20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dyer avslører litt av hvert!  (Lest 3807 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« på: 21. Feb. 2006, 16:52 »
Intervju av Dyer!

Et særdeles langt intervju om Kieron Dyer som bør få visse til å kanskje prøve å få få et litt annet perspektiv enn det fastgrodde de har av Sir Bobby og deres engel Craig Bellamy (ok, skal ikke hoppe på konklusjoner, men ærlig talt...).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #1 på: 21. Feb. 2006, 17:57 »
Ting var nok slett ikke så roserødt under Sir Bobby som det mange her vil ha det til. Spesielt mot slutten mistet han jo helt grepet på spillergruppen.

Det som ellers er interessant med dette intervjuet er at Dyer drar frem Carl Cort som et eksempel på en spiller som er skadet omtrent hele tiden i Newcastle, men så snart han gikk til Wolves var han plutselig kvitt skadeproblemene. Det styrker jo ikke akkurat argumentene om at "Souness sine treningsmetoder er skyld i alle skadene" som en del bruker. Bildet er nok langt mer komplekst enn som så.

Jeg tror neppe Dyer ville ha vært i klubben i dag dersom Sir Bobby Robson hadde fått fortsette som manager. På slutten av SBR regjeringstid var han jo linket bort til søppelklubber som Portsmouth bl.a og det ble spekulert i at Newcastle ville kvitte seg med han for £2m.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #2 på: 21. Feb. 2006, 18:02 »
Jeg ble ganske så sint da jeg leste det derre. Spesielt på Sir Bobby. Makan til drittbehandling av Dyer og så ekstrem forskjellsbehandling. Slikt irriterer meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #3 på: 21. Feb. 2006, 18:12 »
Alle managere har sine svin på skogen mtp behandling av spillere, slik er det i dagens knallharde toppfotball. Det er dog selvsagt noen som er verre enn andre.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #4 på: 21. Feb. 2006, 18:33 »
Interessant lesning, så takk for nyttig link. MEN skal man feste seg ved det som blir sagt om Robson (positivt eller negativt) kan man like gjerne droppe å nevne hele artikelen, da mister man perpektivet her.
Greitt at alt sikkert ikke var like rosenrødt under Robson og så videre, men skal vi holde på å grave i en gammel historie om en som var manager for 2 sessonger siden? jeg tror neppe det var det som var poenget med denne artikelen.

En annen ting: kan alle (iallfall alle som leser her på denne tråden) begynne og bruke den URL knappen på toppen når de poster en link? Trådene blir utrolig mye mer oversiktlige og lettere å lese dersom man bruker den når man setter inn en link, da slipper man å bla bortover med piltastene (eller scrolle med musa) frem og tilbake for hvert bidige innlegg....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #5 på: 21. Feb. 2006, 18:47 »
Er jo ikke noe annet enn opp og ned scrolling her?
Jeg syns det er verdt å nevne, som et sterkt motargument mot de som måtte støtte så blindt på Bellamy, og de som så alldeles ikke kunne tenke seg til at det faktisk var et faktum at Sir Bobby ikke hadde kontrollen, og at det faktisk var han som drev forskjellsbehandling her...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #6 på: 21. Feb. 2006, 19:19 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Er jo ikke noe annet enn opp og ned scrolling her?
Jeg syns det er verdt å nevne, som et sterkt motargument mot de som måtte støtte så blindt på Bellamy, og de som så alldeles ikke kunne tenke seg til at det faktisk var et faktum at Sir Bobby ikke hadde kontrollen, og at det faktisk var han som drev forskjellsbehandling her...

hehe, ikke her heller.... NÅ ;)
Og mer lettlest og oversiktlig ble det jo.....

Jeg ser poenget dit, det skal du ha. Og å poste en link til artikelen likte jeg, for ellers hadde jeg antageligvis aldri fått den med meg...
Men likevel, starte en tråd om det og så fokusere på den samme gamle diskusjonen som aldri kommer no' lenger fordi noen er uenige om noe vi aldri vil få et fasit svar på, da kunne du like gjerne tatt det med i Bellamy tråden, mener å ha sett at du har postet der.... ;)
Hvorfor jeg selv er svært taus der? Fordi jeg ikke fulgte så godt med ifjor (og ja jeg skammer meg for det nå) og ikke vet nok om det. Dessuten så er jeg litt usikker i den "Bellamy-saken".
Alikevel, den artikelen handler i hovedsak ikke om hvordan ting var under Robson og det var alldeles ikke poenget med arikkelen. Mener bare at det er verdt og merke seg, for det er mer interessant lesning der enn det som blir fokusert på her.
Hvordan det var innad med kontroll og lignende på slutten under Robson vet jeg dessverre ikke. For jeg satt på ræva mi i Norge da og. Og da skjer det mye vi ikke får med oss.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #7 på: 21. Feb. 2006, 20:14 »
synes synd på dyer! en knall spiller som har hatt jævli med uflaks. veldig glad han er i klubben ennå og håper han holder seg skadefri. gir newcastle en annen fart fremover! han og owen vil true et HVERT FORsvar med farten !
lt;3 Newcastle <3

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #8 på: 21. Feb. 2006, 23:58 »
Jeg synest det her intervjuet er helt på trynet, og er noe ledelsen i Newcastle burde ta hånd om. Vi ser støtt og stadig at styret, chairman og spillerne går ut å prater negativt om personer som har vært i klubben vår. Sir Bobby Robson fortjente ikke bli behandla på den måten han ble, og burde saksøkt klubben vår for de uttalelsene som kom mot han etter han forlot!

