20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 24.11-2007 Kl 13:45 (Canal + Hd/Sport 1/Sport 2)  (Lest 33552 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Taylor ikke klar til kampen? http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2007/11/21/taylor-in-ko-blow-72703-20139835/

Veldig synd hvis han ikke kan spille. Hadde håpet å se en Taylor i storform.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Taylor skadet, Cacapa skadet, Faye skadet og Ramage skadet. Stephen Carr mangler matchtrening. Plutselig begynner ting å ligne på noe vi har sett før. En skadeliste. Den er fortsatt bare en brøkdel av det vi har vært vant til de siste årene, men likevel, med tre midtstoppere ute, i tillegg til backup Ramage, så er ikke situasjonen fullt så lystbetont som den kunne vært.

Hvordan er formen til Edgar?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Taylor skadet, Cacapa skadet, Faye skadet og Ramage skadet. Stephen Carr mangler matchtrening. Plutselig begynner ting å ligne på noe vi har sett før. En skadeliste. Den er fortsatt bare en brøkdel av det vi har vært vant til de siste årene, men likevel, med tre midtstoppere ute, i tillegg til backup Ramage, så er ikke situasjonen fullt så lystbetont som den kunne vært.

Hvordan er formen til Edgar?

Hehe, og enkelte mener vel fortsatt at vi burde prioritere å hente spisser, ikke forsvarspillere, for der er jo dekningen fin!

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
hehe, ja og eg mener fortsatt at dekningen er fin på stopper plass. Skal vi ha en stopper skal det vere en i verdensklasse som  hever laget betraktlig. Ellers mener eg at ein defansiv midtbane bør vere prioritert. Vi kan ikkje forvente å ha tre stopparar ute til ei kvar tid.
Slik som det ser ut vil eg ha den fireren:

Beye - Roz - Edgar - Enrique

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Om det er slik at Cacapa, Taylor og Faye er uaktuelle grunnet skade til denne kampen, så må mener jeg vi bør satse på følgende 4 bak:
Carr - Beye - Rozehnal - Enrique.

Så får vi heller håpe at Peter Crouch ikke spiller, siden vi ikke har noen i forsvaret som matcher han på hodet med både Taylor og Faye ute.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Nei, tenkte på Beye inn, men han viste mot Reading at han ikkje er nokon stoppar dei ti minutta han spelte der

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Nå er jo 10 minutter veldig lite tid å bedømme en spiller på da, fortjener kansje noen minutter til før han blir hallshugd, eller?

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Men nå skal jo ikkje slike grove markerings feil skje om du speler enten 10 minutt eller 90 minutt...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Men nå skal jo ikkje slike grove markerings feil skje om du speler enten 10 minutt eller 90 minutt...
Selv Rio Ferdinand gjør feil en gang i blandt. Er jo håpløst å dømme en spiller ut i fra 10min og ihvertfall ut i fra en - 1 - situasjon slik som du gjør.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Syntes dette er den beste løsningen i forsvaret hvis Taylor og Cacapa ikke blir klare:

Geremi - Beye - Rozehnal - Enrique

Geremi var god som back i Chelsea og bør klare oppgaven med glans hvis han blir satt inn der. Beye har spilt midtstopper før og også han bør greie en midtstopper rolle bra. Et problem med denne oppstilingen er luftstyrken i forsvar, men satser på at Crouch ikke spiller.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Ja ej veit at det kansje er litt strengt å dømme han ut fra det, og eg veit han har vert stoppar før. Men han er liksom ingen PL stoppar. Det er mykje meir fysisk en i andre ligaen, i tillegg har han ikkje vert serlig god defansivt på becken i år heller

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Syntes dette er den beste løsningen i forsvaret hvis Taylor og Cacapa ikke blir klare:

Geremi - Beye - Rozehnal - Enrique

Geremi var god som back i Chelsea og bør klare oppgaven med glans hvis han blir satt inn der. Beye har spilt midtstopper før og også han bør greie en midtstopper rolle bra. Et problem med denne oppstilingen er luftstyrken i forsvar, men satser på at Crouch ikke spiller.
Ja, selvfølgelig! Hvordan kunne jeg overse Geremi på høyrebacken og sette inn Carr i stedenfor.........  ::)

Er enig i den fireren der fredd! Gode offensive backer ihvertfall, ikke så værst defensive heller. Er mer spent på midtstopperne, men Beye har ihvertfall god fart på bena så vi blir styrket på den egenskapen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Forhåpentligvis blir det der forsvarsrekka dersom Taylor ikke kan spille.
Jeg vil nødig se en Stephen Carr fullstendig blottet for kamptrening på høyrebacken i en kamp som denne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Beye er faktisk vel så god som midtstopper, på FM er han satt opp som naturlig på midtstopper og bra på høyreback, så at han muligens kommer til å spille midtstopper er definitivt ingen dårlig nyhet.

Når det gjelder midtbanen så er jeg 100 % sikker på at Sam velger å bruke Barton og 95 % sikker på at han bruker Butt:(. Jeg velger også å tro at Emre får en plass i startelleveren, men spørsmålet er: hvilken formasjon stiller vi?

I en ren 4-4-2 formasjon kan ikke Barton, Emre og Butt spille samtidig. Her hadde selvsagt jeg vraket Butt, men jeg tviler på at Sam gjør det(av en eller annen syk grunn).

I en 4-3-3 formasjon(4-1-2-2-1) kan alle 3 spille. Butt som anker og 2 indreløpere i Emre og Barton. 2 vinger i Milner/Martins og N`Zogbia og 1 spiss i Viduka/Martins, men da er vi over på et nytt spørsmål(hvis dette skulle bli formasjonen): hvem vrakes, Milner eller Martins? Her er nok svaret Milner.

Hvilken formasjon tror du blir anvendt i denne kampen? Selv tror jeg vi stiller i en noen lunde slik formasjon:

                   x
x       x                 x       x

         x                x
x                                  x
             x
                    x
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
I en ren 4-4-2 formasjon kan ikke Barton, Emre og Butt spille samtidig. Her hadde selvsagt jeg vraket Butt, men jeg tviler på at Sam gjør det(av en eller annen syk grunn).


Balansere mitbanen er jo f.eks. en grunn. En sentral midtbane med Barton - Emre kan lett bli for offensiv. Og Butt har jo også hatt en brukbar start på sesongen etter min mening.