20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 116984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« på: 09. Sep. 2006, 18:25 »
Tatt i betraktning vårt tøffe kampprogram fremover, vårt _elendige_ forsvar som kronisk gjør sjebnesvangre feil samt det faktum at transfervinduet ikke åpner før januar, lager vi allerede nå en ny "hvem blir ny manager"-tråd.

Glenn Roeders voldsomme feilprioriteringer i transfervinduet - der han blant annet dumpet Sol Campbell og Jonathan Woodgate som nærmest tigget om å få spille for oss - kommer til å bli hans bane i Newcastle i form av uteblivende resultater. Det er jeg helt sikker på.

Jeg tipper imidlertid at Roeder har gjort en gentlemen's agreement med Shepherd som innebærer at han selv trekker seg når det blir gjort krav om det. Mao. tar han neppe en Souness.

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #1 på: 09. Sep. 2006, 18:26 »
Tipper han blir sparket i februar. Blir erstattet av en ny midlertidig manager
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #2 på: 09. Sep. 2006, 18:28 »
Var vel Asbjørn som hadde en realistisk spådom om at Alan Shearer kom til å ta over. Ikke usannsynlig. Er vel uansett ikke en annen sjel som kunne tenke seg å jobbe under slike forhold. Når Roeder forsvinner bør også Sheperd forsvinne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #3 på: 09. Sep. 2006, 18:29 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Når Roeder forsvinner bør også Sheperd forsvinne.


>> Er vi heldige forsvinner Freddie Shepherd etter BBC-programmet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #4 på: 09. Sep. 2006, 18:41 »
Savner Souness på ein dag som denne eg då hadde me jaffal tapt med ein dugandes forsvar

Carr Campell Woodgate Bridge || Souness
Carr Bramble Moore Ramage || Roeder

Klarer ikkje motivere meg til kamper lengre allerede etter 3 spilte kamper. For eg veit med det forsvaret me he kommer me alltid til og gi bort så masse mål at det er direkte pinligt og flaut. :oops:

Det værste er at eg viste kom til og skje og. Nytter ikkje med det forsvaret me he. Nytter ikkje I Premier League.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #5 på: 09. Sep. 2006, 18:43 »
Å ha en høyrebent, svak midtstopper plassert på venstrebacken er i seg selv oppsigelsesgrunn i min verden.

Mot et drittlag som Fulham kunne vi med fordel hatt duellsterke Charles N'Zogbia på venstrebacken.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #6 på: 09. Sep. 2006, 19:10 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Når Roeder forsvinner bør også Sheperd forsvinne.


>> Er vi heldige forsvinner Freddie Shepherd etter BBC-programmet.


Ja nå er det faen i meg nok. Shepherd sa at han måtte ansette rett manager etter at Souness fikk fyken. Han hadde tilbud fra flere "store managere" i følge han selv, men valgte å ansette Roeder.

Nå er det på tide at tjukken tar med seg Bramble ut av skuta før den synker til bunns.

Heldigvis har Bramble kun denne sesongen igjen av kontrakten. Det ville vært galskap å forlenge kontrakten med denne vandrene katastrofen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #7 på: 09. Sep. 2006, 19:36 »
Sitat fra: "Benson"
Savner Souness på ein dag som denne eg då hadde me jaffal tapt med ein dugandes forsvar

Carr Campell Woodgate Bridge || Souness


Ulempen er jo at vi sikkert hadde betalt £10m for det forsvaret med Souness, 2 av de er gratis..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #8 på: 09. Sep. 2006, 19:40 »
Sitat fra: "Romance"
Sitat fra: "Benson"
Savner Souness på ein dag som denne eg då hadde me jaffal tapt med ein dugandes forsvar

Carr Campell Woodgate Bridge || Souness


Ulempen er jo at vi sikkert hadde betalt £10m for det forsvaret med Souness, 2 av de er gratis..


De er verdt £20 millioner, så det hadde jeg gitt blanke i. At Roeder kunne fått de gratis gjør det hele enda mer komisk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #9 på: 09. Sep. 2006, 20:07 »
Hvis Roeder går, så bør Fatty gå også! Det er han som ansetter alle disse managerene som han sparker noen måneder senere...

Selvom jeg er svært kritisk til Roeder så må vi huske at vi faktisk kun har tapt 3 kamper under Roeder. Men når det er sagt så refererer jeg til kommentatorene på "Newcastle sin direkte sendte fotball radio";) De nevnte nemlig noe jeg syntes var int. De siste 15årene i Newcastle har hver eneste manager startet med 9-10 seire og uavgjorter når de tar over klubben. Etter denne perioden går de på en vanvittig tapsrekke som kun Bobby har klart å snu helt rundt. Er det det som skjer nå igjen? Vil Roeder klare det Bobby gjorde? Neppe... Ikke med det forsvaret vi har.

Og forresten? Hvor er alle de som klaget så sterkt over at vi var pessimistiske nå??

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #10 på: 09. Sep. 2006, 20:11 »
Sitat fra: "kesse"
Hvis Roeder går, så bør Fatty gå også! Det er han som ansetter alle disse managerene som han sparker noen måneder senere...

Selvom jeg er svært kritisk til Roeder så må vi huske at vi faktisk kun har tapt 3 kamper under Roeder. Men når det er sagt så refererer jeg til kommentatorene på "Newcastle sin direkte sendte fotball radio";) De nevnte nemlig noe jeg syntes var int. De siste 15årene i Newcastle har hver eneste manager startet med 9-10 seire og uavgjorter når de tar over klubben. Etter denne perioden går de på en vanvittig tapsrekke som kun Bobby har klart å snu helt rundt. Er det det som skjer nå igjen? Vil Roeder klare det Bobby gjorde? Neppe... Ikke med det forsvaret vi har.

Og forresten? Hvor er alle de som klaget så sterkt over at vi var pessimistiske nå??


Etter mine beregninger har vi tapt 5 kamper under Roeder. Charlton, Villa, Liverpool, Fulham og Chelsea. Mulig det er flere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #11 på: 09. Sep. 2006, 20:24 »
Hmm, det kan kanskje stemme det. Men jeg tenkte mer på PL kamper? Jeg syntes jeg hørte det på radion i stad.. Mulig jeg tar feil.

Edit:

Jeg tok feil. Vi har tapt 6 PL kamper under Roeder.
Man u
Liverpool
Chelsea
Charlton
Villa
Fulham

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #12 på: 09. Sep. 2006, 20:30 »
Håpløst å begynne å kreve Roeder`s hode på et fat allerede. Mannen tok over et fullstendig skakk kjørt Newcastle lag i fjor vinter, han reddet oss fra nedrykk og begynt på den vanskelige jobben med å bygge opp igjen laget. Og det er ikke gjort over natten.
Men nå begynner vi allerede å rope på hans avgang, TRE kamper inn i den nye sesongen!!

Hva fanken hadde dere forventa?? At vi skulle kjempe med Chelski og co om gullet??
Nei, Souness epoken har ført oss lenger ned i gjørma enn som så, både sportslig og økonomisk. Og som sagt dette er ikke gjort over natten.
Og det som er værst er kanskje det økonomiske, for pga en helt hodeløs pengesløsing fra Fat Fred og Souness`s side så fikk ikke Roeder middler til å være helt bajass på transfer markedet i sommer. Og dermed er ikke stallen så god som den burde være. Problemet er at det ble  bukt litt vel store ord fra våre sjefers side, men jeg ønsker ikke Roeder fjernet av den grunn. DERIMOT ønsker jeg Fat Freds gedigne hode fjernet, og det snarest.
Det var han som annsatte Souness, det var han som ga Souness ubegrenset med penger slik at klubbkassen nå er bunnskrapt, og det er han som har lovet Roeder mer enn han kunne holde. Nå MÅ denne hodeløse styringen av klubben vår få konsekvenser for Fatty. Han har tatt gale avgjørelser så mange ganger nå at nok er nok. Hva hjelper det å fjerne Roeder hvis Fatty fortsetter??
Da vil jo bare Fat Fred fortsette å ta feil avgjørelser osv.
Det er Fat Fred som er problemet vårt, IKKE Glenn Roeder.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #13 på: 09. Sep. 2006, 20:36 »
Sitat fra: "Øystein Solbjørg"
han reddet oss fra nedrykk og begynt på den vanskelige jobben med å bygge opp igjen laget.


Problemet hans er at arbeidet hans til nå, er fullstendig planløst. Se på forsvaret vårt. Se hva som ble gjort og prioritert i sommer. Og døm ut i fra det.

Tapet i seg selv hadde jeg ikke hatt problemer med i dag faktisk. Hva jeg har problemer med, er at våre enorme svakheter i laget - som ikke ble håndtert på en skikkelig måte i sommer - frarøver oss poeng mot drittlag allerede i andre og tredje serierunde. Det verste av alt er at vi ikke har mulighet til å gjøre noe før i januar.

Og når vi ikke greier å handskes med offensivt veike lag som Villa og Fulham; hvordan i svarte F skal det da gå mot de lagene som ER gode offensivt??

Glenn Roeder må selvsagt ta ansvaret for sommerens prioriteringer i transfervinduet, og det kommer til å slå knallhardt tilbake på ham. Jeg tipper at vi mot West Ham og Liverpool slipper inn totalt 5 mål.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #14 på: 09. Sep. 2006, 20:41 »
Er redd det blir to stygge tap mot West Ham og Liverpool jeg også. Vi er ikke akkuart kjent for å være gode på bortebane og da er det ikke Liverpool et lag du vil møte.

Det er helt sykt at vi taper mot Fulham på HJEMMEBANE, vi skal være et av PL beste lag hjemme og taper mot PL DÅRLIGSTE bortelag. Det er faktisk en ganske stor prestasjon...