20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30  (Lest 19292 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #105 på: 27. Des. 2015, 10:55 »
McClaren er inkompetent ja, men troppen er også håpløs. Ikke mange spillere som er gode nok i dagens 11'er.

Saken har vært en helt annen hvis mclaren faktisk ikke hadde brukt penger, men han har fått nok penger til å kjøpe kompetente spillere.  Uansett om Carr og co bidrar mye i beslutninger,  så viser mclarens statistikk at han er inkompetent.  Derfor må han sparkes mener jeg

Me er jo vorte eit botnlag under Ashley og Carr. Kven skal erstatta han og spesielt no midt i sesongen?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #106 på: 27. Des. 2015, 10:57 »
Nufcblog:

Rob Elliot 41%

Rob Elliot again saved us several times during this game with some outstanding saves – two in particular from Romelu Lukaka and one from Aaron Lennon among others that kept Newcastle in this game.

His punch from the last minute corner unfortunately went straight to Tom Cleverley who did well to keep his cool and head the ball straight back into the net and it was a crushing blow to the whole Newcastle side and to Elliot in particular.

We´ll not even mention how crushing it was to Newcastle fans as our lads had fought so well throughout the game – it was very hard to take for everybody associated with Newcastle.

:(

This was now Elliot´s third match in a  row where he has been our Man of the Match and he´s been in great form for us.

If our goalkeeper hadn´t been so outstanding in the last three games there´s not way we would have picked up seven points.
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 11:46 av lgrinde »

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #107 på: 27. Des. 2015, 11:13 »
Det er jo ikke til å stikke under en stol at det spillermaterialet vi har per dags dato ikke er godt nok for premier league.. Skal jeg være fornøyd, så må det handles en midtstopper, venstreback, en ballfordeler på midten og en spiss.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #108 på: 27. Des. 2015, 12:06 »
Det er jo ikke til å stikke under en stol at det spillermaterialet vi har per dags dato ikke er godt nok for premier league.. Skal jeg være fornøyd, så må det handles en midtstopper, venstreback, en ballfordeler på midten og en spiss.
Helt enig. Troppen er langt i fra god nok. Vi har noen gode enkeltspillere, men over all så er det langt i fra godt nok.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #109 på: 27. Des. 2015, 12:06 »
Spillermaterialet er for dårlig, og laget i seg selv har store mangler og er veldig skjevt satt sammen. Veldig tydelig at spillere er kjøpt inn med bakgrunn i videresalgsverdi fremfor hvor de skal passe i et lag. Det skal sies, men forklarer ikke den totale mangel på strategi bak laguttak og bytter McClaren gjør.

Kampplanen i går var/ble(?) tydeligvis ligge lavt og satse på kontringer i "god", gammel Pardew-stil. Hvorfor i helvete settes laget opp i 4-4-2 og TOTAL mangel på press på motstanderen? Poenget med kontringsfotball er å ødelegge spillet til motstanderen, få tak i ball og kjøre kjappe kontringer med noenlunde innøvde trekk og bevegelsesmønster. Ikke presser vi, ikke får vi tak i ball, ingen klare løp eller bevegelser de få gangene vi faktisk får tak i ball, ikke klarer man sette sammen 2-3 pasninger. Og har ikke tall på hvor mange ganger Newcastlespillere løp i veien for hverandre, de har jo ikke noe som helst mønster å spille etter, eller avtaler seg i mellom. Faen, vi var knapt over midtbanen i store deler av kampen! Everton presser oss høyt, på vår hjemmebane, og får løpe så og si fritt rundt omkring da Newcastlespillerne er på halvdistanse hele tiden. Mitro blir jo heller ikke innvolvert i noe som helst før kampen åpner seg litt utover i andre omgang.

Dette står idioten McClaren og ser på i 87 minutter før han gjør et bytte. Er greit å bomme med kampplanen, men gjør nå for i helvete noen endringer underveis da!

Skal man da kjøre denne dritt-taktikken på hjemmebane burde de etter mitt skjønn heller kjørt 4-5-1, aggresivt press på motstander, ved ballvinning kjøre direkte baller til spillere på løp enten ute på kant for innlegg mot Mitro/Gini/Sissoko, rett på Gini/Sissoko på løp sentralt, alternativt på Mitro som kan holde i ball til spillere på løp fyller på. Så får man snart begynne å bruke spillere på rette plasser, verken Gini eller Sissoko er kantspillere!!!
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 12:10 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #110 på: 27. Des. 2015, 20:31 »
Litt rart at Elliot har sluppet såpass "billig" unna her. Kritikken går på Coloccini, Dummett, McClaren, Colback, taktikken, byttene, ikke byttene, osv. Men grunnen til at vi taper er jo på grunn av en skikkelig keeperbrøler av Elliot. Det er derfor vi står med null og ikke 1 poeng, som igjen ville ført oss litt oppover på tabellen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #111 på: 27. Des. 2015, 20:36 »
Kanskje det har med dei 3-4 so kalla (ikkje i vårt tilfelle) matchvinnar redningane han har. Og det faktum at me rotar vekk ballen i angrep med 1  minutt att av overtida og det endar med ein corner til dei. For all del, det var ein tabbe, men ikkje av dei største eg har sett. Han har og vore ein av våre beste dei siste 5-6 kampane. Men me har ikkje råd til slike feil i den posisjonen me er i. Om det er Elliot som bommar med utboksinga eller Mitro og SDJ som bommar på "ope" mål.
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 20:38 av lgrinde »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #112 på: 28. Des. 2015, 04:41 »
Det er jo ikke til å stikke under en stol at det spillermaterialet vi har per dags dato ikke er godt nok for premier league.. Skal jeg være fornøyd, så må det handles en midtstopper, venstreback, en ballfordeler på midten og en spiss.
Helt enig. Troppen er langt i fra god nok. Vi har noen gode enkeltspillere, men over all så er det langt i fra godt nok.

Nåja, om vi rykker ned så vil "dårlig tropp" være verdens tynneste unskyldning. Vi har fransk landslagspiller, 4 nederlandske og flere spillere som holder PL-nivå jevnt over. Henter jo også to ab de beste spillerne i Eredivisie før sesongen. Tipper minst fem-seks lag gladelig hadde byttet tropp med oss før sesongen begynte.

Vi har en tropp bestående av mye fart, rutine og som jevnt over er ganske balansert. Selvfølgelig enig i at vi trenger en venstreback og ikke minst en ballfordelende midtbanespiller, men å si at troppen ikke er god nok for PL er tull. Da fratar vi spillere og manager ansvar som de ikke bør komme unna: det de har vist i år er ikke godt nok og spillernaterialet er ikke en unnskyldning.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #113 på: 28. Des. 2015, 08:28 »
Timingen på en eventuell totalkollaps kunne ikke vært bedre enn nå. Tap mot WBA og Arsenal i tillegg kan kanskje fyre opp under beina på Ashley, og føre til at vi handler det vi trenger. Jeg tror ikke det er veldig sannsynlig, men mer enn hvis vi hadde vunnet mot både Everton og WBA, og kanskje til og med fått et resultat mot Arsenal. Da frykter jeg at vi ikke hadde kjøpt noe som helst, som ville endt med nedrykk.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #114 på: 28. Des. 2015, 09:44 »
Det er jo ikke til å stikke under en stol at det spillermaterialet vi har per dags dato ikke er godt nok for premier league.. Skal jeg være fornøyd, så må det handles en midtstopper, venstreback, en ballfordeler på midten og en spiss.
Helt enig. Troppen er langt i fra god nok. Vi har noen gode enkeltspillere, men over all så er det langt i fra godt nok.

Med tanke på de beløpene som har vært brukt i år synes jeg det blir for tynn unnskyldning. Vi leverer enda verre nå enn under Pardew,og på slutten han hadde ikke i nærheten av samme troppen til disposisjon mener jeg.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #115 på: 28. Des. 2015, 12:12 »
http://www.hitc.com/en-gb/2015/12/27/newcastle-fans-react-on-twitter-to-jack-colbacks-performance-v-e/

Flere enn meg som ser hvor jævla ubrukelige vi er med Anita/Colback sentralt.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Everton 26.12 kl. 18:30
« Svar #116 på: 28. Des. 2015, 13:17 »
http://www.hitc.com/en-gb/2015/12/27/newcastle-fans-react-on-twitter-to-jack-colbacks-performance-v-e/

Flere enn meg som ser hvor jævla ubrukelige vi er med Anita/Colback sentralt.

Enig i dette, og skal det bli noe fart på dette laget kan ikke sentral midtbane bestå av to spillere uten offensive gen.
No fate but what you make