20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 135346 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #15 på: 12. Mai 2016, 11:53 »
Da var skuffelsen endelig eit faktum, vi er i wankership neste sesong. Er fryktelig trist og skuffet, men så lenge Ashley styrer så er det alt anna enn overreskande når ein ser på dei andre sesongene han har hatt oss. Han har rett og slett gjort oss til ein fast nedrykkskandidat. Er sjølvsagt det verste som kunne skjedd med klubben, men gjort er gjort, og nå må vi begynne å forberede oss på ein sesong i championship.

Det viktigste får komme først, nemleg Benitez. Klarer Ashley og co på ein eller anna måte å overtale benitez til å bli, så er nok dette det beste som kan skje klubben. Og OM han blir trur eg at vi kommer rett opp igjen, og at vi da kommer opp igjen som eit mykje betre lag. Benitez vil renske opp i troppen, og kvitte seg med dei som ikkje hører heime(Obertan og Marvoux er allerede forsvunnet), og bygge eit solid lag. Men dette er er eit ganske stort OM. Men ser ikkje heilt kor vegen går uten Benitez. For uten ein vetig manager, så trur eg vi kommer til å slite med å komme rett opp igjen med den stallen vi har. Forrrige gang vi var nede hadde vi fightere som ledet an, men denne gangen er vi totalt blottet for akkurat dette. Derfor "antar" eg at Benitez er med videre, og da ønsker eg følgende med videre, og følgende vekk asap.


Med videre:

Perez
Mitrovic
Lascelles
Mbemba
Dummett
Darlow
Elliott
Aarons
Townsend
Mbabu
Armstrong
Woodman
Toney

På hovudet ut:

Colback(er på sitt toppnivå, og det er eit bunnnivå i PL, kommer neppe til å bli noko bedre)
Taylor(Skada til evig tid, og er heller ikkje god nok for PL)
Colo(gammel og dårlig)
Janmaat(god offensiv, men har klare mangler defensivt, og vil neppe bli med i championship)
Anita(Begrensa spiller på lik linje med Colback, verken god nok på back eller på midten, og er veldig veik, noko som neppe vil vere bra i ch.ship)
Cisse( UGh, fyren kan skåre mål om han får alt servert på sølvfat, men ellers bur han i offside, og gjer lite til ingenting ut avseg på bana.)
Sissoko(Blir neppe med ned, og leverte ein fryktelig sesong. Vil heilt sikkert vekk for å beholde plassen på landslaget. Heilt greit å miste han)
Gini( stort potensial, men fryktelig ustabil, og virket ikkje som han var motivert når det gjaldt som mest. Har levert ok, men skåret mange av måla sine i 1 kamp)
Krul(Har vore her lenge, og skulle gjerne beholdt han, men trur Elliott, Darlow og Woodman holder i massevis. Fortjener å få prøve seg ein anna plass.)
De Jong( God i Ajax, og kunne bidratt med rutine, men når han er skada heile tida, så er det lite vits å beholde han.)
Riviere( Ingenting i klubben å gjere)
Gouffran(Ingenting å bidra med)
Thauvin(Ingenting i championship å gjere)
Cabella(Samme som Thauvin, for nokon gode kjøp vi har gjort!)
Shelvey( God på sitt beste, men ingen tvil om at fyren har holdningsproblemer. Begynner å skjønne at Swansea slapp han.)
Saivet( Kor blei det av denne fyren? Må vekk for å gjere midler tilgjengelig for å bruke på spillere som kan bidra)
Tiote( har vore lenge klart at fyren vil vekk, men gjorde ein bra jobb etter Benitez tok over. Meget god ryddegutt på sitt beste, har dessverre ikkje vore der siden 5.plassen.)


Laget vi står igjen med:

                          Elliott

Mbabu  - LAscelles - Mbemba  - Dummett

Townsend         - ???   -   ??? -     Aarons

             Mitrovic  -    Armstrong


Benk:

- Perez
- Woodman
- Darlow
- Toney

Vi trenger åpenbart forsterkninger på sentralen, samt ein midtstopper til, gjerne ein med litt rutine. Men meiner at det forsvaret der kan bli veldig bra, alle er unge og har visst at dei kan takle PL når dei blir coachet av ein god manager. Vi trenger ein back eller to til, og gjerne ein spiss til. Spent på å sjå kva armstrong kan få til etter ein god sesong i Coventry, sjølv om måla stoppet litt opp nå på våren, så klarte han å nå 20 mål, noko som må seiast å vere imponerende.


NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #16 på: 12. Mai 2016, 13:35 »
Enig i mye Sogning, imidlertid tviler jeg på Townsend blir med ned. Ryktes om en nedrykksklausul på 8 mill pund, og kommer klubber som S'oton og West Ham sniffende så er jeg overbevist om at han stikker. Har prestert jevnt over bra utover våren, og vil nok være attraktiv for flere til den prisen.
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #17 på: 12. Mai 2016, 14:11 »
Tror vi kan stille med et bedre lag i Championship en vi har gjort i PL. De som forsvinner de som har hatt lavest bunnivå (Sissoko, Wijnaldum, Cisse) og om vi ikke mister for mange av de som faktisk var bra og gjør et par smarte defensive signeringer så har vi et bedre lag neste sesong.

Veldig spent på om Armstrong tar steget opp til 20+ mål i Championship.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #18 på: 12. Mai 2016, 14:34 »
Enig i mye Sogning, imidlertid tviler jeg på Townsend blir med ned. Ryktes om en nedrykksklausul på 8 mill pund, og kommer klubber som S'oton og West Ham sniffende så er jeg overbevist om at han stikker. Har prestert jevnt over bra utover våren, og vil nok være attraktiv for flere til den prisen.

Ok. Var ikkje klar over at han hadde ein sånn klausul. Var muligens litt ønsketenking frå mi side. Har Shelvey også ein sånn type klausul muligens?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #19 på: 12. Mai 2016, 15:56 »
Hvem vil ta over Shelvey? Det dårlige ryktet fra tiden i Swansea er jo tidoblet på det halve året han har hevet lønn i nufc. Søppel.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #20 på: 12. Mai 2016, 17:49 »
Salgsliste, subjektivt satt sammen av de jeg vil ha ut, samt de jeg ikke tror gidder bli med ned:

1. Krul, tipper han kan være sugen på nye utfordringer, vi har bra dekning. Tipper han kan generere rundt 8 mill pund?
2. Janmaat, vil neppe bli, tviler på vi får så mye mer enn vi ga, 6 mill pund?
3. Coloccini, kan vi håpe en eller annen tulling (Pardew) vil ha han? 0,5 mill?
4. Saylor, slippes gratis ved kontraktslutt.
5. Haidara, bare å selge. Får vi 1 mill for han?
6. Gini, vil neppe bli, får vi kanskje 10 mill pund?
7. Sissoko, var vel førsta mann på døra til Charnley i dag morges. Selges for rundt 10 mill?
8. Anita. Lille pingla der har ingenting i Championship å gjøre. Selges, 2 mill pund?
9. de Jong. Bare å selge, får vi mellom 1-2 mill for han?
10. Gouffran. Gikk utrolig nok rykter om Wolves i fjor. Kan jo håpe noen spar opp 0,5 mill for han.
11. Cheicken, ryktet gikk om en deal på +/- 6 mill pund i vinter. Vil bort, selges.
12. Townsend, utkjøpsklausul på 8 mill ryktes det. Tipper det vil være nok av klubber som ønsker han.
13. Shelvey? Får vi igjen halvparten kanskje, 6 mill?
14. Saivet????
15. Thauvin, går rykter om interesse fra Italia. 5 mill pund?
16. Cabella, var det 6 mill pund som var avtalt?
17. Cisse selges, tipper vi kan få 1-2 mill for han.
18. Riviere??? 1-2 mill?

Tvilsomt at alle blir solgt, imidlertid kan dette innbringe 50 - 60 mill pund, samt får de fleste med størst lønning ut av klubben. Finnes det vel ymse annet rask som Curtis Good, Haris Vuckic, Sammy Ameobi, Alex Gilliead, Macauley Gillesphey. Vil neppe være noe å regne med. Tror det er fullt realistisk å bli kvitt en del drittspillere som ikke har vist noe, det er alltids en eller annen desperat tulling som trenger spillere, og det er bare spørsmål om pris. Om Hull rykker opp med Steve Bruce, er det et godt eksempel. Han har kjøpt mye stallfyll fra andre klubber opp igjennom.

Da står vi igjen med følgende stall:

Keeper
Elliot, Darlow, Woodman

Forsvar
Mbemba, Lascelles, Dummet, Mbabu(?), Sterry

Midtbane
Colback (tror faktisk det kan være lurt å holde på han), Shelvey tror jeg nok blir værende, Aarons (?), Bigirimana, Ayoze, Saivet(?)

Angrep
Mitrovic (er Newcastlefan og kan tenkes å gi Championship en mulighet om han satses på), Armstrong, Toney

Fler? Er glissent, og her trengs det påfyll. Eneste plassen som da er brukbart besatt er Keeper.   

Transferstrategi?
1. Skrot alt som er gjort siste årene
2. Må få inn en del spillere med god Championship-erfaring og kvalitet
3. Finnes muligens en del "fringe players" med bra kvalitet i stallene rundt i PL, bør kunne være mulig å lokke et par av det kaliberet
4. Utnytt lånemarkedet
5. Få inn et par ledertyper a'la Nolan
« Siste redigering: 12. Mai 2016, 18:08 av Geordie »
No fate but what you make

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #21 på: 12. Mai 2016, 18:43 »
Håper virkelig vi beholder Rafa. Blir det C'shit med Pulis eller Martinez blir jeg dårlig.

Samtidig er det litt vann i munnen med Mitrovic + Armstrong på topp, og en stamme bygget rundt Darlow / Lascelles.

Men et spørsmål er hvem vi håper blir, det andre hvem som vi vil ha som også er ettertraktet av andre klubber. Lascelles bør være på radaren til flere PL-klubber fra Chelsea og nedover på tabellen. Også Mitrovic ser nok mange potensialet i. Ellers er det veldig synd at Aarons ser ut som at han ikke vil bli, er også en spiller som kunne vokst på  ett år i C'shit.

Det største skrekkmomentet er at Charnley tar for lett på C'shit, og tenker at alt går greit med Pulis og Papiss Cisse.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #22 på: 12. Mai 2016, 18:48 »
Nå ble det veldig rotete av meg. Beklager. Det blir diskutert det samme på to fronter nå. Kan godt ta managergreiene her.
Skrev i nedrykkstråden at tap av Rafa vil være som et nytt nedrykk for meg.
Slang ut Rodgers som et alternativ. Og for en gangs skyld mener jeg det samme som Chronicle. Ballefransen Charnley må ut hvis han ikke klarer å få Rafa med videre.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #23 på: 12. Mai 2016, 20:03 »
Aarons stikker vel? Går ikke kontrakten ut nå?

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #24 på: 12. Mai 2016, 20:13 »
Stemmer det - den går ut 30.06.2016. Han er nok ikke Newcastle-spiller neste sesong :'(
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #25 på: 12. Mai 2016, 23:46 »
Stemmer det - den går ut 30.06.2016. Han er nok ikke Newcastle-spiller neste sesong :'(

Har vel strengt tatt ikke fått vist så veldig mye annet enn han ikke er noen venstre back. Hadde noen gode prestasjoner i noen treningskamper før forrige sesong. Tviler på at større klubber kommer på banen her. Regner nok med at han er ferdig i klubben ettersom den kontrakten aldri har blitt fornyet. Han trenger gjerne et miljøskifte for å få ut potensiale sitt.

Så litt Raheem Sterling i han tidligere.

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #26 på: 13. Mai 2016, 12:13 »
Ryktene har begynt.
"Juventus are in advanced talks with Newcastle full-back Daryl Janmaat as they look to complete a deal. Napoli and Inter are also interested in the Netherlands international. Source: CalcioMercatoWeb.it"
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #27 på: 13. Mai 2016, 12:58 »
Ryktene har begynt.
"Juventus are in advanced talks with Newcastle full-back Daryl Janmaat as they look to complete a deal. Napoli and Inter are also interested in the Netherlands international. Source: CalcioMercatoWeb.it"

Og det er helt greit. Hvis du ikke er interessert å rydde opp i den dritten du har vært sterkt delaktig i å skape, vil vi heller ikke ha deg. Det var egentlig generelt og ikke til han spesielt. Men det er noen som utmerker seg her. Noen har tydeligvis et selvbilde som ikke henger sammen med virkeligheten.
Ikke har vi råd til å beholde alle uansett.
Juve kjører vel enda trebackslinje? I såfall vil den offensive Janmaat passe godt i en WB-rolle. Samme vel med Napoli? Eller er jeg fem år for sent ute her?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #28 på: 13. Mai 2016, 13:17 »
Janmaat var skikkelig bedriten denne sesongen, Anita fremsto som langt bedre. Janmaat drar nok, og jeg griner ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #29 på: 13. Mai 2016, 14:11 »
Ryktene har begynt.
"Juventus are in advanced talks with Newcastle full-back Daryl Janmaat as they look to complete a deal. Napoli and Inter are also interested in the Netherlands international. Source: CalcioMercatoWeb.it"

Han kjem eg IKKJE til å sakna! Janmaat rykker ned og Simpson vinne ligaen :D Fy fader, ke elendig han har vore denne sesongen....