20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)  (Lest 42475 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #330 på: 17. Mai 2009, 11:36 »
Jeg ser det ikke tydelig nok på bildet, men på generelt grunnlag vil jeg si at om man har en arm på keeper er det frispark. Keeperen er litt ekstra passet på i slike situasjoner så motstanderlaget ikke bare kan stenge ham og putte ballen i tomt mål. Men som sagt, jeg ser det ikke godt nok og dette er på generelt grunnlag.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #331 på: 17. Mai 2009, 11:57 »
Jeg har sett situasjonen mange ganger nå, å mener fortsatt bestemt at det ikke var straffe som 99% av alle andre som har sett situasjonen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #332 på: 17. Mai 2009, 11:59 »
Jeg har sett situasjonen mange ganger nå, å mener fortsatt bestemt at det ikke var straffe som 99% av alle andre som har sett situasjonen.
Det er godt mulig at det ikke er nok til å dømme straffe, det skal jeg ikke diskutere på, men man ser fortsatt armen til Nolan nesten i halshøyde på Fulham-keeperen på bilde jeg la ut.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #333 på: 17. Mai 2009, 12:02 »
Joda, det kan godt være at det er litt knuffing der. Men jeg synes slike ting skjer i hver eneste kamp på hver eneste corner uten at det skjer noe.. Jeg tipper Webb ventet på at Nolan skulle prøve seg på noe siden det vært en del diskusjon rundt målet til Taylor mot Boro. Men jeg synes han tar feil, keeperne skal være "fredet", men det får være grenser.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #334 på: 17. Mai 2009, 12:13 »
Jeg har sett situasjonen mange ganger nå, å mener fortsatt bestemt at det ikke var straffe som 99% av alle andre som har sett situasjonen.
Det er godt mulig at det ikke er nok til å dømme straffe, det skal jeg ikke diskutere på, men man ser fortsatt armen til Nolan nesten i halshøyde på Fulham-keeperen på bilde jeg la ut.

Eg har sett på billde, i stor format. Men det stemmer ikkje overens med video som vart vist av same situasjon. Då såg vertfall ikkje at Nolan la armen oppå skuldrane til keeper. Synst bilde er for uklart til å sei 100& sikkert kva som skjer, og som sagt når ingen video viste det så stiller eg spørsmål ved det.
Eg meinar utifrå det eg har sett, Nolan står med armane rett ned og i ro, så er det ikkje frispark. Men sjølvsagt kan det vera noke meir som skjedde , som dei fleste ikkje har fått med seg.


Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #335 på: 17. Mai 2009, 12:36 »
Jeg er enig med Shearer i den situasjonen der.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

oyvinvo

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 170
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #336 på: 18. Mai 2009, 10:01 »
Jeg så den armen i reprisene som ble vist, og den armen havner der fordi Schwarzer løper inn i Nolan. Og det kan ikke kvalifisere til frispark spør du meg. Blir feil å ta et bilde av situasjonen å forsøke å bruke det som bevis. Ser man det i konteksten så gir det en helt annen mening enn det bilde gir.

Klaus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 86
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #337 på: 18. Mai 2009, 15:51 »
Det er klart at Newcastle ikke er dyktige nok til å osette sjanser til mål. En kan ikke bare skylde på uflaks over en hel sesong. Tabellen lyver aldri. Imidlertid må det være lov å si at vi var uheldige i denne kampen. Annuleringen var i beste fall meget strengt dømt. Redning på streken, stolpeskudd, keeperredninger. Med bare litt flaks så hadde en eller to av disse gått inn. Marginene i nedrykkstriden er nå så små at forskjellen på suksess og fiasko fort kan være et eneste mål.  Hadde Oba sitt skudd gått 4 cm til venstre kunne den fort gått stang inn istedfor stang ut.

Konklusjonen på dette lett selvmotsigende innlegget er: Jada, sesongen sett i ett har vi vært ALTFOR dårlige. Men på kampen på lørdag var vi i tillegg uheldige!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #338 på: 18. Mai 2009, 16:58 »
For og kverulera. Det var ikkje uflaks at det blei annulert, det var uflaks at dommaren dømte frispark til Boro. Dommaren blåste i fløyta før Viduka heada inn ballen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #339 på: 18. Mai 2009, 20:03 »
For å kverulere. Det heter...ja, nettopp det.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #340 på: 18. Mai 2009, 20:19 »
Jepp. Men det utgjør ein stor forskjell på følelsene under kampen.

Det er forksjell på denne som Viduka heada inn og ein høyrte dommaren blåsa mens ballen ennå var i lufta så ein visste at om Viduka sko heada inn den så vil det ikkje telle.. Så ingen jubelbrøl var nødvendig. Blei jo ikkje så skuffa siden ein allerede visste at det ikkje ville telle. Men om annuleringa hadde komt medan Viduka som i seiersrusen hadde klart og springa heilt fram til cornerflagget og stod der og jubla saman med fleire lagkamerater.  Så hadde det vert skikkelig bittert og fått målet annulert i ettertid av scoringen. Etter og jubla og vert sikker på at ein no er over streken ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #341 på: 18. Mai 2009, 20:23 »
Den fløyta hørte ikke jeg. Men så var det heller ikke muse stille på puben på det tidspunktet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #342 på: 18. Mai 2009, 20:35 »
Er sikker på eg høyrte ein fløytelyd i det corneren kom, og når eg ser på klippet no så virker det som han blåste tidlig ialfall. Fxs Bassong står heilt stille etter Viduka scorer.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, Lørdag 16.05.09 (C + Sport 1)
« Svar #343 på: 18. Mai 2009, 21:02 »
Han blåste omtrent nøyaktig da Viduka hadde ballen på hodet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM