20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 365847 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #570 på: 09. April 2010, 00:03 »
Helt riktig å sei etter mi meining :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #571 på: 09. April 2010, 02:07 »
Jødene og en algerier i tillegg da :P
Uansett - det blir litt drøyt! Dessuten har han vært utter shite siden første halvdel av forrige sesong, og for meg virker han som en real fjott.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #572 på: 09. April 2010, 09:02 »
http://www.guardian.co.uk/football/2010/apr/08/chris-hughton-newcastle-premier-league
Hughton expects to receive a transfer budget somewhere in the region of £25m and feels he only needs four or five new signings to strengthen a squad which already has plenty of top-flight experience. A new striker will be the main priority as he does not have a proven goalscorer at that level, but two full-backs, a central midfielder and a centre-back will also be high on his wish list.

Ser ut til at forsterkningene kommer på de plassene alle vil ha dem. Gleder meg virkelig til og se hva vi kan få inn.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #573 på: 09. April 2010, 09:32 »
Uenig.

Zaki er ikkje anti-semitt sjølv om han er anti-Israel. La oss tenke oss at Adam Sandler spelar for Pompey.. Trur du Zaki ville hatt problem med å ikle seg Pompey-drakt pga førstnevnte si konvertering til jødedom? Nei, neppe.

Eg er ikkje særleg begeistra for Israel eg heller, men det blir i beste fall upresist å drage alle jødar under ein kam. Det bor trass alt fleire jødar i NYC enn i Jerusalem...


Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #574 på: 09. April 2010, 10:34 »
Er det ikke bare å signe David Villa da, Ashley har da råd til å punge ut 300 mill han=p United og Liverpool har ikke råd til han ser jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #575 på: 09. April 2010, 11:36 »
Uenig.

Zaki er ikkje anti-semitt sjølv om han er anti-Israel. La oss tenke oss at Adam Sandler spelar for Pompey.. Trur du Zaki ville hatt problem med å ikle seg Pompey-drakt pga førstnevnte si konvertering til jødedom? Nei, neppe.

Eg er ikkje særleg begeistra for Israel eg heller, men det blir i beste fall upresist å drage alle jødar under ein kam. Det bor trass alt fleire jødar i NYC enn i Jerusalem...

Jeg er heller ikke noe spesielt glad i staten Israel - men Zaki fremstår jo nesten som en anti-semitt når han nekter å spille for en klubb fordi de har en jødisk spiller og jødisk manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #576 på: 09. April 2010, 13:16 »
Uenig.

Zaki er ikkje anti-semitt sjølv om han er anti-Israel. La oss tenke oss at Adam Sandler spelar for Pompey.. Trur du Zaki ville hatt problem med å ikle seg Pompey-drakt pga førstnevnte si konvertering til jødedom? Nei, neppe.

Eg er ikkje særleg begeistra for Israel eg heller, men det blir i beste fall upresist å drage alle jødar under ein kam. Det bor trass alt fleire jødar i NYC enn i Jerusalem...

Jeg er heller ikke noe spesielt glad i staten Israel - men Zaki fremstår jo nesten som en anti-semitt når han nekter å spille for en klubb fordi de har en jødisk spiller og jødisk manager.

Enig med Kristoffer her. Å ikke gå til en klubb på grunnlag av at de har mennesker fra en spesiell rase, har ingenting med kritikk av staten Israel å gjøre. Her viser han direkte fordommer mot Jøder som folk. At han i tillegg er en usportslig type, som ikke engang scorer for Hull får meg bare til å si et rungende  nei.
« Siste redigering: 09. April 2010, 13:18 av 17Parker »

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #577 på: 09. April 2010, 13:44 »
Han seier jo ikkje "They hired a jew, they have jewish players". Det er statsborgarskapet han rettar fingeren mot, han nemner ikkje eit ord om verken etnisitet/religiøsitet/rase. Dette handlar om politikk, og å setje eit standpunkt. Hadde USA bomba Egypt sønder og saman hadde han sikkert nekta å spele med Landon Donovan også.

Zaki er jo semitt sjølv, så anti-semitt er han i alle fall ikkje.

Og nei, dette er ikkje ein mann eg vil kjøpe eg heller.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #578 på: 09. April 2010, 18:20 »
rip Zaki
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #579 på: 09. April 2010, 18:28 »
Ja - og Avram Grant skal da kvitte seg med sitt israelske statsborgerskap!?!!?
Skal en virkelig tenke slik? Da blir det f... ikke mye fred mange steder i denne verden.

Og ja - jeg syns det derre er på grensen til jødehat. Disse folka har ingenting med hva staten Israel gjør mot palestinere eksempelvis.
« Siste redigering: 09. April 2010, 18:35 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #580 på: 09. April 2010, 19:09 »
alle som bor i Israel er ikke Jøder... det finnes faktisk en god del kristne Israelere. håper Grant og Ben Haim er kristne sånn at dere går på en smell:p

Er jo faktisk små rasistisk å kalle alle Israelere for jøder? :P slår alle under en kam :P
Han kom, ble mett og dett var dett....

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #581 på: 09. April 2010, 19:10 »
Hva med å drite i å diskutere dette i denne tråden da?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #582 på: 09. April 2010, 19:25 »
Ja - okei. Like forbanna tåpent uansett :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #583 på: 09. April 2010, 19:36 »
alle som bor i Israel er ikke Jøder... det finnes faktisk en god del kristne Israelere. håper Grant og Ben Haim er kristne sånn at dere går på en smell:p

Er jo faktisk små rasistisk å kalle alle Israelere for jøder? :P slår alle under en kam :P
Begge to er jøder ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #584 på: 09. April 2010, 20:03 »
Hva med å drite i å diskutere dette i denne tråden da?

Enig!
Tipper CH henter 1-2 spillere fra Tottenham, hovedsaklig av den yngre generasjon. Dette er spillere han kjenner godt selv fra sin tid der. I tillegg er jo Harry Redknapp en kjøpegal manager så han gir ikke sine egne talenter særlig med sjanser.

Skal heller ikke se bort ifra at CC kan utnytte sine bekjentskaper fra sin tid i Nottingham Forest til å kunne lure noen spillere nordover om de ikke rykker opp selv. Flere spennende spillere der.