20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1650 på: 10. Mai 2012, 18:18 »
TL er en bakgårdsliga - det må vi innse. Etter å ha sett hvordan mange av våre beste TL-spillere har klart seg etter å ha gått til det store utland vil jeg alltid være grusomt skeptisk til alt av spillere fra denne ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1651 på: 10. Mai 2012, 21:59 »
La han nå prestere bra over lengre tid, før vi skal ha han til Englands 5. beste klubb..

Det klinger faen så bra! :wub:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1652 på: 10. Mai 2012, 22:00 »
Det gjør det, men etter helgen blir det "Englands 3. beste klubb". :toon:
Nei.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1653 på: 14. Okt. 2012, 23:04 »
Forren kan vi vel ta sjangsen på i Januar? £2m for en spillende, hodesterk, målfarlig, rolig midtstopper i rett alder. Vanligvis ville jeg ikke foreslått ham, men etter å ha sett ham i EL kampene og lest skrytet han får etter landskampen føler jeg meg sikker på at han uansett er bedre enn Willo og Perch i midtforsvaret. Om Tayls og Colo er ute med skade, tror jeg Forren kan funke bra for oss. Han ville sånt sett være et kjøp i tråd med våre policyer


Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1654 på: 15. Okt. 2012, 21:54 »
Synes det stadig dukker opp noen norske talenter nå, og Vegard Forren er helt klart blant de mest interessante om man kan kalle han et talent i en alder av 24 år. Uansett en veldig god spiller som jeg tipper forsvinner fra Molde om ikke så lenge, og til en mye større og bedre klubb enn Club Brugge som prøvde seg på han for ca 1 år siden.
Absolutt god nok for NUFC. Å utkonkurrere Perch og Williamson hadde ikke vært noen sak for Forren.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1655 på: 15. Okt. 2012, 22:32 »
En spiller jeg har troa på og har hatt sansen for helt siden gjennombruddet er Valon Berisha. Digger den ekstreme innsatsen hans og med litt mer modenhet i spillet tror jeg han kan bli meget god.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1656 på: 16. Okt. 2012, 08:21 »
Har nevnt han sjølv i denne tråden, så er heilt enig med deg Daniel. Han har dei rette holdningene + eit ekstremt godt talent.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1657 på: 16. Okt. 2012, 22:30 »
Etter de to siste landskampene har jo Forren gitt et greit inntrykk, men tror godeste Carr greier å fiske opp en spiller hvor vi får mer for pengene - om vi skal ha en ny midtstopper. Vil ikke se King i klubben. Virker som ei sutrete fitte. Ute i media og kviner om spilletid på landslaget allerede, og han gidder ikke ta så mye som et halvhjerta returløp når vi skal ro i land en 3-1-ledelse. Nile Ranger any day. Der står det ihvertfall ikke på innsatsen i kamp.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1658 på: 22. Okt. 2012, 14:56 »
Forren er spennende. Spillende stopper, men uten det store tempoet. Vanskelig å spå hvor god King blir. Tror ikke det er noe galt med holdningene hans, han er i alle fall ingen Ranger.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1659 på: 22. Okt. 2012, 16:01 »
Etter de to siste landskampene har jo Forren gitt et greit inntrykk, men tror godeste Carr greier å fiske opp en spiller hvor vi får mer for pengene - om vi skal ha en ny midtstopper. Vil ikke se King i klubben. Virker som ei sutrete fitte. Ute i media og kviner om spilletid på landslaget allerede, og han gidder ikke ta så mye som et halvhjerta returløp når vi skal ro i land en 3-1-ledelse. Nile Ranger any day. Der står det ihvertfall ikke på innsatsen i kamp.
Nå sier jeg ikke at jeg ønsker King til NUFC, men herregud, det får da være grenser...? Sutrete fitte? Ranger any day?
Han "kviner" ikke om spilletid. Han legger vel egentlig bare frem sine egne synspunkter og meninger på ting som han blir konfrontert med av media.
For noe oppgulp.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1660 på: 22. Okt. 2012, 17:37 »
Det at King har sult på spilletid og selvtillit i en alder av 21 kan da ikke betraktes som kvining!?

Synes det bare er bra jeg at unge spillere viser glød og ønske om å spille og så lenge han kanaliserer skuffelsen over å være på benken med å jobbe enda hardere når han kommer innpå så er det jo fantastisk. Han har gått skolen i England og der nytter det ikke å følge janteloven om du skal opp og frem. Du må ha tro på deg selv og ta sjansene dine og det har king virkelig gjort på landslaget!!

Hvordan vet du at han ikke fikk beskjed av Drillo om å stå igjen oppe som en kontringsvåpen som vi jo scorte på? Det innlegget der er jeg rett og slett totalt uenig i DurinVIII, janteloven lenge leve...

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1661 på: 22. Okt. 2012, 19:11 »
Jeg vet at Drillo ikke ville ha King til å stå igjen oppe fordi jeg hørte at Drillo sto på sidelinjen og skreik ballene av seg for å prøve å få King til å løpe/posisjonere seg anderledes.

Så du intervjuet med Junior Hoilett i går? Mannen sto i to minutter og sa "work hard in training", og fint lite annet. Jeg likte veldig dårlig måten King formidlet at han synes han burde starte foran en Søderlund som på ingen som helst måte gjorde seg bort mot Sveits.

Edit: Det jeg sier om Ranger er seff satt på spissen, men la oss huske på at det Ranger alltid har løpt til det remmer og tøy kunne holde. Hadde han enda ikke vært vaksinert mot å score mål.
« Siste redigering: 22. Okt. 2012, 19:19 av DurinVIII »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1662 på: 22. Okt. 2012, 19:36 »
Spillere jeg ser på som meget spennende og som presterer bedre og bedre etter hvor høyere nivå de får prøve seg på blir stadig flere.

Jo Inge Berget (22) er nok den jeg synes er best av de unge pr nå, var jo vanvittig i kampen mot Frankrike U21. Er stor og sterk, har fart og teknikk, og gode avslutninger. Har mange fine kombinasjoner med medspillerne sine offensivt. Det vitner om at han har mye fotball i seg. Det eneste som kan hindre han i å ta nivået i en inernasjonal toppliga er om ikke hodet "henger med", men med Solskjær som mentor tviler jeg på at det vil skje.

Magnus Wolff Eikrem (22) er også en spiller NUFC bør følge med på. Blir litt overrasket om ikke han også forsvinner til en større liga om ikke så altfor lenge. Fotballferdighetene er det ihvertfall ingenting i veien med.

Markus Henriksen (20) er også en veldig spennende spiller. 2 år yngre enn de nevnt ovenfor her, og han topper vel også spillerbørsen i Tippeligaen. Har allerede takket nei til et utenlandsopphold og vet vel at det er større klubber i større ligaer som er interessert og følger han tett.


Disse 3 synes jeg er de mest spennende spillerne i Tippeligaen pr nå, og jeg regner med at alle disse forsvinner utenlands enten før eller etter U21 EM som er til sommeren igjen. Disse er så gode nå at de fort kan forsvinne allrede i januar.

Det er jo mange flere norske unggutter som er meget gode. Noen har allerede gått utenlands til noen mindre ligaer, så disse ser pr dags dato veldig lite av, men de er jo uansett spennende å følge med på i og med at flere av dem blir tatt ut på A- landslaget og U21 laget.


Hadde ikke gjort meg noe om Carr, Pardew og co gjorde noen gode handler i Norge eller med noen norske spillere i den nærmeste fremtid. Hadde vært morro med noen norske spillere i NUFC.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1663 på: 22. Okt. 2012, 19:40 »
Ehm. Fikk du med deg at Henriksen gikk til AZ, Frode? :P

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1664 på: 22. Okt. 2012, 19:46 »
Jeg synes Joshua King hadde vært veldig spennende. Veldig hyggelig type, som jeg har veldig sansen for. Talentet er det jo ingenting å si på. Er overbevist over at King hadde passet godt inn i spillergruppen, med gode holdninger og det at han virker svært spillesugen. Stiller meg positiv til å hente King.

En annen nordmann jeg er jævlig fan av er Mats M. Dæhli. Råeste talentet jeg har sett noensinne. Kommer til å bli STOR!