20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30  (Lest 47589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #30 på: 03. Feb. 2012, 10:34 »
Jeg er ganske så sikker på at Ben Arfa blir vraka til denne kampen. Pardew virker til å ha lett på å la Ben Arfa benkes etter svake opptredener - det er mulig det er fordi han ønsker gjøre han tøffere samt få han til å skjønne hvilke defensive oppgaver han har. Selv håper jeg at Ben Arfa får fortsette og heller kan få en mulighet til å revansjere seg etter den svake kampen sist. Videre føler jeg at Obertan er best som impactsub mot slitne forsvarsben - spesielt når vi forsvarer en ledelse og blir trykket tilbake.
Jeg ønsker dermed følgende lag:

Krul
Simmo-Willo-Colo-Santon
Ben Arfa-Raylor-Guthrie-Jonas
Cisse-Ba

Ingen grunn til å vente med å spille Cisse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Stangi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 578
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #31 på: 03. Feb. 2012, 10:37 »
 :thumbu: Støtter det laget!
Winning isn't everything, it's the only thing!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #32 på: 03. Feb. 2012, 10:38 »
Jeg tror dette laget starter, og støtter pardew hvis han velger det. (samme som 2.omgang mot bburn)

                       Krul
Simpson-Willy-Colo-Santon

Raylor - Guthrie - Perch - Jonas

                Best - Ba


Jeg tror kampen kan bli ganske lik Blackburn kampen desverre. Tror ikke vi karer å dominere midtbanen i så stor grad at spillere som Ben Arfa eller obertan blir nyttige. Raylor sin høyrefot har skaffet oss veldig mange poeng i form av mål og assist denne sesongen, så han bør starte. Guthrie Perch på midten er en tryggere deffansiv løsning en Guthrie Raylor etter min mening.


Tror ikke vi skaper mye sjangser med det laget, men får håpe på ny runde med flaks/dyktighet. Ba kommer helt sikkert til sjangser. Får håpe han setter 1 eller 2. Best og ameobi hadde ikke en sjangse mot Bburn. Vi skapte heller ingenting.


Hvis best er skadet vil jeg se Ben Arfa bak BA. Tror Arfa kan få det til på hjemmebane med publikum i ryggen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #33 på: 03. Feb. 2012, 11:25 »
Jeg ønsker dette laget:

Krul
Simpson-willi-colo-santon
Raylor-guthrie-perch-jonas
         Ben arfa
                 Ba

Jeg tror dette er en bedre posisjon for benny, og at han vil komme mer til sin rett her. Cisse har aldri spilt i PL før så jeg synes det blir litt drøyt å putte han på fra start. Han kan heller komme inn senere om Benny ikke duger.
Helst vil jeg ikke at perch skal starte, eller spille i det hele tatt, men jeg klarer ikke se noen bedre alternativer slik det ser ut nå.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #34 på: 03. Feb. 2012, 11:35 »
Abeid? Jeg innbiller meg at han har langt mer fotball i seg enn Perch.
Jeg kan også gå med på å flytte Raylor ut på vingen og Abeid/Perch inn sentralt med Barfa/Cisse inn sammen med Ba. Vi blir nok uten tvil sikrere defensivt da ute på høyresida vår. Ser fortsatt ikke hvorfor vi skal være så grusomt sparsommelige med Cisse. Han er kjøpt inn for veeldig mange penger etter vår standard og bør også spille kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #35 på: 03. Feb. 2012, 11:37 »
Han er kjøpt inn for ganske masse penger uansett hvem sin standard du snakker om egentlig. Han er jo den dyreste overgangen for noen PL-klubb dette vinduet. Til den prisen bør du egentlig forvente at han er så god at han LETT danker ut Shola.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #36 på: 03. Feb. 2012, 11:40 »
Jada. Du har helt rett. Han får nå en liten uke med trening sammen med gutta - og jeg ser ingen grunn til at han ikke skal kopiere en annen Cisse som scora like etter at han signerte for QPR ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #37 på: 03. Feb. 2012, 11:49 »
Abeid er selvfølgelig et alternativ, men han har ikke fått mange sjanser av Pardew enda så regner med at det er en grunn til det. Mulig han rett og slett ikke takler nivået enda.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #38 på: 03. Feb. 2012, 12:06 »
Cissé har fått 1-2 dager med laget. Holder med 10-15 minutter på han. Han trenger mer tid på å bli samspillt med resten så ikke første opplevelsen av EPL blir at han løper en vei og passningen kommer en annen (satt en smule på spissen - muahaha, spissen. Toog du an?).

Ellers påpeker jeg nok en gang at folk har (u)rimelig høye forventninger til vår helt nye spiss som enda ikke har spillt en eneste EPL-kamp, selv om han fikk 9'ern sånn helt uten videre. Er redd noen treffer jorda igjen under/etter kampen.

