20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00  (Lest 17813 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #75 på: 15. Mars 2016, 10:28 »
Tror beklageligvis et nedrykk er det som må til for at Ashley får opp øynene om at klubben de siste årene har blitt styrt på en elendig måte.
Ashley har ikke peiling på det å styre en fotballklubb. Men det har vært en positiv trend i og med at klubben har brukt litt penger i de to foregående overgangsvinduet og at Benitez har kommet inn. Tilsvarende overgangsbudsjett i de kommende overgangsvinduer er helt nødvendig og Benitez må samtidig få en betydelig innflytelse på spillerkjøp. Videre må det investeres mer i støtteapparat og skadeforebyggende tiltak. Det må også satses tungt på rekruttering og "daukjøtt" må ut. Først da er klubben på riktig vei og ut av gjørma de har havnet i etter mange års vanskjøtsel.
Vi får virkelig håpe Benitez lykkes og berger plassen i PL. For første gang på mange år er det hentet en merittert manager og han vil jeg gi sjansen de neste årene. Rykker klubben ned ryker Benitez også.

Tilbake til kampen. En godkjent kamp mot et lag i tidenes flytsone. Jeg er betydelig mer optimistisk nå i de 9 resterende kampene enn det vi var i sommer og før sesongstart og i visshet om at "selveste" Steve McClaren skulle styre skuta.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #76 på: 15. Mars 2016, 10:30 »
Nedrykk vil være katastrofe, alt annet er å lure seg selv. Poenget med managerskifte og gårsdagens kamp er at de forrige 10 kampene forhåpentligvis ikke er representative for de kommende 9.

Det er viktig å huske at Benitez hadde tre døgn på seg, og at Leicester er solide bakover. Vi spilte på bortebane mot formlag deluxe i ligaen, et lag som etter 30 kamper topper ligaen suverent og som har holdt nullen nest mest i ligaen. At det ikke blir mål eller poeng bør ikke overraske noen. Slik sesongen har blitt så var det ikke her Benitez realistisk sett skulle sanke poeng.

Vi kunne likevel fort hatt to-tre mål igår (Sissokoheading, Sissokotakling, Sissokopasning og hands av Leicester inne i 16), og vi fikk imot et slumpemål med en avslutning som gjøres en gang i karrieren (som dessuten skulle vært avblåst for offside i forkant).

Rykker vi tilbake til start i de neste to kampene og hverken scorer eller tar poeng så er det nok kroken på døra, men gårsdagens kamp bærer bud om at bedringen kan komme.

Det er for feigt å gi opp håpet nå etter mitt syn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #77 på: 15. Mars 2016, 10:52 »
Men det krever at det vi så i går ikke er det samme som vi har sett gjennom hele sesongen tidligere. Kampen i går var i og for seg symptomatisk for tidligere prestasjoner. Det er ingenting nytt at vi presterer forholdsvis gode prestasjoner mot andre topplag.
Nå gjelder det å gjøre dette mot bunnlagene. Vi har matcher mot Mackems, Villa og Norwich. Det bør bety 9 poeng alene. Da må vi både evne være farligere fremfor mål enn det vi var i går, samt at vi må være klar for en skikkelig fight. For det har vi manglet mot lagene rundt oss tidligere denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #78 på: 15. Mars 2016, 11:30 »
Men det krever at det vi så i går ikke er det samme som vi har sett gjennom hele sesongen tidligere. Kampen i går var i og for seg symptomatisk for tidligere prestasjoner. Det er ingenting nytt at vi presterer forholdsvis gode prestasjoner mot andre topplag.
Nå gjelder det å gjøre dette mot bunnlagene. Vi har matcher mot Mackems, Villa og Norwich. Det bør bety 9 poeng alene. Da må vi både evne være farligere fremfor mål enn det vi var i går, samt at vi må være klar for en skikkelig fight. For det har vi manglet mot lagene rundt oss tidligere denne sesongen.


Det er det som er problemet ja, vi har knapt tatt poeng fra de fem-seks lagene rundt oss på tabellen. En heldig borteseier mot Bournemouth og storseieren over Norwich er vel de to høydepunktene?
Mot de mest utsatte lagene, tar med CP fordi de er i en skikkelig dårlig serieflyt selv om de er i semifinalen i FA cupen har vi så langt hentet 4 av 15 mulige poeng og har 8-15 i målforskjell.
Seier hjemme mot Norwich og uavgjort mot Villa, mens de andre har gitt tap. Villa og Norwich venter borte, mens CP, Swansea og Sunderland gjenstår hjemme. Et godt organisert Rafa lag bør i utgangspunktet hente mer enn fire poeng i "returkampene", men spørsmålet er om spillerne har den rette innstillingen til å prestere i disse kampene? Vi er avhengig av poeng i de to kommende kampene, men klarer vi det? Sunderland har jo valset over oss de siste sesongene og Norwich har begynt å tette igjen bakover selv om de har tatt lite poeng, så de er i same situasjon som Newcastle, hvem skal score målene?

Så strengt tatt har vi fem kamper mot lag som kan rykke ned (tar med CP selv om de har 9 poeng) og de resterende tre (Soton, Liverpool og Tottenham) er mot lag som drømmer om Europacupspill. Kan jo nevne at vi til sammenligning har 7 poeng mot de tre sistnevnte lagene, så det viser jo godt det du skriver Kristoffer at vi er bedre mot "gode" lag enn bunnlagene. Så kanskje jeg skal finne litt håp i pessimismen min?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #79 på: 15. Mars 2016, 13:48 »
Det er riktig Kristoffer og jonni-e, det har vært svært relative prestasjoner i forhold til motstander så det er mulig at endel av prestasjonene kan tilskrives dette. Synes likevel at det var en annen taktisk trøkk i laget igår. Mye bedre press og tendenser til løpsvilje på flere samtidig. Det er det lenge siden jeg har sett, uavhengig av motstanderkvalitet. Benitez gjorde også bytter i skapelig tid og mer forståelige valg enn endel av det vi har sett under McClaren/Pardew noe som forteller meg at det kan være bedring å spore.

Men vi har ikke svarene på disse spørsmålene før om en 3-4 kamper. Meget mulig vi er tilbake i apatien allerede neste kamp.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #80 på: 15. Mars 2016, 14:13 »
Det er riktig Kristoffer og jonni-e, det har vært svært relative prestasjoner i forhold til motstander så det er mulig at endel av prestasjonene kan tilskrives dette. Synes likevel at det var en annen taktisk trøkk i laget igår. Mye bedre press og tendenser til løpsvilje på flere samtidig. Det er det lenge siden jeg har sett, uavhengig av motstanderkvalitet. Benitez gjorde også bytter i skapelig tid og mer forståelige valg enn endel av det vi har sett under McClaren/Pardew noe som forteller meg at det kan være bedring å spore.

Men vi har ikke svarene på disse spørsmålene før om en 3-4 kamper. Meget mulig vi er tilbake i apatien allerede neste kamp.

Satse på samme taktikken som Sunderland, ansette ny trener, tape første kamp og så vinne derbyet?
Forhåpentligvis klarer Benitez å slå litt vinnermentalitet inn i spillerne og forhåpentlig finne riktig taktikk mot bunnlagene? Så er spørsmålet om spillerne er i stand til det på de få kampene som gjenstår? Et stort problem er jo at vi ikke er i stand til å sikre en lengre vinnerrekke, eller i det minste få en rekke med kamper uten tap.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #81 på: 15. Mars 2016, 15:57 »
Jeg tror vi blir bedre mot dårlige lag. Endelig har vi en manager som KREVER full innsats. Med Pardew og McClaren var det fint lov å ha noen kamper der man luffet litt rundt og tok det med ro, uten at man ble byttet ut av den grunn. Under Rafa vil det nok ha konsekvenser, frikort blir det slutt på og det må kjempes for å beholde plassen i startoppstillinga.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #82 på: 15. Mars 2016, 18:35 »
Har vel aldri hatt en så blandet følelse etter en kamp.

Det positive: langt bedre organisering og innsats. Markant bedring defensivt selv om det gjøres feil på målet.

Det negative: for aller første gang denne sesongen slo det meg som en knytteneve at vi faktisk står i reell fare for å rykke ned. Laget eier ikke noe sluttprodukt og jeg greier ikke å se hvor målene skal komme fra.

Det er ingen underdrivelse å si at hele klubbens eksistensgrunnlag nå står på de neste 9 kampene. Hele driften er, i motsetning til lag som nærmest tar høyde for nedrykk, tilpasset PL-tilværelse. Spillere, selv de som kom i januar, står på feite lønningen uten at klubben har sikret seg noe sikkerhetsnett (les: lønnsreduksjon) ved nedrykk. Med mindre Ashley har tenkt å holde oss kunstig i live i Championship, blir det beksvart.

De neste 9 kampene blir så viktige at man kan få vondt i magen av mindre.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #83 på: 15. Mars 2016, 21:25 »
Du har evig rett Kristoffer. Hederlige poeng og nederlag mot topplagene vil ikke redde oss. Da er skitne seire mot andre bunnlag adskillig viktigere, og det er nettop der det har skortet.

Håper Shelvey kan være typen vi har manglet de siste årene mot Sunderland og kan bringe litt guts inn i laget. En Taylor vil også kunne være gull verdt.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #84 på: 16. Mars 2016, 07:33 »
Håpar heile laget kan finne den kvaliteten, formen og sjølvtilliten som dei har "på papiret", no til kampen mot Mackems. Det er ikkje i mange kampar me har sett det denne sesongen. Og me må vel tilbake 8 kampar(!!), mot West Ham, for å finna dette. Viss me greier det so er eg overbevist om seier, men me må og starta ta poeng uansett. Uansett korleis det skjer, so er det kunn poeng som tel no. Dei to neste vinnast.

Les denne og få nytt håp! http://www.chroniclelive.co.uk/news/history/how-newcastle-united-were-bottom-11043344

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #85 på: 17. Mars 2016, 08:32 »
Nå er det vel på tide med ny kamptråd? Anyone?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #86 på: 17. Mars 2016, 15:58 »
Om vi ser bort fra den brukpare prestasjonen lagmessig så må jeg også si at dette er nok en kamp hvor våre beste spillere svikter oss litt.

Nei vi spiller ingen dårlig kamp, men når vi har et sånt kampbilde som vi hadde i 2. omgang så skal vi faktisk ha enkeltspillere som skal kunne sikre oss seieren. Spillere som Sissoko og Wijnaldum må man faktisk kunne forvente å gi oss poeng i slike kamper. De spiller ikke dårlig, men man må kunne forvente enda litt mer spør du meg.