Newcastle United > Transfers

Transfervindu januar 2024

(1/5) > >>

Geordie:
Forslaget som skulle hindre relaterte klubber å låne/selge seg i mellom ble nedstemt.

Skal bli morsomt å se hvem de 7 klubbene som stemte mot er?

Bare å finne popcornposen å se hvem vi blir linket til fremover da? Omtrent samtlige spillere som forsvant til Saudi i sommer vil jeg tro?

Geordie:
Overgangsvinduet nærmer seg, og her er noen vi blir linket til om dagen som jeg har fått med meg.

Phillips fra Man City på lån. Erstatter for Tonali åpenbart.

Jota fra Al-Ittihad. Kjøpt i sommer fra Celtic for 25 mill pund, utelukket fra stallen i dag. Venstre ving. Også lån. Lukter litt media som bare spekulerer siden PIF er eier.

Loyd Cassius Kelly fra Bournemouth, midtstopper/venstreback. Herlig navn  :D. Kontrakt går ut til sommeren. Spiller Eddie signerte når han var i B'mouth. Antar venstrebeint, og skal vel da gi dekning for Botman i midtforsvaret. Er/var kaptein i B'mouth, så antagelig en spiller som kan ta litt tak i ting.

Så har vi De Gea da? Tillater meg å være skeptisk til den. Har ikke spilt kamper på over halvt år, var shaky siste tiden i Man U, skal sikkert ha en lønn som kan irritere andre spillere. Selv om det er et stort navn, tviler faktisk på at han har særlig å bidra med. Vil ta tid før han er match fit også. Og ville vi hatt han, kunne vi vel hentet han i dag? Free transfers kan vel komme sesongen gjennom?

oyvind:
Ser vi blir linket til Serhou Guirassy. £ 17.5 Mill. For en spiller som har bøttet inn mål i Tysk fotball. 17 mål på 14 kamper. Hadde vært en spennende signering, men er vel litt tidlig å si om det er noen hold i ryktene.

Geordie:
https://www.nufcblog.co.uk/2024/01/19/player-filmed-arriving-for-medical-as-newcastle-close-in-on-first-january-sale-watch-here/

Endelig! Ingenting i mot Manquillo, men åpenbart ikke blitt satset på, så godt å bli kvitt, og godt for han å få muligheten annet sted. Neppe noen stor sum inni bildet, men greit å bli kvitt fra lønnsbudsjettet. 

Ryktes vi har fått bud på Lascelles også, fra tyrkisk klubb. Kontrakten går ut til sommeren. På den ene siden greit å bli kvitt lønnen hans også, samt en mindre overgangssum. Imidlertid har vi neppe mulighet til å hente noe kvalitet som erstatter i dette vinduet. Dummett/Krafth/Burn som backup evt.

Eriksen:
Ser ut til at Trippier kanskje kjøpes opp av Bayern. Jeg er faktisk overraskende okay med det. Han er 33 år, hever høy lønn og har ikke akkurat vært i form. Verdien hans vil bare gå ned for hvert vindu. Kanskje det vil kunne frigjøre midler til en ny midtbanespiller?

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning