20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1350 på: 05. Juni 2010, 14:37 »
Newcaslte blog skriver om Marcus Pedersen igjen:
http://www.nufcblog.com/2010/06/05/newcastle-leading-the-chase-for-star-striker/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Dette er en av spillerne vi har blitt linket mest til denne sommeren. Flere skriver at vi har hatt speidere og sett på ham. Spørsmålet er bare om vi i det hele tatt kommer til å bruke penger på spillere i dette vinduet. Synes det er merkelig at ingen klubber har lagt inn bud på Pedersen. Han har levert enormt bra selv om det er speidere på kampene, og masse  rykter. Jeg håper vi kan legge inn et bud på ham når godset har spilt ferdig før vm-pausen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1351 på: 06. Juni 2010, 00:01 »
Som jeg skriver i transfertråden, Marcus Pedersen spiller jevnt godt på et svært lavt nivå. Jeg tror han bør overbevise enda et par halve sesonger før han havner i PL. Tror heller ikke FCK vil være spesielt interessert i å hente Pedersen nå. Til det har han vist for lite. Han er ikke enestående i Tippeligaen. Han er på langt nær ligaens beste spiss. Han er en av de mest talentfulle, ja. Men han bør nok helst bevise at han kan ta enda et steg før PL-klubbene vil synes det er aktuelt å bruke penger på ham. Men at de følger ham nøye, det er det liten tvil om. For gutten har talent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1352 på: 06. Juni 2010, 00:09 »
Problemet med å vente for lenge slik at risikoen med å vente blir mindre er at om gutten fortsetter å prestere vil større og større klubber bli interessert.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1353 på: 06. Juni 2010, 00:26 »
Det er selvfølgelig en risiko. Men det er en minst like stor risiko å hente ham nå.
Dessuten ser jeg ikke helt hva vi skal tjene på å kjøpe ham nå, la ham spille et års tid til i Godset. Enn om han ikke slår til? Hva gjør vi hvis han plutselig stagnerer?

Ja, vi vil ha kjøpt ham billig. Men det vil uansett være bortkastede penger. Og i den situasjonen vi er i nå, har vi ikke råd til å kaste penger ut av vinduet, selv om det bare er snakk om ørsmå millioner. Kanskje ikke det en gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1354 på: 06. Juni 2010, 00:33 »
Jeg tror det er mye mer enn det han koster. Han er garantert en av Norges dyreste spillere nå.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1355 på: 06. Juni 2010, 00:43 »
Han bør ikke koste mer enn det. Han har bevist nada i den store sammenhengen. Han har en og en halv finfin sesong bak seg i Tippeligaen, for et av ligaens dårligste lag. Men det er ikke akkurat sånn at han er bedre enn for eksempel M. Diouf (ja, jeg vet han spiller i manu nå), Prica, Iversen, Nannskog eller noen av de gutta der. 17 mål på en og en halv sesong i Tippeligaen er meget bra, bevares. Men han skal på ingen måte være Norges dyreste spiller av den grunn. Man må ta i betraktning at han spiller for Strømsgodset. Han har KUN vist seg frem i Tippeligaen. Pedersen har også mange kamper hvor han er borte vekke. Man ser ingenting til ham. Han kommer ikke til sjanser, bommer på sjanser og er ustabil i prestasjonene. Noe av det skyldes naturligvis hans unge alder. Men det forteller meg også om en spiller som ikke er fullt så god som det hypen skal tilsi.

Synes Jo Inge Berget er en mer spennende spiller i Norge per dags dato, enn Pedersen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1356 på: 06. Juni 2010, 09:34 »
Han har også skårt en del på U-21 landslaget. Spillestilen til Marcus Pedersen passer perfekt inn i PL. I motsetning til f.eks Stokkelien. Pedersen gir og tar, og jeg tror han ville elsket å kjempe mot de store sterke stopperne i PL.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1357 på: 18. Juni 2010, 12:07 »
Han bør ikke koste mer enn det. Han har bevist nada i den store sammenhengen. Han har en og en halv finfin sesong bak seg i Tippeligaen, for et av ligaens dårligste lag. Men det er ikke akkurat sånn at han er bedre enn for eksempel M. Diouf (ja, jeg vet han spiller i manu nå), Prica, Iversen, Nannskog eller noen av de gutta der. 17 mål på en og en halv sesong i Tippeligaen er meget bra, bevares. Men han skal på ingen måte være Norges dyreste spiller av den grunn. Man må ta i betraktning at han spiller for Strømsgodset. Han har KUN vist seg frem i Tippeligaen. Pedersen har også mange kamper hvor han er borte vekke. Man ser ingenting til ham. Han kommer ikke til sjanser, bommer på sjanser og er ustabil i prestasjonene. Noe av det skyldes naturligvis hans unge alder. Men det forteller meg også om en spiller som ikke er fullt så god som det hypen skal tilsi.

Synes Jo Inge Berget er en mer spennende spiller i Norge per dags dato, enn Pedersen.
Du skyter deg selv i foten.
At han ikke er bedre enn Prica, Iversen eller Nannskog betyr ikke veldig mye. Han er 10 år yngre og spiller på et dårligere lag. HVis han spilte på RBK eller Stabæk hadde han nok scoret enda flere mål.

At du ikke vil kjøpe ham fordi han KAN stagnere sier deg vel at du ikke vil kjøpe talenter i det hele tatt? Alle talenter kan stagnere,  og de fleste av dem gjør det, men vi kan ikke slutte å kjøpe dem for det. Vi har jo ikke råd til etablerte spillere.

Jeg er FOR å kjøpe Marcus Pedersen, men tror ikke vi gjør det


Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1358 på: 18. Juni 2010, 13:10 »
Det er nettopp slike satsinger ala Berget og Pedersen vi må gjøre. Og det er ikke sikkert de lykkes, men den risikoen må vi leve med. Huseklepp vil jeg derimot ikke ha: Er vel kun bergensere som kaller han talent, gutten er vel nå 26 år :)

Samtidig er det utrolig viktig at klubben faktisk tør å satse på de ungdommene vi henter inn. Moyes og O'Neill er gode eksempler på hvordan det skal gjøres. Yong var for eksempel ikke særlig i sin 1. sesong, likevel fikk han tillit. Resultat: En kjempegod 2. sesong.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1359 på: 18. Juni 2010, 13:36 »
Moyes og O'Neill er gode eksempler på hvordan det skal gjøres. Yong var for eksempel ikke særlig i sin 1. sesong, likevel fikk han tillit. Resultat: En kjempegod 2. sesong.

Villa har jo brukt enorme summer på å hente slike talenter. Noe vi ikke har mulighet til. Lett å si at vi bør satse på talenter, men vi må holde oss i PL neste sesong og da må de som spiller være gode nok. Og slike spillere koster som oftest mye penger dessverre.
« Siste redigering: 18. Juni 2010, 14:05 av fredd »

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1360 på: 18. Juni 2010, 14:03 »
....Som vi ikke har....
Så hvorfor diskutere det? Diskusjonen bør heller gå på hvem vi KAN signere, og da mener jeg Pedersen er et godt alternativ, selv omhan nok ikke er Ashley Young.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1361 på: 18. Juni 2010, 15:44 »
Det er lett å se at Pedersen kan bli meget god. Han dominerer jo også landslagsfotballen på U21-nivå. Men det kan allerede være for sent. Det er nok ikke mange TL-spillere som er dyrere enn han, og større klubber har allerede vist interesse flere ganger.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1362 på: 19. Juni 2010, 20:09 »
Jeg tror ikke vi har så mye å tape på å prøve å hente Pedersen, men det kan jo hende han blir for dyr :) Spiller bra internasjonalt med U-21, og gjør det bra på et middelmådig lag i TL, så hvorfor ikke? Bommer vi er det en lavrisikosignering, som ikke koster oss alt for mye. Men om han blomstrer slik han kan gjøre, så har vi kjøpt en stjerne som kan mangedoble sin egen verdi i løpet av et par sesonger!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Newutd

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1363 på: 24. Juli 2010, 21:28 »
Hva med Vegar Hedenstad på Stabæk? Newcastle er ikke akkurat kjent for å ha gode spillere på høyresiden i forsvar. Begynner å bli en stund siden Barton herjet! Heller ikke noe minus at gutten har svart og hvit hjerte.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1364 på: 24. Juli 2010, 23:22 »
Hva med Vegar Hedenstad på Stabæk? Newcastle er ikke akkurat kjent for å ha gode spillere på høyresiden i forsvar. Begynner å bli en stund siden Barton herjet! Heller ikke noe minus at gutten har svart og hvit hjerte.
Han ser lovende ut, og har blitt diskutert en del her ;)