20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gregory Vignal  (Lest 8389 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Gregory Vignal
« på: 26. April 2005, 12:49 »
Vignal på free transfer
Skrevet av Magnar, 26 April 05

Gregory Vignal har nå røpet at Liverpool vil la han gå gratis til sommeren. Franskmannen er nå på lån hos Rangers. Vignal spilte mot Craig Bellamy i helgas Old Firm derby. Vi har tidligere vært linket til franskmannen, og nå kan vi forhåpentligvis få den franske vingen og backen gratis.

Det kan se ut som om Vignal ikke vil spille på Ibrox eller Anfield neste sesong, men i en helt ny klubb. Kan han være på vei til St James Park? “Jeg vil studere de kontraktsforslagene jeg har fått til nå i karrieren,” sa han til France Football. “Jeg har fått flere forslag siden Liverpool vil la meg gå gratis.”

Den 23 år gamle franskmannen ble hentet til Liverpool av Gerard Houllier, men ble aldri noen hit på Anfield Road.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

  • Gjest
Gregory Vignal
« Svar #1 på: 26. April 2005, 12:56 »
Du verden, her tenker vi likt.  :) tenkte å mekke sammen en sak selv da jeg så dette, men det er jo ikke nødvendig nå.

Over til sakens kjerne, Vignal. Vet fint lite om han, for å være ærlig, men har fått med meg at han har gjort sine saker bra i Skottland, scoret noen mål også. Uten å vite noe om hans styrker og svakheter bør vi definitivt hente han siden han er svært nyttig på venstresiden, der vi nå får et offensivt hull (regner med Robert blir solgt ASAP i sommer). Gratis er det ingen tvil at vi bør satse. Vignal er jo tålelig ung også. Spørsmålet blir om han er for ung for Souey (håper ikke det)..

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #2 på: 26. April 2005, 13:21 »
Vignal, ja takk!

For noen sesonger siden gjorde han en del gode opptredener på venstrebacken til Liverpool før han fikk et langvarig skadeopphold. Etter det så var han vel knapt på banen for Liverpool, og utlånt til diverse klubber. Etter det jeg har lest så har han gjort det godt i Rangers, og vist allsidighet ved å spille sentralt på midten.

Hvor god han er nå aner jeg ikke, men han var ganske god for noen sesonger siden. Er vel en typisk offensiv venstreback.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Gregory Vignal
« Svar #3 på: 26. April 2005, 13:30 »
Vignal er både venstreback og venstreving. En spillertype som vi absolutt har behov for, da vi nesten med sikkerhet kan si at Robert vil forlate oss.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #4 på: 26. April 2005, 13:35 »
Ja, men han har vel også blitt benyttet sentralt på Rangers sin midtbane?Allsidighet er flott å ha i stallen.

Utifra statistikker ser han ut til å være rimelig fast på Rangers, uten at det er et kvalitetsstempel i seg selv. Finner han derimot tilbake til formen han hadde i Liverpool i 2001(?) der han og Riise samarbeidet godt på venstresiden, så er Vignal et kupp på free transfer.

Selvfølgelig så er jeg usikker på hvor god Vignal er ettersom det er lenge siden jeg har sett han, men at han har et potensial er det ingen tvil om. Da basert på det jeg har sett av han når han var i Liverpool.

Når han er gratis og ikke krever astronomisk lønning, så er det absolutt verdt å ta sjansen på Gregory.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Gregory Vignal
« Svar #5 på: 26. April 2005, 13:41 »
Vignal er vel som franskmenn flest. De går til den klubben som gir de høyest lønn. Jeg tror ikke så mange interesserte klubber vil overgå Newcastle i lønn.
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Hm, poeng der...
« Svar #6 på: 26. April 2005, 14:14 »
Sitat fra: "Mack"
Vignal er vel som franskmenn flest. De går til den klubben som gir de høyest lønn. Jeg tror ikke så mange interesserte klubber vil overgå Newcastle i lønn.


Men sier det mer om oss enn om di andre lagene....??

Kan hende min uvitenhet om Vignal får meg til å tenke slik, men likevel...

