20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366269 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #60 på: 06. Feb. 2010, 12:41 »
Enrique har etterhvert blitt en fin kandidat til årets spiller for min del. Å satse på en 19 årig nederlender som er svakere i posisjoneringsspillet og ikke kan måle seg fysisk med Jose Enrique er jo idioti. Eller nei, det er ikke idioti å kjøpe Van Aanholt som backup/utfordrer, men det er idioti om vi skal selge våre beste spillere etter opprykket. Spesielt når Enrique per nå har gitt fine signaler om han vil bli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #61 på: 06. Feb. 2010, 12:49 »
Enrique og Van Aanholt hadde vært et perfekt par på venstrebacken. Ikke helt like, men desto mer spennende par.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #62 på: 06. Feb. 2010, 13:02 »
. Einaste eg har å utsette er at han litt for ofte velger den vanskeligaste løsningen, som f.eks å drible i forsvar istedet for å spille ut til kast.

Det er jeg liker med Enrique...:) han vinner jo også de situasjonene19 av 20 ganger. Sterk i kroppen og da kan vi sette fart framover istedenfor å flytte laget i forsvar.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #63 på: 06. Feb. 2010, 13:04 »
Enrique og Van Aanholt hadde vært et perfekt par på venstrebacken. Ikke helt like, men desto mer spennende par.
Hadde vært et lite klimaks det ja.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #64 på: 06. Feb. 2010, 13:11 »
Ja for all del, selg Enrique og Colo. Begge kandidatar til årets spelar og viss Colo fortsett i same spor bør han komma på årets lag i CCC etter mi meining. Hadde det ikkje vore for løna til Colo hadde det vel ikkje vore noko tvil om at han må få ein sjanse til i PL. Skal jo og seiast at det verte feil å vurdera forrige sesong i PL om han er god nok eller ikkje, då det var utruleg mange faktorar utanfrå som spelte inn på prestasjonen til heile laget.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #65 på: 06. Feb. 2010, 14:19 »
Godt poeng der lgrinde. Men det er argumenter for å beholde og for å selge. Det er det jeg prøvde å få frem ovenfor, selv om det ikke akkurat kom frem i klartekst.  :)

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #66 på: 06. Feb. 2010, 15:51 »
Det er teoretisk umulig for Colo å hevde seg som midtstoppar i PL med den fysikken han har, han vart slakta på fysikken forige sesong og eg tør vedde på at han blir det igjen om vi rykker opp og satsar på han.

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #67 på: 06. Feb. 2010, 18:01 »
Teoretisk umulig? Hvordan kommer du frem til det?


Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #68 på: 06. Feb. 2010, 18:20 »
Selfølgelig satt litt på spissen, men skal en hevde seg som midtstoppar i PL bør en vøre sterk, god på hodet og rask, eller minst en av delane. Coloccini har ingen av dei egenskapane og vil derfor bli rundspelt av PL-spelarar med slike spissferdigheter.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #69 på: 06. Feb. 2010, 18:22 »
Uten at eg skal ta frå Colo noko, han har vore god denne sesongen, men det har nok meir med nivåendringa å gjere enn at han er blitt en så mykje bedre midtstoppar i år.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #70 på: 06. Feb. 2010, 20:42 »
Ja, han har vært god denne sesongen. Men det har nok noe med nivået og gjøre. Det som er viktig er at man spiller på seg tilitt og forståelse av hvordan nivået i engelsk fotball er. Her tror jeg både Enrique og Colo har hatt godt av et år og lære litt på.
Tror de vil komme bedre ut av kampene når vi er tilbake i Premier League. Man kan ikke bruke hvordan han spilte i fjor, for hvordan han vil spille til neste år. Av meg for han iallefall en sjanse til og vise seg verdig og god nok til og takle det som kommer til neste år.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #71 på: 06. Feb. 2010, 22:15 »
Jeg har i hvertfall langt større trua på Enrique som en klassespiller i PL enn på Colo, nettopp av de grunnene Øyvinden og andre påpeker. Enriques tidvise vansker i PL gikk mye på tilvenningen til tempoet, og det at han ikke får like god tid med ballen i beina som han vil gjøre i La Liga. Colo slet med dette fra starten av, i tillegg til at han slet med fysikken og farten. Dog - jeg tror Colo kunne vært et spennende emne som midtbaneanker i PL. Han har en relativt god teknikk og pasningsfot, og er jo i stor grad en spillende midtstopper. Nå skal vi heller ikke avskrive Colo helt i PL - fysisk har han lært mye denne sesongen i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #72 på: 07. Feb. 2010, 00:01 »

Forstår deg rett, fredd. Men je vil ha Shawcross! :) Stoke i forhold til Newcastle. Er ikke så sikker på att det er en umulig oppgave å få han hit. Men som dere er inne på, må vel ut med en del penger. Nekter å tro att det er urealistisk, men en vanskelig oppgave er je med på att det er.

Shawcross er helt klart en veldig bra spiller jeg gjerne skulle sett i Newcastle. Tror heller ikke han er urealisitsk, men det handler om å by nok penger og få et bud akseptert. Og når vi ser hvor mye penger vi har brukt på overganger med Ashley nekter jeg å tro at vi kommer til å bruke så mye penger på en spiller dessverre.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #73 på: 07. Feb. 2010, 01:57 »
Det er ikke mange spillende midtstoppere i England. Så jeg synes vi skal holde på Colo som midtstopper. Er greit med en spiller som faktisk tør å ta med seg ballen fremover. Synes Lars Tjærnås viste et glimrende eksempel på hvor tregt det går når forsvarsspillerne bare skal sende ballen til sidemannen, og aldri ta med seg ballen oppover i et gedigent åpentrom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil