20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dream Team Newcastle  (Lest 12446 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Dream Team Newcastle
« Svar #15 på: 26. Juli 2011, 08:45 »
Tror faktisk jeg er helt enig med deg Kø1, både i lagoppstilling og oppsummering!
Så stiller meg bak dette laget :)

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 26. Juli 2011, 09:54 »
Vil nok gå for samme oppsett som kø1 jeg også, selv om jeg ikke synes Given er SÅ selvskreven i mål. 

Når Shaka Hislop spilte så spilte han bra, problemet var vel hans mange skader.  Ut fra det jeg husker ble han aldri (for Newcastle) byttet ut som førstevalg pga formdip/tabber osv, men kun pga skadeproblemene.  Problemer med skader forfulgte han desverre gjennom hele karrieren, men på et rent prestasjonsbasert uttak vil jeg påstå han ikke er langt bak Given i kampen om førsteplassen. 

Selv Daglish som henten inn Given for oss i sin tid, gikk vel tilbake til å bruke Hislop som førstekeeper etter en rekke dårlige prestasjoner fra Given sin side.
Genius by birth. Slacker by choice.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26. Juli 2011, 11:54 »
Given
W.Barton-Colo-Albert-Bernard
Solano-Tiote-Speed-Robert
Shearer(C)-Ferdinand

I motsatt ende:
Karelse
Marcelino-Bramble-Boumsong-Pistone
Maric-A.Smith-Viana-Luque
Guivarc'h-Xisco
bare tanken på hvor mange pund som er borte her kan ta nattesøvnen fra noen og enhver.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26. Juli 2011, 11:59 »
---------------------Given----------------------

--------Colo-----Woodgate-------Albert-----

Solano---Lee---Speed----Beardsley--Robert

-----------Shearer--------Ferdinand----------

Given er selvskreven i kassa. Synes det var umulig å skille de tre stopperne jeg har valgt, og for meg har de levert bedre for klubben enn noen sidebacker vi har hatt, så derfor ble det tre-backs. Vi har også hatt mange gode midtbanespillere, så 5stk på midten er ikke feil. Ginola, Dyer, Batty, Tiote er spillere som har vært veldig gode for klubben og det er kanskje litt hipp som happ hvem som er der. Men går likevel for Lee som var en av PL´s beste midtbanespillere på midten av 90-tallet. Speed var en bærebjelke uten like og Beardsley var en kunstner. Solano er selvskreven på høyre, mens Robert har den råeste venstrefoten jeg har sett. Jeg har Robert litt friskere i minnet enn Ginola, så det kan ha noe med valget å gjøre. Ferdinand var en målmaskin og min første favorittspiller, mens Shearer er verdens største selvfølgelighet. Carroll, Bellamy og Asprilla er gode "back-up".

ikke ginola er for meg helt på jordet:)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26. Juli 2011, 12:48 »
Støtter den Toon. Er nok den første jeg noterer når jeg skal sette opp slike lag. Ginola, Shearer og Albert skal det mye til for at jeg bytter ut. Beardsley er også en personlig favoritt som jeg setter høyt på slike lister.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 26. Juli 2011, 13:00 »
Enig. Ginola var faktisk min aller første favorittspiller, selv om Shearer var ankommet da jeg begynte å følge med (ble gammel nok). Så etter Shearer var DG den neste på blokka.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 26. Juli 2011, 13:24 »
---------------------Given----------------------

--------Colo-----Woodgate-------Albert-----

Solano---Lee---Speed----Beardsley--Robert

-----------Shearer--------Ferdinand----------

Given er selvskreven i kassa. Synes det var umulig å skille de tre stopperne jeg har valgt, og for meg har de levert bedre for klubben enn noen sidebacker vi har hatt, så derfor ble det tre-backs. Vi har også hatt mange gode midtbanespillere, så 5stk på midten er ikke feil. Ginola, Dyer, Batty, Tiote er spillere som har vært veldig gode for klubben og det er kanskje litt hipp som happ hvem som er der. Men går likevel for Lee som var en av PL´s beste midtbanespillere på midten av 90-tallet. Speed var en bærebjelke uten like og Beardsley var en kunstner. Solano er selvskreven på høyre, mens Robert har den råeste venstrefoten jeg har sett. Jeg har Robert litt friskere i minnet enn Ginola, så det kan ha noe med valget å gjøre. Ferdinand var en målmaskin og min første favorittspiller, mens Shearer er verdens største selvfølgelighet. Carroll, Bellamy og Asprilla er gode "back-up".

ikke ginola er for meg helt på jordet:)

Som sagt, så er Robert litt lenger frem i minnet enn Ginola hos meg. Robert var dog også en fantastisk spiller og besitter kanskje den råeste venstrefoten man har sett i PL noen gang. Dødballene hans var ypperste verdensklasse, og han var en ving som var garantist for mål.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 26. Juli 2011, 13:59 »
Er også enig med kø1. :P  Derfor jeg med tungt hjerte vraka Solano og satte opp begge.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Juli 2011, 14:43 »
For min del kommer jeg absolutt ikke utenom Lee og Speed. Da er det i utgangspunktet to plasser igjen på midten, men jeg kommer heller ikke utenom Ferdinand, Beardsley og såklart Shearer. Da får jeg et problem når Solano for meg representerer noe helt spesielt i forhold til nærhet til regionen, kultstatus, trompetspilling og grillfester. :) Når han i tillegg har spilt 4-5 ganger så mange kamper for oss som Ginola og scort 7-8 ganger så mange mål så må det for meg bli Solano. Men for all del, Ginola var en trollmann med ballen og gjorde mye fantastisk han, men i kraft av tjeneste og bidrag for klubben så falt altså valget på Solano.

Da er det mer fristende å droppe en mann i forsvar å kjøre med 3 bak, men føler det blir litt feil selv om det er helt ok. For 4 store forsvarsspillere har vi nok ikke hatt i min tid etter mitt syn.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #24 på: 26. Juli 2011, 15:41 »
Hvis jeg skal plukke fritt fra min tid som NUFC supporter så blir det disse spillerne som kommer med i troppen (27 mann)
Keepere: Hislop, Given, Srnicek, Harper (pga loyaliteten)
Forsvar: Bernard, W.Barton, Albert, Peacock, Woodgate, Beresford,Enrique, Carr, Coloccini, Pearce
Midtbane: R.Lee, Speed, Solano, Ginola, Robert, Batty, Hamann, Milner
Angrep: Shearer, Beardsley, Ferdinand, Cole, Asprilla

Manager: Bobby Robson
Ass.Man: Kevin Keegan

Laget:
4-4-1-1/4-2-3-1:
Given - W.Barton, Albert, Peacock, Enrique - Solano, R.Lee, Speed, Ginola - Beardsley - Shearer(C)
i 4-2-3-1 Ligger Lee og Speed sentralt og Solano og Ginola flyttes opp i mer offensive roller på vingene på høyde med Beardsley.

Annet alternativ: 3-5-2/3-4-1-2/3-1-3-1-2:
Given- Peacock,Albert,Colo- Solano, R.Lee, Beardsley, Speed, Ginola - Ferdinand,Shearer(C)
i 3-4-1-2 flyttes Beardsley opp bak spissduoen.
i 3-1-3-1-2 flyttes Speed ned i en ankerrolle i tillegg til Beardsley bak spissene, men dette valget vil gjøre det vanskelig å spille sånn som jeg ønsker å se Newcastle. Dvs med aktive vinger som legger gode innlegg fra dørlinja.

På benken: Hislop, Carr, Coloccini/Woodgate, Beresford, Robert, Batty, /Ferdinand/Cole.

Vanskelige valg på en del plasser: Det å velge Peacock foran Colo var ikke lett og det å vrake Ferdinand føles helt feil. Han fortjener å være med i dette laget! Men Beardsley kunne ikke utelates da han er den desidert beste kreative spilleren jeg noen gang har sett i Newcastledrakt. Ginola tok plassen foran Robert. Men det valget ble avgjort med hjertet. Han var den første franske importen jeg husker som virkelig slo til og han var ett utrolig friskt pust inn i Engelsk fotball da han kom. Milner kunne med litt større loyalitet tatt plassen foran Solano, men da ville jeg virkelig ha slitt med å komponere dette laget. Woodgate var for skadeutsatt i sin tid til at han vant en plass på laget, og Cole spilte litt for bra videre i karrieren til at jeg vil ha han med fra start.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Juli 2011, 16:13 »
Mange bra lag her nå.. tenk om vi hadde et lag med de ferdighetene idag! Har jeg rett om jeg tør å si Top of the league?

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 27. Juli 2011, 09:23 »
Har jeg rett om jeg tør å si Top of the league?

Ja det har du! Helt frem til jul, hvorpå langtidsskadene slår til for fullt, og vi går på snørra innen sesongen er omme :p
Genius by birth. Slacker by choice.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #27 på: 29. Juli 2011, 17:38 »
Her er mitt utkast :)

-----------------------1.Srnicek--------------------------
----------------------------------------------------------
19.Watson--27.Albert--6.Howey--3.Beredsford
----------------------4.Batty---------------------------
7.Lee--------------8.Beardsley-----------14.Ginola
---------------9.Shearer--10.Ferdinand------------

Benk:
15.Hislop
5.Peacock
2.Barton
20.Clark
11.Asprilla

Ala 95 - da mitt hjerte ble svart og hvitt  ;D
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 29. Juli 2011, 20:45 »
Er som eit par over her, betydeleg svakare for Robert. Hugsar godt Ginola sine herjingar, men heile registeret til Robert har eg, som Kyrre, langt friskare i minne. Forutan Shearer er LR den desiderte favorittspelaren frå mi tid som NUFC-fan.

Mitt lag:

3 - 5 - 1 - 1: Given - Coloccini, Albert, Woodgate - Solano, Lee, Speed, Dyer, Robert - Beardsley - Shearer.

« Siste redigering: 29. Juli 2011, 20:47 av Hans J »

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #29 på: 11. Aug. 2011, 23:53 »
Her er mitt utkast :)

-----------------------1.Srnicek--------------------------
19.Watson--27.Albert--6.Howey--3.Beredsford

Benk:
15.Hislop
5.Peacock
2.Barton
20.Clark
11.Asprilla

Ala 95 - da mitt hjerte ble svart og hvitt  ;D

Jeg putter Given i mål og Barton på backen. Resten er på laget.

-----------------------1.Given--------------------------
2.Barton-----27.Albert--6.Howey--3.Beredsford

Ellers har jeg lyst til å nevne Andy Cole. Han har vel tross alt sesongrekorden i antall scoringer fortsatt?

Beardsley, hvilken spiller!

Og Shearer!

De på benken er allerede nevnt i tråden.

Nå fikk jeg lyst til å spille CM 01-02 igjen!
« Siste redigering: 11. Aug. 2011, 23:57 av Wroom »