20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30  (Lest 1284 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #15 på: 11. Feb. 2023, 19:42 »
Dan Burn er trygg deffensivt, men er jo mye bedre på stopperplass, spesielt når vi skal angripe lag som Bournemouth.. Det blir for lite fleksibelt fremover, og gir oss et skikkelig handicap ved at det blir vanskelig å spille bredt på venstrekanten. Burn er god å ha som backup på stopperplass, men jeg tror vi blir straffet for å ha en venstreback som bidrar med så lite fremover. Blir for forutsigbart at vi nesten bare kan spille bredt fra høyre.
« Siste redigering: 11. Feb. 2023, 19:45 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #16 på: 11. Feb. 2023, 19:50 »
Burn er jo helt tragisk offensivt. Ikke er han spesielt god på offensive dødballer heller.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #17 på: 11. Feb. 2023, 20:10 »
Burn er jo helt tragisk offensivt. Ikke er han spesielt god på offensive dødballer heller.

Virker som at Targett er på vei tilbake fra skaden, men han har vært ute lenge. Kan alltids håpe på at han kommer i gang igjen uti mars.

Ikke at han nødvendigvis kan noe for det, men ganske utrolig at ASM blir skadet av det der. Største kjeksen vi noensinne har hatt i PL?
« Siste redigering: 11. Feb. 2023, 20:13 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #18 på: 11. Feb. 2023, 20:29 »
Pinlig forestilling.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #19 på: 11. Feb. 2023, 21:15 »
Me er inne i ein dårleg periode no, det einaste positive er at me ikkje taper kampar sjølv på ein dårleg dag.  Håpar det snur frå og med neste kamp. Hadde passa bra.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #20 på: 12. Feb. 2023, 12:40 »
Me er inne i ein dårleg periode no, det einaste positive er at me ikkje taper kampar sjølv på ein dårleg dag.  Håpar det snur frå og med neste kamp. Hadde passa bra.

Får håpe det løsner litt nå som kampprogrammet blir litt mindre intensivt utover, spillerne får mer hvile mellom kampene, og forhåpentlig holder seg skadefrie.

Positivt at vi ikke taper på en dårlig dag, må faktisk tilbake til slutten av august for å finne siste kamp vi tapte. Håper denne holdningen er noe vi klarer å videreføre de neste sesongene.

Så blir sommeren spennende, flere posisjoner som må oppgraderes, samt må ha bedre bredde på flere posisjoner.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #21 på: 14. Feb. 2023, 09:48 »
Tenker vi må ta en reality check. Vi har overprestert stort ut fra den generelle kvaliteten i stallen. Vi burde absolutt ikke vært topp 4 - så vi ligger langt fremfor skjema. Vi har ikke tapt en forbanna ligakamp siden slutten av august - det er latterlig bra. Og at vi unngår tap på dårlige dager er også bra. Nå lukter det tap mot LFC uten Bruno nå, men allikevel.
Så kan det sies at det er bittert at vi ikke henta inn den kvalitetsspilleren på midten som vi nå mangler - det er jeg ganske sikker på at i prøvde på. Så syns jeg faktisk det er ok at vi ikke kjøper inn nødløsninger som vi i ettertid brenner inne med på lange kontrakter som rett og slett ikke er gode nok. Det har vi slitt stort med, og jeg tipper også daukjøttet vi enda brenner inne med også påvirker hva vi har å rutte med sett opp mot FFP-reglement.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #22 på: 14. Feb. 2023, 17:31 »
Tenker vi må ta en reality check. Vi har overprestert stort ut fra den generelle kvaliteten i stallen. Vi burde absolutt ikke vært topp 4 - så vi ligger langt fremfor skjema. Vi har ikke tapt en forbanna ligakamp siden slutten av august - det er latterlig bra. Og at vi unngår tap på dårlige dager er også bra. Nå lukter det tap mot LFC uten Bruno nå, men allikevel.
Så kan det sies at det er bittert at vi ikke henta inn den kvalitetsspilleren på midten som vi nå mangler - det er jeg ganske sikker på at i prøvde på. Så syns jeg faktisk det er ok at vi ikke kjøper inn nødløsninger som vi i ettertid brenner inne med på lange kontrakter som rett og slett ikke er gode nok. Det har vi slitt stort med, og jeg tipper også daukjøttet vi enda brenner inne med også påvirker hva vi har å rutte med sett opp mot FFP-reglement.

Hadde vel ikke lyst til å slippe Shelvey heller. Tror ikke det er noe tap å ikke få Cl til neste år, vi må bygge lag og det tar tid. Tar gjerne europacup eller confrence. Krever jo ganske mye å konkurrere på to fronter.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #23 på: 15. Feb. 2023, 16:52 »
Tenker vi må ta en reality check. Vi har overprestert stort ut fra den generelle kvaliteten i stallen. Vi burde absolutt ikke vært topp 4 - så vi ligger langt fremfor skjema. Vi har ikke tapt en forbanna ligakamp siden slutten av august - det er latterlig bra. Og at vi unngår tap på dårlige dager er også bra. Nå lukter det tap mot LFC uten Bruno nå, men allikevel.
Så kan det sies at det er bittert at vi ikke henta inn den kvalitetsspilleren på midten som vi nå mangler - det er jeg ganske sikker på at i prøvde på. Så syns jeg faktisk det er ok at vi ikke kjøper inn nødløsninger som vi i ettertid brenner inne med på lange kontrakter som rett og slett ikke er gode nok. Det har vi slitt stort med, og jeg tipper også daukjøttet vi enda brenner inne med også påvirker hva vi har å rutte med sett opp mot FFP-reglement.

Ja, og det er nok den beste forklaringen jeg klarer å tenke meg for at det ikke ble hentet flere i januar. De ser fortsatt på det som et langtidsprosjekt, og ikke ville la seg rive med for mye av våres nåværende posisjon. De er kanskje villige til å potensielt ofre topp 4 denne sesongen for å få bedre priser til sommeren. Det er kjipt her og nå, men kan nok lønne seg på lang sikt. Det er bare litt frustrerende å tenke på hvor mye forskjell en sentral midtbanespiller kunne gjort. Det er sant som dere sier at vi nok ikke er så godt rustet for CL helt enda uansett, men bare det å komme med kan føre til at vi får et bedre vindu til sommeren også. Det ville ført til at vi hadde kunne tiltrukket oss flere spillere, og gitt oss en fordel over andre lag som ikke kommer seg til CL.

Når det er sagt så er for meg noe av det litt kjipe med denne dårlige perioden fotballen vi spiller. Er selvsagt mye bedre enn det var i store perioder under Ashley, men jeg synes det er litt kjedelig å se på Newcastle om dagen. Kanskje jeg bare har blitt bortskjemt, men vi er langt unna å få til noen av de flotte angrepene vi utførte i høst, og pasningsspillet er nærmest på nivå med lag som kjemper mot nedrykk. Det er vel det som gjør meg mest bekymret, da dette ikke er et godt tegn for bedring i den nærmeste tiden som kommer. Jeg føler egentlig at det har blitt gradvis verre for hver kamp. Antakeligvis har vi blitt litt avslørt, da kampplanen ofte har vært ganske lik for hver kamp, og vi har stilt med de samme spillerne hver uke. Men, som du sier så taper vi ikke kamper da vi heldigvis er bunnsolide deffensivt. Det blir nok en del bedre med Bruno tilbake.
« Siste redigering: 16. Feb. 2023, 02:26 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Bournemouth - Newcastle 11.02.23 kl. 18:30
« Svar #24 på: 16. Feb. 2023, 08:52 »
Har kommentert det tidligere, vi var mye vassere i pasningsspillet tidligere i sesongen, det var alltid et pasningsalternativ, trekant/firkantspillet satt nesten hele tiden. Sett lite av det i det senere. Dere er nok inne på noe med at de andre lagene legger opp spillet annerledes mot oss nå enn før, samt jeg tror det rett og slett er slitasje i troppen. De samme 11 har spilt stort sett alt. Går ikke en hel sesong det. Uansett vært en strålende sesong basert på forventninger og kvaliteten i stallen, håper på ny energi i laget med vårsola :)
No fate but what you make