20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: - Sam Allardyce has confirmed that he is searching for a new left-back  (Lest 7695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jewlnufcfan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 435
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
Notat fra http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=475043&CPID=8&clid=4&lid=&title=Big+Sam+on+the+defensive

Det fleste kildene osv. nevner navn som:
- Wayne Bridge (Chelsea)
- Leighton Baines (Wigan)

Men som du også kan lese er Big Sam interessert i å få Baba "back on track", noe jeg ikke har spesielt stor tro på, desverre.
Jeg tror han kommer til å spille som før, og at han aldri vil bli den samme som han en gang var.
Så jeg håper vi får kjøpt inn en solid og god venstre-back.

Men tilbake til navnene jeg nevnte.
Jeg mener Bridge vil være det beste kjøpet, men ettersom vi har kjøpt en haug med benkslitere fra chelsea allerede, kan det også være bra med Baines også.
For meg er det egentlig ett fett hvem vi får, så lenge vi får en solid venstre-back, som erstatter Baba.
Bridge blir nok også billigere enn Baines.


Hvilken venstre-back vil du ha til Newcastle? (diskuter også gjerne andre venstre-backer)
Ho’way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Graxel

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Hadde vært sjef med Baines eller Bridge. Gleder meg så sykt til nye sesongen nå. Har virkelig troa

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Begge de to er spennende navn, men Bridge har prestert over flere sesonger. Baines var vel ikke fullt så god den foregående sesongen som i sin debutsesong i PL.
Uansett, syns nå at Allardyce kan tillate seg å kjøpe en litt dyrere spiller. Baines ble tidligere i sommer sagt å være sett på som for dyr til prisen for £5 millioner, men nå har vi jo garantert råd til dette. Også Bridge vil nok koste endel, dersom han overhodet vil vekk. Husk at han tross alt fikk endel spilletid i Chelski i fjor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Bridge eller Baines er eitt fett for meg, begge er konge spelarar, men vi må vel vente til Newcastle er tatt av børsen før vi får større summar til rådighet? Uansett er det liten tvil om at vi må forsterke venstrebacken, vårt desidert svakaste ledd.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Hvis jeg skal få velge vil jeg absolutt si Bridge. Han er muligens PLs beste venstreback, og jeg ville absolutt foretrukket han før Ashley Cole. Dette har Bridge bevist gang på gang, men pga. Coles store navn og dyre prislapp blir han gang på gang benket.

Jeg ville støttet et bud på Bridge på mellom 5 og 10 millioner pund.

-9shearer9-

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
På grunn av Coles navn og prislapp??? Nå har jo Cole i de senere årene vært verdens beste venstreback så den sammenlikningen er hvertfall etter min mening latterlig. Bridge er god han. Helt klart bedre enn Babayaro og Bernard. Baines vil også helt klart forsterke venstrebacken vår. Bridge har etter min mening en av de beste innleggsføttene i PL. Men å sammenligne han med venstrebacker i verdensklasse blir alt for drøyt...

twominds

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 84
    • Vis profil
Hva med mikke dorsin? Han er jo en sympatisk fyr.  ::)Ironiknapp av. :)
Begge er gode alternativer, men ser mer potensiale i Baines på sikt så skal en først åpne pengpungen litt, så er det nok mer for pengene. Nå er det jo fortsatt litt usikkert for meg ihvertfall hvilken formasjon Big Sam ser for seg, men med Viduka på topp vil vi trenge gode innleggsbein på begge sider, og helst fra flere soner. Baines sies å ha et meget godt innleggsben noe som også taler for han.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
På grunn av Coles navn og prislapp??? Nå har jo Cole i de senere årene vært verdens beste venstreback så den sammenlikningen er hvertfall etter min mening latterlig. Bridge er god han. Men å sammenligne han med venstrebacker i verdensklasse blir alt for drøyt...

