20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00  (Lest 18010 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #135 på: 19. Des. 2010, 13:38 »
Så klart vil han skrive under hvis vi vil ha han! Hva ellers skal han gjer, gå tilbake til Marseille der han har brent alle broer for å komme seg til oss??
Hvis Ben Arfa ikke blir Newcastle-spiller permanent så tipper jeg det er nok andre klubber som er villige til å bla opp en OK slant for hans tjenester. Det at han har brent alle broer i OM som du sier, vil jo bare gjøre at prisen går ned, forutsatt at Newcastle ikke gjør overgangen permanent da vel og merke.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #136 på: 19. Des. 2010, 14:19 »
Er ikke helt 100% sikker på hvordan opsjon på spillere fungerer: Men jeg kan tenke meg at det er slik at summen mellom klubbene er avtalt, dvs at de har førsterett på å kjøpe spillerene etter endt utlånsperiode. Men dette avhengiger også av at spilleren blir enig med sin nye klubb. Det kan hende at Ben Arfa allerede har ferdigforhandlet disse vilkårene, og at kontrakten dermed blir permanent for alle parter etter x antall kamper. Eller det kan hende at disse vilkårene må fremforhandles med Ben Arfa til sommeren. Jeg håper selvsagt på det førstnevnte tilfellet. Ben Arfa er så god at hvis han realiserer halparten av sitt potensiale i PL, så har vi gjort en scoop av dimensjoner. Problemet er selvsagt hvis han gjør det såpass bra og at castle-ben arfa ikke blir enige om vilkårene. Dermed må han tilbake til Frankrike, så fremt Castle og Ben Arfa ikke allerede er kommet til enighet om en kontrakt.

Jeg trodde faktisk at vi ikke kunne kjøpe ham før han har spilt avtalt antall kamper og at vi dermed ikke har opsjon på ham før dette vilkåret er oppfylt. Er det noen som avkrefte dette?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #137 på: 19. Des. 2010, 14:40 »
Problemet er selvsagt hvis han gjør det såpass bra og at castle-ben arfa ikke blir enige om vilkårene. Dermed må han tilbake til Frankrike, så fremt Castle og Ben Arfa ikke allerede er kommet til enighet om en kontrakt.

Det virket som om Ben Arfa var ganske desperat etter å komme til Newcastle, så jeg er mer redd for at OM skal sette seg på bakbeina enn Ben Arfa selv. Men om så skjer, så tipper jeg at Ben Arfa ganske enkelt får en ny arbeidsgiver, være det seg et annet sted i England eller Frankrike, eller i Spania, Italia eller Tyskland.

I såfall er det som vanlig Newcastle, og sparegrisen Ashley som sitter igjen med svarte-per -som vanlig.  :P

Sitat
Jeg trodde faktisk at vi ikke kunne kjøpe ham før han har spilt avtalt antall kamper og at vi dermed ikke har opsjon på ham før dette vilkåret er oppfylt. Er det noen som avkrefte dette?

Nå var ikke jeg der da papirene ble signert, men jeg har vel tolket det dithen at Newcastle FORPLIKTER seg til kjøp etter x antall spilte kamper. Før dette magiske antallet kamper så vil jeg anta at klubben står ganske fritt til å vurdere situasjonen, men da står vel også OM tilsvarende fritt til å selge Ben Arfa til høystbydende vil jeg anta. Og ved en eventuell budkrig på en såpass talentfull spiller har vi aldri i verden sjansen.

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #138 på: 20. Des. 2010, 10:25 »
Det som er avtalen om Ben Arfa var at etter et hvis antall kamper var Newcastle nødt til å kjøpe han. Hvis han ikkje oppnådde disse antall kamper, hadde Newcastle førsterett til å kjøpe han eller la vær til den prisen som var avtalt.
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #139 på: 20. Des. 2010, 12:04 »
Dersom han ikke spiller nok kamper snakker vi vel om en europeisk opsjon hvor vi må vente til sommeren. Ben Arfa får ikke så mange kamper for oss denne sesongen, det er bare å innse!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #140 på: 20. Des. 2010, 17:35 »
Jo jo, kommer tilbake i januar. Da vinner han det akkurat ;)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #141 på: 20. Des. 2010, 18:46 »
Dersom han ikke spiller nok kamper snakker vi vel om en europeisk opsjon hvor vi må vente til sommeren. Ben Arfa får ikke så mange kamper for oss denne sesongen, det er bare å innse!

Det er vel egentlig verst for OM? Ser ikke på det som en spesiell ulempe for Newcastle. Det betyr vel at vi fortsatt står først i køen hvis vi ønsker å kjøpe, og jeg tviler på at det har vært veldig aktuelt å kjøpe Ben Arfa før til sommeren uansett. HVIS Ashley tar seg råd til det i det hele tatt da...  :P