20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 10.nov: Sunderland - Newcastle [Matchreaksjoner fra side 14]  (Lest 44056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Faye har vist seg som et kjempekjøp!! Cacapa er en god spiller også, og et lurt trekk av Allardyce... Enrique blir bra for oss, ung og talentfull..stor tro på han..... Beye har ikke imponert, men la han få litt tid!! Rozehnal var god i starten, men jeg synes han er for svak i duellspillet og jeg mener han er vårt fjerdevalg på stopperplassen...

Forsvaret trenger kontuinitet og det er så sinnsykt viktig!!!! De må lære seg å kjenne hverandre.....Jeg håper at Beye - Taylor - Faye - Enrique blir vår firer, det er de jeg har mest tro på....Om Cacapa eller Taylor spiller er hipp som happ, egentlig...Er rett og slett ufattelig imponert over Faye!!!! Jeg mente han var vårt minst nødvendige kjøp, men per dags dato er han vårt beste kjøp denne sesongen!!

BigSam har begått en STOR feil når det gjaldt Barton....han slapp til altfor tidlig!! Han har vært blodig rævva eller i beste fall midt på treet i sine 4 kamper for klubben, men jeg vil faktisk gi BigSam skylden for det..Det er han som tar ut laget, og det er hans skyld at Barton sannsynligvis vil slite mer enn nødvendig for å komme tilbake fra skade, fordi han har spilt på seg dårlig selvtillitt....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Barton knekte foten og ingen får meg til å tro at han spilte når foten ikke var grodd. Fot var helt grodd, men fordmen var kanskje ikke tipp topp. Men da er det i alle fall ikke skadelig for han å bli slengt ut på banen, han komme faktisk desto fortere i form jo fler kamper han spiller. Men om han er god nok for øyeblikket er en annen sak, selv om eg mener det. Eneste eg synest som har vert svakt med Barton, er tempoet hans. Han bruker litt for lang tid med ball, og kommer litt seint inn i taklinger. Ellers har Barton gjort det han skal, og fordeler lange baller perfekt alla Lampard/Alonso. Faktisk.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Vanskelig det med Barton. Er jo ingen som helst tvil om at Barton er planlagt kanskje den viktigste rollen i laget vårt, den drivende kraften på midten. Han må rett og slett spilles i form.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Vanskelig det med Barton. Er jo ingen som helst tvil om at Barton er planlagt kanskje den viktigste rollen i laget vårt, den drivende kraften på midten. Han må rett og slett spilles i form.

Vi kan ikke bruke Barton fordi vi skal spille han i form slik at han er god om en måned(etter min mening)....fullt klar over at det er det BigSam har gjort,  han burde heller fokusere på å vinne fotballkamper isteden for å fokusere på å få Barton i form ved å gi han spilletid...Samme gjelder med Owen...

De beste SKAL SPILLE til enhver tid!! Men det er jaggu ikke slik det utføres i Newcastle United....dessverre har vi sett altfor mange tilfelle av at spillere ute av form spiller kamper på navn, rykte og tidl prestasjoner enn at spillere i form spiller!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Vel, nå syns jeg verken Owens eller Bartons utfordrere har vært i lysende form den siste tiden da. De to er i form klassespillere, og potensielle nøkkelspillere for vårs. At Barton foretrekkes av Big Sam er ikke veldig rart siden han er Big Sams eget kjøp og på forhånd tiltenkte midtbanestrateg. Tror vi vil bære fruktene av det med tiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Martins og Emre har jo vært i form som bare det, og begge har blitt benket til fordel Barton og Owen....

At Barton er BigSams kjøp skal ikke ha en dritt å si...de beste skal spille uansett...dog tviler jeg ikke på at BigSam foretrekker Barton nettopp av den grunn at det er hans kjøp..

At Owen og Barton er potensielle nøkkelspillere er irrasjonelt så lenge de ikke viser det per dags dato....Owen er faktisk så dårlig at vi bør kvie oss for å signere ny kontrakt med han..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Martins har vært variabel, og langt fra vært så god som mange skal ha det til.
Emre er så, er jeg forsåvidt enig i. Samtidig er det da helt naturlig, at en manager foretrekker sine egne kjøp, som han gjerne vil bygge laget rundt. Nå har jo faktisk Big Sam alikevel valgt å benke Geremi til fordel for Emre den siste tiden, noe jeg syns har vært helt riktig, da Barton har vist lovende takter, mens Geremi har vært svært skuffende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Noen som husker hvilken formasjon vi spilte i treningskampene i sommer å i den første kampen mot bolton?? 4-3-3 var det ikke det. Hvordan gikk det i de kampene?? Jo meget bra mener jeg..
Noen som har fått med seg at vi har slitt betydelig mere med 4-4-2 formasjon??
Hvorfor ikke begynne å drille spillerene i denne suksessrike formasjonen 4-3-3, å la spillere som passer inn de de riktige possisjonene begynne å spille??
De spillerene som er i best form skal spille i den possisjonen som passer laget best. Å det skal ikke være sånn som mange tror at vi spiller 4-4-2 bare på grunn av Owen, hvem vet, kansje vi gjør det..
Mener vi burde gå tilbake til det som gjorde oss gode, ja det var faktisk 4-3-3 offensivt å denfensivt en slags 4-5-1 formasjon.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Har Barton vist lovende takter...? Han har vært elendig spør du meg.....men jeg synes faktisk i all rettferdighet at BigSam skal ha skylden fordi han har spilt Barton for tidlig...

Hvordan skal Martins få lov til å vise seg god over tid når slikt som dette skjer?? Han spiller en meget god kamp mot Spurs og scorer et mål....Helgen etter starter han, men blir byttet ut etter 55min, deretter får han 20min mot Pompey, mens han får 8min som innbytter mot Sunderland......Hvordan i all verden kan slikt elendig management forsvares???? Owen derimot har fått spille fulle 90min mot både Pompey og Reading(var drit rævva i begge) mens han ble tatt av etter ca. 80min både mot spurs og Sunderland......Han har ikke scoret et mål og ikke spilt EN god kamp av disse fire...

Det er ikke snakk om variable prestasjoner fra Martins den siste måneden...nå har jeg lagt fakta på bordet for deg Eilertsen hva spilletid angår...og det er tydelig at Martins ikke får rom til å prestere jevnt over tid, når han blir byttet ut etter 55min når vi trenger scoringer!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Ja, og Owen er da vanligvis en mye større sikkerhet for mål enn det Martins er.
Jeg syns Martins har vært variabel denne sesongen. Har variert fra meget bra til heller dårlig. Owen syns jeg har vært på det jevne minus. Han er ikke helt der han bør være, men samtidig på vei. Er sikker på at det vil løsne for han. Samtidig er jeg aldri fremmed for å prøve Martins i en "fri høyrevingrolle" der han får litt friere spillerom offensivt, slik at vi kan få brukt både Owen og Viduka/Smith.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Martins var da meget god å arbeidsvillig i den første kampen han startet å scoret jo å 2 mål. Da spilte vi 4-3-3. Mener det hadde vært en morsom tanke med en fri Martins i den rollen. Med en sentral 3er på midtbanen å en Martins i fri rolle ved siden av\bak Viduka\Owen. Eller faktisk en hengende Viduka med Martins\Owen fremme ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Barton har blitt bedre og bedre for hver kamp etter min mening! Mot Sunderland så synes jeg han var en av de bedre, tror han blir viktig for oss.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
når sant skal sies var det Sam som ødela formen til Martins ved å sette ham på benken. Han spilte godt ffør han ble benket, og etter det tror jeg han har slitt med selvtilitten. han sprudler ivertfall ikke like mye som ifjor.

Når vi snakker om forsvarskjøpene, så kan jeg være enig i at Faye har imponert, og det var vel han flesteparten forventet minst av. Han har vist seg som en noenlunde komplett spiller, mens Roz blir avslørt på fysikk og at han ikke er tøff nokk, og Cacapa er treig som et esel, og virker like konsentrert som bramble enkelte ganger.


Både Cacapa og Roz kan ikke karraktiseres som noe genialt kjøp, for de har ikke overbevist i det hele tatt. Faye er et godt kjøp, ikke noe mer. Jeg tviler på at noen av dem er å finne på St.james park om 2 år, hvis planen er å stabilisere oss blant topp 6.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Nå er det vel strengt tatt litt tidlig å slå noen dom over Rozenhal og Cacapa ? Cacapa har storspilt i alle sine kamper med unntak mot Pompey og City, Rozenhal hadde en skikkelig dårlig dag på jobben mot City han også. Sett bort i fra det så er jeg fornøyd med hva de har prestert..

BallaJazz

  • Gjest
Litt for tidelig til å komme med en hel konklusjon av alle spillere(De nye kjøpa) nå MEN vi kan alrede se noe tegn mener nå jeg.For eks.Rozenhal sliter med den fysiske spillestilen i england noe jeg mener vill bli et problem mens Cacapa har jo spilt godkjent  men hadde en forferdelig kamp mot Pompey og jeg håper at det var bare en sjelden dårlig dag på jobb og ikke noe svakheter som vises her..Det vill bare tiden vise!.Barton har ikke vært god men det sier jo seg sitt.Han må jo få spille seg i form først!.Så vill han bli en nøkkel spiller for oss etterhvert..Uansett hvor mye mål Owen har scort før så synes jeg Martins burde få spille mere for Owen har ikke visst en dritt og har vært like målfarlig som gråstein på pungen til kongen!.Jeg sier ikke at vi skal stenge Owen helt ute men at Martins burde ffå mye mere spilletid enn det han har fått å langt og FÅ spille seg i form.