20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!  (Lest 92006 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #165 på: 17. Jan. 2011, 15:22 »
Er du sikker på at Hiltonhotellet ligger i Newcastle, ikke Gateshead? Vet det er et der, men mener at jeg ikke klarte å finne noe i selve Newcastle. Er ikke lange biten fra Newcastle sentrum, men er uansett ikke helt det samme...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #166 på: 17. Jan. 2011, 18:03 »
Hilton ligger rett på andre siden av elva.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #167 på: 23. Jan. 2011, 20:27 »
Har vært over noen ganger etterhvert, og merket meg at det er ganske stor forskjell mellom stedene jeg har bodd. Så skriver hvordan jeg har oppfattet de ulike hotellene, så kan eventuelt andre si seg enige eller uenige. Gjerne også følge opp, med vurderinger av andre hoteller.

Royal Station Hotel: sentralt plassert, rett ved jernbanestasjonen. Så fort man kommer inn på hotellet, får man inntrykk av at hele stedet er veldig slitent, og kunne trengt en make over. Rommet var veldig lite, det samme var sengen. Dårlig ventilasjon, og veldig innestengt luft. Virket heller ikke som det var mulig å få satt opp vinduet, for lufting.

Positivt at det var kjøleskap på rommet, samt gratis internett inkludert. Betalte 50 pund per natt, til tross for at det i bestillingen var angitt en høyere pris. Frokost var ikke inkludert i prisen.

City Express Hotel: Fin plassering ved Waterloo Square, et par hundre meter fra togstasjonen, ikke så veldig mye lenger unna The Gate. Med en gang du kommer inn på hotellet, ser man et skilt, der det sies at gjester, utover betalende besøkende, ikke er tillatt på hotellets område. Rommet var stort og fint, og holdt grei temperatur. Badet var noe kaldt, og dusjen ganske slapp.

Gratis internett inkludert, frokost var ingen mulighet, såvidt jeg husker. Prisen lå vel på rundt 600 kroner natten. Utifra forbudet mot å ta med ikke betalende gjester inn på hotellet, egner det seg nok bedre for par, enn eksempelvis unge enslige, med håp om nattlig besøk. Og du ble veldig ofte spurt om hvilket rom du bodde på, når du krysset resepsjonen, du følte deg i stor grad overvåket.

Express by Holiday Inn Hotel: fint plassert ved Waterloo Square. Rommet var romslig og rent, og holdt generelt god kjedestandard. Ganske lav romtemperatur, men denne var det sikkert ingen stor kunst å justere. Det så også ut til å være god fleksibilitet, med tanke på tidlig innsjekk og sen utsjekk.

Internett på rommet var ikke inkludert i prisen, men måtte kjøpes for ønsket bruk, med prisen 5 pund for én time eller 10 for 24. Ved bestilling senest 3 uker før ankomst, fikk jeg 20% avslag i prisen, og endte med å betale 56 pund per natt, utenom én av nettene, som var billigere. Frokost var inkludert i prisen.

Jesmond Park Hotel: dette bed & breakfast hotellet, ligger plassert noe utenfor Newcastle sentrum, i studentområdet Jesmond. Fotturen fra sentrum er noe lang, men en taxitur er ikke spesielt kostbar. Hotellet holder typisk B&B standard, og plasseringen utenfor sentrum, gjør det nok lite attraktivt for mange for en weekend i byen.

De billigste rommene ligger på rundt 30 pund per natt, men da må du belage deg på å dele dusj og toalettfasiliteter med andre. Inkludert i prisen er gratis internett og frokost.

Om man skal være i byen en kortere periode, og tilbringe mye tid sentrum, er nok ikke dette området det aller best egnede. Men skal du for eksempel være en uke, og ikke inn til sentrum hver eneste dag, kan dette være et godt og rimelig alternativ. Området har et godt tilbud av barer og restauranter.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Av egen erfaring, vil jeg holde Holiday Inn som et klart førstevalg. Her om dagen åpnet forøvrig noe som virket som en temmelig ekslusiv lounge i nabolaget, med Ferrarier pent plassert, side om side utenfor. Så skal ikke se bortifra at det kan bli tilholdssted for enkelte spillere fremover, og at man kan ha mulighet til å møte på disse, om man følger med litt.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #168 på: 23. Jan. 2011, 21:05 »
Fint innlegg som sikkert er til hjelp for mange. Har selv bodd på både Jesmond Park Hotel og Royal Station Hotel, og jeg kan anbefale begge på hver sine måter. Trivdes godt på Royal Station Hotel og hadde ingen uheldige erfaringer slik du tydeligvis har hatt. Jesmond Park Hotel er et herlig lite hotell med fantastisk hyggelige verter, god frokost og ålreite rom til den prisen. Som du sier så er det et stykke utenfor sentrum, og etter at jeg har vært der sånn ca. 5 ganger så er jeg rimelig lei den gåturen fra t-banestasjonen og til hotellet :P

Ellers kan jeg nevne Thistle Hotel som ligger rett ovenfor togbanestasjonen, altså et steinkast unna Royal Station Hotel. Det var et ganske fint hotell med fine rom og bad, men jeg hadde rommet mitt rett ut i lyskrysset og om morgenen var det et helvettes bråk i lyskrysset utenfor fra både biler og enda værre den pipelyden fra fotgjenger-overgangen. Frokosten vet jeg ingenting om, men alt i alt et ganske pent hotell. Tre år siden jeg bodde der, så om det er gratis internett vet jeg ikke.

Premier Inn Quayside er et bra hotell med flotte rom, god frokost, flatskjerm på rommet med plenty av kanaler. Ligger pent til nede mot elven og det tar ca. tre-fire minutter å komme seg opp i gågaten. Flere puber og spisesteder i området der nede ved Quayside. Internett koster penger der.

Premier Inn Millenium Bridge. Lenge siden jeg bodde der nå, men her husker jeg at jeg hadde et veldig trangt rom, og hele hotellet var igrunnen ganske trangt. Helt ok mat i restauranten og frokosten den gang var ganske grei. Forsåvidt gangavstand til sentrum, men det tar kanskje et kvarter å gå. Et helt ok alternativ, men med tanke på at disse kjedehotellene er relativt dyre, så ville jeg ikke valgt dette hotellet en gang til. Lenge siden jeg bodde her også, men antar at det er samme prinsipp i Premier Inn kjeden og at de dermed tar betalt for internett.

Ellers vet jeg at det er flere her inne som liker Premier Inn City Centre veldig godt, men det må nesten andre enn meg omtale.

Min personlige favoritt er Jesmond Park Hotel, som jeg har bodd på mange ganger. Litt pga det er billig når man drar over alene, men det er et veldig koslig hotell og man har det man trenger på rommet. God frokost inkludert i prisen, gratis internett og nå har de også fått innstallert flatskjermer på rommene. Når jeg har hatt reisefølge har jeg derimot bodd i sentrum, så da kan jeg kanskje anbefale Premier Inn Quayside som det beste jeg har bodd på.
« Siste redigering: 23. Jan. 2011, 21:09 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #169 på: 23. Jan. 2011, 22:07 »
Synes Jesmond Park er et trivelig sted også, og Frankie er herlig  ;) Men skal man over eksempelvis to netter, er det fort ikke snakk om så veldig mye penger å spare på å bo der, utifra reisekostnaden helhetlig ihvertfall, og da blir det fort at man velger noe i sentrum. Noe av det jeg sparer, går uansett med til ekstra transportkostnader, som fort blir taxi.

Når det gjelder Royal Station ble jeg ganske skuffet, men kom da fra netter i gode rom på ganske strøkne Holiday Inn og Premier Inn i Edinburgh. Eneste som var et reelt problem var egentlig luftkvaliteten, men mye mulig dette var mer et problem for akkurat dette rommet, ikke hele hotellet. Er jo ellers ofte ganske tilfeldig hvordan rom man får, noe som i stor grad påvirker helhetsinntrykket.

Erlend

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #170 på: 12. Feb. 2011, 11:52 »
Jeg har booket meg inn på Jesmond Park Hotel nå, og så på kartet at det var et godt stykke ifra flyplassen. Jeg lurte på hvordan man kommer seg til Jesmond Park Hotel på en billig og effektiv måte?

Takk for svar ;)

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #171 på: 12. Feb. 2011, 12:55 »
Tar du t-banen fra flyplassen, finnes det stopp som heter både Jesmond og West Jesmond. Er ikke 100% sikker, men tror Jesmond er nærmest. Har aldri tatt t-banen til eller fra Jesmond, så vet ikke hvordan den ligger i forhold til hotellet, men tipper det fra t-banen er greiest å ta en taxi første gang. Kommer neppe på mer enn rundt 5 pund derifra. Og synes egentlig hele området er litt vanskelig å finne frem i    ???

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #172 på: 12. Feb. 2011, 17:08 »
Jesmond er nærmeste stoppested med t-banen, og derfra er det vel et par-tre minutter å gå, hvis du vet hvordan hotellet ligger i forhold til metrostasjonen. Men det tipper jeg at du ikke vet.

Anbefaler helt klart å ta taxi første gang, og så kan du bruke litt tid etterpå på å bli kjent med Jesmond-området.

Det tar en knapp halvtime å gå inn til sentrum, så metroen er vel å anbefale når du skal dit også, med mindre du er i god form og liker å gå. Jesmond er et fint og rolig område, men det er nok av utesteder i nærheten her også, hvis man liker nattelivet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #173 på: 15. Feb. 2011, 13:24 »
Jeg lurte på hvordan man kommer seg til Jesmond Park Hotel på en billig og effektiv måte?

Takk for svar ;)

 Dersom det er en helg jeg er her og du kan ta med litt norske matvarer til meg (jeg betaler for varene) saa kan du sikkert faa skyss med Radarmobile til Jesmond  ;) Det er bare rett nedi gata.

Erlend

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #174 på: 16. Feb. 2011, 17:48 »
Ble visst ikke Jesmond Park Hotel allikevel. Ble istedenfor Brandling Guest House. Noen med erfaring?
Jeg lurte på hvordan man kommer seg til Jesmond Park Hotel på en billig og effektiv måte?

Takk for svar ;)

 Dersom det er en helg jeg er her og du kan ta med litt norske matvarer til meg (jeg betaler for varene) saa kan du sikkert faa skyss med Radarmobile til Jesmond  ;) Det er bare rett nedi gata.

Hadde jo vært gull det da!  ;)

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #175 på: 17. Feb. 2011, 18:53 »
Hvilken kamp er det snakk om?

Erlend

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #176 på: 17. Feb. 2011, 19:06 »
Hvilken kamp er det snakk om?

Newcastle vs Everton 5 Mars.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #177 på: 18. Feb. 2011, 10:48 »
Et tips, dersom du avventer med bestilling av reise, i tilfelle kamp skulle flyttes. Se likevel etter hotell, og bestill dersom du finner et godt tilbud!

Eneste forutsetningen er at du har mulighet til gratis avbestilling. Veldig ofte får du gunstigere rom om du bestiller tidlig, samt hoteller kan være utsolgt om du venter til uken før. Derfor vil det svært ofte være smart å bestille tidlig, og heller avbestille om det ikke skulle passe, altså når det gjelder overnattingen.

PS. Du skal normalt ikke belastes noe på kortet ditt, før du ankommer hotellet. Du er derfor ikke avhengig av å ha dekning for beløpet på konto  ;) Mulig dette kan variere fra kort til kort.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #178 på: 18. Feb. 2011, 10:54 »
De fleste hoteller belaster deg for en sum hvis du ikke møter opp i hehold til din booking. Skal du bestille hotell, hvor du kan avbestille gratis, så må du vel betale ekstra for den fleksibiliteten når du bestiller? Hvertfall slik jeg har oppfattet det der jeg har bestil hotell, uten at jeg har sjekket det veldig grundig.

Dessuten pleier det å være null problem å bestille uken før. Er som oftest plass ett eller annet sted. Har også dratt til Newcastle uten å bestille hotell på forhånd, og det var ikke noe problem.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #179 på: 18. Feb. 2011, 11:27 »
Booket akkurat hotell til helgen med siste hjemmekamp, som det er rundt tre måneder til. Forrige uke booket jeg til Everton, som er om to uker.

Helgen siste runde spilles, blir jeg fra lørdag til tirsdag, altså 3 netter. Fikk da rom på Premier Inn City Centre for rundt 1960, med gratis avbestilling. Mot Everton om to uker, vil nettene for samme ukedager være utsolgt, såvidt jeg kan se. Av hoteller med omtrentlig tilsvarende beliggenhet og stjerner vil alternativ kunne være Royal Station, Holiday Inn Waterloo Square, Jurys Inn og County Hotel. Disse får du for 2130, 2780, 2680 og 2350. Så forskjellen i pris til Royal Station eksempelvis, vil være minimal. Men etter min mening, holder sannsynligvis Premier Inn i tillegg langt bedre standard. Og til de andre hotellene sparer du ihvertfall en del i pris.

Mange hoteller har ikke gratis avbestilling, men finnes faktisk en del som har det også. Så kan være litt penger å spare, så greit å sjekke ihvertfall.