Da har du rett og slett ikke sett han nok. Kunne ikke vært mer uenig.
Og kunne ikke vært mer enig med Eivind, Bridge er også etter mitt syn PL beste venstreback. Helt klart for et kjøp av han.
Men det hadde ikke gjort vondt å våkne opp til  nyheten at Baines hadde skrevet under heller
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
På grunn av Coles navn og prislapp??? Nå har jo Cole i de senere årene vært verdens beste venstreback så den sammenlikningen er hvertfall etter min mening latterlig. Bridge er god han. Helt klart bedre enn Babayaro og Bernard. Baines vil også helt klart forsterke venstrebacken vår. Bridge har etter min mening en av de beste innleggsføttene i PL. Men å sammenligne han med venstrebacker i verdensklasse blir alt for drøyt...

Merkelig at Ashley Cole selv sier at Wayne Bridge har spilt mye bedre enn han i det siste, da. Coles første sesong i Chelsea har jo vært direkte dårlig.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
På grunn av Coles navn og prislapp??? Nå har jo Cole i de senere årene vært verdens beste venstreback så den sammenlikningen er hvertfall etter min mening latterlig. Bridge er god han. Helt klart bedre enn Babayaro og Bernard. Baines vil også helt klart forsterke venstrebacken vår. Bridge har etter min mening en av de beste innleggsføttene i PL. Men å sammenligne han med venstrebacker i verdensklasse blir alt for drøyt...

Merkelig at Ashley Cole selv sier at Wayne Bridge har spilt mye bedre enn han i det siste, da. Coles første sesong i Chelsea har jo vært direkte dårlig.

Det er slett ikke merkelig i det hele tatt. Coles første sessong i Chelsea har ikke vert den beste, noe han innrømmer selv også. Men se på overgangen. Fra et lag som spiller noe av den fineste og mest komplette fotballen som er oppfunnet (takk til en viss nederlender for det!), til et ganske anerledes Chelsea. Og Cole var strengt tatt formet og skreddersydd til det første, nemlig måten Arsenal spiller på. At hans første sessong i Chelsea har blitt svært amputert av skader gjør ikke saken noe bedre.

Når 9Shearer9- sier at Cole er en av verdens absolutt beste venstrebacker så har han helt rett. For det er Cole på sitt beste! Han har bare ikke vist seg fra sin beste side den siste sessongen, hvilket det er flere ulike grunner til. Men det finnes tydligvis flere enn meg, deriblant 9Shearer9-, som har sett Ashley Cole i mer enn en PL sessong. At Cole er en av verdens beste backer er langt ifra merkelig. Ikke er det merkelig at han selv innrømmer å ikke ha prestert på sitt beste denne sessongen heller. Og bedømme spillere etter en utvalgt sessong blir rimmelig urettferdig. Da er iallfall ikke Ronaldinho blant verdens beste spillere lenger, skal vi bruke den metoden.

Bridge er god, og en av Englands to beste, Cole på sitt beste er en av de beste i verden.

Alikevel: Bridge er mer enn velkommen til Tyneside for min del, Baines også! Er faktisk litt usikker på hvem jeg helst ville valgt av de to.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Jeg mener Bridge er nesten like god som Cole. Defensivt ville jeg foretrukket Bridge, men offensivt har han en del og hente. Bridge på sitt beste er også en av verdens beste venstrebacker. Hvis noen er uenig, vil jeg gjerne ha 15 venstrebacker som er bedre.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Jeg har mye mer lyst på Baines enn Bridge. Tviler dessuten på at Chelsea vil selge

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Da er iallfall ikke Ronaldinho blant verdens beste spillere lenger, skal vi bruke den metoden.
Og grunnlaget for den påstanden er at Ronaldinho KUN har scoret 20 mål og hatt en haug med assists i år?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Jeg har mye mer lyst på Baines enn Bridge. Tviler dessuten på at Chelsea vil selge

Du må gjerne begrunne hvorfor du vil ha Baines fremfor Bridge. Jeg ser ingen grunner skjønner du..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Jeg ser spesielt en grunn, og det er at Leighton Baines har mange år tilgode på Wayne Bridge. Men, jeg er mer lysten på Bridge, da han har bevisst over mange sesonger at han er en klasseback blant de aller beste i hele ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida