20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde  (Lest 28400 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« på: 28. Nov. 2005, 15:54 »
Ja, det er ikke lenge til neste kamp, borte mot Wigan. Det er klart for liga-cupens 4. runde. Vi kan begynne å ane en aldri så liten formsvikt hos vertene Wigan, etter tap mot Spurs hjemme lørdag. Mens Newcastle kommer fra to tap mot Chelsea og Everton, men før det var NUFC i god form.

La oss håpe ikke formen har tapt seg, og at avansement i denne kampen sikres etter godt spill.

Luque kan komme til å starte denne kampen, etter å ha gjennomført 40 min. mot Everton, og Owen ventes å være tilbake. Carr er jeg noe mer usikker på, men etter godt spill av Ramage er det ikke sikkert han går rett inn i denne kampen. Da er det kun Moore, Taylor og Dyer som er skadet.

En vanskelig bortekamp mot et Wigan lag som sikkert har lyst til å avansere på JJB-stadium, men det er som også er sikkert er at Newcastle også bør være revasnjelystne etter to tap på rappen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #1 på: 28. Nov. 2005, 16:31 »
Luque bør for all del IKKE starte. Vi må stille med samme lag som sist, bortsett fra at vi setter inn Owen istedet for Ameobi på topp. Og hvis ikke Owen kan spille, så må vi bruke Chopra. Vi har intet annet valg. Ameobi har brukt opp sine sjanser for en stund.

Grunnen til at Luque ikke bør starte er at han bidro med null og niks i de 40 min. han spilte på Goodison Park, og fordi han er langt unna matchform. N'Zogbia derimot, er i god form, og var en av få offensivt som kan få ståkarakter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #2 på: 28. Nov. 2005, 17:42 »
Tja Luque kan umulig jørra noko særleg dårligare kamp en shola

Owen og Luque på topp

denna kampen må me #### meg vinna
Hadde smaka vanvittigt kanongodt med ligacupseier i år ass.
Da kan det bare gå ræva i ligaen, Europacupen får me uasnett. Og Pokal  :shock:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #3 på: 28. Nov. 2005, 22:50 »
Setter en tier på at Luque eller Owen pådrar seg en eller annen skade før kampen. Tror ikke jeg får høye oddsen på det.

Jeg er av den oppfatning av at vi bør gi Chopra sjansen og kaste inn Owen på topp dersom han er fit. Shearer har godt av en hvil nå. Han scorer nesten ikke lenger og begynner å dra på åra. I forsvaret har vi vel knappest noe valg. Vi må være det "topplaget" som har desidert minst dekning i forsvaret. Utrolig at spillere som Ramage og Elliott (begge midtstoppere) er våre eneste cover på backene. Folk snakker om Joaquin og Duscher... Bring inn noen forsvarere for helvete!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #4 på: 29. Nov. 2005, 09:54 »
Dårlig odds på det motsatte ja Nordin, he he
Who else...... Alan Shearer

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #5 på: 29. Nov. 2005, 11:58 »
Der hadde du vunnet ja, Faen! OWEN UTE ENDA!!!!!! :evil:
Who else...... Alan Shearer

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #6 på: 29. Nov. 2005, 12:09 »
Luque er en av våre aller beste spillere. En kamp har lite å si. Han er en spiller i verdensklasse.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #7 på: 29. Nov. 2005, 13:09 »
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article502275.ece

Som dere sa, så står det her at Owen fortsatt er ute.

Og får dere som ikke følger med, så har vi tapt våre to siste kamper i PL mot Arsenal og Tottenham...  :lol:

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #8 på: 29. Nov. 2005, 14:01 »
Synd at Owen fortsatt er ute, men jeg tror og håper dette er en kamp vi KAN vinne. Det er også viktig å få "igang laget igjen" etter 2 strake tap, OG revansjere seg etter å ha tapt 1-0 for Wigan tidligere i år.
Jeg håper Newcastle stiller følgende lag i en 4-4-2 formasjon:
Given
-------
Ramage
Bramble
Boumsong
Elliot
-------
Solano
Parker
Emre
N'Zogiba
-------
Luque
Shearer

Skulle selvfølgelig sett Owen, Babayaro, Dyer og Carr starte, men det vet vi jo kommer ikke til å skje. Amøba hadde ikke vert med i troppen hadde det vert opptil meg, men så igjen: hadde det vert opp til meg hadde det ikke vert Souness som ledet dette laget heller.

Skjønner ikke helt skepsisen til Luque her. Å ja: jeg så kampen mot Everton, og ja han var dårlig der.
MEN, skal en spiller få spille seg i form i en ny klubb, må han få litt tid. Vi må huske på at Luque er en god spiller, men som ennå har tilgode å spille to hele kamper på rad for sin nye klubb. I tillegg er han kommet til en helt ny liga, i et fremmed land, og nettop tilbake fra et langt skadeavbrekk. Ingen av delene gjør det noe enklere for herr Luque. Gi ham litt tid, mener jeg!

Forresten, noen som har en link til hvor man kan se kampen ?

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #9 på: 29. Nov. 2005, 14:58 »
Uten Owen og Babayaro, det var nyheten eg ikkje ville høyre :(
Da velger desverre Souness å starte med ligaens raskaste spisspar, Shearer og Ameobi på topp.

Elliot tar plassen til Babayaro ,som har vært veldig god for Newcastle i denne sesongen. Sist gang Elliot spelte var jo akkurat mot Wigan. Var vel han som rota det til da.

Einaste eg kan kreve er at alle gir 100% og prøver å spele fotball. Da skal vi vinne. Håper kantspelarane våre pøser inn med innlegg i boksen, for da blir Shearer og Ameobi god.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #10 på: 29. Nov. 2005, 15:00 »
Verdt å tenke på er at ligacupen kan være vår eneste sjanse til å komme seg til Europa...
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #11 på: 29. Nov. 2005, 15:15 »
Sitat fra: "Rolfern"
Verdt å tenke på er at ligacupen kan være vår eneste sjanse til å komme seg til Europa...

og vår eneste sjanse til å få et trofe i år.

DanMan

  • Gjest
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #12 på: 29. Nov. 2005, 15:17 »
Sitat fra: "John Marius"
Og får dere som ikke følger med, så har vi tapt våre to siste kamper i PL mot Arsenal og Tottenham...  :lol:


Sturla Johannesn må ha røyket sokker.  :lol:

Wigan-sjef Jewell havder han vil foreta noe i nærheten av 9 bytter på laget, og det kan tyde på at det er overkommelig, selv om de ligger over oss på tabellen og selv om dommeren heter Steve Bennett (må være en :twisted: spøk av FA).

Personlig vil jeg mye heller ha N'Zogbia (beklager) på venstreback enn Elliott! Luque tar venstrevingen, og så kjører vi Ameobi og Chopra på topp (med Shearer som joker på benken).

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #13 på: 29. Nov. 2005, 15:18 »
Ja, så trofefattige som vi har vært i uendelige tider så hadde et ligacup-trofe blitt tatt i mot med stor glede til tross for at det er en mindre viktig turnering enn CL,PL,FA-cupen og UEFA-cupen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Wigan - Newcastle. Liga-cup 4.runde
« Svar #14 på: 29. Nov. 2005, 15:37 »
Jetg mener vi må ha med Shearer fra start. Vi trenger han til å gi juling, og uansett om Amoebi eller Chopra spiller ved siden av ham, så må vi ha en goalgetter på banen i denne kampen. Slik situasjonen er nå har vi ikke råd til å sette Shearer på benken i denne kampen.
Vingene er de viktigste spillerne våre i denne kampen. Solano MÅ skjerpe seg kraftig. Og Luque/Zoggie må spille på sitt aller, aller beste.

Jeg mener vi bare må ta risken med å bruke Elliott på venstreback, og bruke N'Zogbia der han er best. Offensivt. Han er i klart best form av våre to venstrevinger. Den som er i best form SKAL spille denne kampen. Ingen bønn!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon