært best i TL og nå spiller fast i europatoppen i andre klubber...

Jeg er kanskje litt masete nå, men kan du gi meg noen eksempler???

Paul Scharner, Sebastian Eguren, Joachim Bjørklund, Ronny Johnsen, Bjørn Tore Kvarme, Eirik Bakke, Jon Olav Hjelde, Jo Tessem, Pa-Modou Kah, er bare noen få eksempler. Men jeg mener å huske mange flere midt på treet spillere eller flopper i TL som spiller bra i større ligaer, som f.eks. Sebastian Schindzielorz.

Vi har også gode spillere som aldri har spilt i den norske TL, som f.eks. Dan Eggen som kun har erfaring fra norsk 4. divisjon før han flyttet utenlands. J.A. Riise har vel kun erfaring fra norsk 2. divisjon. Alf Inge Håland har vel kun erfaring fra nest øverste nivå i hjemlig liga.

PS! Har lyst til å nevne et par til som jeg mener har altfor få kamper i TL til å si at de har dominert der, men som har hatt en fabelaktig karriere i utlandet. Det lar jeg være å gjøre fordi jeg ikke gidder å forsvare meg i en lang diskusjon.
« Siste redigering: 13. Mai 2009, 21:20 av Frode »

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #516 på: 13. Mai 2009, 22:10 »
Jeg liker mange norske spiller og landslaget, og tippeligaen ville jeg gjerne likt, men det går rett og slett ikke.
Hvem som vinner kamper i TL avgjøres kun på flaks og de som har en god dag :p
Kunne like gjerne vært kalt bingoligaen....

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #517 på: 13. Mai 2009, 22:10 »
Hehe, hadde jo akkurat samme diskusjon helt i begynnelsen av denne tråden. Flere mente jo at Hangeland ikke hadde sjans i PL. Så jo hvordan det gikk... Er jo typisk for mange nordmenn å hate det norske landslaget og alle spillerne.

Hangeland > Coloccini

Jeg er en som ikke er fan av Hangeland. Han er for all del en god midtstopper. Men Hangeland passer perfekt inn i Fulhams / Hodgson stilen. Ligge lavt og ødelegge motstaderen. Jeg tror han ville hatt store problemer med å komme på et lag som spiller angrepsfotball. Nettop pga fart. Men han er en jævel på å lese spillet. Men som sagt tviler på han hadde hatt suksess på topp 5 lag.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #518 på: 13. Mai 2009, 22:28 »
Opphypinga fans i Norge gjør av egne spillere syns jeg iblant generelt er litt vel heftig. Fakta er at norsk tippeliga er en "drittliga" i internasjonal målestokk...

Som jeg skulle sagt det selv. Støttes.

Det går jo minst like ofte andre veien. Skepsisen mot Hangeland er allerede nevnt. Husker folk som lo seg skakk av at Carew skulle prøve seg i Valencia. Brann-supportere som mente det var utenkelig at en spiller som ikke spilte fast hos oss skulle kunne klare seg i Wigan. Hver eneste gang en nordmann drar til utlandet er det noen som sier at nivået her hjemme er for lavt. Spillere som gjør det bra i TL klarer seg ofte svært fint i Premier League.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #519 på: 13. Mai 2009, 22:41 »
Opphypinga fans i Norge gjør av egne spillere syns jeg iblant generelt er litt vel heftig. Fakta er at norsk tippeliga er en "drittliga" i internasjonal målestokk...

Som jeg skulle sagt det selv. Støttes.

Det er greit at nivået i norsk fotball ikke er det beste, men det betyr ikke at det ikke finnes èn og annen god fotballspiller her til lands, for det har vi jo opp igjennom tidene bevist ganske kraftig at det gjør.

Man må heller ikke glemme at det ikke er så altfor lenge siden at vi hadde både 1 og 2 klubber i CL. Spesielt Rosenborg har jo bevist at det med begrensede midler i internasjonal målestokk er fult mulig å konkurrere med de beste, år etter år. Det er jo ikke mulig med kun "drittspillere". Også Molde, Vålerenga og Tromsø har prestert brukbart i E-cup, men ikke like jevnt som RBK.

Det er vel kun de siste 4-5 årene at norske TL klubber har skjemt oss ut i E-cup sammenheng. En mulig årsak til det kan være alle trenerskiftene klubbene foretar seg fremfor at det kun eksisterer "drittspillere" i TL.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #520 på: 13. Mai 2009, 23:08 »
Jeg har forresten HELE tiden mast etter å kjøpe både Carew, Hangeland og noen nordmenn til, så vri ikke mitt utsagn til at jeg er en av disse som mener alt av spillere i TL ikke er gode nok for PL. Men det er forstatt noe jeg står på, og jeg mener hvilken spillertype har vel så mye å si. Alanzinho var TLs beste spiller, men jeg vil overhodet ikke hatt han fremfor Ciljan eller Reginiussen til og med (ikke at jeg vil ha han da)..
Norske spillere passer fortsatt veldig godt inn i PL, da de ofte har god fysikk inne, og den riktige innstillingen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #521 på: 13. Mai 2009, 23:12 »
En spiller jeg kunne tenkt meg er Alexander Tettey, han har utviklet seg enormt de siste årene. Dekker enorme rom og har en fysikk som er helt rå.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #522 på: 13. Mai 2009, 23:14 »
Helt klart, liker flere av midtbanegutta til RBK!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #523 på: 13. Mai 2009, 23:20 »
Ja både Tettey og Annen sannsynligivs gode nok for PL. Ciljan er jeg litt usikker på, trenger kanskje å komme seg bort for å blomstre igjen. Sapara vil jeg absolutt ikke ha.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #524 på: 13. Mai 2009, 23:23 »
Jeg er enig angående Sappara og de to førstnevnte. Ciljan syns jeg er spennende, og er en annerledes midtbanespiller enn de vi har per nå. Godt med tempo i kroppen, og fint driv. Gambling - ja, men potensielt en veldig spennende spiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida