20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryanair starter flygning til Newcastle fra Moss lufthavn Rygge.  (Lest 12272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Vet ikke om det er nevnt andre steder her på forumet, men det ser dessverre ut som at Ryanair stopper å fly Rygge - Newcastle fra og med 8. januar 2012.

Det står i hvert fall det på http://en.wikipedia.org/wiki/Newcastle_Airport og når jeg søker opp ruten på ryanair.com, så ser det ut til å stemme. Utrolig kjipt!
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Utrolig kjipt om det stemmer, noe det ser ut til at det kan gjøre  :thumbd: Blir fort ganske mye ekstra reisetid som må påregnes om man skal fly til andre flyplasser, eller med mellomlanding.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Jepp, det gjør ting mye mer komplisert. Sånn som jeg ser det nå, så er ruten Gardermoen - Brussel - Newcastle med Brussel Airlines det billigste alternativet hvis man skal reise fredag - søndag. Søkte på helgen der vi møter mackems (3. mars), og fikk priser i underkant av 1400kr tur/retur. Kort ventetid i Brussel også.

Fly til Edinburgh med Norwegian er også et alternativ, men de flyr ikke fredager. Kan også ta f.eks. Norwegian til Gatwick, også Flybe videre til Newcastle, men skal litt til for at den kombinasjonen både blir rask og billig.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Funker vel også med Ryanair Torp-Edinburgh fredag-søndag, eventuelt hjemreise mandag, noe som nok blir mest aktuelle reiserute for min del fra januar av.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Ja, glemte jo helt av Torp! Litt stress å komme seg fra Lillehammer til Torp for min del, men det er jo forsåvidt stress å komme seg til Rygge også.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Ja, glemte jo helt av Torp! Litt stress å komme seg fra Lillehammer til Torp for min del, men det er jo forsåvidt stress å komme seg til Rygge også.

:D Ja avstandsforskjellen er vel ikke enorm, selv om Rygge nok kanskje er hakket mer tilgjengelig...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Funker vel også med Ryanair Torp-Edinburgh fredag-søndag, eventuelt hjemreise mandag, noe som nok blir mest aktuelle reiserute for min del fra januar av.

Relativt slitsom rute om man feirer godt den helga, men billig og greie flytider er det.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Hvor lang tid bruker toget fra Edinburgh til Newcastle?

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Toget tar 1,5 time omtrent.

cybro

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 271
    • Vis profil
Dumt at Norwegian legger ned ruta Bergen-Rygge, samt Ryanair legger ned Rygge-Newcastle.

Plutselig vert det mykje dyrare å reise til SJP. Tok denne ruta mot Spurs, fungerte utmerket.
* Newcastle 4 Ever :) *

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
KLM fra Bergen via Amsterdam til Newcastle er ikke å ille på pris av og til.

Håper båten er i rute igjen innen 2-3 år :thumbu: