20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1410 på: 05. Mars 2011, 15:20 »
*Jönsson  ;)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1411 på: 05. Mars 2011, 19:41 »
Moa scoret igjen idag for Hannover mot Bayern Munchen. Kriger med Bayer Leverkusen om 2. plassen.
Sier ikke at jeg er interessert i at NUFC skal signere han, men synes Norge har flere interessante spillere som kunne gjort en like bra om ikke bedre jobb enn hva enkelte andre har prestert for NUFC denne sesongen.

Det er mye daukjøtt å bytte ut i klubben, det er ihvertfall sikkert.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1412 på: 05. Mars 2011, 19:44 »
Brede Hangeland kan man vel på mange måter si at ikke er fullt så dominerende denne sesongen, og jeg veit ikke om han er en fyr jeg er så ekstremt hypp på egentlig - alderen taler mot ham kontra Tayls og Willie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1413 på: 05. Mars 2011, 19:48 »
Kan også ta med at Rennes med Tettey på laget ligger på en 2. plass i den franske ligaen, kun målforskjell skiller fra 1. plassen.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1414 på: 05. Mars 2011, 19:53 »
Er for en gangs skyld litt uenig med deg Kristoffer, og da må jeg saktens få det ut. ;)

Jeg er vel enig i at Hangleand ikke har dominert like mye som ifjor, men jeg kunne fortsatt tenkt meg ham til Newcastle. Willy er en stor risiko baki der når han begynner med den jævla armbruken sin. Så det muligens ikke så godt idag, men vi har mange ganger i år hatt flaks som ikke har straffe imot pga tøvet hans. Taylor er bra, men altfor mye skadet, og rekker aldri å få nok kontinuitet i spillet sitt pga nettop det.

Ja, begge er yngre enn Hangeland, men jeg mener vi trenger litt rutine i laget også, og da mener jeg Hangeland er et godt alternativ.

Jeg er ikke helt fremmed for å få Riise til klubben heller, selv om jeg ikke er veldig gira på det, ikke noe ideelt kjøp pr dags dato, men ikke helt avskrekkende heller. Moa er også en interessant spiller og er imponert over det han har prestert i Bundesligaen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1415 på: 05. Mars 2011, 20:01 »
Vil på ingen måte grine av et Hangeland-kjøp, men han er ikke veldig ung (jada, fortsatt i sin beste alder som stopper da) og Fulham vil nok kreve en nokså betydelig sum da han vel har enda noen år igjen av kontrakten sin. Coloccini er en ganske rutinert herremann, og Taylor vil jeg forsåvidt også kalle nokså rutinert i PL-sammenheng. Ser gjerne inn en ung, spennende stopper som utfordrere til våre tre andre. Det blir med andre litt det samme som med Riise. Slettes ikke noe dårlig kjøp og vil holde koken enda noen år - men ikke noen drømmesignering i mine øyne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1416 på: 09. Mars 2011, 11:57 »
Riise er nevnt.

Både jeg og Pardew er uenige:

Newcastle United boss Alan Pardew denies they're interested in AS Roma fullback John Arne Riise.

The former Liverpool star has been linked with a move to the Toon.

Speaking on the speculation linking him with Riise, Pardew said today: “It’s not true – absolutely not true.”

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1417 på: 20. Mars 2011, 07:56 »
Moa imponerer stort i den tyske Bundesligaen. Hannover 96 ligger for øyblikket på en 3. plass, noe som gir CL spill. 7 mål på 19 kamper er ikke værst til nå i sin første sesong som proff.
Verdt å merke at også en annen tidligere Tippeliga spiller gjør det bra i Hannover. Didier Ya Konan er klubbens toppscorer med sine 11 mål på 21 kamper.

Er vel et bevis på at Tippeligaen fremdeles kan servere gode spillere til de største og beste ligaene i europa. Lurer på hvem som blir neste hit i en av de store europeiske ligaene........

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1418 på: 22. Mars 2011, 11:07 »
Det er ingen tvil om at Tippeligaen fremdeles fostrer meget gode spillere. Men det blir stadig færre som blir en skikkelig stor hit i en stor liga. Skal vi dømme ut fra første serierunde spørs det om ikke Ujah nlir førstemann ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1419 på: 22. Mars 2011, 11:18 »
Brede Hangeland kan man vel på mange måter si at ikke er fullt så dominerende denne sesongen, og jeg veit ikke om han er en fyr jeg er så ekstremt hypp på egentlig - alderen taler mot ham kontra Tayls og Willie.

Jeg har sett ham i to kamper, og da var han stor. Han er mye bedre enn Williamson og Taylor. Fysisk sterkere, og flinkere med ball. Fulham er ikke et godt defensivt lag til tross for Hangleand men pga av ham og et par andre spillere. Han vil passe perfekt sammen med Colo.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1420 på: 26. Mars 2011, 07:54 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3117881.ece

Aleksander Tettey har ihvertfall blitt en stor hit for Rennes i Frankrike. Nå vet ikke jeg hvor mye Rennes måtte ut med for han, men går utifra at det var en helt grei sum sammenlignet med hva de evt måtte betalt for en spiller fra en større liga og større klubb.

Synes han blir litt oversett av Drillo. Er jo en klart bedre spiller enn hva B. H. Riise er og er vel heller ikke noe dårligere enn en mann som Grindheim. Allikevel står Grindheim med 40 landskamper og lillebror Riise med 27, mens Tettey kun har 5 der de aller fleste er som innbytter.

Henning Hauger står vel også på en del lister når talentspeidere/trenere fra større ligaer nå har meldt sin ankomst til Ullevål idag. Har jo levert veldig godt i Tippeligaen over en lang periode nå og har også spilt veldig godt i landskampene. Blir litt mindre lagt merke til som kriger og ballvinner i Drillo sin femmer på midten, og får heller ikke noe særlig hjelp av Stabæks innsats i E-cup sammenheng til å vise seg frem.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1421 på: 26. Mars 2011, 11:38 »
Rennes betalte 40 millioner for Tettey. Han er riktignok verdt det og mer til, fantastisk fotballspiller det var utrolig synd å gi slipp på.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1422 på: 26. Mars 2011, 11:49 »
Enig ang. Tettey. Er bare dager siden jeg pratet om akkurat dette da jeg og min bror pratet om den kommende landskampen.
Nei.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1423 på: 27. Mars 2011, 14:53 »
Usikker på om Tettey skulle ha erstattet Riise da. Vil helst ikke sammenligne de to som fotballspillere. Bjørn Helge Riise er en litt mer utpreget kantspiller/løper enn arbeidsjernet og midtbanesentralen Tettey. Jeg stiller mer spørsmål til om det er en sånn selvfølge at Henning Hauger skal legge beslag på "Rekdal-rollen". Synes det er en rolle som passer Tettey bedre enn "Leo-rollen", for å si det sånn. Grindheim ser jeg ingen problemer med at spiller. Han er en viktig spiller på landslaget. Kanskje enda mer utpreget arbeidsmaur enn Tettey.

Jeg ser på Tettey som en klar konkurrent til Hauger om den sentrale plassen på midten, og som et alternativ til Grindheim som indreløper. Han bør i hvertfall være selvskreven i samtlige landslagstropper, så lenge han er skadefri og spiller for Rennes.

Tettey er vel et offer for at han var så uheldig at han måtte spille mot Tyrkia, slapp Emre forbi seg og Thomas Myhre dummet seg ut. Men da hadde Tettey LANGT mindre rutine enn i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1424 på: 11. April 2011, 19:31 »
Berisha på Viking?