Har helt klart troa på seier her. Er vi riktig heldige gruser vi Ville og kaprer en plass til (delt ihvertfall).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #39 på: 03. Feb. 2012, 12:08 »
Ser helst at vi starter med følgende lag:

                    Krul

Simpson - Willo - Coloccini - Santon

Ben Arfa - Raylor - Guthrie - Jonas
 
                Cisse - Ba

Inn med Obertan og Perch og kanskje Best i løpet av kampen. Obertan kan funke veldig bra mot trøtte forsvarsspillere hvor han faktisk kan utnytte farta si, Perch har vært god til å komme innpå og demme opp bakover under press. Best er vel mest en erstatter om de to gutta på topp blir slitne.

Det er ingen grunn til at ikke Cisse skal få starte denne kampen. Best og Shola har vært rimelig ufarlige den siste tida, og på tross av at Cisse ikke er "kjent" med laget, så bør han kunne steppe inn og gjøre en bedre jobb. Det blir litt søkt å bruke det at han ikke er vant med laget som en unnskyldning for at han starter på benk. Her skal det scores mål og vinnes med store sifre! noen som husker tilsvarende oppgjør i fjor? Sier ja takk til det igjen!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #40 på: 03. Feb. 2012, 12:09 »
på tross av at Cisse ikke er "kjent" med laget, så bør han kunne steppe inn og gjøre en bedre jobb. Det blir litt søkt å bruke det at han ikke er vant med laget som en unnskyldning for at han starter på benk.

Der er vi uenige, men det er greit det :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #41 på: 03. Feb. 2012, 12:26 »
                    Krul
Simpson-Williamson-Colo-Santon
   Benny-Raylor-Guthrie-Jonas
           Ba-Cissè/Løven

Har lyst å beholde Benny fra start, rett og slett pga av at han kan gjøre det utrolige.. Tror også at han kommer til å heve seg fra forrige kamp! Ellers er det jo bare til å bytte..
Ba skal selvfølgelig inn, med Cissè (hvorfor ikke?) som partner på topp. Velger Pardew å starte med Papiss på benk, vil eg se Løven fra start! Er bedre enn Amøba på alt, og er smartere i løpa enn Best.. Obertan kommer inn mot slutten, løper ifra villa-forsvaret og punkterer kampen!

elr:

                    Krul
Simpson-Williamson-Colo-Santon
  Obertan-Raylor-Guthrie-Jonas
                   Benny
                     Ba

Et alternativ hvis Pardew foretrekker Obertan på kant (pga fart/målet) og Cissè på benk fra start.. Vil da skyve Benny opp i 10`r rollen bak Ba! Ba er meget god til å bevege seg og ta smarte løp, noe som vil gi rom til Arfa!

Gleder meg hvertfall til å ha Ba tilbake! Og gleder meg nesten like mye til å se Cissè i aksjon!
Perch kan holde seg på benken, og heller komme inn hvis noen på midten (elr Benny) spiller ræv! Ameobi bør settes på tribunen, men ender vel opp på benken..

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #42 på: 03. Feb. 2012, 13:00 »
Ameobi er bedre enn løven på hode. Og hodestyrke er noe av det viktigste for pardew. Både best og ameobi gjør en god jobb deff med sin hodestyrke.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #43 på: 03. Feb. 2012, 13:19 »
på tross av at Cisse ikke er "kjent" med laget, så bør han kunne steppe inn og gjøre en bedre jobb. Det blir litt søkt å bruke det at han ikke er vant med laget som en unnskyldning for at han starter på benk.

Der er vi uenige, men det er greit det :)

Helt greit å være uenig i dette ElvenKind, hadde regna med det for å være ærlig. Mulig jeg kunne formulert meg bedre, for jeg er halvveis enig i at man får mer igjen dersom han har tid til å spille litt med laget på trening.

Hovedgrunnen til at jeg helst ser han på banen med en gang, er fordi Best og Ameobi ikke holder et jevnt og høyt nok nivå for PL (Best kan holde et høyt nok nivå, men er ganske ustabil). Tror bare at potensialet til Cisse er langt høyere, og dermed kan han fint gå rett inn i laget, og ikke gjøre det noe dårligere enn de nevnte to.

Når det er sagt, så er jeg veldig enig i at folk har en smule høye forventninger til en som er helt ny i laget. Det er nok entusiasmen som tar overhånd her :)

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa, 05. feb kl. 14:30
« Svar #44 på: 03. Feb. 2012, 13:19 »
Skal Benny spille må d være i en tilnærmet fri rolle... Laget kan ikke være avhengig av hans defensive jobbing... Slike spillere må ha en mer fri rolle og drifte litt inn i mellomrommet mellom spiss og stopper! Ben Arfa er god en mot en og kan skape noe ut av ingenting, men han er god først på siste tredjedel av banen... Skal han brukes må laget balanserer slik at dette er mulig, OM det er riktig igjen er et annet spørsmål... Men skal man bruke Benny, Ba OG Cisse må det bli med tre defensive midtbanespillere som har kapasitet nok i førsteforsvarsjobb og som skyver raskt sideveis...

    Guthrie - Cabaye - Tiote

                  Benny
               Ba - Cisse

Backene kan da ikke være ultraoffensive, de må og være gode en mot en defensivt...

Men dette kan funke... Men stiller krav til at de tre fremme kan hindre motstanderens bakre firer i å føre ballen fritt frem, samt fange opp den som faller dypt ned for å møte...
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff