20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1665 på: 22. Okt. 2012, 19:48 »
Ehm. Fikk du med deg at Henriksen gikk til AZ, Frode? :P

Ja, men det gikk helt i glemmeboka.  :-[

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1666 på: 23. Okt. 2012, 11:43 »
Wolf Eikrem er allerede nesten så godt som klar for større oppgaver enn Tippeligaen. Berget har i mine øyne veldig langt igjen. Og jeg er svært usikker på om han i det hele tatt er god nok for noe særlig mer enn dansk fotball. Oppholdet hans i Italia gikk ikke akkurat kjempebra. Og selv om det er noen år siden nå, så er jeg usikker på om han har det som skal til for å lykkes på de virkelig store arenaer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1667 på: 23. Okt. 2012, 12:24 »
Oppholdet hans i Italia gikk ikke akkurat kjempebra.

Han var ikke fylt 18 år engang da han gikk til Italia. Å dømme han etter dette oppholdet er tull. Det at han i det hele tatt var interessant for utenlandske klubber på den tida viser jo at han har talent.
Er kun 22 år og får en kjempemulighet til å vise seg frem i U21 EM 8-9 mnd. Ferdighetene er det ingenting å si på. Scorer jevnt over bra og har godt med assist også, noe som gjør at han er i toppen av poengligaen, til tross for at han ligger litt tilbake i banen. Ofte veldig viktige scoringer også som den nå sist mot Strømsgodset.


Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1668 på: 23. Okt. 2012, 13:36 »
Synes absolutt ikke Berget har det som skal til for å slå gjennom på høyere nivå enn Norge/Danmark. Når selv de beste som har blitt solgt sliter med spilletid i de store klubbene, så har jeg vanskelig for å tro at de midt på treet skal klare det.

Spillerbørsen 2012:
60. Jo Inge Berget, Molde

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1669 på: 23. Okt. 2012, 19:34 »
Jeg er jo som mange vet MFK supporter. I mitt hode er det bare Forren som er god nok til å takle nivået utenlands (med mindre vi snakker Sverige/Danmark). Det er imidlertid liten tvil om at Eikrem har nivået inne, men trenger nok enda en sesong i TL før han er klar.  Når det er sagt, håper jeg MFK ikke kjøper Pape Diouf fra FCK, og at noen betaler 30 millioner for Angan. ;) Angan blir litt vel mye Shola etter min smak; gjør det fantastiske i begge ender av skalaen, og trenger privatundervisning i offside regelen.

Jeg har også tro på at Martin Linnes på sikt kan ta flere steg

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1670 på: 25. Okt. 2012, 00:58 »
Enig i den Bjørni. Er faktisk blitt veldig imponert av Forren de gangene jeg har sett han. Følger ikke TL like tett lenger (bor i utlandet), men fikk med meg kampen på marienlyst og der var han.

Du sitter med følelsen av at han kan nå veldig langt ettersom han har det meste inne. Posisjoneringsterk, bra fysisk, kald og god med ball, bra duellstyrke, god til å slå presise opplegg og har også bra fart. Kunne absolutt vært spennende å se han i PL. Hadde sett på det som spennende om vi hadde prøvd oss i januar.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1671 på: 25. Okt. 2012, 10:18 »
bjørni: Angan er jo en kjempespiller! Aldri i verden om Molde kan selge han. Er verdt 100 ganger mer enn det du antyder. Slike spillere burde Molde ha mange, mange flere av. Hipp, hipp hurra for Davy Claude Angan. ::p

Vegard Forren derimot, bør langt, langt, langt ut av Norge, til et sted der vi aldri hører fra han igjen.
Kan jo spille fotball i Kina, for eksempel. Bør kunne gjøre det greit der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1672 på: 25. Okt. 2012, 10:35 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/manchester-city-arsenal-and-newcastle-transfer-1396866

Vet ingenting om han. Ser vi er linket, men forholder meg rolig.
Vist dette viser seg og være en Carr har sett ved flere anledninger og anbefaler han, så vet vi jo alle at det bare er å si!
Løp og kjøp.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1673 på: 25. Okt. 2012, 10:48 »
Er han norsk?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1674 på: 25. Okt. 2012, 11:14 »
Norsk mor? Bestemor? Oldemor? Tippoldemor?

Kan da ikke skjønne at det skal være noe krav at spilleren er norsk, når tråden heter "norske spillere..."  :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1675 på: 25. Okt. 2012, 15:19 »
 ??? :-[
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1676 på: 26. Okt. 2012, 11:00 »
Du ser vel at du har linket til en sak om en nederlandsk spiller? Og jeg antar du vet hvilken tråd dette er?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1677 på: 12. Nov. 2012, 18:34 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/hangeland-bekrefter-fulhaminteresse-for-forren-3922638.html

Håper vi henger med her. Slik vår transferstrategi er føler jeg at Forren bør være en høyaktuell spiller. Rette spillertype er han også. Jeg mener han har vist en stabilitet denne sesongen for klubblaget, samt også bevist at han har internasjonalt nivå inne på landslaget. Peis på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1678 på: 12. Nov. 2012, 18:38 »
100% Enig. Eneste minuset er at han ikke er spesielt hurtig, så vi ville fremdeles ha problemer med hurtige spisser. Må uansett ses på som en kraftig oppgradering ift Willo

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1679 på: 12. Nov. 2012, 18:41 »
Ideelt sett skulle jeg i løpet av de neste par vinduene sett to stoppere inn og Willie ut. Han er moden for å skiftes ut i takt med økte ambisjoner. Dersom vi ønsker være et spillende lag bør ihvertfall Forren være en aktuell stopper.

Ser ut som om Everton snapper Forren nå? Synd isåfall - en stopper helt innenfor våre økonomiske rammebetingelser.
« Siste redigering: 23. Nov. 2012, 11:09 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida