20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00  (Lest 17854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #75 pć: 15. Mars 2016, 10:28 »
Tror beklageligvis et nedrykk er det som mÄ til for at Ashley fÄr opp Þynene om at klubben de siste Ärene har blitt styrt pÄ en elendig mÄte.
Ashley har ikke peiling pÄ det Ä styre en fotballklubb. Men det har vÊrt en positiv trend i og med at klubben har brukt litt penger i de to foregÄende overgangsvinduet og at Benitez har kommet inn. Tilsvarende overgangsbudsjett i de kommende overgangsvinduer er helt nÞdvendig og Benitez mÄ samtidig fÄ en betydelig innflytelse pÄ spillerkjÞp. Videre mÄ det investeres mer i stÞtteapparat og skadeforebyggende tiltak. Det mÄ ogsÄ satses tungt pÄ rekruttering og "daukjÞtt" mÄ ut. FÞrst da er klubben pÄ riktig vei og ut av gjÞrma de har havnet i etter mange Ärs vanskjÞtsel.
Vi fÄr virkelig hÄpe Benitez lykkes og berger plassen i PL. For fÞrste gang pÄ mange Är er det hentet en merittert manager og han vil jeg gi sjansen de neste Ärene. Rykker klubben ned ryker Benitez ogsÄ.

Tilbake til kampen. En godkjent kamp mot et lag i tidenes flytsone. Jeg er betydelig mer optimistisk nÄ i de 9 resterende kampene enn det vi var i sommer og fÞr sesongstart og i visshet om at "selveste" Steve McClaren skulle styre skuta.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #76 pć: 15. Mars 2016, 10:30 »
Nedrykk vil vÊre katastrofe, alt annet er Ä lure seg selv. Poenget med managerskifte og gÄrsdagens kamp er at de forrige 10 kampene forhÄpentligvis ikke er representative for de kommende 9.

Det er viktig Ä huske at Benitez hadde tre dÞgn pÄ seg, og at Leicester er solide bakover. Vi spilte pÄ bortebane mot formlag deluxe i ligaen, et lag som etter 30 kamper topper ligaen suverent og som har holdt nullen nest mest i ligaen. At det ikke blir mÄl eller poeng bÞr ikke overraske noen. Slik sesongen har blitt sÄ var det ikke her Benitez realistisk sett skulle sanke poeng.

Vi kunne likevel fort hatt to-tre mÄl igÄr (Sissokoheading, Sissokotakling, Sissokopasning og hands av Leicester inne i 16), og vi fikk imot et slumpemÄl med en avslutning som gjÞres en gang i karrieren (som dessuten skulle vÊrt avblÄst for offside i forkant).

Rykker vi tilbake til start i de neste to kampene og hverken scorer eller tar poeng sÄ er det nok kroken pÄ dÞra, men gÄrsdagens kamp bÊrer bud om at bedringen kan komme.

Det er for feigt Ä gi opp hÄpet nÄ etter mitt syn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #77 pć: 15. Mars 2016, 10:52 »
Men det krever at det vi sÄ i gÄr ikke er det samme som vi har sett gjennom hele sesongen tidligere. Kampen i gÄr var i og for seg symptomatisk for tidligere prestasjoner. Det er ingenting nytt at vi presterer forholdsvis gode prestasjoner mot andre topplag.
NÄ gjelder det Ä gjÞre dette mot bunnlagene. Vi har matcher mot Mackems, Villa og Norwich. Det bÞr bety 9 poeng alene. Da mÄ vi bÄde evne vÊre farligere fremfor mÄl enn det vi var i gÄr, samt at vi mÄ vÊre klar for en skikkelig fight. For det har vi manglet mot lagene rundt oss tidligere denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #78 pć: 15. Mars 2016, 11:30 »
Men det krever at det vi sÄ i gÄr ikke er det samme som vi har sett gjennom hele sesongen tidligere. Kampen i gÄr var i og for seg symptomatisk for tidligere prestasjoner. Det er ingenting nytt at vi presterer forholdsvis gode prestasjoner mot andre topplag.
NÄ gjelder det Ä gjÞre dette mot bunnlagene. Vi har matcher mot Mackems, Villa og Norwich. Det bÞr bety 9 poeng alene. Da mÄ vi bÄde evne vÊre farligere fremfor mÄl enn det vi var i gÄr, samt at vi mÄ vÊre klar for en skikkelig fight. For det har vi manglet mot lagene rundt oss tidligere denne sesongen.


Det er det som er problemet ja, vi har knapt tatt poeng fra de fem-seks lagene rundt oss pÄ tabellen. En heldig borteseier mot Bournemouth og storseieren over Norwich er vel de to hÞydepunktene?
Mot de mest utsatte lagene, tar med CP fordi de er i en skikkelig dÄrlig serieflyt selv om de er i semifinalen i FA cupen har vi sÄ langt hentet 4 av 15 mulige poeng og har 8-15 i mÄlforskjell.
Seier hjemme mot Norwich og uavgjort mot Villa, mens de andre har gitt tap. Villa og Norwich venter borte, mens CP, Swansea og Sunderland gjenstÄr hjemme. Et godt organisert Rafa lag bÞr i utgangspunktet hente mer enn fire poeng i "returkampene", men spÞrsmÄlet er om spillerne har den rette innstillingen til Ä prestere i disse kampene? Vi er avhengig av poeng i de to kommende kampene, men klarer vi det? Sunderland har jo valset over oss de siste sesongene og Norwich har begynt Ä tette igjen bakover selv om de har tatt lite poeng, sÄ de er i same situasjon som Newcastle, hvem skal score mÄlene?

SÄ strengt tatt har vi fem kamper mot lag som kan rykke ned (tar med CP selv om de har 9 poeng) og de resterende tre (Soton, Liverpool og Tottenham) er mot lag som drÞmmer om Europacupspill. Kan jo nevne at vi til sammenligning har 7 poeng mot de tre sistnevnte lagene, sÄ det viser jo godt det du skriver Kristoffer at vi er bedre mot "gode" lag enn bunnlagene. SÄ kanskje jeg skal finne litt hÄp i pessimismen min?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #79 pć: 15. Mars 2016, 13:48 »
Det er riktig Kristoffer og jonni-e, det har vÊrt svÊrt relative prestasjoner i forhold til motstander sÄ det er mulig at endel av prestasjonene kan tilskrives dette. Synes likevel at det var en annen taktisk trÞkk i laget igÄr. Mye bedre press og tendenser til lÞpsvilje pÄ flere samtidig. Det er det lenge siden jeg har sett, uavhengig av motstanderkvalitet. Benitez gjorde ogsÄ bytter i skapelig tid og mer forstÄelige valg enn endel av det vi har sett under McClaren/Pardew noe som forteller meg at det kan vÊre bedring Ä spore.

Men vi har ikke svarene pÄ disse spÞrsmÄlene fÞr om en 3-4 kamper. Meget mulig vi er tilbake i apatien allerede neste kamp.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #80 pć: 15. Mars 2016, 14:13 »
Det er riktig Kristoffer og jonni-e, det har vÊrt svÊrt relative prestasjoner i forhold til motstander sÄ det er mulig at endel av prestasjonene kan tilskrives dette. Synes likevel at det var en annen taktisk trÞkk i laget igÄr. Mye bedre press og tendenser til lÞpsvilje pÄ flere samtidig. Det er det lenge siden jeg har sett, uavhengig av motstanderkvalitet. Benitez gjorde ogsÄ bytter i skapelig tid og mer forstÄelige valg enn endel av det vi har sett under McClaren/Pardew noe som forteller meg at det kan vÊre bedring Ä spore.

Men vi har ikke svarene pÄ disse spÞrsmÄlene fÞr om en 3-4 kamper. Meget mulig vi er tilbake i apatien allerede neste kamp.

Satse pÄ samme taktikken som Sunderland, ansette ny trener, tape fÞrste kamp og sÄ vinne derbyet?
ForhÄpentligvis klarer Benitez Ä slÄ litt vinnermentalitet inn i spillerne og forhÄpentlig finne riktig taktikk mot bunnlagene? SÄ er spÞrsmÄlet om spillerne er i stand til det pÄ de fÄ kampene som gjenstÄr? Et stort problem er jo at vi ikke er i stand til Ä sikre en lengre vinnerrekke, eller i det minste fÄ en rekke med kamper uten tap.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #81 pć: 15. Mars 2016, 15:57 »
Jeg tror vi blir bedre mot dÄrlige lag. Endelig har vi en manager som KREVER full innsats. Med Pardew og McClaren var det fint lov Ä ha noen kamper der man luffet litt rundt og tok det med ro, uten at man ble byttet ut av den grunn. Under Rafa vil det nok ha konsekvenser, frikort blir det slutt pÄ og det mÄ kjempes for Ä beholde plassen i startoppstillinga.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #82 pć: 15. Mars 2016, 18:35 »
Har vel aldri hatt en sÄ blandet fÞlelse etter en kamp.

Det positive: langt bedre organisering og innsats. Markant bedring defensivt selv om det gjÞres feil pÄ mÄlet.

Det negative: for aller fÞrste gang denne sesongen slo det meg som en knytteneve at vi faktisk stÄr i reell fare for Ä rykke ned. Laget eier ikke noe sluttprodukt og jeg greier ikke Ä se hvor mÄlene skal komme fra.

Det er ingen underdrivelse Ä si at hele klubbens eksistensgrunnlag nÄ stÄr pÄ de neste 9 kampene. Hele driften er, i motsetning til lag som nÊrmest tar hÞyde for nedrykk, tilpasset PL-tilvÊrelse. Spillere, selv de som kom i januar, stÄr pÄ feite lÞnningen uten at klubben har sikret seg noe sikkerhetsnett (les: lÞnnsreduksjon) ved nedrykk. Med mindre Ashley har tenkt Ä holde oss kunstig i live i Championship, blir det beksvart.

De neste 9 kampene blir sÄ viktige at man kan fÄ vondt i magen av mindre.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #83 pć: 15. Mars 2016, 21:25 »
Du har evig rett Kristoffer. Hederlige poeng og nederlag mot topplagene vil ikke redde oss. Da er skitne seire mot andre bunnlag adskillig viktigere, og det er nettop der det har skortet.

HÄper Shelvey kan vÊre typen vi har manglet de siste Ärene mot Sunderland og kan bringe litt guts inn i laget. En Taylor vil ogsÄ kunne vÊre gull verdt.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #84 pć: 16. Mars 2016, 07:33 »
HÄpar heile laget kan finne den kvaliteten, formen og sjÞlvtilliten som dei har "pÄ papiret", no til kampen mot Mackems. Det er ikkje i mange kampar me har sett det denne sesongen. Og me mÄ vel tilbake 8 kampar(!!), mot West Ham, for Ä finna dette. Viss me greier det so er eg overbevist om seier, men me mÄ og starta ta poeng uansett. Uansett korleis det skjer, so er det kunn poeng som tel no. Dei to neste mÄ vinnast.

Les denne og fÄ nytt hÄp! http://www.chroniclelive.co.uk/news/history/how-newcastle-united-were-bottom-11043344

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #85 pć: 17. Mars 2016, 08:32 »
NÄ er det vel pÄ tide med ny kamptrÄd? Anyone?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #86 pć: 17. Mars 2016, 15:58 »
Om vi ser bort fra den brukpare prestasjonen lagmessig sÄ mÄ jeg ogsÄ si at dette er nok en kamp hvor vÄre beste spillere svikter oss litt.

Nei vi spiller ingen dÄrlig kamp, men nÄr vi har et sÄnt kampbilde som vi hadde i 2. omgang sÄ skal vi faktisk ha enkeltspillere som skal kunne sikre oss seieren. Spillere som Sissoko og Wijnaldum mÄ man faktisk kunne forvente Ä gi oss poeng i slike kamper. De spiller ikke dÄrlig, men man mÄ kunne forvente enda litt mer spÞr du meg.