20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Nobby være Newcastles nye, faste høyreback?

Ja, tror det kan være en god løsning
13 (43.3%)
Nei, over tid vil han ikke kunne spille bra der
2 (6.7%)
Vi bør kjøpe en ny høyreback
15 (50%)

Stemmer totalt: 29

Avstemning er avsluttet: 28. Nov. 2006, 17:41

Skrevet av Emne: Nobby som høyreback  (Lest 13645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #30 på: 22. Des. 2006, 17:24 »
Jeg mener at Carr fortsatt er bedre defensivt enn Solano, men Solano oppveier for sine manglende ferdigheter med stor taktisk klokskap. Det er det som gjør at vi oppfatter Solano som bedre. Men han er ikke det. Carr har også mye større fart enn Solano, noe jeg anser som svært viktig for en back. Solano er taktisk overlegen sine medspillere og han har gode innlegg, men det er alt. Han har god defensiv plasseringsevne, men det kommer som sagt av en overlegen taktisk klokskap. Men den taktiske klokskapen alene kan ikke redde enn gammel mann. Carr er en bedre høyreback enn Solano, selv om Solano er i en helt annen klasse taktisk sett.

Vi MÅ ha en ny høyreback. For all del, jeg sier ikke noe annet. For jeg vil ikke se Solano på høyrebacken. Jeg mener Solano er bedre som høyreving, men han må finne seg i å spille andrefiolin for Milner, så lenge Milner presterer som han gjør.

Jeg gjentar for ørtende gang. Solano er høyreving. Carr er ikke god nok til å være førstevalg på høyrebacken. Vi må investere penger i en ny høyreback.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #31 på: 23. Des. 2006, 02:40 »
Det er jo god defensiv plassering en back må ha om han ikke er kjapp. Og du sier Solano har bedre defensiv plassering enn Carr. Da er jo Solano en mye bedre back enn Carr, når Solano i tillegg er mye bedre offensivt enn Carr.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #32 på: 23. Des. 2006, 06:41 »
Sitat fra: "Torjus"
Det er jo god defensiv plassering en back må ha om han ikke er kjapp. Og du sier Solano har bedre defensiv plassering enn Carr. Da er jo Solano en mye bedre back enn Carr, når Solano i tillegg er mye bedre offensivt enn Carr.


Enig torjus.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #33 på: 07. Jan. 2007, 13:44 »
Right place, right time for Noby...

Neil Farrington i The Sunday Sun skriver at Roeder åpner for å bruke Solano som høyreback som en permanent løsning. Hva mener folket om dette? Jeg er egentlig litt positiv til dette. Iallfall så lenge vi ikke har en bedre ren høyreback enn Stephen Carr. Solano har ut ifra det jeg har sett av begge to vært minst like god som høyreback, hvis ikke bedre. I tillegg mener jeg faktisk at dagens Solano (på tampen av en lang karriere) egner seg like bra som back som kantspiller. I tillegg åpner det for at vi kan gi Milner 110% tillit på høyrekanten. Og vi har alle sett at han takker og bukker for det, og det gir resultater. Det er det ikke tvil om, tilogmed Journalisten er på glid når det gjelder Milner ;)

Summa summarum: med vårt hardt testede mannskap syns jeg det er fornuftig å la Noby bekle høyrebacken. Solano gjør en god jobb der, bedre enn våre andre alternativer, og vi får i tillegg nesten maksimalt ut av to gode spillere som i utgangspunktet konkurrerer om samme plass. Fortsetter Noby som han har gjort på backen og holder seg skadefri er det ikke engang sikkert vi trenger å hente en høyreback, iallfall ikke i Januar.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #34 på: 07. Jan. 2007, 14:03 »
Syns Nobby er bedre enn Carr på alle punkter- også defensivt.. Så JA, Nobby som back!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Nobby som høyreback
« Svar #35 på: 07. Jan. 2007, 14:17 »
Sitat fra: "EivindI"
Syns Nobby er bedre enn Carr på alle punkter- også defensivt.. Så JA, Nobby som back!

Jepp, den artikelen der var interessant og stort sett god lesing. Eneste jeg ikke er helt komfortabel med er at Roeder indirekte kritiserer Noby litt for å være litt treg:
Sitat
"It reminds me of Steve Perryman, who played at right-back for Spurs after being a midfielder, and kept going into his mid to late 30s.

He had no pace whatsoever but his positional sense was so good he never got done. Nobby is exactly like that."

Greitt nok jeg vet at Noby ikke har noen enorm fart lenger, men fra et prikete ståsted er det litt unødvenig og påpeke det på den måten.

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Nobby
« Svar #36 på: 07. Jan. 2007, 18:50 »
Sitat
"It reminds me of Steve Perryman, who played at right-back for Spurs after being a midfielder, and kept going into his mid to late 30s.

He had no pace whatsoever but his positional sense was so good he never got done. Nobby is exactly like that."

Greitt nok jeg vet at Noby ikke har noen enorm fart lenger, men fra et prikete ståsted er det litt unødvenig og påpeke det på den måten.[/quote]
Aldri hyggelig å bli mint på at man blir eldre og på retur  :wink:
Men siden Nobby har signalisert offentlig at det er midtbaneplassen han ønsker, så føler nok Roeder behov for å forklare offentligheten hvorfor han ikke kan innfri Nobby sitt ønske. Nobby har nok fått forklaringen på kammerset først.
Livet er svart/hvitt!

DanMan

  • Gjest
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #37 på: 02. Feb. 2007, 13:04 »
Carr er fullstendig ubrukelig i mine øyne, og Nobbys opptreden som høyreback - samt Milners storveise form - viser at handelen med å hente Solano fra Villa, og la Milner gå på et sesonglangt lån, bare blir bedre og bedre.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #38 på: 04. Feb. 2007, 14:17 »
Jeg mener at Nobby er vårt beste alternativ.
Han er konge til å blokkere skudd, og til å bryte ballbanen. I tillegg er han konstruktiv i alle spillets faser, og får dermed de andre på laget til å slappe av.

Nobby bør ta Carr's plass

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #39 på: 05. Feb. 2007, 16:34 »
Nolberto solano er høyreving, og med årene blir han ikke akkurat raskere, og jeg mener kravene til dagens backer er at de må være raske. Jeg tåler å ha et vingalternativ som ikke kan løpe forbi et helt lag.

Solano mangler mye for å bli en god back i mine øyne. Han har erfaring og posisjoneringsevne, i tillegg til en fabelaktig innleggsfot, men defensivt er han nesten ubrukelig. Han har ikke fart å snakke om, han er ikke den beste takleren i laget, han har posisjoneringsegenskaper, men i mine øyne hjelper det svært lite. Han har svært begrenset erfaring som forsvarsspiller og han er altfor god offensivt.

Når jeg leter etter en back, så ser jeg først etter defensive egenskaper. Posisjoneringsevne, hurtighet, taklinger og duellstyrke. En god back må være en ekspert på én mot én-situasjoner, må ikke være redd for å takle, og han må ha stor fart og god posisjoneringsevne. Duellstyrke er også viktig, slik at en ikke blir barnemat i en duell med John Carew. Defensiv timing er særs viktig.

Solano har posisjoneringsevnen, han er god til å lese spillet og har lang erfaring. Men i Premier League blir kravene til stor fart i de bakre rekker stadig mer fremtredende. Spissene og vingene blir stadig raskere. Og jeg ville ikke ha satt solano i en løpsduell med John Carew. For det første har han ikke i nærheten nok duellstyrke til å holde seg på beina, dessuten er John Carew ti ganger raskere enn Solano. Og i Newcastle er det ikke sjelden at backene må redde midtstopperne.

Stephen Carr har større fart, større duellstyrke og overhodet ikke taklingsvegring. Han har forholdsvis god posisjoneringsevne, men er ikke så dyktig som Solano til å lese spillet. Men Carr har flere av de viktige defensive egenskapene som jeg mener er ekstremt viktig for en back i Newcastle.

Vi har ikke hatt skikkelig gode backer i laget siden Keegans dager. Men selv Bez og Barton hadde sine feil og mangler. Jeg vil se et Newcastle-lag hvor alle spiller der de gjør best nytte for seg, og der de får best benyttet sine ferdigheter.

Det får vi ikke ved å bruke Duff og Solano som backer, med Parker og Pattison som vinger og Dyer og Emre som spisser.

Solano gjør aller best nytte for seg som understudy til Milner de få årene han har igjen av sin profesjonelle fotballkarriere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #40 på: 08. Feb. 2007, 16:04 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1902846,00.html

Da er det ingen tvil. Vekk med Carr - inn med Solano.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #41 på: 09. Feb. 2007, 14:53 »
Heller en ny back.. Solano har ikke den farten en back trenger.. men for all del mye bedre en carr..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #42 på: 09. Feb. 2007, 15:22 »
Heller en ny back.. Solano har ikke den farten en back trenger.. men for all del mye bedre en carr..

Tenker selvsagt for ut sesongen. Til sommeren må vi forsterke begge backene!

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #43 på: 09. Feb. 2007, 15:39 »
joda... Men for all del beste nå til dags
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Nobby som høyreback
« Svar #44 på: 19. Feb. 2007, 17:25 »
Blir spennende å se om Solano blir tlbudt ny kontrakt. Han er en god spiller, og har også en god personlighet, men det er ikke til å komme fra at fyren begynner å fra på årene med sine 32. Kansje på tide å la yngre krefter slippe til? Les mer om hva Solano har på hjerte her.