20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Afonso Alves  (Lest 5397 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

djmattis

  • Gjest
Afonso Alves
« på: 01. Juli 2007, 20:05 »
Hvorfor prøver vi ikke kjøpe denne karen?
Nå sies det Roy Keane skal prøve å få han til Sunderland, noe jeg mener ville vært helt forferdelig siden han er jo fjorårets toppskårer i hele europa!
Min mening er at han er sinnsykt mye bedre enn Gudjohnsen, og enda har vi ikke vært linka til han en eneste gang.
Merkelig.

Navn              Afonso Alves Martins Jr
Fødselsdato    30. januar 1981
Fødselssted    Belo Horizonte, Brasil
Høyde             185 cm
Posisjon      Spiss

År    Klubb    Kamper (mål)
2002-2003    2004-2006    2006-Nåværende    
Örgryte IS     Malmö FF      SC Heerenveen
 39 (23)        48 (26)           31 (34)

* Klubbkamper og mål i nasjonal liga . (hentet fra Wikipedia)


Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #1 på: 01. Juli 2007, 20:34 »
På hvilket grunnlag sammenligner du Alves og Gud? Har du sett Alves i mange kamper?

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #2 på: 01. Juli 2007, 20:38 »
Har sett han en hel del når han spillte i Sverige og da var han outstanding, så var spørsmålet om han var god nok for noen nivåer høyere, noe han har bevist med 34 mål forrige sesong, samtidig som han har en haug med assists, så spørsmålet nå er om han er klar for enda et nivå opp, noe jeg tror han er!
Fast plass i Brasilianske landslaget sier vel sitt?
Har sett alle de 34 målene han har gjort samt en kamp eller to fra forrige sesong og her snakker vi om kalle, kjølige og sinnsykt pene mål.
Absolutt verdt å sjanse på!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #3 på: 01. Juli 2007, 20:41 »
Høres bra ut. Men noen fast plass på det brasilianske landslaget har han ikke..

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #4 på: 01. Juli 2007, 20:42 »
Jo det har han, kanskje ikke i første elveren men han er fast materiale i troppen.
Er med i Copa America troppen.

Trolig startelva, Brasilien:
Doni; Daniel Alves, Alex, Juan, Gilberto; Gilberto Silva, Mineiro, Elano Afonso; Robinho, Vágner Love.

starter sannsynlighvis den utrolig viktige kampen mot Chile i dag som brasil MÅ vinne etter tap mot Mexico i første kamp.
Så kan vel tryggt si han er fast når han får spille så viktige kamper?
« Siste redigering: 01. Juli 2007, 20:44 av djmattis »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #5 på: 01. Juli 2007, 20:48 »
Men se laget Brasil har da. Mangler jo mange av de store stjernene. Ronaldinho, Ronaldo, Kaka og Adriano f.eks.

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #6 på: 01. Juli 2007, 20:53 »
Nå vil jeg ikke si at Brasil mangler noe i Adriano og Ronaldo. hehe
Kaka og Ronaldinho ja, men dette er fortsatt et veldig veldig bra lag.
Doni er keeper i et veldig godt Roma lag, Daniel Alves i Sevilla, Alex vet du vel hvem er? Gilberto Silva, Robinho ikke minst.
Kan ikke si dette er et dårlig lag, selv om noen stjerner er borte så er dette et veldig konkurransemessig valg av spillere av Dunga.

Uansett så tror jeg Afonso hadde gjort en fin figur i Newcastle, jobber veldig hardt over store yter, har fine innlegg, bra skudd, bra kondisjon og har fin "europeisk" spillerforståelse.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #7 på: 01. Juli 2007, 20:55 »
Hvorfor skal du dra inn keepere og forsvarsspillere i dette? Har jo ingenting med saken å gjøre.

Joda, Alves er nok en knallspiss det, men med full tropp vil han ikke være å finne i start 11eren til Brasil.

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #8 på: 01. Juli 2007, 21:00 »
For at du skal skjønne at Brasil stiller med et veldig godt lag i alle ledd, noe det virker som du ikke gjør. Alves har faktisk en sterk plass i det Brasilianske landslaget, noe som er ganske sterkt gjort og vitner om sterk arbeidsmoral og arbeidsvilje. Det er noe jeg vil at en spiller i Newcastle skal ha.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #9 på: 01. Juli 2007, 21:02 »
Det hjelper ikke veldig mye om de har verdens beste spillere på keeper og forsvarsplassene hvis de offansive stjernene ikke er med. Med orker ikke diskutere dette noe mer.

Alves har aldri blitt linket til Newcastle og jeg tviler på at han kommer til å bli det.

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #10 på: 01. Juli 2007, 21:10 »
Så Robinho til eksempel da, er ikke han en stjerne sånn sett? haha
Han er vel bare middelmådig.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #11 på: 01. Juli 2007, 21:12 »
Har jeg noen gang sagt at Robinho ikke er noen stjerne?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #12 på: 01. Juli 2007, 21:24 »
Alves har en imponerende statistikk, det er det ikke noe å si på. Når du (djmattis) spør etter forskjellen på Alves og Guddy så har jeg svaret (TROR jeg):
Guddy har allerede bevist at han "leverer varene" i PL, mens Alves fortsatt er uprøvd i samme ligaen, og sånn sett representerer en noe større risiko. Men ellers er jeg enig i at Alves er et meget spennende navn. Men så er det også dette med brasser i PL. Det har ikke alltid fungert verdens best, men det burde jeg antagelig ikke si ettersom jeg mener at vi kanskje ikke bør henge oss for mye opp i det.

Uansett er jeg rimmelig sikker på at Alfonso Alves etterhvert kommer til å bli et kjent navn i en av de virkelig store klubbene, spørstmålet er bare om det er en virkelig stor engelsk klubb, eller om han passer bedre i f.eks "støvel-landet" eller på den iberiske halvøy?

Hvorvidt han er fast på Brasil eller ikke vet jeg ikke. Men ut ifra det jeg har sett av brassene under Dungas ledelse så er det svært få spisser som er faste. Rett og slett fordi Dunga har ledet laget i svært få virkelig viktige kamper til nå, og derfor har eksprimentert mye. I tillegg så gjenstår det å se om Dunga tør å fortsette å ignorere Adriano og Ronaldo videre fremover hvis de skulle prestere og presset fra fansen blir for stort...

djmattis

  • Gjest
Sv: Afonso Alves
« Svar #13 på: 01. Juli 2007, 21:29 »
Det jeg mener er at det er bedre å kjøpe han for 8-10£ nå enn at han kommer til Portsmouth, Villa, Bolton eller Sunderland, skårer 15-20 mål og så kommer til å koste 20-25£.
Hvorfor ikke satse på han og heller la han blomstre hos oss?
Så kan VI eventuellt tjene 15-25£ ved å selge han til et topp europeisk lag ala Barcelona, Inter, Real Madrid, er dere med?
Men så spørs det hva Hereveen vil ha for han da.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Afonso Alves
« Svar #14 på: 01. Juli 2007, 21:34 »
Herenveen forlanger nok mye mer enn £8-10mill, hvis ikke han har kort tid igjen av kontrakten da.