20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i media  (Lest 194250 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #180 på: 27. Okt. 2010, 17:40 »
Herregud! ::) Owen er en tragisk type.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #181 på: 27. Okt. 2010, 18:16 »
Jepp, som jeg sa i sesongen vi rykka ned. Owen er en forbanna dritt, Bare sitatet om at han aldri fikk være borti ballen sier sitt om hvor usynlig han er utenfor 16meteren. Det største katastrofekjøpet Newcastle har gjort. Som  jeg har sagt før: Hadde vi IKKE kjøpt Owen ville vi garantert ha holdt oss.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #182 på: 27. Okt. 2010, 18:33 »
Sånn i ettertid kan man si slik, men Owen anno 2005 var en fantastisk spiller, og da tror jeg hodet hans var på plass også. Uansett, er glad vi er kvitt mange av de som spilte oss ned selv om en del av de var gode spillere. Nå har vi en sterk engelsk stamme i laget, noe jeg tror er veldig viktig. En av grunnene til at det er så viktig, er fordi da tvinges de nye spillerne som kommer fra kontinentet til å integrere seg med resten. Selv om det skal sies at jeg tror Colo, Jose og Xisco har en liten "spanskkrok" i Newcastle, men de er bra gutter :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #183 på: 27. Okt. 2010, 23:03 »
Ser ut som vi har fått en ny stjernespiss : David Carrol!
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10034246

Ser jo at de som sitter med dette har skikkelig peiling på hva de skriver om..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #184 på: 28. Okt. 2010, 11:54 »
Og jammen har ikke journalisten nettopp lært seg hva alliterasjon er... "Kruls komiske keeper-kluss knekte Castle" som var tittelen på saken i går kveld. Ser de har forandret litt nå. De har også rettet opp denne David Carroll, hvem nå det er.

Det største katastrofekjøpet Newcastle har gjort. Som  jeg har sagt før: Hadde vi IKKE kjøpt Owen ville vi garantert ha holdt oss.
Dette blir bare for dumt. Michael Owen alene var IKKE grunnen til at vi rykket ned!!! Owen var god i 05 og 06 (de få kampene han spilte), han var ganske god våren 08, under Keegan. Men den påfølgende sesongen var han en katastrofe, i likhet med veldig mange andre spillere som ikke gadd å løfte en finger for at Newcastle skulle holde seg i PL. I tillegg hadde vi FIRE managere i løpet av den sesongen. Og Mike Ashley gjorde den ene idiotiske avgjørelsen etter den andre fra styrerommet. ALT gikk til helvete den sesongen. Absolutt alt. Om Michael Owen hadde blitt solgt eller gitt bort sommeren 08, ville ikke hatt noen betydning fra eller til. Nedrykket var et faktum tidlig på høsten 2008. Jeg tror jeg begynte å snakke om nedrykk i november, og det var aldri noen fare for at det ikke skulle skje. Ingen verdens ting kunne ha reddet oss i 2008/09. Og sett i ettertid skal vi faktisk rette en stor takk til Owen, Kinnear, Ashley og alle de som bidro til å sende oss ned. Det er faktisk det beste som har skjedd oss siden Gullit dro.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #185 på: 28. Okt. 2010, 13:16 »
Enig i at Owen ikkje var grunnen til at vi rykte ned, men vil si han var det tydligste symbolet på hvorfor vi rykte ned. Overbetalt spiller, som ikke bryr seg om klubben.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #186 på: 28. Okt. 2010, 14:18 »
Det er sant - han ble på mange måter personifiseringen av Newcastle skjebne den gang. Men han var langt fra alene - og det blir rett og slett veldig dumt og ganske patetisk å se så enkelt på det som enkelte gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #187 på: 29. Okt. 2010, 14:11 »
At Owen ble trukket frem er i og for seg naturlig i og med at han var den mest profilerte av dem alle, og den suverent best betalte spilleren i klubben. Tipper han hadde tre ganger så mye som klubbens fire managere den sesongen hadde til sammen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #188 på: 29. Okt. 2010, 15:24 »
Jeg skal på BBC Newcastle i ettermiddag å snakke litt om TAN og norske fans som kommer over for å se på kampen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #189 på: 29. Okt. 2010, 15:31 »
At Owen ble trukket frem er i og for seg naturlig i og med at han var den mest profilerte av dem alle, og den suverent best betalte spilleren i klubben. Tipper han hadde tre ganger så mye som klubbens fire managere den sesongen hadde til sammen.

Selvfølgelig er det naturlig - men å si at kjøpet av Owen er direkte grunn til at vi rykka ned - aldri. Det er såpass mange andre faktorer som spiller inn, at det blir en av flerfoldige grunner. Andre grunner som er minst like tellende er elendig ledelse fra toppen - Ashley og co laget en egen lærebok for hvordan en sportslig ikke skal drive en fotballklubb i løpet av et og et halvt år. Fat Fred hadde allerede skrevet mange kapitler i den boka før den tid.
Owen var en av flere spillere som svikta da dritten traff vifta. Arbeidsforholdene var forsåvidt svake - managerbytter flere ganger i sesongen, og vi fikk atpåtil være vitne til noen av de mest hårreisende ansettelsene noensinne. Det er uansett ikke noen unnskyldning - Owen er en svak karakter i likhet med spillere som Luque, Oba, Beye, osv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Newcastle i media
« Svar #190 på: 29. Okt. 2010, 17:06 »
Jeg skal på BBC Newcastle i ettermiddag å snakke litt om TAN og norske fans som kommer over for å se på kampen.
Nice! Send link til lydklipp om det eksisterer :)
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #191 på: 29. Okt. 2010, 20:02 »
Var mange årsaker som medførte at vi rykka ned selvsagt. Var ikke bare Owen som sviktet blant spillerne. I tillegg kommer administrasjonen som i årevis hadde gjort grove bomkjøp. Blant annet Owen. Selv om det var mange årsaker til nedrykk, står jeg på at Owen er hovedårsaken til vårt nedrykk. Dette pga flere faktorer: For det første, vi betalte utrolig mye for en spiller som hadde vært mye skadet og sittet på benken siden han forlot Liverpool. For det andre så tjente han ufattelig grovt. Disse to punktene mener  jeg er den absolutte hovedårsak til vårt nedrykk. Kjøpet av Owen tappet klubbkassa fullstendig. Klubben satset alt på ett kort for å vise at den fortsatt var å regne med. Akkurat som Liverpool gjorde nå i Cole. Problemet var at risikoen ikke ble spredt. Hadde NUFC i stedet for å betale £5 mill i årslønn og £17 mill i overgangssum valgt å priortere å kjøpe de beste talentene ville vi garantert ha overlevd. For 1 stk Owen kunne vi ha fått ca 5,2 Tiouter i alle fasotter. Mao over halvparten utespillerne kunne bestått av lovende unge spillere som ville blø for drakte i stedet for 1 overbetalt spiller med null klubbfølselse. Og der kommer jeg til det neste punktet: Owens personlighet. Han er sportslig profesjonel (i en snever definisjon av sportslig profesjonalitet), men etter det jeg har lest ga han blanke i spillergruppa og bidro mao ikke til å moralen opp i gruppa igjen. Dermed kan man si at han var sportslig uprofesjonell også. Man forventer rett og slett mer av en kaptein. Nolan er et premieeksempel på hvordan det skal gjøres i så måte.  I tilegg er Owen som spillertype ikke den som drar lasset når resten svikter: Han er en bedre versjon av Løven. Har han en Gerrad på midtbanen som kan slå strøkne langpasninger, eller en god ving med tilsvarende gode innlegg, er han livsfarlig. Men utenblir de ballene tilfører han laget ingenting. Igjen, det forventes mer på banen av en spiller som kostet så mye. Er nesten som å betale 170 mill for Brattbakk og gi ham 1 mill i ukelønn ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #192 på: 29. Okt. 2010, 20:22 »
Dette blir for tynt, spekulativt og for mye etterpåklokskap.

Da vi kjøpte Owen var vi fremdeles en variant av en toppklubb. Han skulle vel mer eller mindre ta opp arven etter Shearer, tror jeg Chop Souey tenkte. Man kan kanskje si det var unødvendig, men på den tiden var det ikke snakk om å kjøpe Tiote-er, da skulle vi ha superstjernene. Og Shearer-Owen var jo manges drømmespisspar.

Det er ikke Owens feil at vi betalte i så vanvittig dyre dommer for han, at det blakket oss. Men de første sesongene hadde han i det minste noe å bidra med. At han ikke er noen Shearer i motgang får så være. Problemet er at det var altfor mange av dem som bare sto der med hoftefeste på 16-meteren. Owen var naturligvis en av dem, og den mest profilerte av dem. Og det er på ingen måte greit. Men det var ikke bare Owen. Owen alene skal ikke ha skylda for at vi rykket ned. Han var symbolet på hvorfor vi rykket ned, og det er greit. Men å si at han var hovedårsaken blir for dumt. Det var mange årsaker til at vi kjøpte Owen, noen av dem var gode, noen dårlige. Og Owen hadde både gode og dårlige sesonger i Newcastle.

Owen var en av flere som sviktet oss så til de grader, når det gjaldt som mest. I etterpåklokskapens lys er jeg bare glad til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #193 på: 29. Okt. 2010, 20:33 »
Er selvsagt ikke Owens feil av vi betalte så mye for ham. Men lønna kunne han gjort noe med. Det er først og fremst administrasjonen som skal ha skylda for at de i det hele tatt var gal nok til å hente ham og gi ham klekkelig lønn. Spesielt vanvittig blir når man i tillegg tar i betraktning klubbens økonomiske situasjon. Jeg fordrar rett og slett ikke mannen pga han kun er ute etter penger og driter i klubben han spiller for. Hvis han hadde vært en samlende figur kunne han ha vært med på å snu skipet. Det var snakk om kun 1 seier ekstra og nedrykket ville ha vært unngått. Men en kaldere kødd skal vi lete lenge etter. Og ja han utgjør symbolet på vårt nedrykk.

Newcastle skulle på den tiden ha gjort som vi gjør nå: Tenke langsiktig. Hadde vi som sagt kjøpt 5 stk Tioute i stedet for Owen ville vi aldri ha havnet i den situasjonen, vi ville nok  ha gjort det dårlig i begynnelsen av sesongen. Men i vår nedrykkssesong ville da Tioutene hatt flere PL-sesonger under beltet og ville garantert ha tatt oss unna nedrykk.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #194 på: 29. Okt. 2010, 20:34 »
Er selvsagt ikke Owens feil av vi betalte så mye for ham. Men lønna kunne han gjort noe med. Det er først og fremst administrasjonen som skal ha skylda for at de i det hele tatt var gal nok til å hente ham og gi ham klekkelig lønn. Spesielt vanvittig blir når man i tillegg tar i betraktning klubbens økonomiske situasjon. Jeg fordrar rett og slett ikke mannen pga han kun er ute etter penger og driter i klubben han spiller for. Hvis han hadde vært en samlende figur kunne han ha vært med på å snu skuta. Det var snakk om kun 1 seier ekstra og nedrykket ville ha vært unngått. Men en kaldere kødd skal vi lete lenge etter. Og ja han utgjør symbolet på vårt nedrykk.

Newcastle skulle på den tiden ha gjort som vi gjør nå: Tenke langsiktig. Hadde vi som sagt kjøpt 5 stk Tioute i stedet for Owen ville vi aldri ha havnet i den situasjonen, vi ville nok  ha gjort det dårlig i begynnelsen av sesongen. Men i vår nedrykkssesong ville da Tioutene hatt flere PL-sesonger under beltet og ville garantert ha tatt oss unna nedrykk.