20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272519 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1455 på: 15. Mai 2011, 15:20 »
Skjønner at du Berntsen, som Brann-patriot, har veldig vondt for å si noen rosende ord om en tidligere Rbk-er. Nå har jeg ikke sett Annan en eneste gang siden gikk til Schalke, men som helt nøytral er jeg ikke i tvil om at han var Tippeligaens beste spiller de siste par sesongene. Det vil med andre ord overraske meg om han ikke lykkes i en større liga, men det er mulig han trenger litt mer tid til å tilpasse seg nye lagkamerater, spillemønster etc.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1456 på: 15. Mai 2011, 15:33 »
Hvordan vet du hva de har tatt høyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Hva mener du? Hva er poenget du vil frem til?

At du uttalte deg som om du visste hva folkene bak kåringen har lagt til grunn for utvelgelsen. Noe du selv skriver i det siste innlegget at det ikke står noen ting om.

Jeg har ikke hevdet at jeg visste noe som helst, men leser det utifra artikkelen. Når det ikke står noe om Schalke sin dårlige form i årets serie i artikkelen så går jeg heller ikke utifra at de har lagt særlig vekt på det, kansje bare en liten setning eller ett ord for den saks skyld hadde hjulpet. Det gjelder ikke bare Schalke, men også Weder Bremen som er nevnt med flere spillere.
I Annan sitt tilfelle er visst det at han er nevøen til Kofi Annan noe å nevne for at han skal stemples som en flopp.......

Helt greit at du stoler mer på tyske sportsjounalister enn meg, har null problem med det. Men det er tross bare vanlige mennesker bak en PC som ytrer sine subjektive meninger det også, bare at de får betalt for det.
Jeg for min del mener at det aller meste i fotballen kan diskuteres og at det sjelden finnes noen fasitsvar, kun ytringer og meninger, samt statistikk som jeg med flere liker å "lene" "oss" på. Derfor er fotball så gøy å diskutere også, selv for supportere som holder med samme lag. Men det må være en viss seriøsitet  diskusjonen fra begge parter om det skal være noe poeng.

Jeg kan heller ikke huske at jeg har sagt at Annan er en verdenskalssespiller, det får du stå for selv. Jeg er bare uenig i stempelet han får som flopp, ihvertfall for den grunnen som er nevnt.

Den nevnte artkkelen vi diskuterer synes ikke jeg er spesielt god og utfyllende. Men bra med masse bilder da.
« Siste redigering: 15. Mai 2011, 15:35 av Frode »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1457 på: 15. Mai 2011, 15:56 »
Skjønner at du Berntsen, som Brann-patriot, har veldig vondt for å si noen rosende ord om en tidligere Rbk-er. Nå har jeg ikke sett Annan en eneste gang siden gikk til Schalke, men som helt nøytral er jeg ikke i tvil om at han var Tippeligaens beste spiller de siste par sesongene. Det vil med andre ord overraske meg om han ikke lykkes i en større liga, men det er mulig han trenger litt mer tid til å tilpasse seg nye lagkamerater, spillemønster etc.

Jeg har ingen problemer med å gi eks-RBKere (eller nåværende RBKere for den saks skyld) skryt om jeg mener de fortjener det. Anledningen for denne diskusjonen er derimot at Annan er havnet på flopplisten i Tyskland. Det er dessverre ikke noen årsak for skryt fra min side.

Frode: Selvsagt er det lov å være uenige med fotball-"eksperter" i mediene. Men et minimumsgrunnlag man må sette for å uttale seg med et snev av troverdighet i denne saken er selvsagt at man har sett kampene Annan har spilt. Det har selvfølgelig sportsjournalistene gjort, mens du skriver du ikke har gjort det. Så enkelt er det vel.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1458 på: 15. Mai 2011, 16:37 »
Skjønner at du Berntsen, som Brann-patriot, har veldig vondt for å si noen rosende ord om en tidligere Rbk-er. Nå har jeg ikke sett Annan en eneste gang siden gikk til Schalke, men som helt nøytral er jeg ikke i tvil om at han var Tippeligaens beste spiller de siste par sesongene. Det vil med andre ord overraske meg om han ikke lykkes i en større liga, men det er mulig han trenger litt mer tid til å tilpasse seg nye lagkamerater, spillemønster etc.

Frode: Selvsagt er det lov å være uenige med fotball-"eksperter" i mediene. Men et minimumsgrunnlag man må sette for å uttale seg med et snev av troverdighet i denne saken er selvsagt at man har sett kampene Annan har spilt. Det har selvfølgelig sportsjournalistene gjort, mens du skriver du ikke har gjort det. Så enkelt er det vel.

Jeg skrev at jeg har sett 2-3 kamper av Annan siden han kom til Bundesligaen, det tilsvarer 1/3 av kampene han har spilt i Tyskland. Det synes jeg gir et greit grunnlag for min del.
Det er det sikkert flere også her som har gjort da tysk fotball er veldig lett tilgjengelig for oss nordmenn med kamper på faste tidspunkter Eurosport 2, en kanal som er å finne i samtlige kanalpakker omtrent her til lands.

Nå journalisten i denne saken nevner så mange som 25 flopper så tviler jeg veldig sterkt på at han har sett samtlige kamper til alle disse spillerne. Noen få av hver enkelt bør han nok ha sett, men noe særlig mer?, da må han isåfall ta opp kampene for så og se dem i reprise.
Det tviler jeg på journalisten i denne saken har gjort da dette virker som en jobb han ikke har brukt særlig lang tid på.

Men selvfølgelig, troverdigheten min skal du få lov å stille spørsmålstegn ved, men jeg forandrer uansett ikke mening. Jeg er ikke noen RBK sympatisør og synes ikke jeg fremhever dem eller spillere hos eller som kommer fra dem noe særlig mer enn spillere fra andre norske klubber.
For min del er det alltid gøy når spillere fra Tippeligaen gjør det bra i større europeiske ligaer, spesielt når det er nordmenn.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1459 på: 15. Mai 2011, 16:51 »
Hehe! Nåja, redaksjonen som har laget denne listen jobber med Bundesliga hver dag, jeg er ikke i tvil om at de har sett det meste av kamper. Det eneste jeg forøvrig kan si om saken er at det garantert er en grunn til at han står på den listen. Det tror jeg alle kan være enige i.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1460 på: 15. Mai 2011, 17:33 »
Håper for all del ikke en hel redaksjon står bak den stakkarslige artikkelen der, heller at det er en enkelt journalist sitt verk.

At Annan er på listen er det jo selvfølgelig en grunn til. Han er jo som nevnt nevøen til Kofi Annan. Det er ihvertfall det de begrunner med under bildet av han.

Har også lest litt av kommentarene under artikkelen og der får artikkelforfatteren kritikk så det holder. Spesielt fordi han har plassert Bayern Munchen sitt januarkjøp Luiz Gustavo der.

"gustavo ein flop??? da muss man sich fragen ob der verfasser des artikels auch nur den hauch einer ahnung von fussball hat."

Tydeligvis mange meninger ute å går der, og jeg er veldig langt ifra den eneste som kritiserer den lista. En legger også merke til at samtlige på den lista er av utenlandsk opprinnelse........

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1461 på: 15. Mai 2011, 18:17 »
At du har hengt deg opp i Kofi Annan-kommentaren får være din sak. Jeg synes det var ganske åpenbart at det var ment som en spøk. Når det gjelder artikkelforfatteren, så kan det jo selvsagt hende at han har sittet i et hjørne og kommet opp med alle navnene på listen selv. De avisredaksjonene jeg har besøkt her hjemme fungerer derimot ikke slik, jeg tar en råsjans på at det ikke er slik i Tyskland heller. :P

At alle spillerne er av utenlandsk opprinnelse som du sier, kunne vært snacks for N A Eggen. Tipper rasismekortene ville flydd veggimellom om man så noe lignende i Norge. ;)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1462 på: 15. Mai 2011, 18:41 »
At du har hengt deg opp i Kofi Annan-kommentaren får være din sak. Jeg synes det var ganske åpenbart at det var ment som en spøk. Når det gjelder artikkelforfatteren, så kan det jo selvsagt hende at han har sittet i et hjørne og kommet opp med alle navnene på listen selv. De avisredaksjonene jeg har besøkt her hjemme fungerer derimot ikke slik, jeg tar en råsjans på at det ikke er slik i Tyskland heller. :P

Spøk eller ei, det er jo den eneste grunnen de gir til å kalle han en flopp.
Angånde nettbaserte aviser her hjemme råder det vel mye "copy and paste" fra diverse mindre seriøse artikler utenfra. Spesielt innenfor fotballens verden. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Om ikke er det noe som skal sjokkere som TV2 er gode på når det gjelder Tippeligaen.
Om det er det samme "billige" og enkle måten de gjør det i Tyskland vet jeg ikke.  ;)

Hvordan det er i en papirutgavene aner jeg ikke, men regner med de stiller større krav til artiklene enn hva de gjør på de nettbaserte sidene. Så da kan det nok hende at flere er involvert.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1463 på: 15. Mai 2011, 21:43 »
Sitat
Spøk eller ei, det er jo den eneste grunnen de gir til å kalle han en flopp.

På tide å friske opp tyskkunnskapene om du tror det er det det står. ;) Det er tvert imot nevnt som en positiv faktor. Det er ikke gitt noen begrunnelse. Men jeg tror ikke vi foretar oss noe stort "leap of faith" ved å anta at det er fordi han har spilt dårlig...

Sjekket nå også for moro skyld ut et Schalke-forum for å se hvordan stemningen for fyren er, og folk er delt mellom å si at de ikke skjønner hvordan de kunne ha betalt over 2 mill euro for noe slikt, mens andre sier de må gi han mer tid. Noe som vel ytterligere bidrar til mitt inntrykk av at han vært veldig dårlig.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1464 på: 15. Mai 2011, 22:57 »
Har han ikke spilt mye indreløper? Annan er jo en utrolig ballvinner og fantastisk DM, men jeg har problemer med å se at han skal lykkes veldig godt i en annen posisjon.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1465 på: 16. Mai 2011, 21:51 »
Sitat
Spøk eller ei, det er jo den eneste grunnen de gir til å kalle han en flopp.

På tide å friske opp tyskkunnskapene om du tror det er det det står. ;) Det er tvert imot nevnt som en positiv faktor. Det er ikke gitt noen begrunnelse. Men jeg tror ikke vi foretar oss noe stort "leap of faith" ved å anta at det er fordi han har spilt dårlig...

Sjekket nå også for moro skyld ut et Schalke-forum for å se hvordan stemningen for fyren er, og folk er delt mellom å si at de ikke skjønner hvordan de kunne ha betalt over 2 mill euro for noe slikt, mens andre sier de må gi han mer tid. Noe som vel ytterligere bidrar til mitt inntrykk av at han vært veldig dårlig.

Og så var det de som mente at det var 10 andre på laget som heller ikke var noe særlig å skryte av. Vet ikke hvilken kamp dette var etter. Var ihvertfall siste innlegg i Annan tråden der. Hadde jeg giddet og sjekke andre tråder så ville det ikke forundre meg om det var krisestemning og kritikk av flere spillere. 14. plass for et lag som på forhånd var en av utfordrerne til tittelen er jo veldig svakt.
Måtte bare inn å sjekke litt selv også og jeg regner med vi var inne på samme forumside, selv om det var flere.

Tyskkunnskapene mine kan uten tvil forbedres drastisk. Veldig lenge siden jeg gikk på skole og tysk er ikke et språk jeg leser, skriver og snakker til daglig.  ;)
Jeg er forsåvidt ingen "racer" i engelsk heller, så det kan veldig godt hende jeg glipper der også med jevne mellomrom.  :-\

Der jeg var innom nevnte de prisen 2,8 mill euro, det synes jeg var ganske billig. Ser at det var rundt den prisen Huseklepp ble solgt til Bari for også, så det er kansje der prisen på gode Tippeligaspillere ligger. Men jeg synes at det er i "snilleste" laget. 1,2 mill euro for Moa er jo kun noen ukelønner for de store stjernene i PL........

Snusflekk

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1466 på: 17. Mai 2011, 13:37 »
Hangeland, eneste for øyeblikket
Ja heia gutta!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1467 på: 29. Mai 2011, 02:24 »
Hvorfor ikke kjøpe Gamsten bare for å la han ta plassen til Barton! Da hadde ikke Barton blitt veldig fornøyd haha! ;D

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1468 på: 29. Mai 2011, 10:24 »
Hvorfor ikke kjøpe Gamsten bare for å la han ta plassen til Barton! Da hadde ikke Barton blitt veldig fornøyd haha! ;D

Huff. Får frysninger av tanken på å kjøpe oss nedover slik.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1469 på: 29. Mai 2011, 11:15 »
Jeg vil aldri, ALDRI ha den norwegian jålebukken der, ALDRI >:(
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.