Just a thought

Bjørn....
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Gregory Vignal
« Svar #7 på: 26. April 2005, 14:29 »
En smart tanke. Men for øyeblikket har vi mer penger enn kvalitet, og det er nok det som gjør det slik. Vi burde vært topp 4 i PL, og da ville vi kanskje ikke hatt det samme behovet for Vignal som vi har. Vi har vært fryktelig dårlige på overgangsmarkedet. Spesielt med tanke på at vi er den klubben som har brukt nest mest penger i PL, bare bak Chelsea, foran "kjøpelag" som Manshitter og Arse-nal.

Ren udugelighet fra klubbledelse, med andre ord.
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Udugelig er ordet....
« Svar #8 på: 26. April 2005, 15:02 »
Men da er jo igjen spørsmålet....hva hindrer det i å skje igjen?
Dersom vi får £25mill til rådighet....hva er da sjansen for at vi blåser alt bort på gamle "ringrever" og ikke nye, gode, unge talenter ?? husker godt John Barnes og Ian Rush, Rush scora mot Everton i FA-cupen en gang husker jeg...men ikke sant, hva etter det tyder på at styret har lært av sine feil..

Noen vil kanskje si Boumsong er et eksempel på at de har lært, men det er jeg uenig i, hadde vi vært lure hadde vi plukket ham gratis i fjor sommer da vi likevel solgte Woodgate, men istede venta vi til januar, da kosta han £8mill...

Noen vil kanskje halshugge meg nå, siden Robson var flink å hente unge spillere, men Robson er ikke der lenger...og tviler på at Souness har samme evne, selvom han gjorde gode valg med Duff og Dunn i sin tid...

Men undrenes tid er ikke over....Norwich kan enda klare seg i ligaen, å det kan vi åsså...så man krysser fingrene.

Håper jeg fikk frem poenget...

Bjørn - lager DomeneModell og Designklassediagram
 :?
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #9 på: 26. April 2005, 16:01 »
Souness hentet ikke Duff. Han var i klubben før Souness kom. Det samme gjelder Dunn.

Souness hentet inn gamle travere som Bjørnebye, Andy Cole, Yorke og til og med Henning Berg(?). Dickov og Matteo er heller ingen ungsauer. Han hentet vel Østenstad og til Rovers?

På den positive siden så oppdaget jo Souey Rob Jones i sin tid og Stead i fjor, men tviler på at han greier å finne lignende gull for Newcastle.

Men dette blir off-topic fra trådens egentlige emne, kan ikke la det bli tilstander som et annet forum for folk som heier på Newcastle.
Carr har altfor få landskamper for England!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #10 på: 26. April 2005, 16:18 »
Sitat fra: "Rolfern"
Souness hentet ikke Duff. Han var i klubben før Souness kom. Det samme gjelder Dunn.

Souness hentet inn gamle travere som Bjørnebye, Andy Cole, Yorke og til og med Henning Berg(?). Dickov og Matteo er heller ingen ungsauer. Han hentet vel Østenstad og til Rovers?.


Faen, er jeg så ute på jordet asså....hm..bra det er folk som retter meg opp da.... :)

Bjørn - En av de bjørnene som ikke hadde det i hodet
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Gregory Vignal
« Svar #11 på: 26. April 2005, 16:26 »
Sitat fra: "Rolfern"
Han hentet vel Østenstad og til Rovers?


Var ikke østenstad dær før souey? mener jeg å huske.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #12 på: 26. April 2005, 16:38 »
Håper ikke på Vignal kjøp. Grunnen er at Vignal var svært lite likt i spillergruppen til Liverpool. Han skal ha med andre ord oppført seg meget arrogant ovenfor sine medspillere, og vi vet hvordan Souness takler slike spillere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Gregory Vignal
« Svar #13 på: 26. April 2005, 16:42 »
Sitat fra: "BegBie"
Sitat fra: "Rolfern"
Han hentet vel Østenstad og til Rovers?


Var ikke østenstad dær før souey? mener jeg å huske.

Du har så rett så rett. Skal begrave meg i en dynge med fotballbøker.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Gregory Vignal
« Svar #14 på: 26. April 2005, 17:54 »
Sitat fra: "Rolfern"
Sitat fra: "BegBie"
Sitat fra: "Rolfern"
Han hentet vel Østenstad og til Rovers?


Var ikke østenstad dær før souey? mener jeg å huske.

Du har så rett så rett. Skal begrave meg i en dynge med fotballbøker.


når vi først var der, var ikke bjørnebye før souness sin tid han også? var ikke disse 2 under roy hodgson sin tid der? er ikke helt sikker men men..
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.