20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045  (Lest 31330 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #225 pć: 04. Feb. 2016, 08:26 »
Er enig Siddis! Fekk ikkje sett heile kampen men nesten heile 1 omg og 10 min av starten pÄ 2 omg.
Korfor startar ikkje Mitro nÄr planen er Ä slÄ hÞge ballar mot spissen vÄr?? Og i dette tilfellet mot Ayoze!!
Korfor blir ikkje Winjandum bytta ut og Mitro inn? SÄ kunne Ayoze vore den som gjekk pÄ lÞp og Mitro vore oppspillspunktet!!
Men til MacClarens forsvar skal da seiast at det var FOR mange svake utpÄ der i gÄr.
Men planen i utgangspunktet den var feil, og det fÄr han ta delar av skulda for!!

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #226 pć: 04. Feb. 2016, 08:35 »
Og til slutt, er Colo skada nÄ og Lascelles utestengt i 3 kamper?

Lascelles er bare utestengt i en kamp sÄ han er tilbake neste helg. Colo spilte hele kampen, men Mbemba og Dummett mÄtte begge ut med skade.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

bonnafs

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #227 pć: 04. Feb. 2016, 09:04 »
En ny superswag? :P

Anyways... Hvis vi kvitter oss med Mcclaren, vil ikke problemet forsvinne. Det vil bare komme nye problemer i form av en ny manager. Jeg frykter da at Pulis, Moyes eller en eller annen hÄplÞs manager. Dermed vil problemet bare fortsette i en ny manager

Haha, med tanke pĂ„ at dette var mitt fĂžrste innlegg her pĂ„ nĂŠrmere 3 Ă„r, sĂ„ ble det altsĂ„ et lengre innlegg enn planlagt. Jeg har ingen planer om Ă„ fortsette med milelange innlegg, og om du leser korrektur er jeg og ovennevnte natt og dag  :) Klubben har blitt helt ugjenkjennelig, og Newcastle United slik jeg kjenner det i dag er ikke det Newcastle United jeg en gang begynte Ă„ holde med. Det blir altsĂ„ fort 3 Ă„r til neste innlegg

Laget og prestasjonene er en ting, men varme, optimisme og ikke minst identitet virker eksempelvis Ä vÊre helt fravÊrende, samtidig som klubbens mÄl er helt avvikende. Som flere har sagt; fansen krever ikke at de vinner, men at de i det minste gjÞr et Êrlig forsÞk. Det faktum indikerer at det er flere faktorer enn prestasjoner (eller mangel pÄ) som spiller inn pÄ sviktende interesse blant geordiene. Ashley, din feite cockney jÊvel, nÄ er det pÄ tide..


Takk for meg. God diskusjon!  :)
« Siste redigering: 04. Feb. 2016, 09:13 av bonnafs »
There is only one No.9.. Alan Shearer

Newcastle - Manchester United: 5-0

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #228 pć: 04. Feb. 2016, 09:09 »
Slik jeg ser det sÄ er det pÄ midtbanen at det er skikkelig ille. Den hverken evner Ä se pasningsmuligheter, vÊre bevegelig eller samhandle defensivt. Et relativt elendig forsvar fÄr utrolig nok for mye pepper til tider, da de som regel blir overveldet av motstandere som slippes/feilmarkeres eller er totalt fristilt av vÄre midtbanespillere. Rene hÞnsegÄrden der alle springer etter alt.

Saivet trekkes frem som en god spiller i denne kampen. Vel han er i det minste i press og tar i et tak, men skaper jo hverken rom eller slĂ„r pasninger utover Tiotsk nivĂ„.  At han fĂ„r godkjent kan kun vĂŠre relativt til den totale vimsebukken Shelvey.

Shelvey var stort sett alltid for sent inne i situasjoner og fremover skapes absolutt ingenting. Men sÄ er det ikke lett Ä skape noe heller med det vingspillet som ble presentert igÄr. MÄ heve seg ca. 1.000 hakk.

Sissoko - eller Hr. "1-touch-pr-10-meter" - fĂ„r stort sett bare til Ă„ snuble en 5 meters pasning eller Ă„ miste ballen. Hederlig unntak pĂ„ ett innlegg. Han hadde 8 driblinger i kampen, 1 var vellykket... Kun Townsend er i nĂŠrheten med 1 vellykket pĂ„ 4 forsĂžk.   :-*

Townsend demonstrerte vel stort sett kun evne til Ä bli lÞpt opp i denne kampen. Eller, han demonstrerte ogsÄ den interessante ferdigheten Ä stoppe opp for Ä ta overstegsfinte - slik at han kan miste ballen. Fantastisk!

Wijnaldum kunne like gjerne latt vĂŠre Ă„ stille, han slo 20 pasninger, vant en hodeduell (tapte 2) og en takling (tapte 2) og mistet ballen 1 gang. Det var bidraget.

Perez kan jo ikke vÊre ensom targetman, det ser alle utenom de som fÄr betalt for det. Han trenger rom og nedfallsfrukt, ikke duellspill.

Tror at disse spillerne kan prestere godt nok til at vi holder oss, og skal selvsagt ikke dÞmme basert pÄ 1 kamp, men her mÄ det drastiske endringer til.

Selv om McLars ikke kan spille for de, mÄ han ta sin del av Êren for prestasjonen ute pÄ banen. Det forteller mye at han ikke virker til Ä klare Ä motivere denne gjengen til noe annet enn Ä ta pÄ seg drakta. Legger vi til det taktiske sÄ mener jeg absolutt at vi mÄ sende han ut dÞra, helst igÄr.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #229 pć: 04. Feb. 2016, 09:11 »
Nokon som hugsar Sissoko sine bidrag under Carver fÞrre sesong? Kampen i gÄr var eit skikkeleg gufs frÄ 1 Är sidan, pÄ mange mÄtar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #230 pć: 04. Feb. 2016, 09:33 »
Det gÄr vel an Ä fastslÄ at Sissoko har flere svake kamper enn gode for oss nÄr karrieren skal oppsummeres.
Han er ekstremt viktig nÄr vi presterer godt, og vi presterer vanligvis godt nÄr han har dagen. Men det er ikke ofte nok.

Skulle gjerne sett en Kevin Keegan inn som nÞdlÞsning ut sesongen. Men det er pratet til en hÄplÞs romantiker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #231 pć: 04. Feb. 2016, 09:40 »
Slik jeg ser det sÄ er det pÄ midtbanen at det er skikkelig ille. Den hverken evner Ä se pasningsmuligheter, vÊre bevegelig eller samhandle defensivt. Et relativt elendig forsvar fÄr utrolig nok for mye pepper til tider, da de som regel blir overveldet av motstandere som slippes/feilmarkeres eller er totalt fristilt av vÄre midtbanespillere. Rene hÞnsegÄrden der alle springer etter alt.


NÄr du bytter middelmÄdig med middelmÄdig og kombinerer dette med planlÞshet, inkompetanse og dÄrlig motivasjonsevne, blir det slik. Kampen avgjÞres nÄ i begge ender, men en fungerende midtbane skal vÊre oljen i maskineriet, ikke lim i samme maskineri som her.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #232 pć: 04. Feb. 2016, 09:57 »
Problemet igÄr var at de ikke er en del av maskineriet i det hele tatt.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #233 pć: 04. Feb. 2016, 10:01 »
Man kan dra det sÄ langt man vil og alle har rett:)
Det er fakta.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #234 pć: 04. Feb. 2016, 12:23 »
SpÞrsmÄlet mitt er hvor lenge skal vi vÊre tÄlmodige med McClaren?
Er det noe press pÄ han i det hele tatt fra styretrommet?
Han ba om 12 kamper og nÄ har vi rundet det dobbelte. I mine Þyne klarer jeg ikke Ä se de store forbedringene. Han har sagt i intervjuer at laget skal spille underholdende angrepsfotball, men det skjer bare med glimt av og til.
Er det ikke head coach med tilhÞrende stÞtteapparat som skal fÄ det beste ut av spillerne, skape samhold og motivere til kamp hver uke? Hvis det er slik at det er en kampplan men spillerne ikke akter Ä fÞlge den, sÄ virker det som at McClaren ikke har spillerne med seg.


"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #235 pć: 04. Feb. 2016, 13:45 »


Gjennomsnittlig posisjon for vÄre spillere i gÄr viser en dÞd venstreside. Dette var vel ikke det Townsend ble kjÞpt inn for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #236 pć: 04. Feb. 2016, 14:29 »
SpÞrsmÄlet mitt er hvor lenge skal vi vÊre tÄlmodige med McClaren?
Er det noe press pÄ han i det hele tatt fra styretrommet?
Han ba om 12 kamper og nÄ har vi rundet det dobbelte.

Jeg har faktisk blitt mer tÄlmodig av alle ting. Det er selvfÞlgelig veldig spesielt siden jeg var sterkt i mot ansettelsen i utgangspunktet, men det er av den simple grunn at vi skriver februar og jeg tror ikke mange er i stand til Ä ta over dette kaoset og gjÞre en bedre jobb. McClaren burde vÊrt sparket etter de 12 kampene han ba om, nÄ tror jeg det er for sent.

SpÞrsmÄlet alle stiller seg er jo hvem Ashley vil hente som fast ansatt eller som caretaker(som det sannsynligvis vil bli)? Vi kjenner jo alle den horrible historikken og ikke at jeg gidder Kinnear og Carver om igjen. Etter at Ashley tok over (i 2007) har klubben rykket ned én gang og utenom det blir vel dette den tredje sesongen hvor klubben er godt plassert i nedrykkstriden. Vi har faktisk knapt vÊrt over nedrykksstreken denne sesongen.

I gÄr spilte vi med en nÊrmest nykomponert midtbane pÄ grunn av skader og nyervervelser etter et desperat overgangsvindu. Det hjalp selvfÞlgelig ikke at vi var uheldige med skader pÄ Mbemba og Dummett og at McClaren mÄtte erstatte disse med Aarons pÄ back (som ikke er back) og Lascelles som ikke har spilt sÊrlig 1.lagsfotball denne sesongen. Som ensom spiss hadde vi "mÄlgarantisteren" og "oppspillspunktet" Ayoze. Skadene/byttene tvang ogsÄ McClaren til Ä bruke en rÄtten Townsend i 90(!) minutter. Hvorfor mÄtte Townsend starte i det hele tatt?

Hvis McClaren skal vÊre et sÄ unikum av en trener som noen skal ha det til, sÄ hvorfor kan han ikke fÄ jobb som trener da? Og sÄ driter klubben i denne jÊvla head coach-greia og ansetter en manager som representerer en moderne fotball. MÄ jo vÊre en god lÞsning det? Men dette er ikke mi greie sÄ arrester meg gjerne om det er en dÄrlig ide.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #237 pć: 04. Feb. 2016, 16:04 »


Gjennomsnittlig posisjon for vÄre spillere i gÄr viser en dÞd venstreside. Dette var vel ikke det Townsend ble kjÞpt inn for.

Her var det jo mye Ă„ ta tak i. Plasseringen av Townsend er bare en liten del av problemet.
DÞd venstreside ser vi jo helt fra forsvaret, Dummett har jo teltet pÄ 16-meteren omtrent.
VÄre sentrale midtbaner trÄkker omtrent hverandre pÄ tÊrne.
Angrepet vÄrt enda mer sÄ, innen en diameter pÄ 5 meter.
Sissoko og Janmaat stÄr ogsÄ mer eller mindre og leier hverandre.

Ikke rart det er lite rom Ä slÄ pÄ.

Kunne vÊrt interessant Ä sett samme bilde, men nÄr vi er med og uten ball.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #238 pć: 04. Feb. 2016, 16:20 »
Dette kampresultatet kunne jeg ha spĂ„dd pĂ„ forhĂ„nd da jeg sĂ„ lagoppstillingen vĂ„r. Jeg mener Mclaren gjĂžr helt elementĂŠre feil  i sine lagvalg. Skal man ha en spiss alene pĂ„ topp mĂ„ han vĂŠre fysisk sterk, god i lufta,  ha et godt touch og vĂŠre dyktig til Ă„ holde pĂ„ ballen. Perez har de to fĂžrstnevnte, men nĂ„r han blir alene pĂ„ topp har han ikke de fysiske forutsetningene til Ă„ ta vare pĂ„ ballen mens resten av laget flytter etter. Han trenger i sĂ„ fall ballen i fot, ikke i lufta. I tillegg mangler Perez tempo. Det vil si at motstanderen kan stĂ„ hĂžyt uten at det fĂ„r konsekvenser for dem i form av kontringer. Det betyr ogsĂ„ at de unngĂ„r innlegg i boks fra ugunstige situasjoner (les kanten fra 16 m). Som en ekstra bonus for motstanderen blir det heller ingen motsatte bevegelser pĂ„ topp. Det er nĂ„r vi har en spiss som stusser og en som gĂ„r i rom at man virkelig klarer Ă„ lage usikkerhet i motstanderens forsvarslinje (skal vi stĂžte eller falle av??)
Med det oppsettet Mclaren hadde i gÄr, var i altsÄ helt avhengig av Ä fÄ innlegg fra kant. Men det ville i sÄ fall ikke hjulpet mye fordi vi hadde bare en god hodespiller i hele boksen, Gini. Og det skaper ikke mye hodebry for et duellsterkt Everton.

Hvis ikke Shelvey skjerper seg, og Mclaren gÄr over til Ä spille med to spisser kommer vi garantert til Ä rykke ned. Bare slik fÄr vi etablert et angrep slik at spissen ikke blir for isolert. Med to spisser mÄ ogsÄ forsvaret til motstanderen stÄ lavere, og det tar presset av forsvaret vÄrt. Svakheten med det systemet er at man er avhengig av at alle jobber som piska skinn bakover, spesielt spissene og at vingene ogsÄ er med i forsvar, og ikke sluntrer unna, som Sissoko.