20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #465 på: 23. Jan. 2012, 13:09 »
Straffe er da mål? Skal vi drive å regne alle toppscorerlistene uten straffer? Han er jo Reals straffetaker med god grunn, og når han scorer på så og si alle så viser det sterke avslutningsegenskaper. Skal vi kanskje fjerne alle "ferdigscora" målene også? For Messi har nok blitt spilt perfekt igjennom en del ganger.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #466 på: 23. Jan. 2012, 13:36 »
HAhaha vist det er noen som scorer ferdigscoret så er det ronaldo !

Ofc ska du ikje fjerna straffene ? Ingen så sier noe om det ?

MEN dette her sier vell det meste ??
Messi - 32kamper, 36mål & 21 assists.
Ronaldo - 27kamper, 28mål & 8assists.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #467 på: 23. Jan. 2012, 19:46 »
Mourinho gir seg etter sesongen, han har fått nok står det på realmadrid.no.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #468 på: 23. Jan. 2012, 21:19 »
Vi kjenner Mourinho. Han kommer garantert ikke til å gi seg før han har vunnet noe stort med Real. Mourinho vil vinne alt. Selv om han tar serien i år, vil han ha CL gull, cup gull... ja alt.
Kan vedde på at Mourinho ikke gir seg etter denne sesongen.
Han er for bitter etter alle tapene mot Barca.  :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #469 på: 23. Jan. 2012, 21:57 »
Først må Mourinho vinne liga og/eller CL denne sesongen. Og det kan bli vanskelig nok. Hvis ikke Real vinner ligaen eller CL denne sesongen er Mourinho neppe manager neste sesong. Såpass høye er kravene i kongens klubb, og såpass høye skal de også være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #470 på: 23. Jan. 2012, 22:03 »
Straffe er da mål? Skal vi drive å regne alle toppscorerlistene uten straffer? Han er jo Reals straffetaker med god grunn, og når han scorer på så og si alle så viser det sterke avslutningsegenskaper. Skal vi kanskje fjerne alle "ferdigscora" målene også? For Messi har nok blitt spilt perfekt igjennom en del ganger.

+1! Blir bare dumt med unnskyldninger som at Ronaldo tar straffer og det er juks bla bla bla...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #471 på: 23. Jan. 2012, 22:27 »
Straffespark er en dødballsituasjon på lik linje med corner eller frispark. Så hvis man ikke skal regne med straffe bør man kanskje ikke regne med frispark heller?

Det kan godt være at Ronaldo har scoret 20 mål på dødballsituasjoner, men det er en ganske sentral del av gamet å være god i slike situasjoner. Messi er en ypperlig straffeeksekutør han også, så tar man bort straffespark ser også Messi dårligere ut.

Skal man argumentere for at Ronaldo ikke er like god som Messi, så må man argumentere med andre ferdigheter. Messi har en helt utenomjordisk teknikk, en helt egen evne til å ha kontroll på ballen. Han har en av verdens absolutt fremste pasningsføtter og er en av verdens aller beste avsluttere. Han har nesten like mange assists som scoringer, og er i stand til å score mål med både hode og bein. Det må også nevnes at Messi har en fantastisk psyke og mental innstilling. Når de store kampene kommer, og det blir jevnere og jevnere, da står Messi stadig mer frem. Ronaldo er mer en dribletype. Han liker å utfordre motstanderene i stor fart, ta et par overstegsfinter og sprinte forbi. Ronaldo er kanskje verdens aller beste distanseskytter, er en bedre hodespiller enn svært mange tankspisser og midtstoppere. Ronaldo scorer imponerende mange mål fra det som i utgangspunktet er en kantposisjon. Men han har av og til en tendens til å falle ut av store kamper. Han har en lei tendens til å skinne mest mot mindre gode lag. Ronaldo er heller ikke like mentalt sterk som Messi. Det er forholdsvis lett å få han ut av balanse. Har Ronaldo først gått sur, så forblir han sur, og er en veldig dårlig fotballspiller. Jeg har til gode å se Messi krype ut av sitt gode skinn og gå sur. Selv om jeg har sett Messi gå arbeidsledig i en del kamper også. Dette er min begrunnelse for at Messi er verdens aller beste fotballspiller for tiden, et godt hestehode Ronaldo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #472 på: 23. Jan. 2012, 22:49 »
Det er jo egentlig en myte at Ronaldo faller så ofte ut av de store kampene. I hans siste sesonger i ManU var det han som sto fram i de store kampene når kampen sto bom fast, og ingen av lagene kom noen vei. Han putta mot Chelsea i CL finalen, 2 mot Arsenal i kvarten, 1 mot Porto i 8.delsfinalen osv. Han har kanskje ikke gjort det i like stor grad for Real, men det var likefullt Ronaldo som senket Barca i den spanske cupfinalen ifjor, det var han som scoret for Real mot Barca forrige uke, han har 16 mål på 22 CL kamper for Real.
Selv om han kanskje er ett bittelite hakk under Messi i hvordan han framstår i de store kampene, burde det nesten ikke vært et spørsmål engang: Ronaldo presterer stort sett - uansett.