Så kan dere spørre dere selv, hva kommer ut av dette intervjuet med Dyer, og hvorfor gikk han ikke til media og sa fra om dette når det skjedde? Jeg tror personlig dyer prøver å kvitte seg med playboy/badboy stemplet han har opparbeidet seg, og prøver å gjemme seg bak at han er vokst opp i en fattig familie, hadde det ikke så greit under oppveksten, og plutselig fikk han mye penger og ble loko. Jeg sir gi han en bot for uttalelsene som er krenkende både for Sir Bobby Robson og Bellamy. Og for en måte å gå ut mot en han kaller "like a father to me", og en som hadde gjort så mye for han gjennom tidene. SKAM SKAM SKAM SKAM SKAM SKAM!!! Dyer var ving på denne tiden og mange sa han burde spille der, Milner var ung og trengte tid på å komme seg inn på laget,og Ambrose var vel skadd på denne tiden. Men måten dyer gjorde det på er ikke i nærheten sånn som han beskrev det.

Jeg kommer ikke til å synest synd på Dyer, jeg nekter.. han har komme seg inn i dette selv og er ikke så uskyldig som han skal ha det til. Kan han ikke bare holde kjeft og spille fotball, og håper resten av spillerne våre gjør det samme!
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #9 på: 22. Feb. 2006, 00:04 »
"Souness helped to rescue my career"
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #10 på: 22. Feb. 2006, 00:15 »
Hvorfor det? Skal ikke Sir Bobby kunne tåle litt kritikk? Syns ikke Dyer er slem mot Sir Bobby i det hele tatt her. Sir Bobby har jo opptredd mye mer bittert siden han ble avskjediget.
Syns det var et meget givende intervju.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oivind99

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 42
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #11 på: 22. Feb. 2006, 00:32 »
Det var da slettes ingen angrep på Sir Robson i intervjuet. Han forteller bare om en enkelt situasjon der de hadde en uoverensstemmelse. Og så forteller han om skadesituasjonen sin. Jeg tror nok dette intervjuet kommer av at Dyer har blitt litt mer voksen, og vil klarlegge hvordan ting har vært i karrieren. Han sier jo også at han har vært litt playboy og at suksessen gikk ham litt til hodet.. Synes ikke noe vondt om Robson kom ut av intervjuet. Bot er slettes ikke på sin plass. Han har ikke sagt noe nedlatende om verken klubb eller spillere. Han sier til og med at Sir Bobby Robson var som en far for ham. Håper Dyer holder seg skadefri fremover og kan gi laget litt fart om gjennombruddskraft.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #12 på: 22. Feb. 2006, 09:06 »
Jeg tolker det på et angrep, og prøve å fri seg selv fra badboy imaget han har greid å skape seg, og han prøver å få sympati fra alle fansen. er rett og slett helt på tryne!

Og trur dere ikke at "seniorene" og Shearer ville sagt fra visst de ble så forskjellsbehandlet?

Er det rart at Sir Bobby Robson er bitter? Måten han måtte gå på, se at noe han hadde brukt mange år av livet sitt på bli knust bare fordi chairman skulle fikse moralen i laget? Og er helt på trynet hvordan D. Hall gikk ut å sa at vi ville rykket ned under han. Selvsagt ville samtlige hær også blitt bitter visst dette skjedde dem!! Sir Bobby fikk sparken pga en 5. plass, Graeme Souness fikk ikke sparken når han havna på 14. plass sesongen etter, hadde letteste veien til å vinne uefa cupen, men det rota han jo bort.

Nei få flere spillere til å ikke snakke så mye til media, og heller la fotballen prate for seg selv. Dyer er en dyktig spiller, ingen tvil om det, men han er dyktigere på banen en utenfor.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

DanMan

  • Gjest
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #13 på: 22. Feb. 2006, 09:29 »
Sitat fra: "BegBie"
Og trur dere ikke at "seniorene" og Shearer ville sagt fra visst de ble så forskjellsbehandlet?


From the top of my head, KAN det være at det nettopp var "seniorene" som ble forskjellsbehandlet på en positiv måte? Ikke vet jeg, men jeg kan tenke meg det.
Dyer har flere meget viktige og for noen overraskende utsagn:

Dyer om Sir Bobby Robson og høyreving-dilemmaet: "I felt let down by him. I'd dug him out of a hole after a bust-up in the dressing-room but there was obviously one rule for some players and another for the rest of us."

Dyer om Souness:"It's Souness who has rescued my career. I know what the fans think of him but for me personally he was great.

Mange her som kritiserte Mr S. sine man-managment skills, mens de roste tiden under Sir Bobby. Mye tyder altså på at noen av disse påstandene har vært way off target.

Dyer om det medisinske støtteapparatet: "Our physios Derek Wright and Paul Ferris kept me going in my darkest hours"
"They have repeatedly told me that in 20 years they have never known a player finished by a muscle injury. They have been brilliant, they've kept me believing."

Noen som hevdet de bare satt på rævva og hevet lønn? Mye tyder på at det ikke er tilfellet.

"And Carl Cort was consistently injured here but has had no problems at Wolves. I don't know if the club is jinxed or what . . ."

Mange ga Mr. S skylden for skadehelvetet. Pussig nok har historien gjentatt seg før.

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Dyer avslører litt av hvert!
« Svar #14 på: 22. Feb. 2006, 10:48 »
Nok en gang, folkens, er det flere sider av samme sak! :!:
Who else...... Alan Shearer