20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 65711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #450 på: 28. Mai 2012, 14:31 »
Skandalesignering syns jeg er et hardt ord. Må være lov å ta med i betraktningen at han har hatt to-tre stygge skader som har forverret det enda mer. At han fortsatt kom for en litt stiv pris og for høy lønn er nå så - men fyren har aldri vist dårlig innstilling, visstnok hatt veldig bra innflytelse på spillergruppa samt også skal vi ikke glemme at han faktisk var en nøkkelspiller da vi rykka opp.
Skandalesignering for meg er spillere som Nacho, Luque, Xisco m.fl. Smith for meg havner aldri i samme gruppe.

 :gp:

Smith har alltid gitt 100%, og var utrolig viktig for oss da vi var nede i Championshit.

Støtter begge her! Smith ga alt og brydde seg i det minste om klubben i stedet for c**** som Owen, Duff med flere.

Men det er litt vittig å tenke på: Vi kunne ha bygd ut Gallowgate (estimert prosjektverdi på 400 mill) og mer til for den summen vi har brukt på Smith og Xisco :ler: Konkretisert sånn gir det et lite inntrykk av  hvor kostbart feilaktige spillerkjøp er.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #451 på: 28. Mai 2012, 21:09 »
Smith hadde 1 brukbar kamp borte mot Blackburn som spiss, resten var eit trist syn. Null offensivt bidrag, haudelause taklingar og daffing. Smith sin innsatsvilje var ikkje i nærheten av det han hadde i både Leeds og Man Utd.  Greit nok at heile laget spelte ræva under Big Sam, men han var ein mange big earners som ikkje leverte 100% innsats.

Trur vi skal forbli enige om å vere uenige.
Jeg synes det er tåpelig å kritisere Smith for innsatsen. Den har i alle kampene jeg har sett vært upåklagelig. Taklingene har heller ikke vært hasardiøse og hodeløse. Han har bare vært preget av tempoproblemer og at han aldri har kommet skikkelig i form etter skader. Det har alltid vært småting eller store ting som har plaget han. Han kom på altfor høy lønn da han kom, og en litt i overkant stiv pris. Men det var kjennetegnet ved de aller aller fleste av Ashleys første signeringer, og Shepherds siste signeringer.

Det var ingen skandale at vi kjøpte Alan Smith i 2007. På langt nær. Han var en god spiller, hardtarbeidende og nådeløs i taklingene. Var en veldig god spiss i Leeds, og ble en habil DM i Man Utd, men tiden i ManU ble preget av en alvorlig skade som satte han VELDIG langt tilbake som fotballspiller. Men sulten var der hele tiden, og han ga alt når han spilte. Selv om han også, i likhet med alle andre, ble stadig daffere mot slutten av Allardyces tid.

Men han var særdeles, særdeles viktig og god for oss i Wankership. Og det er et år som vi ikke må undervurdere. Sesongen i Wankership har vært særdeles viktig både sportslig og administrativt i denne klubben. Den jobben Chris Hughton og spillerne som ble igjen, gjorde for oss i Championship, var intet mindre enn fabelaktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon