20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 367392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #375 på: 14. Des. 2010, 13:46 »
Jeg sier ikke at tre midstoppere holder. Ideelt sett skulle vi gjerne hatt inn en midtstopper til. Men jeg mener klubben må gamble litt og prioritere de plassene vi overhodet IKKE har dekning. Det er f.eks katastrofe om Barton eller Carroll blir skadet. Vi så alle i kampen mot Liverpool hvor mye vi har savnet Barton og hans fantastiske innlegg/crossere.  Skal vi spille med Nolan på midten er vi helt avhengige av at innleggene kommer. Det er i boksen han er genial, men han faller gjennom hvis han ikke får rette baller å jobbe med. Og Routledge/Jonas er vaksinert mot å legge inn for tiden. I tillegg er Sholahalvskadet, og Ranger er ennå for fersk. Derfor bør ressursene satses på en ving som kan bekle begge kanter og en spiss. Vi har dårligere dekning der enn på midtstopperplass. I tillegg må vi faktorere inn at verken Colo eller Willamson er skadeutsatte, mens Barton og Shola har vært uheldig på den fronten de siste sesongene. Så får vi heller hente inn en stopper til i sommer, hvis Taylor selges.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #376 på: 14. Des. 2010, 13:51 »
Du kjenner til Murphys lov? Å skal gamble på at ingen av våre tre stoppere (dersom Tayls selges og erstatter ikke hentes inn) skal gå skadefri resten av året går jeg ikke med på. Jeg vil ikke havne i en sesongavslutning hvor vi må se Perch eller Kadar spille stoppere fordi vi har skader og suspensjoner på spillere. Da er det bedre at vi omså lar Taylor spille ut kontrakten. Sørg heller for å få vekk spillere som Xisco, som overhodet ikke er i nærheten av fast plass og som vel antakeligvis tjener mer enn hva Tayls gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #377 på: 15. Des. 2010, 12:26 »
Idag er vi linket til mye skvip...

Taylor ut 2 mill pund - skal brukes til å finansiere Robbie Keane
Rickie Lambert inn
Jose Fonte inn

Nei, nei, nei. Greit nok at vi ikke har mye penger, men vi kan vel skaffe oss noe litt spennende, og ikke bare se nedover i engelske divisjoner.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #378 på: 15. Des. 2010, 12:40 »
Rui Fonte tror jeg er en god spiller. Lambert vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om. Lambert har hvertfall bøtta inn med mål i divisjonene under. Det er noen gode spillere som har vært gode i PL etter å ha tilbragt karrieren i divisjonene under. Eksempelvis Fuller og Ebanks-Blake.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #379 på: 15. Des. 2010, 12:47 »
Rui Fonte tror jeg er en god spiller. Lambert vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om. Lambert har hvertfall bøtta inn med mål i divisjonene under. Det er noen gode spillere som har vært gode i PL etter å ha tilbragt karrieren i divisjonene under. Eksempelvis Fuller og Ebanks-Blake.

Fuller og Ebanks-Blake er vel ikke de første jeg ville trukket frem. Meget ustabile spillere begge to.  Roger Johnson og Scott Dann, derimot.

Lambert er forøvrig samme typer spiller som Carroll, bare dårligere og eldre. Det er ikke den typen spiller vi trenger.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #380 på: 15. Des. 2010, 13:12 »
Det var vistnok dama til Jose Fonte det gikk rykter om at Pardew hadde drevet med i Southampton, er vel da tvilsomt om den godeste Fonte ønsker å komme til Pardews nye klubb?

Robbie Keane, på de rette betingelsene, og til den rette prisen, tror jeg kunne vært noe.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #381 på: 15. Des. 2010, 13:18 »
Kunne nok lurt meg ja.  ;)

Forøverig bra at du la ved den advarselen så jeg ikke "inspiserte objektet" fra jobb...  :P

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #382 på: 15. Des. 2010, 13:43 »
Hvorfor skal vi kjøpe Elmander? Er ikke han lik Carroll? Det vi har behov for er en rask og bevegelig bakromsspiss.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #383 på: 15. Des. 2010, 14:05 »
Realistiske spillere jeg mener vi kan hente:

Adam Johnson - Man City (Lån)
Giovani Dos Santos - Tottenham
David Bentley - Tottenham
Niko Kranjcar - Tottenham
Charlie Adam - Blackpool
Charlton Cole - West Ham(Rask og sterk spiss som kan bli god med de rette spillerne rundt seg.
Curtis Davis - Aston Villa, for tiden lånt ut til Leicester.
Kamil Zayatte - Hull
Mevlut Erding - Paris SG
Mauricio Isla - Udinese
Falcao - Porto(Litt urealistisk, men er lov å prøve :P)

Bare nevnte noen i farta nå, men jeg har sansen for alle sammen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #384 på: 15. Des. 2010, 14:29 »
Hvorfor skal vi kjøpe Elmander? Er ikke han lik Carroll? Det vi har behov for er en rask og bevegelig bakromsspiss.

Det er tøv at en stor spiller må spille sammen med en liten. Elmander og Kevin Davies har kanskje vært det beste spissparet i PL sålangt denne sesongen. Se også hva Les og Shearer gjorde sammen den ene sesongen de spilte sammen(fuck deg Dalglish).

Det viktigste kriteriet er jo evt. at vi henter en god spiss. Det som har noe å si for samarbeidet handler om å finne den rette kjemien! Shearer fant kjemien med både Bellamy og Ferdinand i sin tid. Bellamy og Ferdinand var to helt forskjellige typer, men begge funka som faen med Shearer.

Nå er det ikke dermed sagt at jeg ønsker Elmander til Newcastle, men jeg sier bare at like spillertyper også kan fungere.

Selv håper jeg mest på en ny ving og en ny spiss i Januar. Det er fullstendig urealistisk å tro at vi kvitter oss med fire og henter fire, etter min mening Christian. Jeg tror vi skal være heldige om vi klarer å hente en spiller i et vanskelig transfervindu. Jeg håper David Bentley er en av de vi prøver oss på.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #385 på: 15. Des. 2010, 14:47 »
Ja, finn ein ny Ferdinand so er eg nøgde ;)

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #386 på: 15. Des. 2010, 14:51 »
Enig med kø1. Det at man trenger et høyt fyrtårn og en kjapp bakromsjagende spiss er utdatert.

Jeg kunne tenkt meg Robbie Keane, jeg. Carroll - Keane på topp er jeg overbevist om at kunne gitt mye juling. Da hadde vi virkelig begynt og sett farlige ut i boksen også, med Keane, Carroll og Nolan.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #387 på: 15. Des. 2010, 15:07 »
Jeg tror nok dessverre det er helt urealistisk å få inn Adam Johnson på lån. Det orker jeg ikke engang håpe på.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #388 på: 15. Des. 2010, 15:58 »
Årsaken til at Ferdinand nettopp passet så godt med Shearer var fordi han hadde fart. Mange tror Sir Les var en stor brutus av en spiss. Han er 1.80 høy, hvilket gjør ham til gjennomsnittelig på høyden.  Likevel var han dominerende i luften pga sin spenst og timing. I tillegg hadde han som sagt fart. Årsaken til at Shearer passet både godt sammen med Bellamy og Ferdinand var at begge er bakromsspisser, dog er kanskje Bellamy enda mere utpreget i så måte, men Ferdinand var en atlet av dimensjoner. Teknikken stod det litt verre til med..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #389 på: 15. Des. 2010, 18:07 »
Fart og bevegelighet er naturligvis stikkord. Men trenger ikke være noen Bellamy av den grunn. Ranger er ikke noen bakromsspiss han heller, noe Ferdinand heller ikke var. Men Ferdinand var selvfølgelig rask og bevegelig, selv om han ikke var veldig ulik Shearer som spillertype.

Nile Ranger ser ut til å passe godt sammen Carroll, først og fremst fordi han er bevegelig, har stor aksjonsradius og bra fart. Ikke noe utpreget hurtigtog, men god nok fart likevel. Ingen typisk bakromsspiss, som Løvenkrands er, som alltid ligger på offsidegrensa. Michael Owen hadde også begrenset fart da han kom til klubben, men fungerte også veldig godt i par med Shearer. Fordi han var bevegelig, fordi han alltid lå på offsidegrensa, og hadde en litt annen spillestil enn Shearer, selv om begge er/var notoriske goalgettere, og Ruud Gullit mente at de to umulig kunne spille bra sammen. Ferdinand var en stor, sterk spiss, som hadde større aksjonsradius enn Shearer, hadde større fart enn Shearer og var mer bevegelig enn Shearer. Bellamy var liten, lynkjapp og jobbet hardere enn samtlige 10 lagkamerater til sammen. Owen var ikke veldig rask, men lå på offsidegrensa og utfordret motstanderens forsvarere på en helt annen måte enn Shearer, som på det tidspunktet var mer et oppspillspunkt, enn en spydspiss. Ranger er ikke noen liten, lynkjapp Inzaghi-type, som alltid lukter bakrom og som er dødelig foran kassa. Ranger er omtrent som Ferdinand. Stor, sterk, arbeidssom, bevegelig og større fart enn sin makker.

Johan Elmander er vel ikke direkte noen Carroll-type han heller. Jeg tror han er raskere, mer bevegelig og kan kanskje passe brukbart sammen Carroll, hvis rollefordelingen er klar. Men jeg anser det som helt usannsynlig at vi bruker så mye penger som vi nok må bruke på Elmander, selv om kontrakten går ut til sommeren. Vi snakker nok en langt høyere verdi enn Steven Taylor her. Dessuten kan det fort bli budkrig, og da skyter prisen enda mer til værs.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon