20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!  (Lest 91432 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« på: 26. Juli 2005, 18:47 »
Pakketurer er dyre. Veldig dyre. Jeg har ofte spurt meg om hvorfor folk velger å legge ut så mye penger på en pakkestur, når man enkelt kan mekke en langt billigere tur på egenhånd. Selv har jeg aldri dratt på en eneste pakketur, og spart tusenvis av kroner på nettopp det. Pakketurer betyr i praksis bare unødvendig betaling til fordyrende andre- og tredjeledd.

Å fikse overnatting i Newcastle er nemlig svært enkelt. Det er mildt sagt en overflod av hoteller, og det for enhver smak. Man finner alt fra store hotellkjeder, til små familiefortak. Det store hotellstrøket i Newcastle ligger i bydelen Jesmond, noen minutter fra Newcastle sentrum med Metroen. Her er det også som regel billigst på grunn av den store konkurransen. Personlig foretrekker jeg imidlertid Quayside, som ligger meget sentralt med gangavstand til byens fasiliteter.

Følgende link kan anbefales på det sterkeste:

http://www.a1tourism.com/uk/newcastle-upon-tyne.html

Her finner man linker og bookingsystem til de fleste privateide hoteller i Newcastle-området. Privathotellene er som hovedregel billigere enn de store kjedene. Selv har jeg pleid å overnatte på The Waterside Hotel: et lite hotell som ligger i umiddelbar nærhet av Quayside med alle dens restauranter og utesteder, samt severdigheter som Tyne Bridge og Swing Bridge. I tillegg er det gangavstand til sentrum, Eldon Square Shoppingcenter og ikke minst vårt fotballmekka: St. James’ Park.

Anbefaler for øvrig å trykke på ”Map”-linken om du lurer på hvor i geografien de aktuelle hotellene ligger. Se gjerne etter om de ligger i nærheten av Metroen. Isåfall er du sikret effektiv transport til nær sagt hvor det skulle være. Billig er den også.

Send gjerne mail til jarle@newutd.com for spørsmål.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #1 på: 26. Juli 2005, 18:50 »
Vil også anbefale brukerne om å komme med sine erfaringer i denne tråden. Anbefal gjerne et hotell du har gode erfaringer med! Slikt gir trygghet, og får flere til å innse at det fins andre løsninger enn svindyre pakketurer.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #2 på: 26. Juli 2005, 18:52 »
Skal på fellestur på Sunderland kampen nå og skal sove på Avenue Hotel...Noen som vet noe om den?

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #3 på: 26. Juli 2005, 19:29 »
Sitat fra: "John Marius Thollefsen"
Skal på fellestur på Sunderland kampen nå og skal sove på Avenue Hotel...Noen som vet noe om den?


Ligger i Jesmond, ca. 30 minutters gange fra Newcastle sentrum.
Slitent hotell som utrolig nok har klart å karre seg til 3*, men har kun to AA-stjerner i det offisielle registeret i Storbritannia. Mye kriminalitet i Jesmond-området og det anbefales taxi hjem fra byen (ca. £10) hver vei.

Prøver å hjelpe, håper du setter pris på det.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #4 på: 26. Juli 2005, 19:29 »
Sitat fra: "John Marius Thollefsen"
Skal på fellestur på Sunderland kampen nå og skal sove på Avenue Hotel...Noen som vet noe om den?


Avenue Hotel ligger i Jesmond-området i Newcastle, hvor mange andre hoteller også hører til. Det tar omtrent 15 minutter å gå før du kommer til sentrum, men det finnes en t-bane-stasjon like i nærheten som frakter deg til mer sentrale deler av byen på bare noen få minutter.

Avenue Hotel er tre-stjerners og har følgende å by på:
- Rene rom til en billig penge
- Farge-TV på hvert rom
- Hårføner
- Innlagt telefon på hvert rom
- Håndkle og dusj på hvert rom
- God service

Tradisjonell britisk frokost er inkludert i prisen.

Adresse: 2 Manor House Road, Jesmond, Newcastle Upon Tyne, NE2 2LU.
Avstand til flyplass: 8km
Avstand til togstasjon: 2,6km
Avstand til motorvei: 0,9km
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #5 på: 26. Juli 2005, 19:39 »
Sitat fra: "martinlarsen007"

Mye kriminalitet i Jesmond-området og det anbefales taxi hjem fra byen (ca. £10) hver vei.


Det er ikke alle som profitterer gedigent på egne medsupportere og har råd til å betale £10 for taxi hver vei. En Metro-tur til noen få pence er absolutt å anbefale for de som har kablene på rett plass i toppetasjen.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Monty

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 356
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #6 på: 27. Juli 2005, 22:13 »
Sitat fra: "martinlarsen007"
Sitat fra: "John Marius Thollefsen"
Skal på fellestur på Sunderland kampen nå og skal sove på Avenue Hotel...Noen som vet noe om den?


Ligger i Jesmond, ca. 30 minutters gange fra Newcastle sentrum.
Slitent hotell som utrolig nok har klart å karre seg til 3*, men har kun to AA-stjerner i det offisielle registeret i Storbritannia. Mye kriminalitet i Jesmond-området og det anbefales taxi hjem fra byen (ca. £10) hver vei.

Prøver å hjelpe, håper du setter pris på det.



har bodd en del ganger i jesmond området, og har aldri lagt merke til noe kriminelt, og jeg er som regel ikke den som legger meg først om kvelden... og det går fint an og spassere ned til sentrum, hvis ikke er metroen en bra løsning.
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

Toontastic

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #7 på: 04. Aug. 2005, 14:53 »
Jeg kan anbefale Thistle Hotel i Neville Street. Et helt greit hotel som ligger i gangavstand til både St.James' Park, shoppinggatene, resturanter, puber osv. Det ligger også nærme Central Station, hvor du kan ta Metro banen til blant annet Sunderland :wink:

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #8 på: 04. Aug. 2005, 16:54 »
Jurys inn rett ved baskethallen og elva er et bra hotell. Er det noen som har vært på et av hotellene til Jurys inn i england så er hotellrommene like overalt, hørte jeg. Et bra hotell som er 3-stjernes og ligger 5 minutter fra St.James park hvis man skal gå. Man ser St.James park fra hotellet. Sentrum ligger i gata rett bortenfor.
Anbefaler og kjøpe weekendkort til metroen hvis dere er der.

Monty

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 356
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #9 på: 30. Aug. 2005, 22:58 »
her er et glimrende hotell:  

http://www.jesmondpark.com/


dette hotellet er billig og bo på, og ikke minst veldig hyggelige eiere... jeg pleier og bo på dette hotellet når jeg er i Newcastle og har ingenting vondt og si om det... Det er lett og komme seg ned til sentrum 200m til bussholdeplass hvor busene går 4 ganger i timen, og 400-500 meter til metrostasjonen hvor togene går så og si hele tiden... er du sprek tar det cirka 15 minutter og gå ned til byen...

dette er en sterk anbefaling til dere som vil bo vell for lite penger...  
prisene er for pr.rom pr.natt.. så hvis dere er to personer blir det bare halvparten på hver.... :wink:
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

FVM

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 232
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #10 på: 08. Sep. 2005, 17:59 »
Har bodd der en gang før Monty. Fint hotell! Og en av eierne er Newcastle fan :D
FVM

Monty

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 356
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #11 på: 08. Sep. 2005, 18:07 »
ja han har sesong-kort akkurat som meg...
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

FVM

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 232
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #12 på: 09. Sep. 2005, 16:00 »
Fikk akkurat denne mailen fra jesmond park hotel:

We could do you a en-suite twin room @ £60 per room per
night or a standard ( not en-suite ) twin @ £50 per room per night including
breakfast for the dates you require.

Kan noen med litt bedre engelsk kunnskaper enn meg forklare forskjellen på de to romma? Er det rom med 2 senger?
FVM

Monty

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 356
    • Vis profil
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #13 på: 09. Sep. 2005, 16:13 »
Sitat fra: "FVM"
Fikk akkurat denne mailen fra jesmond park hotel:

We could do you a en-suite twin room @ £60 per room per
night or a standard ( not en-suite ) twin @ £50 per room per night including
breakfast for the dates you require.

Kan noen med litt bedre engelsk kunnskaper enn meg forklare forskjellen på de to romma? Er det rom med 2 senger?


en-suite twin room =  et dobbelt rom med to sepperate senger og eget bad.  Det koster 60£ pr. natt   altså 30£ pr.person...

det andre rommert til 50£ er uten eget bad, men med felles bad som du deler med noen andre rom...   da blir d 25£ pr.person pr. natt...


ville tatt med eget bad jeg da men...



når er det du skal ha rommet???
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

FVM

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 232
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Guide: fikse overnatting i Newcastle på egenhånd!
« Svar #14 på: 09. Sep. 2005, 17:29 »
Skal å se Brimingham matchen! Gleder meg!
FVM