20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 586014 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #540 på: 10. Sep. 2008, 22:05 »
Kan noen forteller meg hvorfor dette å bytte eiger fra en som dolka en av dei viktigaste personane i klubben gjennom tidene i NUFC i ryggen, vil gjøre at vi vil mista sjela vår? Om vi får inn en eiger som satser, får byen til å leve skikkelig igjen og gir den sukses, så vil folk si at Newcastle har sjel som aldri. Fansen vil vere der, byen vil vere like fanatisk, skandalene vil fortsatt vere der. Forskjellen er bare at vi vil få mye bedre spillere, og få trofeer !

IGrinde kan nok svare på dette, eg klarer det ialfall ikkje.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #541 på: 10. Sep. 2008, 22:22 »
Kan noen forteller meg hvorfor dette å bytte eiger fra en som dolka en av dei viktigaste personane i klubben gjennom tidene i NUFC i ryggen, vil gjøre at vi vil mista sjela vår? Om vi får inn en eiger som satser, får byen til å leve skikkelig igjen og gir den sukses, så vil folk si at Newcastle har sjel som aldri. Fansen vil vere der, byen vil vere like fanatisk, skandalene vil fortsatt vere der. Forskjellen er bare at vi vil få mye bedre spillere, og få trofeer !

Det handler mer om hvem som tar over klubben.

Dersom det kommer en russer som har tråkket over lik og det mener jeg bokstavlig, så ønsker jeg ikke at han skal ta over. Da sitter jeg heller med Ashley og co. Men dersom det dukker opp en person som har tjent pengene sine på en ærlig måte, noe som ikke kan sies som Roman eller Thaksin feks, så spiller det liten rolle hvem som kjøper Newcastle.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #542 på: 10. Sep. 2008, 22:34 »
Hva har Roman gjort ?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #543 på: 10. Sep. 2008, 22:37 »
Akkurat hvordan en evt. ny eier har tjent pengene sine driter jeg fullt i, det jeg er opptatt av er at man skal drive forsvarlig.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #544 på: 10. Sep. 2008, 22:43 »
Akkurat hvordan en evt. ny eier har tjent pengene sine driter jeg fullt i, det jeg er opptatt av er at man skal drive forsvarlig.


Så du syntes det hadde vært OK med en som har drevet med undertrykkelse, folkemord osv?

Thaksin har nok noen døde kropper på samvittigheten for å si det sånn. Newcastle er bare en klubb, fotball er bare et spill. Det finnes viktigere ting her i verden.
« Siste redigering: 10. Sep. 2008, 22:45 av kesse »

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #545 på: 10. Sep. 2008, 22:43 »
Hva har Roman gjort ?

Ingen vet helt sikkert. Men det er ingen hemmelighet at de fleste oljebaronene som Roman osv har tjent seg opp penger på sin andres ulykke.

Kjottbolle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #546 på: 10. Sep. 2008, 23:25 »
selfølgelig er det noen untak, men tror så godt som alle foretningsmenn som har så mye penger har gjort NOE de ikke er stolt over opp igjennom karieren sin.

you know what they say: "You cant make an omelet without breaking some eggs" ;)
Newcastle United Football Club<3

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #547 på: 10. Sep. 2008, 23:29 »
skjønner seriøst ikke at folk kan mene noe annet enn kesse i denne saken. tror dere det verste roman har gjort er å stjele lunchpengene til skolekameratene sine eller noe. her er det nok gått over lik, bokstavelig talt.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #548 på: 10. Sep. 2008, 23:47 »
Søkte etter en god artikkel om Roman som jeg leste for ikke lenge sia, og hva skjer, jo hele jæ... nettet går ned, og popupp dritt spretter opp som bare f...   Idioten er sikkert inne å tapper kontoen min nu >:(
sunt pueri pueri puerilia tractant

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #549 på: 10. Sep. 2008, 23:55 »
Ja Røkke har nok drept meir enn bare fisker og siden han er så rik!

Blir bare teit og anklage rike folk sånnt. Koffer er ashley bedre enn desse andre da. Tenk på alle sporsforretningene som har gått på konkurs pga ashley! Uffamej
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #550 på: 11. Sep. 2008, 09:10 »
ja, det blir jo det samme...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #551 på: 11. Sep. 2008, 10:33 »
Ja Røkke har nok drept meir enn bare fisker og siden han er så rik!

Blir bare teit og anklage rike folk sånnt. Koffer er ashley bedre enn desse andre da. Tenk på alle sporsforretningene som har gått på konkurs pga ashley! Uffamej

Herregud, noen ganger så virker du mer blåst enn noen andre her. Ja, det finnes de som har tjent penger lovlig, selvom de også kanskje har måtte gjøre ting de ikke er så stolte av.

Bill Gates feks stjal oppskriften på hvordan man kunne lage et OS av Apple, samt at han kjøpte DOS av en fyr for småpenger og solgte den for millioner til IBM. MEN, det er stor forskjell fra Roman og Thaksin feks.

Thaksin har stjålet milliarder fra Thailand, et land som allerede er blandt de fattigste i verden. Han har tjent opp sin egen formue ved å la de fattigste være fattig mens EN person tjener opp sin rikdom på andres ulykke. Amnesty International kaller Thaksin for følgende "a human rights abuser of the worst kind". I tillegg er Thaksin mistenkt for å ha drept en horde av mennesker...

God gutten Roman derimot har stjålet milliarder fra et annet land hvor krisen nesten var større enn i Thailand. The Times har visstnok hatt en lang artikkel hvor de går litt i dyben på hva han har gjort for å tjene opp formuen sin. Her er noe hentet fra WIKI:

- Claims of dishonest "business-partnership" with Vladimir Putin

Berezovsky has claimed that Abramovich and Vladimir Putin are “business partners” and this allegedly allowed Abramovich to pursue some of his less known but illegal business- and other- practices at the cost of the Russian people and their assets. New York Times quotes

- Bribes

On July 5, 2008, The Times reported that Abramovich admitted he paid billions of dollars for political favours and protection fees to obtain a big share of Russia's oil and aluminium assets as was shown by court papers The Times obtained.[35]

- Arrest for theft

In 1992 he was arrested in a case of theft of government property: AVEKS-Komi sent a train containing 55 cisterns (tankers) of diesel fuel, worth 3.8 million roubles, from the Ukhtinsk Oil Production Factory (Case No. 79067 for the large-scale theft of state property);[37][38] Abramovich met the train in Moscow and resent the shipment to the Kaliningrad military base under a fake agreement, but the fuel arrived in Riga. Abramovich co-operated with the investigation, and the case was closed after the oil production factory was compensated by the diesel's buyer, the Latvian-US concern, Chikora International.

- Aluminium wars

The Times[39][40] said that Mr Abramovich "famously emerged triumphant after the “aluminium wars”, in which more than 100 people believed to have been killed in gangland feuds over control of the lucrative smelters. He avoided the fate of a rival oligarch who annoyed the Kremlin and ended up being transported to jail in Siberia for ten years," and "Numerous officials and executives are said to have lost their lives".


Ser du forskjellen på Røkke og Thaksin nå Benson!?
« Siste redigering: 11. Sep. 2008, 10:35 av kesse »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #552 på: 11. Sep. 2008, 11:25 »
husk nå på at røkke også har sittet i fengsel en liten stund, så da blir det vel stort sett det samme  ::)

og jeg vet ikke hva du synes er verst av det roman og thaksin gjør eller at ashley gjør ting du ikke liker med Newcastle?

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #553 på: 11. Sep. 2008, 12:53 »
http://www.rivals.net/news/pgarticle.aspx?artid=13498_4130195&id=55

nå er protestlogoen kommet ut. Kommer nokk til å prege newcastle en stund fremover. Etter hva jeg forsto på den siden skal de dele ut klistremerker?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #554 på: 11. Sep. 2008, 12:57 »
Nye bakgrunnsbildet mitt hvertfall :) hehe...