Jeg kan ikke se at Ronaldos psyke eller mentale innstilling står noe tilbake for Messis.
"At Ronaldo blir pissed og ikke får til noenting" greia er nærmest oppfunnet av journalister og Messi-elskere. Ronaldo har i 10 år nå, spillt foran 70 000 tilskuere hver eneste helg, han har alltid prestert, han har ikke latt prislappen på 80£ gå noe inn på ham. Han har blitt bedre med det gigantiske presset og forventingene som har fulgt med ham. Det synes jeg vitner om en fantastisk mental innstilling og psyke, som få andre spillere matcher ham i.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #473 på: 23. Jan. 2012, 23:01 »
Det er ikke til å komme utenom at han noen ganger mister fatningen. Da Norge slo Portugal på Ullevaal i EM-kvaliken eide Høgli Ronaldo fullstendig, og Ronaldo ble bare sur og tverr. Riktignok var ikke Ronaldo i storforum uansett på den tiden, men det er sånne ting som av og til preger han. Det er ikke ofte det skjer, men han er lettere å få ut av balanse enn mange andre.

Ja, han leverer stort sett alltid veldig bra, men jeg vil definitivt hevde at han ikke er like stabil som Messi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #474 på: 23. Jan. 2012, 23:11 »
Han er ikke like bra som Messi, men det er så lite at det nesten ikke er verdt å nevne. Ronaldo er og blir(som oftest, finnes jo unntak naturligvis) veldig god i store kamper, og det har han vært i 5-6 år nå.

Den Høgli episoden var jo ikke på grunn av at Høgli var så forbanna god, eller eide ham og irriterte ham. Ronaldo var utenfor sesongen, sliten etter en hard vår, og klar for ferie. Forstålig nok, når han spiller 60 kamper i året for noen av verdens største lag.

Messi har også sine dager som dette. Har sett flere ganger hvor han har blitt taklet så mange ganger at han går lei, og spiller dritdårlig resten av kampen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #475 på: 23. Jan. 2012, 23:17 »
Det er ikke til å komme utenom at han noen ganger mister fatningen. Da Norge slo Portugal på Ullevaal i EM-kvaliken eide Høgli Ronaldo fullstendig, og Ronaldo ble bare sur og tverr. Riktignok var ikke Ronaldo i storforum uansett på den tiden, men det er sånne ting som av og til preger han. Det er ikke ofte det skjer, men han er lettere å få ut av balanse enn mange andre.

Tror du husker veldig, veldig feil. Norge har aldri slått Porugal når Ronalo har spilt.

Angående debatten bryr jeg meg ekstremt lite om hvem som er best, men det er for meg ingen tvil om at Ronaldo er den mest underholdende av de to. Det er soleklart viktigst i mine øyne når det gjelder fotballlag jeg driter i, så han og Zlatan er på definitivt på fotballtoppen for meg.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #476 på: 23. Jan. 2012, 23:21 »
Det er ikke til å komme utenom at han noen ganger mister fatningen. Da Norge slo Portugal på Ullevaal i EM-kvaliken eide Høgli Ronaldo fullstendig, og Ronaldo ble bare sur og tverr. Riktignok var ikke Ronaldo i storforum uansett på den tiden, men det er sånne ting som av og til preger han. Det er ikke ofte det skjer, men han er lettere å få ut av balanse enn mange andre.

Tror du husker veldig, veldig feil. Norge har aldri slått Porugal når Ronalo har spilt.

Angående debatten bryr jeg meg ekstremt lite om hvem som er best, men det er for meg ingen tvil om at Ronaldo er den mest underholdende av de to. Det er soleklart viktigst i mine øyne når det gjelder fotballlag jeg driter i, så han og Zlatan er på definitivt på fotballtoppen for meg.

Han mener nok kampen hvor Portugal vant 1-0. ;)

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #477 på: 23. Jan. 2012, 23:22 »
Joakim tenker på EM kvalikkmøtet i Portugal i juni 2011. Blingsa med Ullevål kampen i 2010. :)

Er enig i det du sier her, Berntsen. Jeg ser også mye på underholdningsverdi. Zlatan er fantastisk og har akkurat det.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #478 på: 23. Jan. 2012, 23:24 »
Så faktisk Milan kampen på søndag, det siste målet til Zlatan var både småfrekt og magisk. Ikke ofte man ser slike ting i PL!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #479 på: 23. Jan. 2012, 23:39 »

MEN dette her sier vell det meste ??
Messi - 32kamper, 36mål & 21 assists.
Ronaldo - 27kamper, 28mål & 8assists.

Du gidder ikke liste opp Ryan Taylor og Ruud van Nistlerooys statistikker også? Bare sånn at vi kan ta et annet eksempel med folk som spiller i forskjellige posisjoner - og som 100 % sikkert har god differanse i statistikken pga dette?

Det å tro at Messi og Ronaldo har en like offensiv og målfarlig rolle i sine respektive lag blir selvfølgelig bare idioti - og det vet alle som har sett Real Madrid og Barcelona anno 2011 og 2012.