20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tore Eikeland  (Lest 15356 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nortoon

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Tore Eikeland
« på: 25. Juli 2011, 23:35 »
Jeg har postet litt på newcastle forumet Toontastic, hvor Tore Eikeland har sin egen tråd. En engasjert fan både der, og på twitter har spurt etter informasjon om Tore Eikeland.

Jeg siterer:

Hi really sorry about your countries losses, nobody likes to see that.

This is specifically in regards to Tore Eikeland. I've been in touch with Mark Douglas - who's a local journalist who works for several papers here.

He's going to write about Tore in that paper either on the end of one of the NUFC articles or in that section and he's also going to pass that onto the club press officer so that hopefully the club can deliver a response.

Basically I need to know a little bit more about Tore, I know he was 21 & wrote for some Norwegian NUFC blogs & worked for the labour party,

If you could just give me some confirmation of that kind of information and perhaps a photo so that we can pass it onto the club.

I appreciate you may need some help from some nufc fans based over there but I think it's important that Newcastle United recognises our international support - for better for worse.

Thanks,
Tom.

Jeg har funnet noen bilder på internett, og oversatt det Stoltenberg sa om ham. Ellers har jeg funnet noe generell informasjon. Det jeg lurer på er om noen her kjente Tore Eikeland ordentlig og kan gi litt dypere informasjon.

Det er Tom på Toontastic.net, eller Toonlowdown på twitter som er ute etter denne informasjonen.
Dette er mailen hans flammable39@hotmail.com
Eventuelt kan dere bare skrive det her så kan jeg sende det videre.

Takk på forskudd.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #1 på: 25. Juli 2011, 23:57 »
Er flere her som kjente han godt virker det som, så det er sikkert flere som kan hjelpe. Selv kjente jeg bare til navnet og at han var medlem av forumet. Her er uansett utdrag fra noen artikler hvor folk som kjente Tore beskriver han litt.



Ordførerkandidat og leder for Arbeiderpartiet i Bergen, Marte Mjøs Persen, er sterkt preget av fredagens hendelser. Nyheten om Tore Eikelands død har brakt stor sorg til partiet.

– Tore var en virkelig god gutt. Han så det positive i folk og var raus med komplimenter, sier Mjøs Persen til TV 2.


I SORG: Leder for Arbeiderpartiet i Bergen og ordførerkandidat, Marte Mjøs Persen, kjente den avdøde Tore Eikeland. Hun omtaler ham som en svært god gutt og en særdeles dyktig politiker. Foto: TV 2

Mjøs Persen roser, i likhet med Stoltenberg, Eikelands politiske talent.

– Han var en særdeles dyktig politiker og han preget partiet fra sin første dag. Stoltenbergs omtale av Tore var veldig verdig, sier Mjøs Persen.

Kilde: Nettavisen

--------------------


Thoresen kjente Eikeland både som en venn og partikollega, og de to har tilbrakt mye tid sammen tidligere i sommer.

- Han var et ekstremt dyktig menneske. Det som var ekstra unikt med Tore, var at han var så engasjert i Øst-Europa og hadde venner og kontakter over hele Europa. Det er mennesker i hele verden som har mistet en venn nå, sier Thoresen.

- Passet på alle
Han beskriver Eikeland som en omsorgsfull og engasjert gutt.

- Som leder så og passet han på alle. Han var både grasrot og leder samtidig, forteller han.

Kilde: Dagbladet


Så også noen på twitter som omtalte han som en "liten statsminister", og det finnes noen youtubeklipp av han hvis du søker opp navnet hans.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

koolert

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #2 på: 26. Juli 2011, 11:10 »
Er også medlem av Toontastic og ble spurt om jeg kunne finne ut mer om Tore. Jeg kjente desverre ikke Tore men føler fortsatt at han fortjener å bli respektert på den høyeste mulige måten av absolutt alle - inkludert Newcastle United.

Jeg håper derfor at de som skulle vær så heldig å kjenne Tore på et mer personlig plan vil stå frem med litt om Tore som en person slik at vi får klubben til å hedre en adoptert Geordie.

Som sagt i øverste post, det er allerede etablert kontakt med journalister som gjerne vil viderebringe informasjon til klubben slik at Tore får den respekten han fortjener, ikke bare som menneske og politiker, men også som en av oss.

Kondolerer på det sterkeste for alle som var gode venner av det som virket som en fantastisk person og fremtidig politiker.

David 7

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 275
  • Goliath
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #3 på: 26. Juli 2011, 12:50 »
Hei.
Jeg kjente ikke Tore Eikeland, men ønsker bare å kondolere til dem
som kjente Tore Eikeland her på forumet,
og til hans familie og andre kjente.

Hvil i fred, Tore.
Howay, for siste gang.

mvh David Rasmussen
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

 Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

 Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

 HOWAY!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil

nortoon

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #5 på: 26. Juli 2011, 15:38 »

Vil takke alle som hjalp, her er artikkelen. Rip Tore



Young NUFC fan killed in Norway massacre


by Dan Warburton, Evening Chronicle
Jul 26 2011



NEWCASTLE boss Alan Pardew today paid tribute to a young Toon fan gunned down during the Norwegian massacre.

Tore Eikeland, who contributed to the Norwegian branch of Newcastle United’s fans’ group’s website, was missing for more than 24 hours following Anders Behring Breivik’s killing spree.

Prime Minister Jens Stoltenberg confirmed the 21-year-old was among 86 people killed at the youth camp on Utoya island during Friday’s killings.

Pardew paid a heartfelt tribute to the budding politician who was president of the Hordaland branch of the AUF, the ruling Labour Party’s youth wing.

He said: “On behalf of everyone at Newcastle United, we were horrified to hear of the tragedy in Norway and the senseless loss of innocent life.

“Our thoughts go out to the families and friends of all the victims, especially to those of Tore Eikeland who we know was a huge supporter of Newcastle United and a keen contributor to a Norwegian NUFC fans website.

“The players, coaching staff and everyone associated with the club send our heartfelt condolences to the Eikeland family and all those who lost a loved one that day.”

Breivik shot dead at least 86 people at the youth camp on Utoya island after murdering another seven with a car bomb in the capital Oslo.

During a court hearing yesterday he claimed to have “two further cells” in his terror organisation as he admitted the facts but pleaded not guilty to Norway’s worst atrocity since the Second World War. In a statement he said he wanted to save Norway and Western Europe from a Muslim takeover.

It came as emotional tributes were staged across Norway. Erik Dale, a friend and colleague in Norwegian youth politics wrote online: “It is much too soon for you to go, Tore. A great friend with a great heart. A heart that beats for everyone.”

A statement posted on Norway’s NUFC website said: “Eikeland has contributed a host of news, articles and ideas on NewUtd.no for years, and was a great resource person in the team.

“There are no words in the Norwegian vocabulary that can describe this tragedy in a wide manner. It is so incredibly sad and sick that one madman could deprive more than 100 young people their lives with a senseless act of terrorism.

“We will, on behalf of all Newcastle fans in Norway send deep condolences to Eikeland’s family and to thank him for all he has contributed on this page. Rest in peace, Tore.”

Meanwhile, Newcastle City Council confirmed they will open a book of condolence at the civic centre’s Customer Service Centre today.

It follows a message of condolence which has been sent to the Norwegian Prime Minister Jens Stoltenberg and also the Mayor of Bergen, Newcastle’s twin city.

A letter of condolence has also been sent to His Majesty the King of Norway, Harald V, a recipient of the Honorary Freedom of Newcastle.

Coun Nick Forbes, Leader of Newcastle City Council, said: “For many years the people of Newcastle have had close ties with Norway and I am sure the whole city will join me in paying respects to those who have been affected.”

The tributes and messages will be sent on to the Prime Minister of Norway.


TheBandit

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #6 på: 26. Juli 2011, 16:10 »
STERKT!

Så klipp på youtube av Tore Eikeland da han holdt en tale på AP sitt landsmøte... Kjekk kar. Gutten var helt rå! Han hadde en stor fremtid foran seg.
Hvil i fred Tore Eiklund, Hvil i fred til alle drepte,  Dypeste kondolanser til pårørende.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #7 på: 26. Juli 2011, 19:46 »
Kjempeartikkel..Har sett youtubetalene av ham. Han hadde jammen meg snakketøyet i orden ja.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #8 på: 26. Juli 2011, 20:33 »
Håper Nufc har ein eller annen form for markering foran neste kamp. Tore Eikeland hadde blitt ein stor politiker uten tvil.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #9 på: 26. Juli 2011, 21:50 »
Hva kalte han seg her inne?

Synes jeg hadde hørt/lest navnet før. Har han skrevet i magasinet?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #10 på: 26. Juli 2011, 21:55 »
Kalte seg Journalisten her inne. Var vel ikke så aktiv den senere tid tror jeg.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Tore Eikeland
« Svar #11 på: 26. Juli 2011, 22:06 »
Nei, skrev vel lite etter at MagZine startet å komme ut. Men han skrev en del for nettsiden i hvert fall, blant annet denne strålende av Hughie Gallacher: http://newutd.no/klubben/legender/hughie-gallacher/
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #12 på: 26. Juli 2011, 22:34 »
Visste ikke at vi hadde en så lovende politiker med i Newcastle familien. Ufattelig trist, Jose Enrique saga eller nedrykk betyr ingenting i en sådan stund. Merker jeg synes det er trist at jeg aldri har fått møtt deg eller snakket med deg. Og som en annen sa her, hils Sir Bobby Robson. Hvil i fred.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #13 på: 26. Juli 2011, 22:55 »
Da har artikkelen også blitt plukket opp av nettavisen

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3198166.ece


Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #14 på: 27. Juli 2011, 00:09 »
Fy faen, dette er stort! For en fantastisk jobb som gjøres på dette forumet, må bare si det! Tore får virkelig store og velfortjente minnesmarkeringer. Stolt av forumet og stolt av å være NUFC supporter. :) All ære til alle som var med å bidro til at dette! Er vel Nordin som fortjener mest creds? Var det ikke han som ordna det med Pardew?

Once again, rest in peace Tore Eikeland!