20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1  (Lest 35588 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« på: 12. Nov. 2006, 14:21 »
Lørdag 18/11 16.00
Arsenal - Newcastle | Premier League
Direkteoverføring fra Emirates Stadium.



Meget vanskelig bortekamp nok en gang, denne gang mot Arsenal på Emirates Stadium. Newcastle har ikke som vane og overraske i slike kamper, og bruker som regel å tape med minst 2 mål. Forrige seieren borte mot Arsenal kom vel rundt år 2000 (?), når Elliot scoret seriersmålet.

Forøvrig så har Arsenal sakte men sikkert kjempet seg mot storformen, men tapte nylig borte mot West Ham. På hjemmebane har de imidlertidig vært sterke, og enda ikke tapt hjemme på Emirates. Sist kamp knuste de Liverpool hele 3-0, etter en sterk kamp. Så Arsenal er absolutt på gang.

Newcastle på sin side fikk en aldri så liten opptur borte mot Man City, og klarte å karre til seg ett poeng. Spillet var ikke veldig bra, men nok til uavgjort. Kieron Dyer kunne også med litt flaks avgjort kampen på slutten, men klarte det ikke.


Trolig startoppstilling:

Given
Carr Moore Taylor Ramage
Dyer Parker Butt Duff
Sibierski Martins


Dyer og Given er usikkerhetsmomenter, for det spørs om Roeder vil gamble med disse spillerne fra start etter skadeavbrekk. Emre suspendert med for mange gule kort, og Babayaro skadet i to-tre uker. Dette er uansett et lag som bør slå godt fra seg borte mot Arsenal, men spillerne må spille opp mot sitt beste skal det bli noe å skrive hjem om...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #1 på: 12. Nov. 2006, 14:27 »
Tipper vi gjør som mot ManU og legger oss bakpå. Det straffes hardt av Henry, og vi taper 5-1.

Dessverre.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #2 på: 12. Nov. 2006, 14:50 »
Vi må gå ut og angripe, det er Roeders eneste sjanse for å få med seg noe.

Hadde jeg sittet som mangager ville jeg gått ut slik:

Given
Solano-Ramage-Taylor-Duff
Dyer-Parker-N´Zogbia-Milner
Luque-Martins

Duff på beckplassen fordi han har vært håpløs offensiv i det siste, men Roeder gir han sjanser på sjanser. Det er riktig å gi sjanser, med hvorfor i helvette får aldri Luque tillit. Solano som høyrebeck fordi han gjorde en meget brukbar jobb etter han kom inn. Forsvaret kan nå se litt håpløst ut for noen, men da får det heller briste å bære.

Men Roeder velger nok noe mer slik:

Harper/Given
Carr-Moore-Bramble/Taylor-Ramage
Milner-Parker-Butt-N´Zogbia-Duff
Sibrilski/Rossi
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #3 på: 12. Nov. 2006, 14:58 »
Sitat fra: "oyvind"


Hadde jeg sittet som mangager ville jeg gått ut slik:

Given
Solano-Ramage-Taylor-Duff
Dyer-Parker-N´Zogbia-Milner
Luque - MArtins


Og da ville du sitti lenge som manager.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #4 på: 12. Nov. 2006, 15:50 »
Bra formasjon med 2 forsvarspillere, 7 midtbanespillere og en spiss.
2-7-1 formasjon! Nesten som sist kamp som vi avsluttet med en 3-7-0 formasjon!

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #5 på: 12. Nov. 2006, 17:11 »
Solano og Duff fungerer da som becker da. Begge har greie defensive egenskaper og rydder opp pluss at de har Mye bedre offensive egenskaper en det Carr/Babayaro har. Er ikke meninga at jeg mente 2-6-2 heller.

Forskjellen på Solano og Carr er enkel:

Carr er ikke spesiell god i luftrommet, mot Man City sist gjorde han en stor brøler når han skulle markere corridi, eller hva han nå heter. Det kunne endt med skåring og 1-0 til Man City. Vet ikke om noen så det i andre omgang i lørdagens batalje. Carr er ikke spesielt rask. Han har mistet psyken som gjør han til en god høyre beck.
Solano har flere av de svakhetene jeg skriver over, men han har Pasningsfoten og evne til og avgjøre kamper. Han kan legge flotte crossballer til Dyer/Milner.

Når det gjelder duff og babayaro er det også noen forskjeller jeg synes er viktige.
Babayaro er grisete og er flink til å bruke albue og hendene i spillet, det gjør ikke duff.
Duff er bedre offensivt.
Duff er grei deffensivt.

Men jeg skjønner veldig godt dere som er skeptiske, og jeg hadde nok tenkt meg om ett par ganger før jeg hadde brukt denne oppstillingen borte mot Arsenal. Men hjemme mot dårlig motstand tror jeg den kunne fungert skikkelig bra med mye offensivt og bra spill.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #6 på: 12. Nov. 2006, 17:57 »
Ja forsto det. Men spillere som spiller utav sin vanlige posisjon har en tendens til å trekke mot deres opprinnelige posisjon. Syns vi burde vært bedre til å bruke spillere fra reservelaget til å fylle posisjonene, ikke bare bruke alle de 100 midtbanespillerne til å dekke hele laget. Er vel ikke lenge før O'Brien dukker opp som keeper.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #7 på: 12. Nov. 2006, 19:42 »
Jeg vil gjerne se denne mot Arsenal.


----------------GIVEN--------------------
----------RAMAGE-TAYLOR---------------
SOLANO-------------------------BERNARD
--------------------------------------------
---------PARKER-N`ZOGBIA--------------
MILNER--------DYER----------------DUFF
--------------------------------------------
---------------MARTINS-------------------


SUBS: HARPER, MOORE, CARR, LUQUE, SIBIERSKI
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #8 på: 12. Nov. 2006, 20:08 »
Arsenal slo Liverpool 3-0 i dag på Emirates stadium, så eg er redd dette blir ein vanskelig kamp.

Håper på dette laget:

                     Given

Ramage - Taylor - Moore - Bernard

     Dyer - Parker - Emre - Duff

               Luque - Martins
Newcastlesupporter siden 1992

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #9 på: 12. Nov. 2006, 20:59 »
Sitat fra: "vannvakten"
Håper på dette laget:

                     Given

Ramage - Taylor - Moore - Bernard

     Dyer - Parker - Emre - Duff

               Luque - Martins


Emre er dessverre suspendert til denne kampen. Håper denne gode - nesten uoverkommelige - motstanden tar frem det beste i spillerene, slik vi spilte dei 5 siste minuttene mot City, og i Palermo. Glimter faktisk eit lite håp om framgang i det offansive spillet! Dette laguttaket hadde vært konge, på lik linje med at det er usannsynlig:

-------------------GIVEN----------------

SOLANO---RAMAGE---TAYLOR---DUFF

DYER---PARKER---N'ZOGBIA---MILNER

-----------MARTINS---LUQUE-----------

Tror eit evt samspill med Martins og Luque ville vært svært giftig! Men dette nekter vel idioten Roeder - hater han for dette med Luque! Solano som vårt 2. valg som kaptein kan bringe meir trygghet i forsvarsrekka enn Carr gjør, og samtidig tilføre meir offansiv kraft, det samme gjelder Duff. Ramage og Taylor er fremtidens håp, og spiller fryktløse dei to i sammen, dei besitter også den største farten av dei valgene vi har, dette trengst mot arsenals raske angrepsrekke. N'zogbia var på lik linje med Dyer og Milner ein nytelse å se på deler av City-kampen, håper berre ikkje Roeder faller i fella og velger Butt som eit defansivt anker. Fokuser heller på vårt angripspill og gi Arsenal noe å tenke på, istedet for å fokusere på å "forsvare" oss ved å bruke nettopp Butt til dette Roeder!!! Skal vi vinne mot Arsenal, må vi glømme hvilken arena me spele på, og trå til å vær offansiv! Derfor dette offansive valget, menmen, kommer jo aldri til å skje! Vær så snill og fortsette å bygge eit flott offansivt lagspill mitt kjære Newcastle!
Venter i spenning...

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #10 på: 12. Nov. 2006, 21:15 »
Dette blir ingen lett kamp. Arsenal har vært noe ustabile denne sesongen, men har i flere av de siste kampene vist den angrepsfotballen bare Arsenal på sitt beste kan. Jeg ble ikke beroliget etter å ha sett Arsenal vinne 3-0 over Liverpool. Arsenal var skremmende gode i deler av kampen.

Henry, van Persie, Walcott og Adebayor mot Newcastle sitt relativt svake forsvar høres ikke ut som en fornøyelig affære.
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #11 på: 12. Nov. 2006, 22:29 »
Einseste spenninga knyttet til Newcastle for tiden er og sjå kass jalla lag og formasjon Roeder har tenkt ut.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #12 på: 13. Nov. 2006, 18:11 »
Hehe, ganske så riktig.. Er så mye pissprat her om dagen at jeg bare er inne på kamper og predection leauge om dagen :?

GIVEN

CARR----MOORE---TAYLOR---RAMAGE

DUFF--PARKER---BUTT---ZOGGY

MARTINS---ROSSI
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #13 på: 13. Nov. 2006, 18:29 »
Hadde plutselig alle blitt friske og opphevet karantene foran denne kampen, hadde laget sett slik ut:

Given

Ramage
Taylor
Moore
Bernard

Solano
Parker
Duff
Luque

Martins
Owen

Og da hadde vi vunnet enkelt. Men laget ser nok slik ut i morgen:

Harper (utvilsomt)

Carr-Moore-Taylor-Ramage (som vanlig)

Milner-Parker-Butt-Duff

Sibierski-Martins

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Arsenal - Newcastle 18.11.06 C+Sport1
« Svar #14 på: 13. Nov. 2006, 19:06 »
Sitat fra: "Romance"
Hehe, ganske så riktig.. Er så mye pissprat her om dagen at jeg bare er inne på kamper og predection leauge om dagen :?

GIVEN

CARR----MOORE---TAYLOR---RAMAGE

DUFF--PARKER---BUTT---ZOGGY

MARTINS---ROSSI


Hvorfor vil du ha Ramage på back, og hvorfor Butt og Rossi?
Ramage skal selvsagt spille midtstopper, og Butt og Rossi skal på benken/tribunen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg