20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30  (Lest 47602 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #75 på: 03. Feb. 2012, 22:35 »
Vet ikke om det har blitt sagt tidligere i tråden, men er ikke vanskelig å se at ben arfa er avhengig av spisser som beveger seg slik at han kan få rom. Ser det hver gang han har ballen så får han 2-3 mann på seg og hvis spissene starter på løp eller beveger seg så drar de nok litt av litt belastning på Benny.
Ba Ba Ba!!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #76 på: 03. Feb. 2012, 22:52 »
Kan jo selvfølgelig også lage en lignende oppsummering på Jonas og Obertan da - sånn for å sammenligne med Ben Arfa? Tror vel ikke det blir så forbanna mye mer du klarer grave opp da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #77 på: 03. Feb. 2012, 22:55 »
Kjære simmi. Ja det mener jeg abaolutt. Vil faktisk påstå at Barfa på sitt dårligste er den farligst spilleren vi har i troppen. Fordi han skal drible hver gang han får ball, og alltid gjøre noe ekstra. Dette medfører at han mister ballen ofte, og ofte når laget er på vei fremover. Hvem vet kanskje obertan trengte målet og virkelig kommer nå.

Simmi

  • Gjest
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #78 på: 03. Feb. 2012, 22:59 »
Det er sant Toon, men allikevel mener jeg at vi bare må ta sjansen på å ha slike spillere i stallen. Dette kommer han også til å bli bedre på etter mer tilvennelse til PL. Og jeg ser på det som svært lite sannsynlig at Obertan virkelig slår igjennom nå. Dessverre.

Kristoffer: Snakka du til meg? Skjønte ikke helt hva du mente.. Jonas er langt bedre i det defensive arbeidet enn det Obertan er, og i form er han også en del hakk over offensivt.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #79 på: 03. Feb. 2012, 23:03 »
Selvfølgelig burde Ben Arfa spille. Når vi først har en spiller med de egenskapene, så skal han benkes?

Da kan vi like gjerne bli nye Stoke da.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #80 på: 03. Feb. 2012, 23:15 »
Nei, mente generelt til de som mente lista over det Ben Arfa hadde fått til var skrøpelig. Kan jo da nevnes hva hans konkurrenter har fått til i samme slengen. Det var overhodet ikke kritikk til deg. Er forøvrig enig angående Jonas - han er jo på et mye høyere nivå enn Obertan.

Jeg ser forøvrig argumentet mot at Ben Arfa tidivs kan være belastende når han går for mye med ball, samt at han kanskje ikke er vår mest dedikerte spiller defensivt. Vi hadde en lignende problemstilling med Laurent Robert i stallen da Souness overtok. Han fasa Robert ut - en spiller som var glimrende på sitt beste og veldig frustrerende på sitt verste. Begge kan vel kalles luksus-spillere - og de kommer med en viss bagasje både på og utenfor bana. Jeg er vel ikke i tvil om at Ben Arfa ville spilt om Sir Bobby var vår manager - men Pardew har en hang til å tenke destruktivt før han tenker offensivt.
Når det er sagt - Ben Arfa har enda endel å gå på spillemessig. Syns han stadig tar mer tak defensivt - derimot må han i større grad lære å slippe ball til rett tid. Blir allikevel feil å laste han alene for at resten av laget har prestert dårlig og at vi har hatt tidenes mest stasjonære spiss plassert på topp. De lagene vi spilte mot da vi hadde den dårlige perioden før jul med enorme problemer i forsvar, de tror jeg vi hadde tapt med eller uten Ben Arfa - men han minka vel ikke akkurat sjansene våre da han var vår farligste spiller mot Shitty i mine øyne.

Uansett vil Ben Arfa, som jeg har påpekt mange ganger, være en kilde til enorm glede og til enorm frustrasjon. Likt Chris_Waddle sin formasjon tidligere - kanskje slik vi best utnytter en spiller som Ben Arfa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #81 på: 03. Feb. 2012, 23:21 »
Ny avstemning på forsiden:

Bør Ben Arfa starte mot Villa?

 Ja, han må få spille seg i form
 Nei, han har godt av en runde på benken
 Usikker

Mål kuk og bli ferdig med saken :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #82 på: 03. Feb. 2012, 23:24 »
Ny avstemning på forsiden:

Bør Ben Arfa starte mot Villa?

 Ja, han må få spille seg i form
 Nei, han har godt av en runde på benken
 Usikker

Mål kuk og bli ferdig med saken :)

 :spytt:

Highly unexpected!
« Siste redigering: 03. Feb. 2012, 23:26 av coxie »

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #83 på: 03. Feb. 2012, 23:42 »
Det er litt urettferdig mot Ben Arfa å ta med de første kampene i en helhetsvurdering. Han har vært ute ne veldig god stund. Det er ingen vits å ringe alarmklokkene etter en dårlig omgang mot bburn (hvor alle var dårlige). Jeg er 100% sikker på at han kommer til å briljere (på vingen) når vi får kontroll på midtbanen med Tiote og Cabaye tilbake. Med Papiss og Demba på topp vil motstanderlaget han få bedre bevegelse forran seg, i tillegg vil motstanderen ikke støte like hardt.


Med Jonas Cabaye Tiote på midten kan vi dekke enorme rom i forhold til Guthrie  Raylor/Perch. Da kan han få mye større frihet fremover, og det gjør heller ikke like mye skade når han mister ballen pga  :tiote: kommer susende i taklingene bak :)


Når det er sagt bør han ha ansvar i gjennvinningsfasen også. Hele suksessen denne sesongen bygger på at alle jobber steinhardt for hverandre fra spiss til forsvarere. Barcelona sin suksess er i ganske stor grad bygget på at alle mann er med og forsvarer. Messi presser like hardt høyt i banen som alle andre. Generellt sett har jeg større tro på denne filosofien enn en gammel fri rolle greie med en nr 10 bak spissene ala riquelme, som ikke trenger å bry seg. Mye større sjangse for gjennvinnig hvis alle bidrar.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #84 på: 04. Feb. 2012, 00:32 »
Jeg er veldig enig i at enkelt her forguder barfa. Han har et høyt toppnivå men problemet er at det er altfor skjelden. Litt tendenser til primadonna også. Konklusjonen min: Barfa har hatt flere ræææva kamper enn gode så er enig i at benken er helt greit mot villa. om du ser på kampene hans også så er søle de gode opptredene hans kommet da han har kommet som joker i 60-70 min. Bare redd dette kan føre til syting over lengre tid. Han er absolutt typen til det.

At en så god spiller har blitt benket så lenge og går ut i media og sier at han er fornøyd i Newcastle og at han er "happy to play the waiting game", kaller du det syting?? Er det et område han virkelig har forbedret seg på, så er det det området. Frode: hvor mange av de 17-18 kampene var korte innhopp? Minst halvparten tipper jeg. Ikke lett å utrette så mye når du kommer inn på slutten i nesten hver eneste kamp..

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #85 på: 04. Feb. 2012, 09:31 »



Er det ingen som kan photoshoppe en meme ut av dette bildet?  :)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #86 på: 04. Feb. 2012, 10:24 »
Eriksen. Det er fordi han godtar det nå pga bein bruddet. Jeg kan ikke se for meg at Barfa godtar Solskjær karriere . For er som joker i 70 min Barfa er best.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #87 på: 04. Feb. 2012, 10:31 »
Vet ikke om det har blitt sagt tidligere i tråden, men er ikke vanskelig å se at ben arfa er avhengig av spisser som beveger seg slik at han kan få rom. Ser det hver gang han har ballen så får han 2-3 mann på seg og hvis spissene starter på løp eller beveger seg så drar de nok litt av litt belastning på Benny.
Er veldig enig med dette Inuz ;) Og med Best og Ameobi på topp er dette umulig :'(  Få Ameobi på benken :wink: Regnar med at dette ordner seg når Ba er tilbake :drool:

Simmi

  • Gjest
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #88 på: 04. Feb. 2012, 11:28 »
Eriksen. Det er fordi han godtar det nå pga bein bruddet. Jeg kan ikke se for meg at Barfa godtar Solskjær karriere . For er som joker i 70 min Barfa er best.

Og det vet du fordi du har fulgt Ben Arfa i hele hans karriere? Eller er dette noe du baserer på de få gangene han faktisk har spilt i år? I så fall er det latterlig. Selvfølgelig er Ben Arfa kvikkest når han kommer inn i det 70 minutt, men det kan kanskje ha noe med at han har friske ben i motsetning til de andre utenpå banen.

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #89 på: 04. Feb. 2012, 11:57 »
Newcastle Squad: Krul, Elliot, Harper, Simpson, R. Taylor, Santon, Ferguson, Perch, Coloccini, Williamson, Kadar, Obertan, Ben Arfa, Gutierrez, Gosling, Abeid, Vuckic, Ba, Cisse, Best, Shola Ameobi, Lovenkrands.

Guthrie skadet?? Da er jo muligheten for at vi ser Ben arfa større:)
Andreas Martins